P RODUKT PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNEGO SHATKIVSKA, M ELEHANYCH, Z HUK.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
W Nowym Sączu Symetria (gr. συμμετρια, od συμ, podobny oraz μετρια, miara) – właściwość figury, bryły lub ogólnie dowolnego obiektu matematycznego (można.
Advertisements

Zastosowanie osi symetrii i wielokątów w przyrodzie
Co można zwiedzić w WIELKIEJ BRYTANII Pamiętajmy o miejscach które możemy zwiedzić na przykład w WIELKIEJ BRYTANII. I też czym różni się ta wyspa od naszego.
rachunkowość zajęcia nr 7
Zastosowanie Internetu
Badania podaży i popytu turystycznego
Dystrybucja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
Polityka turystyczna państwa
Socjologia rynku pracy
Prowadzący: mgr Łukasz Stokłosa Autorzy: Sylwia Furtak Bożena Rodak Paweł Pelc
Mikrootoczenie Przedsiębiorstwa Turystycznego.
Otoczenie naturalne przedsiębiorstwa
Irina Svichenyuk Valeria Poligova Skąd biorą się motywy dla podróży? Skąd biorą się motywy dla podróży? Każdy człowiek ma jakieś własne potrzeby. To.
Turystyka krajoznawcza
PODSTAWOWE ZAGADNIENIA
Cenowe decyzje przedsiębiorstwa turystycznego Karolina Bąk Kamil Szary Piotr Dobkowski Magda Kopyta Damian Kardasz.
Polityka turystyczna pańswa
PODSTAWY TURYSTYKI ćwiczenia
Turystyka zdrowotna.
Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
Przedsiębiorstwa mają ogromny wpływ na środowisko. Dlatego muszą stosować się do przepisów UE dotyczących ochrony środowiska w wielu dziedzinach, takich.
Etapy podróży turystycznej i formy obsługi ruchu turystycznego
TURYSTYKA W INTERESACH
To jest bardzo proste  Lekcja nr 3
POPYT I PODAŻ.
WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY NA TEMAT SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO ORAZ GAZETKI SZKOLNEJ „KUJONEK”
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Powiedzmy, że jest i wracasz do domu samochodem (oczywiście sam) po niezwykle ciężkim dniu pracy. Jesteś naprawdę zmęczony i sfrustrowany.
Szkoła w chmurze.
Mężczyzna, wiek 92 lata, drobny, o szlachetnym wyglądzie, dobrze ubrany i starannie ogolony, o porządnie uczesanych włosach, który się budzi każdego.
Co każdy użytkownik komputera wiedzieć powinien
Nieformalne miejsca spotkań. ANKIETY Przeprowadziliśmy wśród uczniów gimnazjum ankietę na temat nieformalnych miejsc spotkań. Przedstawimy przykładowe.
Uwaga !!! Uczniowie SP 32 w Toruniu ! Zapraszamy was i Wasze rodziny do wzięcia udziału w Festynie Zdrowia, który odbędzie się 31 maja 2013 roku podczas.
Cz ęść naszego ż ycia polega na poszukiwaniu tej jednej osoby, która zrozumie nasz ą histori ę. Cz ę sto okazuje si ę, ż e wybrali ś my niewła ś ciwie.
Wykonała Sylwia Kozber
Odpowiedzialność prawna rodziców i opiekunów. Przepisy Art PRD Dziecko w wieku do 7 lat może korzystać z drogi tylko pod opieką osoby, która osiągnęła.
Internet Media Services S A Ekran LED. Reklama emitowana na EKRANIE LED umieszczonym na rynku Centrum handlowego Manufaktura.
Jeżdżę z głową.
Powrót do sukcesu Analiza przypadku Princessy (rola badań marketingowych podczas rozwoju produktu: ) Powrót do sukcesu Analiza przypadku Princessy.
System gospodarki rynkowej
xHTML jako rozszerzenie HTML
Instalacja serwera WWW na komputerze lokalnym
HTML Podstawy języka hipertekstowego Damian Urbańczyk.
Przedmiot: Podstawy przedsiębiorczości Autor: Olga Łodyga
PATOLOGIE SPOŁECZNE. Ubóstwo i bezrobocie SPOSOBY ZWALCZANIA UBÓSTWA I BEZROBOCIA System opieki społecznej Programy aktywneProgramy pasywne.
Strategia kształtowania jakości oferty turystyki wiejskiej
Znaczenie trzeźwości od alkoholu i narkotyków w miłości
Polskie cyfrowe miasto ? Marzenia a rzeczywistość. Maxymilian Bylicki - Zakopane, Polskie cyfrowe miasto - marzenia a rzeczywistość Maxymilian.
Prof. dr hab. Halina Buk WSPARCIE FUNDUSZY EUROPEJSKICH W FINANSOWANIU INWESTYCJI SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO Chorzów, 26- września 2008 r.
ZARZĄDZANIE PROCESAMI KOMUNIKACYJNYMI PRZEZ EVENT MARKETING
SKĄD WIEM, KIM JESTEM? O TOŻSAMOśCI I TOŻSAMOŚCIACH
Warsztaty C# Część 3 Grzegorz Piotrowski Grupa.NET PO
Par Jocelyne GIASSON Ch. 6 : Makroprocesy Czytanie ze zrozumieniem.
PolGIS jako nowoczesny system do paszportyzacji sieci
Są w życiu chwile, kiedy tak bardzo odczuwamy brak obecności innych,
Prawo o aktach stanu cywilnego
Gol I GOL 2 Moje REFLEKSJE NA temat filmu. Film Gol - moim zdaniem - był bardzo ciekawy… Pokazał że nawet ci najsilniejsi zmieniają się pod wpływem pieniędzy…
Strategie badań – ilościowe v. jakościowe - porównanie
Budowanie świadomości marki
Temat 4: Znaki diakrytyczne i definiowanie języka dokumentu
Rola i zadania Rady LGD we wdrażaniu LSR, ze szczególnym uwzględnieniem procedury oceny wniosków, czyli procesu oceny zgodności i procesu wyboru. Europejski.
Wpływ elementów identyfikacji wizualnej i werbalnej na wizerunek miasta.
WoF PLATFORMA KOMUNIKACJI. WoF jest platformą komunikacji systemem wspomagającym obieg informacji oraz zarządzanie w firmie Zapewnia elektroniczny obieg.
Opracowywanie wspólnych celów Trzeba dawać, żeby brać
Rzeszów r.. Liczba osób badanych 3 Odpowiedzi badanych na temat stosowania krzyku przez rodziców 4.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR3 WE WŁOCŁAWKU IX. ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH. 9.2.PODNIESIENIE ATRAKCYJNOŚCI I JAKOŚCI SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO pt.:
Pozyskiwanie partnerów. Model popytowego podejścia do tworzenia innowacji Definicja Dwa podejścia do UDI –Głos konsumenta –Przewodnictwo konsumenta Cechy.
w/g Grzegorz Gadomskiego
PIENIĄDZE.
SERCE SPORTOWCA Zespół objawów fizjologicznej, odwracalnej adaptacji u trenujących sporty wytrzymałościowe.
Zapis prezentacji:

P RODUKT PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNEGO SHATKIVSKA, M ELEHANYCH, Z HUK

K AŻDY PODMIOT DZIAŁAJĄCY NA RYNKU MUSI MIEĆ ŚWIADOMOŚĆ, ŻE SUKCES GOSPODARCZY JEST ZWIĄZANY Z UMIEJĘTNOŚCIĄ ZASPOKAJANIA POTRZEB NABYW ­ CY, A NIE TYLKO Z TECHNOLOGICZNĄ " STRONĄ PRODUKTU. K ORZYŚCI, JAKIE PRZY ­ NOSI PRODUKT, MUSZĄ ODPOWIADAĆ OCZEKIWANIOM NABYWCY. S TOSUNKOWO SZEROKIE OKREŚLENIE PRODUKTU PODAJE P H. K OTLER, KTÓRY PROPONUJE ZA PRODUKT UWAŻAĆ WSZYSTKO, CO MOŻE BYĆ ZAOFEROWANE NA RYNKU W CELU PRZYCIĄGNIĘCIA UWAGI, NABYCIA I UŻYCIA, CO SŁUŻY ZA ­ SPOKOJENIU PRAGNIENIA LUB POTRZEBY.

O ZNACZA TO, ŻE MOŻE NIM BYĆ NP. DOBRO FIZYCZNE, USŁUGĄ IDEA ( NP. PLANOWANIE RODZINY ), OSOBA ( NP. AKTOR WYSTĘPUJĄCY W FILMIE ), ORGANIZACJA ( NP. C ZERWONY K RZYŻ ) I MIEJSCE (W ENECJA, H AWAJE ).

P OZIOMY POSTRZEGANIA PRODUKTU PRZEZ NABYWCĘ

P RODUKT TURYSTYCZNY MOŻE BYĆ UJMOWANY W WĄSKIM ZNACZENIU, JAKO WALORY TURYSTYCZNE ( PRZYRODNICZE I KRAJOZNAWCZE ) - PRODUKT PODSTAWOWY. W SZEROKIM UJĘCIU JEST NIM CAŁY ZESTAW DÓBR I USŁUG ( OBOK WALORÓW TURYSTYCZNYCH ) UMOŻLIWIAJĄCYCH TURYŚCIE PRZYBYCIE DO MIEJSCA WYSTĘPOWANIA ATRAKCJI TURYSTYCZNYCH, POBYT I ICH WYKORZYSTANIE.

H OLISTYCZNE SPOJRZENIE NA PRODUKT TURYSTYCZNY W UJĘCIU MARKE ­ TINGOWYM POZWALA WYRÓŻNIĆ NAWET PIĘĆ JEGO WYMIARÓW A MIANOWICIE : 1. P RODUKT GŁÓWNY, KORZYŚĆ PODSTAWOWA ( ZASPOKAJA PODSTAWOWĄ POTRZEBĘ ). 2. P RODUKT OGÓLNY, PODSTAWOWA WERSJA PRODUKTU. 3. P RODUKT OCZEKIWANY, PRODUKT OGÓLNY Z OCZEKIWANIAMI KUPUJĄCEGO CO DO CECH PRODUKTU. 4. P RODUKT ULEPSZONY, ZBIÓR WŁAŚCIWOŚCI RÓŻNIĄCYCH DANY PRODUKT OD KONKURENCJI. 5. P RODUKT PSYCHOLOGICZNY ( POTENCJALNY )

G ŁÓWNYM ELEMENTEM PRODUKTU TURYSTYCZNEGO PRZEDSIĘBIORSTW SĄ USŁUGI. P OCIĄGA TO ZA SOBĄ SKUTKI DLA DECYZJI MARKETINGOWYCH, KTÓRE WYNIKAJĄ ZE SPECYFICZNYCH CECH USŁUG. M OŻNA POWIEDZIEĆ, IŻ USŁUGA JEST ŚWIADCZENIEM, KTÓRE NIE POCIĄGA ZA SOBĄ NABYCIA NAMACALNEGO PRZEDMIOTU, ZASPOKAJA NATOMIAST POTRZEBĘ W DANYM MOMENCIE. I CH NIEMATERIALNA POSTAĆ POWODUJE, ŻE WIELE Z NICH JEST NIEUCHWYTNYCH : NIE MOŻNA ICH DOSTRZEC, POZNAĆ SMAKU, POCZUĆ, USŁYSZEĆ, ZANIM SIĘ ICH NIE KUPI.

D ODATKOWE CECHY PRODUKTÓW : => KOMPLEMENTARNOŚĆ SKŁADNIKÓW PRODUKTU TURYSTYCZNEGO - POLEGA ONA NA TYM, ŻE ZESTAW, KTÓRY OBEJMUJE DOBRA MATERIALNE, USŁUGI ORAZ UDOSTĘPNIANE WALORY TURYSTYCZNE, MUSI BYĆ OFEROWANY ŁĄCZNIE, ABY MÓGŁ ZASPOKOIĆ POTRZEBY TURYSTÓW ; => PODATNOŚĆ PRODUKTÓW TURYSTYCZNYCH NA SUBSTYTUCJĘ - W CELU ZASPOKOJENIA JEDNEJ POTRZEBY I OSIĄGNIĘCIA PORÓWNYWALNEJ SATYSFAKCJI Z KONSUMPCJI PRODUKTU MOŻNA TWORZYĆ WIELE OFERT, KTÓRE WYKAZUJĄ PODOBNE BĄDŹ ZBLIŻONE CECHY, NP. SUBSTYTUCJA W RAMACH PRODUKTU MARKOWEGO - TURYSTYKA AKTYWNA - OFERTA TURYSTYKI ROWEROWEJ LUB TURYSTYKI KONNEJ.

W ŁAŚCIWOŚCI PRODUKTU, KTÓRE TRADYCYJNIE ROZWAŻA SIĘ W MARKETINGOWYM SPOJRZENIU NA PRODUKT, TO PRZEDE WSZYSTKIM JAKOŚĆ I GWARANCJE, MARKA I CYKL ŻYCIA PRODUKTU. Z E WZGLĘDU NA OBECNOŚĆ W OFERTACH USŁUGOWYCH WIELU ELEMENTÓW NIEMATERIALNYCH, TRUDNO DAJĄCYCH SIĘ POZNAĆ, NABYWCY TYCH PRODUKTÓW POSZUKUJĄ MATERIALNEGO ICH POTWIERDZENIA ( GŁÓWNIE JAKOŚCI ) W ZNAMIONACH ZEWNĘTRZNYCH, TAKICH JAK : - PERSONEL I JEGO KOMPETENCJE, - WYGLĄD PUNKTÓW OBSŁUGI, - MATERIALNE ŚRODOWISKO ŚWIADCZENIA USŁUG, - PROCES ŚWIADCZENIA USŁUG, A PRZEDE WSZYSTKIM MARKĄ KTÓRA POZWALA ŁATWO ZIDENTYFIKOWAĆ DANĄ USŁUGĘ, DOSTARCZA SKŁADNIKA SATYSFAKCJI PSYCHOLOGICZ ­ NEJ ( CZĘSTO PRESTIŻ WIĄŻE SIĘ Z NAZWĄ MARKI ) I PRZYCZYNIA SIĘ DO BUDOWA ­ NIA LOJALNOŚCI KLIENTÓW WOBEC PRZEDSIĘBIORSTWA.

K OLEJNYM ELEMENTEM ZWIĘKSZAJĄCYM WARTOŚĆ PRODUKTU JEST GWARANCJA ( RĘKOJMIA ), KTÓRA JEST ZAPEWNIENIEM PRODUCENTA, ŻE PRODUKT ZASPOKOI OCZEKIWANIA NABYWCY LUB TEŻ, ŻE JEŚLI PRODUKT NIE SPEŁNI JEGO OCZEKIWAŃ, STRATA ZOSTANIE KLIENTOWI W JAKIŚ SPOSÓB ZREKOMPENSOWANA. R ĘKOJMIA MOŻE BYĆ ALBO WYRAŹNA, ALBO DOROZUMIANA ; WYRAŹNA - OKREŚLA DOKŁADNIE, JAKIE ODSZKODOWANIA I GWARANCJE OFERUJE PRODUCENT BĄDŹ ŚWIADCZĄCY USŁUGI, I PRZEZ TO PODWYŻSZA WARTOŚĆ DÓBR I USŁUG ; DOROZUMIANA ZAWIERA SIĘ W PRZEKONANIU, ŻE PRODUKT JEST W DOBRYM STANIE I JEST PRZYDATNY DO CELU, W JAKIM ZOSTAŁ ZAKUPIONY. T EN RODZAJ RĘKOJMI CHRONI KONSUMENTA NA RYNKU, ALE WIĘKSZOŚĆ NABYWCÓW JEST ZAINTERESOWANA GWARANCJĄ WYRAŹNĄ, KTÓRA PODNOSI WARTOŚĆ PRODUKTU FORMALNEGO ( RZECZYWISTEGO ).

W PROWADZENIE STANDARDÓW CZY LICENCJONOWANIA W BRANŻY TURYSTYCZNEJ JEST NASTĘPSTWEM UPOWSZECHNIANIA SYSTEMU GWARANCJI, KTÓRE OGRANICZAJĄ SYTUACJE KONFLIKTOWE NA LINII PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE KLIENT.

Z UWAGI NA NIEMATERIALNOŚĆ USŁUG, SUBIEKTYWNOŚĆ I WZGLĘDNOŚĆ OCENY JAKOŚCI OFERTY, PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNE MUSZĄ ZNALEŹĆ SPOSOBY NADANIA CECH REALNYCH RZECZOM NIENAMACALNYM. J EDNĄ Z METOD JEST KSZTAŁTOWANIE MARKI, KTÓRĄ OKREŚLA SIĘ JAKO NAZWA, TERMIN, SYMBOL, WZÓR LUB ICH KOMBINACJA, STWORZONA CELEM IDENTYFIKACJI DÓBR LUB USŁUG SPRZEDAWCY LUB ICH GRUPY I WYRÓŻNIENIA ICH SPOŚRÓD KONKURENCJI.

W YRÓŻNIANIE PRODUKTU POPRZEZ JAKOŚĆ, STOSOWANIE GWARANCJI I MARKĘ JEST MOŻLIWE DZIĘKI WPROWADZENIU M. IN. MARKETINGU INTERAKCYJNEGO I WEWNĘTRZNEGO. M ARKETING INTERAKCYJNY SKIEROWANY JEST NA OSIĄGANIE WYŻSZEJ SPECJALIZACJI PERSONELU W PROCESIE OBSŁUGI KLIENTA. D O PODSTAWOWYCH JEGO ELEMENTÓW ZALICZA SIĘ : 1. D OSTĘPNOŚĆ USŁUG, POD POJĘCIEM KTÓREJ ROZUMIE SIĘ ATRAKCYJNY I WYGODNY DLA KLIENTA SPOSÓB DOSTARCZANIA USŁUGI, SATYSFAKCJONUJĄCY ZARÓWNO KLIENTA, JAK I USŁUGODAWCĘ. 2. W ZAJEMNE KONTAKTY PRACOWNIKÓW ŚWIADCZĄCYCH USŁUGI I KONSUMENTÓW. U WAŻANE SĄ ONE ZA NAJWAŻNIEJSZY INSTRUMENT MARKETINGOWY STOSOWANY W WARUNKACH KONKURENCJI W OBSŁUGIWANYM SEGMENCIE RYNKU.

3. I NNE USŁUGI ( DODATKOWE ) WZBOGACAJĄCE PODSTAWOWĄ OFERTĘ PRZEDSIĘBIORSTWA, MAJĄCE CHARAKTER KONKURENCYJNY. U SŁUGI TE MUSZĄ BYĆ ZINTEGROWANE Z POZOSTAŁYMI ELEMENTAMI INTERACTIVE MARKETINGU. 4. U DZIAŁ KONSUMENTA W PROCESIE ŚWIADCZENIA USŁUGI I JEGO WPŁYW NA CECHY NABYWANEJ USŁUGI ORAZ WPŁYW INNYCH KONSUMENTÓW NABYWAJĄCYCH RÓWNOCZEŚNIE DANĄ USŁUGĘ ( DOTYCZY TO USŁUG KONSUMOWANYCH W SPOSÓB ZBIOROWY ). 5. K ONTAKTY PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNEGO Z KLIENTAMI PO ZAKOŃCZONEJ TRANSAKCJI.

P RODUKTY BĘDĄCE PRZEDMIOTEM WYMIANY UTRZYMUJĄ SIĘ NA RYNKU PRZEZ OKREŚLONY CZAS. P RZECHODZĄ ONE PRZEZ PEWNE FAZY, KTÓRE SKŁADAJĄ SIĘ NA TZW. CYKL ŻYCIA PRODUKTU. C YKL ŻYCIA JAKO CECHA PRODUKTU ODZWIERCIEDLA JEGO ASPEKT RYNKOWY. W YRAŻA ON RELACJE MIĘDZY DANYM PRODUKTEM A POTRZEBAMI KONSUMENTÓW I INNYMI, KONKURENCYJNYMI PRODUKTAMI, POJAWIAJĄCYMI SIĘ W OTOCZENIU. C YKL ŻYCIA PRODUKTU - JEST TO ZJAWISKO STOPNIOWEGO NABYWANIA I UTRATY ZDOLNOŚCI PRODUKTU DO ZASPOKAJANIA POTRZEB KONSUMENTÓW ( O RÓŻNEJ ATRAKCYJNOŚCI DLA NABYWCY ).

K SZTAŁTOWANIE SIĘ CYKLU ŻYCIA ZALEŻY OD WIELU CZYNNIKÓW, A SZCZEGÓLNIE OD : - RODZAJU SAMEGO PRODUKTU ; - MOŻLIWOŚCI JEGO RÓŻNICOWANIA - ZMIAN W STRUKTURZE NABYWCÓW I W ICH DOCHODACH ; - PODATNOŚCI NA ZMIANY KONIUNKTURALNE ( NP. MODY ), CO SIĘ WIĄŻE Z RODZAJEM ZASPOKAJANYCH KONSUMENTÓW I TEMPA ICH ZMIAN ; - POSTĘPU TECHNICZNEGO I TECHNOLOGICZNEGO ( PROCESÓW INNOWACYJNYCH ) W SFERZE WYTWARZANIA ; - STRUKTURY PODMIOTÓW DZIAŁAJĄCYCH NA RYNKU, ZASTOSOWANYCH PRZEZ DANE PRZEDSIĘBIORSTWO INSTRUMENTÓW MARKETINGOWYCH ( CENA, DYSTRYBUCJA, PROMOCJA ) ITP.

J EŻELI PORÓWNAĆ CYKL ŻYCIA RÓŻNYCH PRODUKTÓW, A TYM SAMYM KSZTAŁTOWANIE SIĘ NA NIE POPYTU, MOŻNA ZAUWAŻYĆ RÓŻNE PRZEBIEGI KRZYWEJ ŻYCIA. M IMO RÓŻNORODNEJ POSTACI WYRÓŻNIA SIĘ W NICH CHARAKTERYSTYCZNE FAZY : WPROWADZANIA, WZROSTU, DOJRZAŁOŚCI I SPADKU. P RZEWIDYWANIE TYCH ZMIAN W CZASIE UMOŻLIWIA PODEJMOWANIE DECY ­ ZJI RYNKOWYCH MAJĄCYCH NA CELU PRZEDŁUŻENIE ŻYCIA " PRODUKTU NA RYNKU, POPRZEZ ANALIZĘ NP. SPRZEDAŻY, KOSZTÓW, ZYSKÓW, RODZAJU KLIENTÓW, KONKURENCJI, PRODUKTU I CELÓW MARKETINGU. A NALIZA KRZYWEJ CYKLU ŻYCIA POMAGA PODEJMOWAĆ DECYZJE : CO ROBIĆ TERAZ ? CZY ZMIENIĆ PRODUKT, USUNĄĆ GO Z RYNKU CZY POZOSTAWIĆ ? CZY PRZYGOTOWYWAĆ NOWĄ REKLAMĘ ? JAK USTALIĆ NOWĄ CENĘ ? ITP. D OŚĆ CZĘ ­ STO JEST TO RÓWNIEŻ DECYZJA DOTYCZĄCA TEGO, CZY WPROWADZAĆ NA RYNEK NOWY PRODUKT.

D ZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ