Zespół Szkół Ekonomicznych we Włocławku

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
roku pojechaliśmy do Warszawy, do Centrum Nauki Kopernik na finalizacje naszego projektu edukacyjnego.
Advertisements

Nasi drodzy przyjaciele…. I przyjaciele naszych przyjaciół
Widzisz byłego prezydęta Clintona i jego następcę Gora? Nie... To są 2 twarze Clintona ale z innym uczesaniem. Co widzisz?
15 marca 2006 roku Dzień Przedsiębiorczości Dagmara Wajszczyk Anna Walczak Kl. III LP w Zespole Ponadgimnazjalnych Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA RODZICÓW.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2012/2013.
Podsumowanie ćwiczeń Justyna Zajączkowska gr.KrDZTo1011 Justyna Zajączkowska Justyna Zajączkowska.
ANNA DEC Grupa KrZZTo2011.
Alicja Przepióra Grupa 1015a. Tekst nieuporządkowany ZYCIORYS Urodziłam sie 9 listopada 1992 w Gorlicach. Mieszkam w Strzeszynie. Mam dwóch braci. Lubię
AUTOR :WOJTEK NOWIK REPORTER : LUK SMIS PATRYK SORMAN PIOTREK COLO (KOLO)
Efekt cieplarniany jako skutek nadmiernej emisji CO 2 Wrzesień – Październik 2009 TWORZENIE SZKÓŁ DLA ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU.
Szkoła marzeń.
Gmina Komańcza Komańcza 166 tel/fax
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Po co nam samorz ą d ? XVIII Sesja Sejmu Dzieci i MłodzieżySZKO Ł A DEMOKRACJI.
Dlaczego to dobry pomysł?. Pomysł stworzenia Szkolnego Centrum Kultury narodził się w naszych głowach w czasie spotkania w małej grupie znajomych. Chcieliśmy.
MŁODZI AKTYWIŚCI PREZYDENCJI
Szko ł a Podstawowa im. Polskich Olimpijczyków w Kwakowie GMINA KOBYLNICA TU WARTO Ż Y Ć Gmina Kobylnica.
Gimnazjum nr5 w Jarocinie
Debata- samorządność.. Samorząd Uczniowski to działająca w szkole instytucja, obejmująca całą społeczność uczniowską, niezależna od administracji oświatowej.
Gimnazjum im. Czesława Miłosza w Topoli Królewskiej
to dobrowolna, bezpłatna, świadoma praca na rzecz innych lub całego społeczeństwa, wykraczająca poza związki rodzinno – koleżeńsko – przyjacielskie.
ZS im. Św. Brata Alberta w Żurawiczkach
Komorówko GMINA RAKONIEWICE Zespół Szkolno – Przedszkolny im. Marcina Rożka w Jabłonnie.
20 lat wsp ó lnie Gmina Marklowice Marklowice w 1990r.
P ROJEKT S ZKOŁA DEMOKRACJI – XVIII S ESJA S EJMU D ZIECI I M ŁODZIEŻY Projekt w Gimnazjum im. Mikołaja Kopernika w Jabłonowie Pomorskim realizują Weronika.
Gimnazjum im. Polskich Olimpijczyków w Pacynie
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. LEONIDA TELIGI W NIECHORZU
Człowiek jest wielki nie przez to, co ma nie przez to kim jest, lecz przez to czym dzieli się z innymi Jan Paweł II Człowiek jest wielki nie przez to,
20 lat wspólnie z Gminą Siepraw
Gimnazjum nr 1 im. Henryka Sienkiewicza w Rawiczu Burmistrzem się bywa, lecz człowiekiem się jest- wspomnienia sprzed 20 lat. Gmina Rawicz.
Opatów, marzec - kwiecień 2010r.. fragmenty wywiadu z mieszkańcami miasta przeprowadzonego w III 2010r (…) Opatów wyładniał (…) (…) przyjemniej się mieszka.
Zespół Szkół w Przebrodzie
Gimnazjum im. Czesława Miłosza w Topoli Królewskiej
Pomoc słabszym w nauce Sprzątanie pobliskiego terenu Pomoc starszym.
Gimnazjum imienia Obrońców Praw Człowieka
Powiedzmy, że jest i wracasz do domu samochodem (oczywiście sam) po niezwykle ciężkim dniu pracy. Jesteś naprawdę zmęczony i sfrustrowany.
CZYTAM CO LUBIĘ W ramach projektu SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.
Mężczyzna, wiek 92 lata, drobny, o szlachetnym wyglądzie, dobrze ubrany i starannie ogolony, o porządnie uczesanych włosach, który się budzi każdego.
Nieformalne miejsca spotkań. ANKIETY Przeprowadziliśmy wśród uczniów gimnazjum ankietę na temat nieformalnych miejsc spotkań. Przedstawimy przykładowe.
Chwila zadumy ! Moi drodzy, Wysyłam te słowa do wielu osób nie bacząc, czy ktoś jest wierzący czy nie... Dla mnie jest to przesłanie do Wszystkich......
Zdrowe śniadanie klasy III W szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Olszynach.
Antonie de Saint-Exupery
Jeżdżę z głową.
Władza lokalna w Polsce
PATOLOGIE SPOŁECZNE. Ubóstwo i bezrobocie SPOSOBY ZWALCZANIA UBÓSTWA I BEZROBOCIA System opieki społecznej Programy aktywneProgramy pasywne.
Myśli Ojca Świętego Jana Pawła II.
Polskie cyfrowe miasto ? Marzenia a rzeczywistość. Maxymilian Bylicki - Zakopane, Polskie cyfrowe miasto - marzenia a rzeczywistość Maxymilian.
XVII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży 1 czerwca 2011 roku Warszawa.
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
To śmieszne...
SYTUACJA NA RYNKU PRACY W WOJEWÓDZTWIE KUJAWSKO-POMORSKIM RADZIEJÓW, r.
Dzień Towarzystwa Przyjaciół Dzieci w naszej szkole.
Święto Plonów Sękowice 2008 Festyn odbył się dnia r. Budżet projektu: Całkowita wartość projektu – 7.561,53 zł w tym: środki EFRR – 6.427,29.
Biznes Społecznie Odpowiedzialny My też mamy coś do powiedzenia! Ogólnopolski Konkurs CSR Biznes Społecznie Odpowiedzialny My też mamy coś do powiedzenia!
Cześć!!! Jesteśmy trzyosobową grupą. W listopadzie zbieraliśmy informacje, dotyczące zwierząt dzikich zamieszkałych koło naszych domów. Zapraszamy do.
Wydatki na zakup podręczników i akcesoriów szkolnych gemiusReport sierpień 2006.
Są w życiu chwile, kiedy tak bardzo odczuwamy brak obecności innych,
Weronika Schneider. Na fotografiach widać obecne budynki Polpharmy.
CZY JESTEŚMY DLA SIEBIE ŻYCZLIWI?
Prezentacja Szkoły Podstawowej w Święcięńcu Nasze rady na odpady Sprzątanie Świata 20 września 2008r.
Druga debata szkolna W piątek 21 XI 2008 roku odbyła się w naszej szkole kolejna debata. Zgromadziliśmy się jak zwykle w sali nr 33.
Procedura zaskarżania aktów administracyjnych według prawa polskiego Jolanta Kochanowska – Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska Frankfurt nad Odrą,
Świat na główce od szpilki Odkrywcy mikroskopijnego świata.
autor: Stowarzyszenie Wierzeje Za siedmioma górami, Za siedmioma lasami, Żyły sobie dzieci ….
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR3 WE WŁOCŁAWKU IX. ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH. 9.2.PODNIESIENIE ATRAKCYJNOŚCI I JAKOŚCI SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO pt.:
GABRIEL GARCÍA MÁRQUEZ
Największym bólem w życiu nie jest śmierć, lecz bycie ignorowanym.
Egzamin zawodowy 2010 Zespół Szkół nr 1 im. Jana Pawła II Władysławowo, listopad 2009.
Zapis prezentacji:

Zespół Szkół Ekonomicznych we Włocławku MŁODZIEŻOWA AKCJA OBYWATELSKA 20 LAT WSPÓLNIE Prezentacja dotyczy powiatu włocławskiego w województwie Kujawsko-Pomorskim.

KILKA SŁÓW O SAMORZĄDNOŚCI Samorządność to nieodzowna cecha każdej demokracji. Także w Polsce dwadzieścia lat temu odegrała i nadal odgrywa znaczącą rolę. Zapoczątkowała ona bowiem proces przebudowy państwa, reform, rozwoju ekonomicznego i społecznego. Powstała przestrzeń dla rozwoju inicjatyw i organizacji obywatelskich. Monopol państwa w każdym elemencie życia społecznego przekształcił się w możliwości dla wszystkich obywateli. Miasta i wsie zaczęły zmieniać swój wygląd. Mieszkańcy poszczególnych jednostek samorządu terytorialnego na własnej skórze zaczęli odczuwać możliwości jakie dała im nowa, nieznana dotąd rzeczywistość. Obrady :Okrągłego Stołu w 1989 r.

Zmiany dokonane po 1989 roku w powiecie włocławskim Włocławek, Plac Wolności dawniej Baruchowo dawniej Hala sportowa w Baruchowie dziś Plac Wolności dziś

Przebudowa drogi powiatowej nr 2807C Osięciny – Wieniec – Włocławek Obwodnica w Kowalu Gimnazjum im. Jana Pawła II w Choceniu Przed 1989 Gimnazjum w Lubaniu Przebudowa drogi powiatowej nr 2807C Osięciny – Wieniec – Włocławek Po 1989

Brześć Kujawski -Stary Rynek-dawniej Brześć Kujawski-ratusz -dziś Dworek w Unisławicach-gmina Kowal

Wywiad z Krzysztofem Buszka-nauczycielem historii w Zespole Szkół Ekonomicznych we Włocławku oraz prezesem Związku Nauczycielstwa Polskiego we Włocławku Jakie aspekty życia najbardziej utkwiły w pańskiej głowie z przed 1989 roku? Wiele rzeczy z tamtego okresu utkwiły mi w pamięci, jednak jeżeli chodzi o samorządność to przede wszystkim fakt, iż wprawdzie obywatele brali udział w wyborach lecz powszechnie było wiadomo, że wyniki są fałszowane. Ponadto wszechobecna cenzura tłumiła wewnętrzny rozwój i kreatywność ludzi którzy mieli coś do powiedzenia. Jakie zmiany zauważył Pan po 1989 roku? Po 1989 roku większość ludzi uzyskała możliwość wyjazdów, kształcenia się oraz podjęcia pracy za granicą. Przyczyniało się to do rozwoju nauki języków obcych nie tylko przez uczniów szkół ale także przez dorosłych obywateli. Mówiąc o tym trzeba podkreślić, że po wprowadzeniu samorządności w Polsce rozwinęło się szkolnictwo. Nastąpił rozwój kulturalny, o który dbamy. Zostały wprowadzone zasady wolnego rynku, które umożliwiły wielu przedsiębiorcom rozwój, który jest korzystny dla całego narodu.

Jak podsumowałby Pan samorządność w Polsce i konsekwencje jej wprowadzenia? Podsumowując stwierdzam, że od roku 1989 ludność ma wielki wpływ na swoje otoczenie. Włocławek dzięki zaangażowaniu i pracy naszych włodarzy ciągle się rozwija ku ucieszy wszystkich jego mieszkańców .Według mnie lepiej, gdy społeczeństwo wybiera rządzących, ponieważ patrząc na swoje miasto ma świadomość i satysfakcję z tego ,że dokonali dobrego wyboru. Jest oczywiście druga strona medalu. Szeroka dostępność dóbr i usług powoduje, że mieszkańcy nie są tak otwarci jak kiedyś. Dobrze by było sprowadzić mentalność ludzi z przed lat do dzisiejszych warunków życia. Klub BRAVO fabryki ceramiki łazienkowej SANITEC KOŁO Galeria Handlowa „WZORCOWANIA” Most stalowy im. Rydza Śmigłego na Wiśle

Dnia 11.03.2010r. przeprowadziłyśmy wywiad z wójtem gminy Choceń mgr Romanem Nowakowskim. Kiedy zapytałyśmy go jakie zmiany dostrzega po upływie 20 lat od 1989 roku podzielił je na dwie części: Zmiany świadomościowe: Ludzie mają prawo do bezpośredniego decydowania o wybieranych władzach, jednak nie każdy chce uczestniczyć w życiu publicznym; Na terenie gminy działają stowarzyszenia, w których pracę angażują się mieszkańcy; Zmiany materialne: Powiększenie obszaru gminy Choceń; Zwiększenie się dochodów ludności; Inwestycję w szkolnictwo:(wybudowanie gimnazjum i hali sportowej, wyremontowanie szkoły podstawowej, zorganizowanie dojazdów uczniów do szkół) Jak widać samorządność przyczyniła się do wprowadzenia licznych pozytywnych zmian. Na koniec zapytałyśmy wójta co chciałby jeszcze zmienić. Wójt chciałby zmienić: Wysokość zasiłków wystarczającą do przeżycia dla osób bezrobotnych, które mają problemy ze znalezieniem pracy,

Dzięki temu, że władze gminy wybierane są spośród nas zmieniło się wiele: Inwestycja w edukacje: gimnazjum i hala sportowa w Choceniu Dofinansowywanie młodzieży Wykonanie skwerku w Choceniu Organizacja imprez kulturowych Powstanie mola nad jeziorem Borzymowskim Przeniesienie urzędu gminu z drewnianego baraku do murowanego budynku Położenie asfaltu dla poprawy komfortu i bezpieczeństwa jazdy mieszkańców

Dnia 23 kwietnia obecnego roku przeprowadziłyśmy wywiad z Panią Jadwigą Lewandowską- radną Gminy Choceń, Przewodniczącą Komisji Oświaty, Kultury, Ładu i Porządku Publicznego oraz Przewodniczącą Polskiego Związku Emerytów, Rencistów i Osób Niepełnosprawnych. Na pytanie jakie najważniejsze zmiany nastąpiły po wprowadzeniu samorządności odpowiada następująco:

Wszystkie wsie zostały W znacznym stopniu poprawiło się bezpieczeństwo mieszkańców poprzez kadrowe wzmocnienie posterunku policji oraz założenie oświetlenia ulic. Nastąpiła również poprawa stanu dróg. Obecnie większość z nich jest bita lub asfaltowa. Wszystkie wsie zostały zwodociągowane. Po 1989r. Na terenie gminy zwiększyła się liczba podmiotów gospodarczych, które prowadzą różnorodną działalność.

Wywiad z Anną Ziółkowską- babcią uczestniczki projektu. Jest gospodynią domową. Mieszka w Ustroniu, gmina Lubnie. Na pytanie w jaki sposób postrzega zmiany ustrojowe w Polsce, które nastąpiły na przełomie 1989/1900 odpowiada w formie porównania stanu przed i po tej transformacji: Sytuacje przed funkcjonowaniem samorządności (przed 1989) Sytuacje po wprowadzeniu samorządności (po 1989) - obowiązkowe wybory, - z dworku powstała szkoła, która istnieje do dziś. - na sąsiedzkiej wsi wybudowano remizę strażacką, - łatwiejszy dostęp do pracy - łatwiejszy transport, który umożliwia podróże do miasta, - budowa sklepu, dzięki czemu mieszkańcy mają dostęp do podstawowych artykułów spożywczych - rozbudowano wieś, - do szkoły dobudowano salę gimnastyczną

pytania dotyczące samorządności: Przeprowadziliśmy również ankietę wśród 20 uczniów Zespołu Szkół Ekonomicznych we Włocławku. Odpowiadali oni twierdząco bądź przecząco na trzy pytania dotyczące samorządności: 1.Czy wiesz co to jest samorządność? 2.Czy widzisz przejawy samorządności w mieście, szkole? 3.Czy chciałbyś/chciałabyś brać udział w samorządności?

Słowo uczestników podsumowujące pracę nad projektem „20 lat wspólnie” Dzięki zaangażowaniu i pracy nad tym projektem udało nam się bardziej zrozumieć sens i rolę samorządności w Polsce. Teraz wiemy, że bez niej niemożliwe byłoby wolne i nieskrępowane wpływanie na otaczającą Nas rzeczywistość. Samorządność przyczyniła się do znacznego rozwoju naszego regionu jak i kraju, w którym żyjemy. 20 lat to dopiero początek w drodze Polski do wielkości na miarę krajów Zachodu. Jednak te 20 lat pokazuje, że nasz kraj doskonale wykorzystuje możliwości jakie niesie nam wprowadzenie samorządności w 1989 roku.

W skład Zespołu Projektowego wchodzą: Jakub Mularski 1992, kuba16-92@wp.pl, IIb technikum Iza Feliniak 1994, 25_luty@wp.pl, kl.Ia technikum Marlena Jakubowska 1993, marla262@wp.pl, kl. Ia technikum Weronika Ziółkowska 1993, wezzi93@wp.pl, kl.Ie technikum Zespół Szkół Ekonomicznych Bukowa 38, 87-800 Włocławek tel:54 232 58 52 Opiekun: Izabela Łopuszyńska-Urban 698650535, izabela.lopuszynska@wp.pl Wyrażamy zgodę na wykorzystanie i przetwarzanie naszych danych osobowych przez Centrum Edukacji Obywatelskiej, z siedzibą w Warszawie przy ul. Noakowskiego 10, w celach promocyjnych i informacyjnych programu Młodzieżowa Akcja Obywatelska – 20 lat później zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.) teraz i w przyszłości. Wiemy, że przysługuje nam prawo wglądu do naszych danych oraz do ich poprawienia, a także ewentualnego usunięcia.