Logistyczna obsługa ruchu turystycznego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
rachunkowość zajęcia nr 7
Advertisements

Zarządzanie Przedsiębiorstwem Turystycznym Prowadzący: mgr. Łukasz Stokłosa.
Badania podaży i popytu turystycznego
Dystrybucja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
Polityka turystyczna państwa
Prowadzący: mgr Łukasz Stokłosa Autorzy: Sylwia Furtak Bożena Rodak Paweł Pelc
Mikrootoczenie Przedsiębiorstwa Turystycznego.
Irina Svichenyuk Valeria Poligova Skąd biorą się motywy dla podróży? Skąd biorą się motywy dla podróży? Każdy człowiek ma jakieś własne potrzeby. To.
Turystyka krajoznawcza
PODSTAWOWE ZAGADNIENIA
Cenowe decyzje przedsiębiorstwa turystycznego Karolina Bąk Kamil Szary Piotr Dobkowski Magda Kopyta Damian Kardasz.
Polityka turystyczna pańswa
PODSTAWY TURYSTYKI ćwiczenia
Turystyka zdrowotna.
Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
Dystrybucja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
WATA - Światowe Stowarzyszenie Agencji Podróży
Przedsiębiorstwa mają ogromny wpływ na środowisko. Dlatego muszą stosować się do przepisów UE dotyczących ochrony środowiska w wielu dziedzinach, takich.
Etapy podróży turystycznej i formy obsługi ruchu turystycznego
TURYSTYKA W INTERESACH
Analiza matematyczna III. Funkcje Funkcje II – własności podstawowe
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich OŚ IV PROW Mariusz Bednarz Grudzień 2007.
ŚWIATOWY TYDZIEŃ PRZEDSIĘBIORCZOŚĆI
Systemy klastrowe inaczej klasterowe.
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Cechy dobrej i udanej strony www Net etykieta. Ergonomia stron WWW.
Zarządzanie międzynarodowe
Konteksty tworzenie programów nauczania. ZALECENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY z dnia 23 kwietnia 2008 r. w sprawie ustanowienia europejskich ram.
Co każdy użytkownik komputera wiedzieć powinien
Zakłady Chemiczne w Polsce Kluczowe kwestie
Kryteria wyboru formy prawnej. Działalność gospodarcza: Może dotyczyć: działalności wytwórczej, budowlanej, handlowej, usługowej oraz poszukiwania, rozpoznawania.
Analiza stanu naprężenia
Towaroznawstwo i Zarządzanie Jakością Absolwenci specjalności są specjalistami w zakresie kształtowania, oceny i ochrony jakości produktów i usług. W trakcie.
Wykonała Sylwia Kozber
VLAN Sieć VLAN jest logicznym zgrupowaniem urządzeń sieciowych lub użytkowników niezależnie od położenia ich fizycznego segmentu.
Antonie de Saint-Exupery
Jak skutecznie organizować szkolenia językowe w firmie
System gospodarki rynkowej
Przedmiot: Podstawy przedsiębiorczości Autor: Olga Łodyga
Władza lokalna w Polsce
Przedmiot: Podstawy przedsiębiorczości Autor: Olga Łodyga
PATOLOGIE SPOŁECZNE. Ubóstwo i bezrobocie SPOSOBY ZWALCZANIA UBÓSTWA I BEZROBOCIA System opieki społecznej Programy aktywneProgramy pasywne.
Strategia kształtowania jakości oferty turystyki wiejskiej
Polskie cyfrowe miasto ? Marzenia a rzeczywistość. Maxymilian Bylicki - Zakopane, Polskie cyfrowe miasto - marzenia a rzeczywistość Maxymilian.
elektroniczna DEMOKRACJA LOKALNA IN STATU NASCENDI Krzysztof Ciupis
ZARZĄDZANIE PROCESAMI KOMUNIKACYJNYMI PRZEZ EVENT MARKETING
Wydarzenia charytatywne jako sposób komunikacji tożsamości przedsiębiorstwa. Opracowanie: Dagmara Lustyk Event marketing jako nowa forma procesów komunikacyjnych.
AS-CONSULTING Połączenie sił to początek, pozostanie razem to postęp, wspólna praca to sukces - Henry Ford.
Wieloletnia Prognoza Finansowa – realność i użyteczność doświadczenia związane z wdrożeniem nowej instytucji.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI Kwalifikowanie wydatków c.d. ( najczęściej występujące problemy.
PolGIS jako nowoczesny system do paszportyzacji sieci
3 Posiedzenie Rady Strategii Rozwoju Chojnic Chojnice Strategia Rozwoju Miasta Chojnice na lata
Obrączkowanie ptaków Obrączkowanie ptaków, metoda badań ptaków polegająca na znakowaniu poszczególnych odławianych osobników (przy pomocy trudno zniszczalnych.
Politechnika Warszawska Wydział Inżynierii Produkcji Instytut Organizacji i Zarządzania Podejście procesowe w ocenie ekonomicznej efektywności systemów.
Biznes plany w ramach PO RYBY Przemysław Osiński, r.
PUBLIC RELATIONS.
Organizacja administracji d/s środowiska w Polsce kompetencje odnośnie ooś- właściwości i prowadzenie postępowań/ postępowania zezwoleniowego Marta Łakis.
Wzrost innowacyjności regionu jako efekt rozwijania i upowszechniania dobrych praktyk w zakresie strategicznego zarządzania środowiskowego w organizacjach.
Rola i zadania Rady LGD we wdrażaniu LSR, ze szczególnym uwzględnieniem procedury oceny wniosków, czyli procesu oceny zgodności i procesu wyboru. Europejski.
Instytut Logistyki i Magazynowania
Seminar AGENT ZARZĄDZANIA WIEDZĄ I INNOWACJAMI REF: ES1-LE Szczecin, dnia Kraje partnerskie: Polska, Francja, Grecja i Hiszpania.
WoF PLATFORMA KOMUNIKACJI. WoF jest platformą komunikacji systemem wspomagającym obieg informacji oraz zarządzanie w firmie Zapewnia elektroniczny obieg.
Bezpieczeństwo energetyczne kraju Program dla obszarów wiejskich Bogdan Sedler Olsztyn, sierpień 2008 r. Fundacja Naukowo – Techniczna GDAŃSK.
Korzyści dla MSP ze współpracy z ISW. MSP współpracujące z ISW Przegląd korzyści Korzyści Dostęp do ekspertyz Rozwiązywanie problemów Badania Specjalistyczne.
Rola ekonomii społecznej w aktywnej integrac j i Prowadzi: Krzysztof M argol Zajęcia prowadzone w ramach projektu POKL /12 Przez projekt.
Pozyskiwanie partnerów. Model popytowego podejścia do tworzenia innowacji Definicja Dwa podejścia do UDI –Głos konsumenta –Przewodnictwo konsumenta Cechy.
Imperatyw zasilania informacyjnego w procesach logistycznych
Analiza procesów metodą siatki jakości, badanie satysfakcji klienta, doskonalenie z wykorzystaniem analizy ryzyka 24 kwietnia IV Konferencja Analizy.
Zapis prezentacji:

Logistyczna obsługa ruchu turystycznego Konwersatorium IV

Ktoś kiedyś powiedział… „Logistyka nie jest wszystkim, lecz wszystko bez logistyki jest niczym”

Czym jest logistyka? Logistyka jest to proces zarządzania całym łańcuchem dostaw, który jest rozumiany jako działalność polegająca na przepływie produktów i usług od jego źródła, poprzez pośredników, aż do postaci, w której wytworzone produkty są konsumowane przez ostatecznego klienta. Istota logistyki sprowadza się więc do integrowania zarządzania z tradycyjnymi obszarami produkcji, finansów i marketingu.

System logistyczny To celowo zorganizowane i zintegrowane - w obrębie danego układu gospodarczego - przepływy materiałów i produktów oraz odpowiadających im informacji, umożliwiających optymalizację w zarządzaniu łańcuchami dostaw (m.in. poprzez automatyczną identyfikację towarów, symulację komputerową, controling, elektroniczną wymianę danych oraz kompleksowy rachunek kosztów) z uwzględnieniem wymogów ekologii. Systemy logistyczne są celowo zorganizowanymi i połączonymi elementami, do których należy m.in. zaopatrzenie, produkcja, transport, magazynowanie wraz z relacjami między nimi, których celem jest przepływ między strumieniami głównymi i pomocniczymi.

Rys. 1. Model łańcucha logistycznego w przedsiębiorstwie turystycznym.

Zarządzanie logistyczne To logiczny ciąg działań składających się na proces kreowania całościowej koncepcji przedsięwzięć logistycznych w przedsiębiorstwie w układzie jego partnerów rynkowych oraz proces realizacji tej koncepcji w odpowiednio ukształtowanych formach organizacyjnych , przy wykorzystaniu właściwych instrumentów kierowania i kontroli. Nowoczesna zintegrowana koncepcja zarządzania logistycznego kładzie szczególny nacisk na tworzenie łańcuchów logistycznych o silnych i stabilnych powiązaniach w dłuższym czasie, wzajemnie korzystnych dla poszczególnych ogniw oraz zwiększających efektywność globalną całego układu. Do głównych zadań zarządzania logistycznego należą: formułowanie strategii, planowanie, sterownie i kontrola przepływów i magazynowania zapasów produkcji w toku, wyrobów gotowych i odpowiednich informacji.

Proces logistyczny Jest to proces dokonujący się w systemie logistycznym. Procesy takie są najczęściej realizowane przez specjalizujące się w usługach logistycznych przedsiębiorstwa logistyczne. Celem działań przedsiębiorstw zajmujących się usługami jest pokonanie bariery przestrzennej i czasowej. Dzięki procesom logistycznym przepływ dóbr i towarzyszących im informacji, łączący system wytworzenia i system ich użytkowania, zostaje wzbudzony i realizowany.

Logistyka jest zatem korelacją systemu logistycznego oraz zarządzania logistycznego procesów logistycznych zachodzących w związku z procesem produkcji usługi. http://www.youtube.com/watch?v=P12UjEBhgCE

Logistyka usług a usługa logistyczna Logistyka usług oznacza proces koordynacji wszystkich czynności niematerialnych, które muszą zostać przeprowadzone dla wykonania usługi w sposób efektywny pod względem kosztów i zgodny z wymaganiami klienta. Usługa logistyczna to zorganizowane przez firmę zewnętrzną transportowanie i magazynowanie produktów logistycznych wraz z pełną obsługą formalno- prawną, w tym celną.

Logistyczne aspekty obsługi klienta Obsługa klienta do tego stopnia nadaje sens wszystkim działaniom i procesom logistycznym, że jest współcześnie nazywana logistyką klienta (ang. customer logistics). Kryteria, jakie powinna spełniać logistyczna obsługa tworzą zasady ją określające, na które składają się: terminowość, jakość, szybkość, niezawodność, adekwatność, elastyczność, serwisowość, gotowość, otwartość, rzetelność, ekologiczność, rytmiczność, standardowość, reakcyjność, formalizm oraz komfortowość dostawy.

Logistyczne aspekty obsługi klienta Kompleksowy program obsługi klienta powinien zawierać trzy grupy elementów: przedtransakcyjne - związane z przygotowaniem organizacji do obsługi klienta; odgrywają ogromną rolę w kształtowaniu oczekiwań klienta, wpływając na kształtowanie wizerunku firmy w świadomości klienta, a także ogólne zadowolenie z szeroko rozumianej oferty; transakcyjne - dotyczą bezpośredniego kontaktu organizacji z kupującym, a ich prawidłowe wypełnienie w znacznym stopniu decyduje o zaspokojeniu potrzeb klienta poprzez oferowany produkt; potransakcyjne - pozwalają na przedłużenie kontaktu firmy z klientem.

Logistyczne aspekty obsługi klienta Niezmiernie ważną pozycję w strukturze obsługi klienta zajmują jej koszty logistyczne. Koszty te składają się z trzech rodzajów. Są to: koszty dystrybucji fizycznej (np. koszty obsługi zamówień klientów, koszty utrzymania magazynów, koszty utrzymania i tworzenia zapasów, koszty transportu), koszty wyczerpania zapasów (oznaczają koszty w postaci utraty potencjalnych przychodów ze sprzedaży z powodu braku produktów, opóźnień w dostawach, zapasów nieodpowiedniej jakości, wycofywania zamówień oraz zmniejszenia przychodów ze sprzedaży z powodu utraty zaufania nabywców i pogorszenia reputacji firmy), koszty niesprawnej obsługi (straty wywołane nietrafną lokalizacją składów, nieracjonalnym wykorzystaniem środków transportu, kosztami dostaw awaryjnych, opóźnionych, a także niewykorzystaniem możliwości czerpania korzyści z tytułu innych lokat kapitału niż zapasy trudno zbywalne, nieprawidłowe wyposażenie techniczne magazynów, niepotrzebne punkty sprzedaży, niewykorzystane środki transportu).

Usługi logistyczne w obsłudze ruchu turystycznego Obsługa ruchu turystycznego opiera się w swojej istocie na przemieszczaniu się w tych samych kanałach dystrybucyjnych i sprzedażowych nie tylko dóbr rzeczowych, usług oraz informacji, ale przede wszystkim turystów. System logistyczny w ramach obsługi ruchu turystycznego jest zróżnicowany tak samo, jak niejednorodna jest turystyka, rynek usług turystycznych, a przede wszystkim usługi turystyczne. Różnorodność przedsiębiorstw turystycznych powoduje, że usługi logistyczne mogą mieć odmienny charakter i pełnić odmienne funkcje w przypadku działalności przedsiębiorstw: hotelarskich, gastronomicznych, transportu turystycznego oraz biur podróży.

Usługi logistyczne w obsłudze ruchu turystycznego Jednym z przejawów orientacji kosztowo-biznesowo- logistycznej w turystyce jest stosowanie w prowadzonej działalności gospodarczej outsourcingu, czyli wykonywanie pewnych czynności usługowych za pośrednictwem usług firm zewnętrznych.

Usługi logistyczne w obsłudze ruchu turystycznego Do podstawowych korzyści wynikających z zastosowania Outsourcingu dla przedsiębiorstwa usługowego należą: redukcja i kontrola kosztów operacyjnych, zwiększenie koncentracji firmy na podstawowej działalności, zmniejszenie zatrudnienia, elastyczne warunki świadczenia usług na zewnątrz organizacji, poprawa jakości procesu produkcyjnego i świadczonych usług, uzyskanie dostępu do mocy produkcyjnej najlepszej jakości, zwolnienie własnych zasobów do innych celów, uzyskanie zasobów, którymi organizacja nie dysponuje, przyspieszenie pojawienia się korzyści wynikających z restrukturyzacji, uporanie się z funkcją trudną do wykonania lub niemożliwą do kontrolowania, pozyskanie kapitału, podział ryzyka, dopływ gotówki.

Organizacja logistyki w przedsiębiorstwie turystycznym Dystrybucja produktu turystycznego (sprzedaż i realizacja) powinna zawierać w sobie wszelkie decyzje, procesy i działania mające na celu dostarczenie produktów finalnych nabywcom w jak najbardziej dla nich dogodnym miejscu i czasie. Powinna być ona w sposób płynny dostosowana do pozostałych elementów marketingu mix, wykorzystywanych w działaniu ogólnej strategii marketingowej, a więc promocji, personelu, cen oraz najważniejszego - produktu, a także do zmian zachodzących w otoczeniu rynkowym danego przedsiębiorstwa, w tym w otoczeniu logistycznym.

Organizacja logistyki w przedsiębiorstwie turystycznym Przedsiębiorstwo powinno, uwzględniając powyższe wskazania, podjąć właściwe decyzje dotyczące: długości kanałów dystrybucji (bezpośrednie lub pośrednie). szerokości tych kanałów (jeden lub wielu pośredników). intensywności przepływu towarów lub usług przez kanał, rodzaju pośredników, sposobu powiązania uczestników kanału, własności kanałów, elementów systemu logistycznego oraz metod zarządzania logistycznego.

Organizacja logistyki w przedsiębiorstwie turystycznym W przedsiębiorstwie turystycznym zarządzanie logistyczne jest możliwe i będzie spełniać swoje funkcje, gdy: jest wyodrębniona jednostka organizacyjna mająca w swojej kompetencji zagadnienia logistyczne, kierownicy działów liniowych, biorących udział w podstawowych procesach świadczenia usług turystycznych, działają zgodnie z założeniami logistyki, istnieje silna determinacja w łączeniu przedsiębiorstwa i kooperantów w jeden spójny łańcuch dostaw, z płynnym przekazywaniem zasobów oraz informacji, przy funkcji optymalizacji wszelkich rozwiązań.

Organizacja logistyki w przedsiębiorstwie turystycznym W działalności usługowej przedsiębiorstwa hotelarskiego dystrybucja i sprzedaż tworzą jedność, będąc jednocześnie, obok działań promocyjnych, głównym elementem całościowego procesu komunikacji z otoczeniem. Efektywność dystrybucji jest wspomagana poprzez system rezerwacji, który jednocześnie działa jako system kontroli sprzedaży w celu zrównoważenia podaży i popytu. W działalności turystycznej jednym z najważniejszych elementów związanych ze sprzedażą usług i ich skuteczną logistyką jest właściwa lokalizacja.