ale (a może przede wszystkim)

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Advertisements

Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
Podkarpackie Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie
ZADANIA DYREKTORA SZKOŁY/PLACÓWKI W NOWYM NADZORZE PEDAGOGICZNYM opracowanie: Władysława Tkaczyk st. wizytator.
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
KOKO W W RZESZOWIE RZESZOWIEKOKO W W RZESZOWIE RZESZOWIE W PODSUMOWANIE DZIAŁAŃ PODJĘTYCH W RAMACH EUROPEJSKIEGO ROKU EDUKACJI OBYWATELSKIEJ 2005 rok MEiN.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Zadania doradcy metodycznego zgodnie z Rozporządzeniem MEN i S o placówkach z dnia 23 kwietnia 2003r.
SZKOŁA MARZEŃ Program zwiększania szans edukacyjnych i życiowych uczniów szkół wiejskich 1   16.
Diagnostyka i ewaluacja konieczność czy potrzeba?
Przedsiębiorczość w polskim systemie oświaty
PCEN wsparcie dla szkół i placówek Czudec, 8 czerwca 2005 roku.
Nowa rola placówek doskonalenia nauczycieli
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Roman Sowa Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Kielcach
Opracował J. Stryjkowski
Spotkanie z Wójtami, Burmistrzami, Prezydentami i Starostami Małopolski Małopolski Kurator Oświaty Artur Dzigański.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
POKL /12. GRUPA DOCELOWA Do udziału w projekcie zapraszamy nauczycieli kształcenia zawodowego zamieszkałych lub zatrudnionych na terenie.
Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach ul. M. Reja 67 B.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Powiatowy Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Nauczycieli w Busku Zdroju.
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Promocja zdrowia w szkole (propozycja zajęć pozalekcyjnych)
Priorytet IX PO KL Podkarpacie stawia na rozwój Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Województwo Podkarpackie.
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Wdrażanie systemu wsparcia w powiecie w ramach projektu „System doskonalenia nauczycieli oparty na kompleksowym wspomaganiu szkół”
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
REKOMENDACJE WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY DOTYCZĄCE PLANOWANIA NADZORU PEDAGOGICZNEGO NA NASTĘPNY ROK SZKOLNY: Podsumowanie nadzoru pedagogicznego.
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim r. Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
Kierunki realizacji polityki oświatowej na rok szkolny 2015/2016 Rok Otwartej Szkoły Pracownia Wychowania i Profilaktyki ŁCDNiKP.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Programy i projekty w Szkole Promującej Zdrowie. Standardy Szkoły Promującej Zdrowie  Szkoła promująca zdrowie dąży do osiągania celów i realizuje zadania.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Działania Opolskiego Kuratora Oświaty na rzecz poprawy bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w woj. opolskim w roku szkolnym 2014/2015. Plany na rok szkolny.
ZASADY PRZEPROWADZANIA DIAGNOZY Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
MAŁGORZATA STEFANIAK KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. WIOSNY LUDÓW W KSIĄŻU WIELKOPOLSKIM
Jak przenieść diagnozę ujętą w koncepcji dotyczącej szkolnictwa zawodowego do wniosku o dofinansowanie w ramach Poddziałania Konkurs numer: RPPM IZ /16.
Założenia pilotażu Czas pilotażu : 1 rok z możliwością przedłużenia do 3 lat, Początek pilotażu: 1 września 2016 r. Cel główny pilotażu: Sprawdzenie w.
Debata z udziałem dyrektorów szkół i placówek oświatowych maj/czerwiec 2016 r.
I kwartał 1. Informacja o wykonaniu budżetów WORD w części przeznaczonej na bezpieczeństwo ruchu drogowego w roku 2011 i zatwierdzenie planu wydatków.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2017/2018.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2016/2017.
Informacja na temat nadzoru pedagogicznego
Doradztwo zawodowe w szkołach
„Programowanie czas zacząć”
Pedagogika, studia II stopnia
Regulacje prawne wynikające z przepisów wprowadzających zmiany w systemie edukacji Wspomaganie dyrektorów w zakresie zarządzania jednostkami oświatowymi.
Wdrażanie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego.
Pilotażowe wdrażanie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach Pilotaż skierowany jest do każdej szkoły, która chce.
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
Efektywne doradztwo edukacyjno-zawodowe
Działania na rzecz innowacji
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

ale (a może przede wszystkim) Wychowanie komunikacyjne – to nie tylko nauczanie zasad ruchu drogowego ale (a może przede wszystkim) uwrażliwienie na bezpieczeństwo ruchu drogowego, na kulturę na drodze, na kształtowanie właściwych nawyków.

Jednostek Samorządu Terytorialnego, Dyrektorów Szkół i Placówek, Zadania dla: Jednostek Samorządu Terytorialnego, Dyrektorów Szkół i Placówek, Podkarpackiego Centrum Edukacji Nauczycieli, Kuratorium Oświaty w Rzeszowie, Wojewódzkiej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, Policji, Wojewódzkich Ośrodków Ruchu Drogowego. Alina Pieniążek Kuratorium Oświaty w Rzeszowie 18 grudnia 2007 roku

budowanie międzyszkolnych, gminnych miasteczek ruchu drogowego, Zadania dla JST 1. Kreowanie miejskiej, gminnej polityki oświatowej na rzecz rozwoju zawodowego ucznia i jego bezpieczeństwa (uwzględnianie w strategii oświatowej) poprzez: tworzenie warunków do realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnego z techniki, w tym pracowni do techniki, stanowisk do prac wytwórczych, narzędzi, pomocy dydaktycznych, doradztwa zawodowego, budowanie międzyszkolnych, gminnych miasteczek ruchu drogowego,

zakup odblasków dla dzieci. Zadania dla JST wsparcie finansowe nauczycieli, koordynatorów w doskonaleniu zawodowym, wspomaganie szkół w organizacji konkursów gminnych w powyższej tematyce, zakup odblasków dla dzieci. 2. Przygotowanie i aplikowanie na powyższy cel środków z RPO, Kapitału Ludzkiego.

Zadania dla Dyrektorów szkół i placówek Tworzenie warunków do pełnej realizacji postawy programowej kształcenia ogólnego, kompetencji kluczowych charakterystycznych dla określonego etapu edukacyjnego. 2. Powołanie szkolnych koordynatorów w zakresie BRD.

Zadania dla Dyrektorów szkół i placówek 3. Uwzględnienie w nadzorze pedagogicznym dyrektora szkoły zagadnień związanych z edukacją politechniczną, wychowaniem komunikacyjnym, doradztwem zawodowym. 4. Uwzględnienie w programach szkoły zagadnień związanych z Wojewódzkim programem edukacji ogólnotechnicznej.

Zadania dla Dyrektorów szkół i placówek 5. Inspirowanie nauczycieli do organizowania konkursów uwzględniających prace wytwórcze, do szkoleń metodycznych, szkoleń w zakresie np. urazów, pierwszej pomocy. 6. Inspirowanie uczniów do udziału w konkursach. 7. Realizacja celów uwzględniających założenia programu GAMBIT.

2. Przygotowanie szkoleń nauczycieli do realizacji prac wytwórczych. Zadania dla PCEN 1. Przygotowanie szkoleń dla nauczycieli, koordynatorów w zakresie BRD. 2. Przygotowanie szkoleń nauczycieli do realizacji prac wytwórczych. 3. Publikowanie na łamach Kwartalnika edukacyjnego PCEN tematyki związanej z kształceniem politechnicznym, wychowaniem komunikacyjnym, prezentowanie przykładów dobrej praktyki, scenariuszy zajęć.

Zadania dla Kuratorium Oświaty 1. Wspomaganie dyrektorów szkół w realizacji zadań związanych z edukacja politechniczna i wychowaniem komunikacyjnym w ramach zespołów samokształceniowych. 2. Uwzględnienie w priorytetach doskonalenia na rok 2008 przygotowanie nauczycieli, koordynatorów BRD do realizacji zadań ogólnotechnicznych, wychowania komunikacyjnego, udzielania pierwszej pomocy.

Zadania dla Kuratorium Oświaty Założenie na stronie internetowej Kuratorium zakładki EDUKACJA OGÓLNOTECHNICZNA, WYCHOWANIE KOMUNIKACYJNE w celu popularyzowania przykładów dobrej praktyki, przekazywania informacji. Koordynowanie pracą zespołu, wdrażaniem w szkołach programu edukacji ogólnotechnicznej i wychowania komunikacyjnego.