Mikrootoczenie przedsiębiorstwa turystycznego. Iwona Piróg

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przygotował: Adrian Walkowiak
Advertisements

Zastosowanie osi symetrii i wielokątów w przyrodzie
Tajemnice klawiatury.
DYFRAKCJA ŚWIATŁA NA SIATCE DYNAMICZNEJ
Grażyna Hadera Magdalena Kuźniar Małgorzata Mackiewicz Wójcik Natalia
Badania podaży i popytu turystycznego
Dystrybucja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
Polityka turystyczna państwa
Mikrootoczenie Przedsiębiorstwa Turystycznego.
Irina Svichenyuk Valeria Poligova Skąd biorą się motywy dla podróży? Skąd biorą się motywy dla podróży? Każdy człowiek ma jakieś własne potrzeby. To.
Polityka turystyczna pańswa
Krajobraz I jego elementy Prowadzący: mgr Łukasz Stokłosa
Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
Przedsiębiorstwa mają ogromny wpływ na środowisko. Dlatego muszą stosować się do przepisów UE dotyczących ochrony środowiska w wielu dziedzinach, takich.
TURYSTYKA W INTERESACH
Elektronika cyfrowa Prezentacja Remka Kondrackiego.
Prąd Elektryczny.
Copyright © 2007 Contact: Powered by SSP Interlokutor
Zastanówmy Się…...
BIOTEBAL Kreacja KV. Zadanie dla agencji Kreacja KV.
Zespół Szkół Rolniczych Najpopularniejsze Źródła Energii Radek Słabowski.
WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY NA TEMAT SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO ORAZ GAZETKI SZKOLNEJ „KUJONEK”
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Po co nam samorz ą d ? XVIII Sesja Sejmu Dzieci i MłodzieżySZKO Ł A DEMOKRACJI.
Młodzież a wolontariat.. Opracowanie: Judyta Szłapa Urszula Buczek.
Szkoła w chmurze.
Zarządzanie międzynarodowe
Zakłady Chemiczne w Polsce Kluczowe kwestie
Uwaga !!! Uczniowie SP 32 w Toruniu ! Zapraszamy was i Wasze rodziny do wzięcia udziału w Festynie Zdrowia, który odbędzie się 31 maja 2013 roku podczas.
Towaroznawstwo i Zarządzanie Jakością Absolwenci specjalności są specjalistami w zakresie kształtowania, oceny i ochrony jakości produktów i usług. W trakcie.
PATRIOTYZM.
Szkolnictwo w Wielkiej Brytanii
Wykonała Sylwia Kozber
Antonie de Saint-Exupery
Powrót do sukcesu Analiza przypadku Princessy (rola badań marketingowych podczas rozwoju produktu: ) Powrót do sukcesu Analiza przypadku Princessy.
System gospodarki rynkowej
Instalacja serwera WWW na komputerze lokalnym
HTML Podstawy języka hipertekstowego Damian Urbańczyk.
Władza lokalna w Polsce
FORMY UCZESTNICTWA OBYWATELI W ŻYCIU PUBLICZNYM
Strategia kształtowania jakości oferty turystyki wiejskiej
Znaczenie trzeźwości od alkoholu i narkotyków w miłości
Optyka Widmo Światła Białego Dyfrakcja i Interferencja
Polskie cyfrowe miasto ? Marzenia a rzeczywistość. Maxymilian Bylicki - Zakopane, Polskie cyfrowe miasto - marzenia a rzeczywistość Maxymilian.
Typy palet.
ZARZĄDZANIE PROCESAMI KOMUNIKACYJNYMI PRZEZ EVENT MARKETING
Wydarzenia charytatywne jako sposób komunikacji tożsamości przedsiębiorstwa. Opracowanie: Dagmara Lustyk Event marketing jako nowa forma procesów komunikacyjnych.
SKĄD WIEM, KIM JESTEM? O TOŻSAMOśCI I TOŻSAMOŚCIACH
Usługi Doradcze IMPLEMENT Małgorzata Zaborska Prezentacja usług Badania opinii publicznej.
Warsztaty C# Część 3 Grzegorz Piotrowski Grupa.NET PO
BEZPIECZNY INTERNET. PRZEGLĄDANIE STRON INTERNETOWYCH.
Par Jocelyne GIASSON Ch. 6 : Makroprocesy Czytanie ze zrozumieniem.
Projekt realizowany w ramach ZPORR, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa Ocena i oczekiwania.
PolGIS jako nowoczesny system do paszportyzacji sieci
Szkolenie z zakresu lamp – Część 4 Odpowiedź na potrzeby klienta.
PUBLIC RELATIONS.
Budowanie świadomości marki
Temat 5: Elementy meta.
Temat 1: Składnia języka HTML
Temat 4: Znaki diakrytyczne i definiowanie języka dokumentu
Informacje podstawowe
Wzrost innowacyjności regionu jako efekt rozwijania i upowszechniania dobrych praktyk w zakresie strategicznego zarządzania środowiskowego w organizacjach.
Rola i zadania Rady LGD we wdrażaniu LSR, ze szczególnym uwzględnieniem procedury oceny wniosków, czyli procesu oceny zgodności i procesu wyboru. Europejski.
Wpływ elementów identyfikacji wizualnej i werbalnej na wizerunek miasta.
Bezpieczeństwo energetyczne kraju Program dla obszarów wiejskich Bogdan Sedler Olsztyn, sierpień 2008 r. Fundacja Naukowo – Techniczna GDAŃSK.
Innowacyjność szansą rozwoju nowych firm. Wyniki analizy możliwości wsparcia innowacyjności w Polsce północno-wschodniej i centralnej.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR3 WE WŁOCŁAWKU IX. ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH. 9.2.PODNIESIENIE ATRAKCYJNOŚCI I JAKOŚCI SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO pt.:
Pozyskiwanie partnerów. Model popytowego podejścia do tworzenia innowacji Definicja Dwa podejścia do UDI –Głos konsumenta –Przewodnictwo konsumenta Cechy.
DOTACJE NA PROGRAMY INNOWACYJNE CO TO JEST INNOWACJA? To działanie nowatorskie - może mieć miejsce w przemyśle i usługach zarówno w stosunku do produktów.
Analiza procesów metodą siatki jakości, badanie satysfakcji klienta, doskonalenie z wykorzystaniem analizy ryzyka 24 kwietnia IV Konferencja Analizy.
Zapis prezentacji:

Mikrootoczenie przedsiębiorstwa turystycznego. Iwona Piróg Mikrootoczenie przedsiębiorstwa turystycznego Iwona Piróg Katarzyna stec

Na mikrootoczenie przedsiębiorstwa przypada otoczenie konkurencyjne zwane też otoczeniem bliższym. W ujęciu ekonomicznym są to wszystkie podmioty gospodarcze, które wpływają na firmę, ale na które wpływ może wywierać również przedsiębiorstwo. To mikrootoczenie określa warunki rozwoju i funkcjonowania firmy w jej branży i określonym geograficznie rynku.

elementy mikrootoczenia: społeczności konkurencja (relacje z konkurencją) dostawcy (relacje przetargowe) pośrednicy nabywcy (klienci)

Formy układania relacji z konkurencją: Forma neutralna obejmuje podział rynków i wpływów Forma konkurencji obejmująca rywalizację fair play Forma aliansów i porozumień Forma walki (np. benchmarking)

Benchmarking - metoda porównywania własnych rozwiązań z najlepszymi oraz ich udoskonalania przez uczenie się od innych oraz wykorzystywanie ich doświadczenia

Analiza mikrootoczenia obejmuje metodę pięciu sił Portera. Porter proponuje analizę sektora działalności przez badanie pięciu czynników kształtujących jego atrakcyjność dla bieżących i przyszłych inwestorów.

Czynnikami tymi są: Siła oddziaływania dostawców i możliwości wywierania przez nich presji na przedsiębiorstwa sektora. Siła oddziaływania nabywców i możliwości wywierania przez nich presji na przedsiębiorstwa sektora. Natężenie walki konkurencyjnej wewnątrz sektora. Groźba pojawiania się nowych producentów. Groźba pojawienia się substytutów.

Konkurencja w turystyce Konkurencja to proces, w którym uczestnicy rynku, dążąc do realizacji swych interesów, próbują przestawić korzystniejsze od innych oferty ceny, jakości lub innych cech wpływających na decyzję zawarcia transakcji. Przedsiębiorstwa rywalizując z innymi przedsiębiorstwami z danego sektora starają się poprawić swoją pozycję na rynku za pomocą dostępnych środków, takich jak: „ konkurencja cenowa, „ promocja marketingowa, „ wprowadzanie nowych wyrobów lub też „ zwiększenie zakresu obsługi klientów. Posunięcia jednej firmy wywołują reakcję u innych, które starają się je zneutralizować.

Wyróżnia się różne modele konkurencji m.in.: - konkurencja doskonała - konkurencja monopolistyczna - konkurencja polipolistyczna - oligopol - monopol

Rywalizacja występuje wtedy, kiedy jeden lub więcej konkurentów albo podlega naciskom sytuacji, albo widzi okazje do poprawienia własnej pozycji. W większości sektorów konkurencyjne posunięcia jednej z firm wywierają widoczne skutki dla pozostałych, mogą zatem pobudzać do odwetu lub działań neutralizujących te posunięcia; to oznacza, że firmy są wzajemnie od siebie zależne.

Podstawowe rodzaje strategii konkurencji: Strategia defensywna Strategia ofensywna Strategia defensywna - w dużej mierze jest reaktywna wobec konkurencji oraz innych zdarzeń postrzeganych na rynku. Strategia ta ma na celu przeciwdziałanie rozprzestrzeniania się produktów wprowadzonych na rynek przez konkurencję lub powstrzymanie fali zauważalnej przewagi konkurencji. Strategia ta może polegać na: - obronie zajmowanych pozycji, - umacnianiu własnej pozycji, - wycofaniu się z rynku. Defensywna Strategia Marketingowa jest strategią opłacalną dla firm. Skupia się ona na istniejącej już, opartej na zaufaniu, więzi z klientem.

Strategia ofensywna - zadaniem tej strategii jest uzyskanie przewagi wśród konkurencji dzięki przykładowo nowym technologiom, nowej generacji produktu, atrakcyjnego serwisu itd. Strategie ofensywne jak sama ich nazwa wskazuje mają charakter ‘atakowania’ konkurencji, ich celem jest wyeliminowanie lub też pozyskanie większej ilości odbiorców od konkurencji, bądź też wprowadzeniu na rynek zupełnie nowych, jeszcze nieznanych produktów.

Strategie partyzanckie Walka partyzancka - taki rodzaj marketingu, który dociera do klienta w nieoczekiwany sposób, w nieoczekiwanych miejscach. Strategie marketingu partyzanckiego zmuszają do wybierania takich możliwości promocji, które „atakują” klienta. Taki „atak z zaskoczenia” to jego podstawowe i najważniejsze założenie.

Unikanie konkurencji Podstawowym kierunkiem postępowania przedsiębiorstwa na rynku może być dążenie do unikania konkurencji. Sposoby: wzajemne porozumienie kreowanie niszy rynkowej podzielenie rynku

literatura Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej” Andrzej Rapacz, Wrocław Akademia Ekonomiczna 2001 Zarządzanie przedsiębiorstwem turystycznym” Janusz Sarnowski, Edward Kirejczyk Warszawa Alma Mer Wyższa Szkoła Ekonomiczna 2007 Gołembski G. (red.), Przedsiębiorstwo turystyczne, PWE 2007 Porter M. Porter o konkurencji, PWE,Warszawa 2001. LINKI: http://www.digitalpainting.pl/strategie-ofensywne http://www.naukaigospodarka.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=481%3 Aistota-ofensywnej-i-defensywnej-strategii-badawczo-rozwojowej- przedsibiorstwa&catid=39%3Aartykuly&Itemid=108&lang=pl