KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra 02.11.2011 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pomoc psychologiczno –pedagogiczna w szkole ponadgimnazjalnej
Advertisements

Dziecko przewlekle chore w przedszkolu/ szkole - aspekty prawne
Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 września 2011 r. z wyjątkami
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Indywidualne zajęcia rewalidacyjne dla uczniów niepełnosprawnych (z orzeczeniami poradni psychologiczno-pedagogicznych o potrzebie kształcenia specjalnego)
Organizacja nauczania indywidualnego
przeprowadzonych w przedszkolach województwa wielkopolskiego
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Plan Działań Wspierających w praktyce.
WPROWADZENIE Uczeń klasy II Maciej Kowalski uczestniczył w wypadku komunikacyjnym w dniu r. w którym zginęły 2 osoby- starsi koledzy.
Pomoc psychologiczno - pedagogiczna Rzeszów, r. Przedszkole Publiczne Nr 29 Rzeszów.
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Zadania nauczyciela i jego rola w udzielaniu pomocy psychologiczno-
Organizacja udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
KARTA INDYWIDUALNYCH POTRZEB UCZNIA, oraz PLAN DZIAŁAŃ WSPIERAJĄCYCH
S TRUKTURA ORGANIZACJI ORAZ ZASADY DZIAŁANIA POMOCY PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNEJ W ZESPOLE SZKOLNO GIMNAZJALNYM W GROTNIKACH KARTA INDYWIDUALNYCH POTRZEB.
Pomoc psychologiczno - pedagogiczna
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Spotkanie dla Dyrektorów Szkół i Przedszkoli
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych
PODSTAWY PRAWNE PRACY Z UCZNIEM O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH
Model pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi jest częścią projektu: „Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami.
 Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w oświacie w świetle nowego rozporządzenia materiał opracowany na podstawie rozporządzenia oraz spotkań szkoleniowych.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Barbara Łaska Wydział Wspierania Rozwoju Kuratorium Oświaty w Łodzi
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
Kontrole przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego ds. kontroli w roku szkolnym 2010/ 2011 Kuratorium Oświaty w Kielcach.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkołach
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA W SZKOLE– FUNKCJONOWANIE ZESPOŁU
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w przepisach prawa oświatowego
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
PEDAGOG SZKOLNY.
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkoły podstawowej w kontekście wdrażania nowej podstawy kształcenia ogólnego Projekt.
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
KONFERENCJA „UCZEŃ Z ZABURZENIAMI ZACHOWANIA I EMOCJI”
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2014/2015
 Dla uczniów z orzeczeniem: o potrzebie indywidualnego obowiązkowego, rocznego przygotowania przedszkolnego indywidualnego nauczania  Dla uczniów z opinią.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH W PSP NR2 IM.J.KORCZAKA W KLUCZBORKU   Na.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA NOWE OBOWIĄZKI NAUCZYCIELA
Inne ważne informacje Ostrołęka; 5 i 7 marca 2014 r.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
PORADNIE PSYCHOLOGICZNO - - PEDAGOGICZNE Hanna Śniatała Renata Scholtz.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
System pomocy psychologiczno- pedagogicznej po zmianach Dorota Jurczyk.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Podstawa: art. 47 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 roku
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 9 sierpnia 2017 r
Zasady działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole ogólnodostępnej
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Kształcenie specjalne
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.

Indywidualizacja to uwzględnienie w systemie dydaktyczno-wychowawcz. różnic indywidualnych między uczniami i stosowanie takich zabiegów, które (przy uwzględnieniu tych różnic) sprzyjają maksymalnemu rozwojowi osobowości uczących się i dotyczą szeroko rozumianego kształcenia szkolnego i wychowawczego. Tadeusz Lewowicki KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Indywidualizacja Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze

zajęcia dla dzieci: ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych z zaburzeniami komunikacji społecznej zajęcia logopedyczne oraz zajęcia rozwijające uzdolnienia dzieci: matematyczno przyrodnicze plastyczne KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Realizowane zajęcia Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze

Zwiększenie stopnia i zakres wykorzystywania w szkole aktywizujących metod nauczania, motywujących dziecko do czynnego udziału w zajęciach; Poszerzenie dostępności i podniesienie jakości wsparcia pomocy Psychologiczno -pedagogicznej uczniom, w szczególności tych ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; Poprawa jakości pomocy udzielanej przez szkoły rodzicom, którym zostały przedstawione indywidualne potrzeby rozwojowe ich dziecka, jego potencjalne możliwości oraz zalecenia do dalszej pracy; Doposażenie bazy dydaktycznej, tym samym lepsze przygotowanie szkół. KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Cele projektu systemowego Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze

KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Rozporządzenia Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Rozporządzenie z dnia 17 listopada 2010r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. nr. 228, poz. 1487); Rozporządzenie zmieniające rozporządzenie w sprawie ramowego statutu publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej (Dz.U.nr.228, poz.1492); Rozporządzenie MEN i Sportu z dnia 19 lutego 2002r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji ze zm. (Dz.U.2002, nr.23, poz.225); Rozporządzenie MEN z dnia 23 grudnia 2008r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (Dz.U. z 2009r.nr.4, poz. 17);

KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Karta indywidualnych potrzeb dziecka Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze a) Imię i nazwisko ucznia b) Data założenia Karty c) Dane szkoły lub placówki, oznaczenie klasy, rok szkolny, wiek ucznia d) Dane rodziców lub prawnych opiekunów, informacja o osobie/osobach, do których ma być kierowana korespondencja e) Podstawa założenia karty: informacja dotycząca opinii, orzeczenia ( data wydania numer) lub informacja o potrzebie objęcia ucznia pomocą psychologiczno-pedagogiczna stwierdzona w wyniku działań pedagogicznych f) Diagnoza: wynikająca z opinii, orzeczenia wydanego przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną i/lub rozpoznania dokonanego przez nauczycieli i specjalistów w szkole. Opis obszarów rozwojowych ucznia: ogólna sprawność fizyczna, stan zdrowia, sprawność rąk, zmysłów, komunikowanie się i artykulacja, sfera poznawcza, zakres opanowanych treści programowych, osiągnięcia, trudności, techniki uczenia się), sfera emocjonalno- społeczna( radzenie sobie z emocjami, relacje z dorosłymi, rówieśnikami), uzdolnienia, zainteresowania, pasje. Każdy opis obszarów rozwoju powinien zawierać informacje o mocnych stronach ucznia i jego trudnościach.

KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Karta indywidualnych potrzeb dziecka Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze g) Potrzeby o wyżej opisanych obszarach rozwoju ucznia, wynikające z diagnozy h) Zalecane przez zespół formy, sposoby, okres udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej( sposoby udzielania, czas trwania, wymiar godzin, w którym powinny być realizowane) i) Harmonogram spotkań zespołu( terminy spotkań zespołu) j) Podpisy osób uczestniczących w posiedzeniu zespołu k) Zatwierdzone prze dyrektora formy, sposoby pomocy psychologiczno- pedagogicznej- czas trwania i wymiar godzin, w którym powinny być realizowane l) Ocena efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej( rodzaj udzielanej pomocy, okres trwania i wymiar godzin, pozytywne i negatywne skutki oddziaływań, przypuszczalne przyczyny powodzeń i niepowodzeń zrealizowanych działań, wnioski i wskazania na przyszłość) m) Podpisy osób biorących udział w posiedzeniach Zespołu n) Podpis dyrektora szkoły lub placówki

KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze

KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r. Opracowała: Sara Rzemińska