Szkoły Globalne w akcji 01.03.2006-28.02.2009. Cel ogólny Stworzenie w sześciu krajach europejskich aktywnej sieci szkół globalnych zaangażowanych w redukcję

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PROPOZYCJE ZAPISU Autorzy: Uczniowie należący do Samorządu Szkolnego.
Advertisements

Program skierowany został do nauczycieli wszystkich poziomów edukacyjnych z całej Polski, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą kształtować
Niebezpieczeństwa które czyhają na ciebie w sieci
– poradnik dla babci i dziadka”
SzOK czyli Szkolny Ośrodek Kariery Szkolny Ośrodek Kariery prowadzi działania, których celem jest ukształtowanie umiejętności wspomagających absolwentów.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA RODZICÓW.
Międzynarodowa Federacja Kampingu i Karawaningu
Przedsiębiorstwa mają ogromny wpływ na środowisko. Dlatego muszą stosować się do przepisów UE dotyczących ochrony środowiska w wielu dziedzinach, takich.
Solina, 26 października 2009 roku Kompetentny urzędnik – silny samorząd Projekt finansowany jest, ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach.
KAMPANIA DRUGIE ŻYCIE w XIV LO w Krakowie. Harmonogram akcji: 1)Zajęcia warsztatowe dla uczniów (wykład nauczyciela biologii, praca uczniów w grupach.
Regionalny Ośrodek Kształcenia na Odległość w Krośnie Regionalny Ośrodek Kształcenia na Odległość w Krośnie
Efekt cieplarniany jako skutek nadmiernej emisji CO 2 Wrzesień – Październik 2009 TWORZENIE SZKÓŁ DLA ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU.
1 COMPANY PRIVATE 1 EDUKACJA DLA PRZEMYSŁU PRZEMYSŁ DLA EDUKACJI Janusz Zakręcki Prezes Zarządu, Dyrektor Naczelny Mielec, 7 grudnia 2009r.
WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY NA TEMAT SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO ORAZ GAZETKI SZKOLNEJ „KUJONEK”
Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród 120 uczniów naszej szkoły.
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Debata- samorządność.. Samorząd Uczniowski to działająca w szkole instytucja, obejmująca całą społeczność uczniowską, niezależna od administracji oświatowej.
CZYTAM CO LUBIĘ W ramach projektu SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.
Szkoła w chmurze.
JAK INNI NAS POSTRZEGAJĄ? PROJEKT FINANSOWANY ZE ŚRODKÓW POLSKO-LITEWSKIEGO FUNDUSZU WYMIANY MŁODZIEŻY.
I N S T Y T U T C H E M I C Z N E J P R Z E R Ó B K I W Ę G L A 1 Transfer technologii do dużych organizacji gospodarczych na przykładzie energetyki Marek.
Zakłady Chemiczne w Polsce Kluczowe kwestie
Z ESZYTY SZKOLNE Z ESZYTY SZKOLNE EDUKACJA HUMANISTYCZNA.
Powiatowy Urząd Pracy Grodzisk Mazowiecki,
DIE INITIATIVE SCHULEN: PARTNER DER ZUKUNFT INICJATYWA SZKOŁY: PARTNERZY RZYSZŁOŚCI.
PRZEGLĄD JESIENNY SZKÓŁ wrzesień - październik 2005 R.
W jakich sprawach uczniowie, a w szczególności samorząd powinien zabrać głos-czyli walczymy o swoje prawa Debata Plenarna.
Projekt Edukacja na rzecz ochrony środowiska jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach programu PL2003/ Phare 2003 Organizacje.
Powiatowy Urząd Pracy w Tomaszowie Lubelskim Projekt pt.
Jak skutecznie organizować szkolenia językowe w firmie
Portale informacyjno-edukacyjne w samorządach terytorialnych. Ocena projektów dot. OZE w programie Retscreen Anna Bogusz Warszawa, 8 luty 2011 r.
PATOLOGIE SPOŁECZNE. Ubóstwo i bezrobocie SPOSOBY ZWALCZANIA UBÓSTWA I BEZROBOCIA System opieki społecznej Programy aktywneProgramy pasywne.
Bank Wielkopostny to ogólnopolska akcja ewangelizacyjna; dobry i pożyteczny sposób na aktywne przeżycie okresu Wielkiego Postu i przygotowanie się do.
Przykłady dobrych praktyk Projekt realizowany w województwie zachodniopomorskim.
Rola lekarzy rodzinnych w realizacji programów profilaktycznych Wiesława Fabian Kolegium Lekarzy Rodzinnych w Polsce POLSKO-NIEMIECKIE SYMPOZJUM PROFILAKTYCZNE.
XVII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży 1 czerwca 2011 roku Warszawa.
Technik Ochrony Środowiska Myśl przyszłościowo – kształć się zawodowo przyszłościowo – kształć się zawodowo Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących.
REZULTATY REALIZACJI PROGRAMU INTERREG III A POLSKA – REPUBLIKA SŁOWACKA 2004 – 2006 W EUROREGIONIE TATRY NOWY TARG 16 CZERWCA 2008 STOWARZYSZENIE WSPÓLNOTA.
Jest to projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Technologia Informacyjna w SP 1 w Choszcznie
Projekt realizowany w ramach ZPORR, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa Wpływ warunków.
Projekt Aktywizacja, Specjalizacja, Praktyka-promocja zatrudnienia kobiet realizowany w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich.
Wydatki na zakup podręczników i akcesoriów szkolnych gemiusReport sierpień 2006.
TESTOWANIE PROGRAMU INTERBLOK Gimnazjum nr 2 im. Jana Pawła II w Myślenicach Ogólna liczba nauczycieli testujących Program: 5 Nauczyciele: biologii, geografii,
3 Posiedzenie Rady Strategii Rozwoju Chojnic Chojnice Strategia Rozwoju Miasta Chojnice na lata
EUROCOTT European Central Office of Teaching and Training W: E: spect.co.uk London – Athens – Gdansk …reaching.
COMENIUS. Comenius – jest jednym z czterech programów sektorowych Programu "Uczenie się przez całe życie" (Lifelong Learning Programme) wspiera finansowo.
Porusz umysł Uczniowie i Uczennice Stowarzyszeniowej Publicznej Szkoły Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Górażdżach.
Bezpieczny Internet
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Ziemia Pszczyńska Szkolenie pt.: Tworzenie i rozwój mikroprzedsiębiorstw – przygotowywanie dokumentacji aplikacyjnej.
Propagowanie rozwoju Planu Działań na rzecz Zrównoważonego Wykorzystania Energii w Wielkopolsce, Poznań, października 2012r. Dlaczego warto wdrażać
Grupy użytkowników1 Administracja Sieciami komputerowymi Grupy użytkowników.
1. Celem naszych działań w roku szkolnym 2011 / 2012 będzie zwiększenie wyniku średniego naszej szkoły. 2. Zmniejszymy liczbę uczniów osiągających wynik.
Bezpieczeństwo uczniów w Zespole Szkół w Ostaszewie.
Rola i zadania Rady LGD we wdrażaniu LSR, ze szczególnym uwzględnieniem procedury oceny wniosków, czyli procesu oceny zgodności i procesu wyboru. Europejski.
Projekt Zespołu Szkół im. I. Łukasiewicza w Policach Konferencja Szczecin 2009.
Instytut Logistyki i Magazynowania
Projekt Szkoły Jagiellońskie dofinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwoju.
Pomorze 2030 – scenariusze rozwoju i kluczowe technologie Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową Informacja nt. projektu Gdańsk, listopad 2009 r.
SPECJALNOŚĆ NAUCZYCIELSKA NA STUDIACH I STOPNIA FILOLOGIA POLSKA OFERTA.
Olsztyńskie Centrum Organizacji Pozarządowych Strategia Rozwoju Organizacji Pozarządowych w Olsztynie rok.
Bezpieczeństwo energetyczne kraju Program dla obszarów wiejskich Bogdan Sedler Olsztyn, sierpień 2008 r. Fundacja Naukowo – Techniczna GDAŃSK.
Trwałość projektu "Pomorskie dobry kurs na edukację. Wspieranie uczniów o szczególnych predyspozycjach w zakresie matematyki, fizyki i informatyki" Obszar.
Rola ekonomii społecznej w aktywnej integrac j i Prowadzi: Krzysztof M argol Zajęcia prowadzone w ramach projektu POKL /12 Przez projekt.
Dialog i partnerstwo szansą na rozwój zasobów ludzkich w powiecie kartuskim – edycja II Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII: Promocja integracji.
Beneficjent Zespół Szkół Samochodowych im. T. Kościuszki we Włocławku Włocławek ul. Leśna 1A.
Projekt pn. Einstein – każdy ma w sobie ukryty potencjał jest działaniem prowadzonym przez Powiat Lubański w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Lokalny Fundusz Młodych Projekt Lokalne Fundusze Młodych realizowany przez Polską Fundację Dzieci i Młodzieży we współpracy z Urzędem Dzielnicy Bielany.
DOTACJE NA PROGRAMY INNOWACYJNE CO TO JEST INNOWACJA? To działanie nowatorskie - może mieć miejsce w przemyśle i usługach zarówno w stosunku do produktów.
Projekt eTwinning Europejskie partnerstwo szkół Projekt eTwinning Europejskie partnerstwo szkół
Zapis prezentacji:

Szkoły Globalne w akcji

Cel ogólny Stworzenie w sześciu krajach europejskich aktywnej sieci szkół globalnych zaangażowanych w redukcję ubóstwa, współpracujących ze szkołami w krajach Południa (krajach rozwijających się).

Cele operacyjne: 1. Nauczanie Więcej uczniów zdobędzie w szkołach wiedzę i zrozumienie zagadnień globalnych, takich jak: - prawa człowieka - migracje - dostęp do edukacji - handel - ochrona środowiska - pomoc humanitarna i rozwojowa - konflikty zbrojne - ubóstwo

Cele operacyjne: 2. Działanie Szkoły podejmują działania na rzecz zrównoważonego świata, na przykład: racjonalnej konsumpcji, zmniejszenia zużycia energii, marnotrawstwa i zanieczyszczenia.

Cele operacyjne: 3. Partnerstwa między szkołami Aktywne partnerstwo europejskich szkół i organizacji pozarządowych oraz szkół w krajach Południa.

Cele operacyjne: 4. Zmiana lokalna Zwiększenie liczby szkół doceniających zagadnienia globalne i włączających je do swojej misji i programu.

Cele operacyjne 5. Zmiana globalna Bardziej sprawiedliwy handel między państwami europejskimi i krajami Południa; zmniejszenie szkód dla środowiska w krajach Południa poprzez ograniczenia w Europie.

Zasięg projektu:

Grupy docelowe w Polsce: Rok 2006/2007: –10 szkół, 90 nauczycieli, 800 uczniów. Rok 2007/2008: –30 szkół, nauczycieli, uczniów. Rok 2008/2009: –3000 szkół, nauczycieli, uczniów. Razem: 3040 szkół, 7890 nauczycieli, uczniów

Dlaczego? Szkoła Globalna Problemy związane z rozwojem Odosobnieni nauczyciele Bezradni młodzi ludzie Młodzi ludzie nie wiedzą jak mogą wpływać na zmianę sytuacji Nieuczciwy handel Brak materiałów i wsparcia Ubóstwo, zmiany klimatyczne

Działania: Konferencja Ewaluacje Grupy robocze Sieć szkół Wybór zagadnienia Badanie Strona internetowa Pilotaż Materiały Szkolenie Partnerstwo szkół / organizacji pozarządowych Działania mające na celu zrównoważony rozwój Nauczanie na temat zagadnień globalnych

Nauczanie 1. Przygotowanie materiałów i publikacji oKonspekty do zajęć dla 10 szkół pilotażowych (Rok 1) Dokumenty informacyjne dla nauczycieli / doradców (Rok 1,2,3) oFilm (Rok 2) oPakiet edukacyjny (Rok 3)

2. Szkolenia dla nauczycieli oSzkolenia dla nauczycieli z 10 szkół pilotażowych (Rok 1) oSzkolenia dla nauczycieli (Rok 2) oSzkolenia dla nauczycieli (Rok 3) oProfesjonalny zestaw szkoleniowy dla szkół (Rok 3) 3. Rozpowszechnianie oZespół doradców (Rok 1) oKomunikaty dla mediów (Rok 1,2,3) oBezpośredni mailing (Rok 1,2,3) oKonferencja (Rok 3)

Zmiana na rzecz zrównoważonego rozwoju 1. Nauczanie na temat zagadnień globalnych 2. Badanie 3. Akcja

Zapewnienie trwałości projektu oElastyczna metodologia nauczania oparta na umiejętnościach oWysoki poziom zaangażowania szkół oSilne partnerstwa z organizacjami pozarządowymi oProjekt wprowadza rzeczywistą i mierzalną zmianę