Polityka turystyczna pańswa

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Julia P i Magdalena K. Czasu wolnego w PRL-u dla dorosłych było mało, gdyż władze każdy wolny czas postanawiały wykorzystać głównie na kształtowanie świadomości.
Advertisements

jako aktywna forma wypoczynku
Przygotowały : Baran Iwona Burz Sylwia Łącz-Stępień Anna
Badania podaży i popytu turystycznego
Dystrybucja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
Polityka turystyczna państwa
Socjologia rynku pracy
Prowadzący: mgr Łukasz Stokłosa Autorzy: Sylwia Furtak Bożena Rodak Paweł Pelc
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA
Otoczenie naturalne przedsiębiorstwa
OBSŁUGA RUCHU TURYSTYCZNEGO konwersatorium I
PODSTAWY TURYSTYKI ćwiczenia
WATA - Światowe Stowarzyszenie Agencji Podróży
Turystyka a środowisko naturalne Ustawa śmieciowa w Polsce.
Przedsiębiorstwa mają ogromny wpływ na środowisko. Dlatego muszą stosować się do przepisów UE dotyczących ochrony środowiska w wielu dziedzinach, takich.
Etapy podróży turystycznej i formy obsługi ruchu turystycznego
Zmienne otoczenia ekonomicznego przedsiębiorstwa turystycznego
TURYSTYKA W INTERESACH
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata stan wdrażania czyli co udało się zrobić? I co jeszcze przed nami? Mariusz Bednarz 1.
Warunki uzyskania dofinansowania z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Prezentacja przygotowana na podstawie zatwierdzonej wersji PO IiŚ
Solina, 26 października 2009 roku Kompetentny urzędnik – silny samorząd Projekt finansowany jest, ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach.
Wpływ zmian demograficznych na polską gospodarkę.
POPYT I PODAŻ.
1 COMPANY PRIVATE 1 EDUKACJA DLA PRZEMYSŁU PRZEMYSŁ DLA EDUKACJI Janusz Zakręcki Prezes Zarządu, Dyrektor Naczelny Mielec, 7 grudnia 2009r.
Po co nam samorz ą d ? XVIII Sesja Sejmu Dzieci i MłodzieżySZKO Ł A DEMOKRACJI.
Zarządzanie międzynarodowe
TURYSTYKA W POLSCE Katarzyna Joks Magdalena Angowska
Finansowanie samorządowych inwestycji infrastrukturalnych poprzez polski rynek kapitałowy Norbert Nowacki Prezes Zarządu Larchmont Finance S.A. Autoryzowany.
I N S T Y T U T C H E M I C Z N E J P R Z E R Ó B K I W Ę G L A 1 Transfer technologii do dużych organizacji gospodarczych na przykładzie energetyki Marek.
Zakłady Chemiczne w Polsce Kluczowe kwestie
PRAWIDŁOWA SYLWETKA.
System gospodarki rynkowej
Instalacja serwera WWW na komputerze lokalnym
Przedmiot: Podstawy przedsiębiorczości Autor: Olga Łodyga
Międzynarodowa Konferencja Turystyka wiejska na drodze do komercjalizacji Kielce, 9-10 kwietnia 2010 r.
TURYSTYKA WIEJSKA SZANSĄ ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH MIĘDZYNARODOWA KONFERENCJA TURYSTYKA WIEJSKA NA DRODZE DO KOMERCJALIZACJI Kielce, 9 kwietnia 2010 r.
Strategia kształtowania jakości oferty turystyki wiejskiej
Regionalny Program Operacyjny (RPO) województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata
Polskie cyfrowe miasto ? Marzenia a rzeczywistość. Maxymilian Bylicki - Zakopane, Polskie cyfrowe miasto - marzenia a rzeczywistość Maxymilian.
Prof. dr hab. Halina Buk WSPARCIE FUNDUSZY EUROPEJSKICH W FINANSOWANIU INWESTYCJI SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO Chorzów, 26- września 2008 r.
ZARZĄDZANIE PROCESAMI KOMUNIKACYJNYMI PRZEZ EVENT MARKETING
Planowanie strategiczne w ośrodkach innowacji i przedsiębiorczości Marzena Mażewska SOOIPP.
Usługi Doradcze IMPLEMENT Małgorzata Zaborska Prezentacja usług Badania opinii publicznej.
Instytucje otoczenia biznesu w powiecie gostyńskim. Opracował: Krzysztof Marzec ul.1 Maja Gostyń Tel
ZANIECZYSZCZENIA POWIETRZA
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI Zabezpieczenia należytego wykonania zobowiązań wynikających z.
am NewConnect Convention lipca 2008 Łódź
Postawy pracowników i pracodawców wobec rynku pracy Prezentacja wyników badań ankietowych Bohdan Rożnowski Konrad Konefał Projekt realizowany w ramach.
Badanie potrzeb powiatowych rynków pracy w perspektywie zatrudnienia i rozwoju zasobów ludzkich Prezentacja wyników badań terenowych Bohdan Rożnowski Konrad.
3 Posiedzenie Rady Strategii Rozwoju Chojnic Chojnice Strategia Rozwoju Miasta Chojnice na lata
Zmiany w Przepisach Gry w Piłkę Nożną od 1 września 2006r. Kolegium Sędziów Warmińsko-Mazurskiego Związku Piłki Nożnej.
Prawo o aktach stanu cywilnego
Biznes plany w ramach PO RYBY Przemysław Osiński, r.
PUBLIC RELATIONS.
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Ziemia Pszczyńska Szkolenie pt.: Tworzenie i rozwój mikroprzedsiębiorstw – przygotowywanie dokumentacji aplikacyjnej.
ANALIZA PORÓWNAWCZA UWARUNKOWAŃ ROZWOJU TURYSTYKI I WSPÓŁPRACY MIĘDZYREGIONALNEJ W POWIECIE CHEŁMSKIM, MIEŚCIE CHEŁM I TREBISZOWIE W ramach projektu pt.
Temat 5: Elementy meta.
Temat 4: Znaki diakrytyczne i definiowanie języka dokumentu
Serwis informacyjny skupiający się na problematyce Unii Europejskiej, państw europejskich oraz kwestii dotyczących obywateli, interesariuszy i naukowców.
Rola i zadania Rady LGD we wdrażaniu LSR, ze szczególnym uwzględnieniem procedury oceny wniosków, czyli procesu oceny zgodności i procesu wyboru. Europejski.
Projekt Strategii Rozwoju Województwa Wielkopolskiego do roku 2020
Działanie 6.1 Turystyka Schemat I Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego.
Pomorze 2030 – scenariusze rozwoju i kluczowe technologie Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową Informacja nt. projektu Gdańsk, listopad 2009 r.
Bezpieczeństwo energetyczne kraju Program dla obszarów wiejskich Bogdan Sedler Olsztyn, sierpień 2008 r. Fundacja Naukowo – Techniczna GDAŃSK.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR3 WE WŁOCŁAWKU IX. ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH. 9.2.PODNIESIENIE ATRAKCYJNOŚCI I JAKOŚCI SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO pt.:
Projekt pn. Einstein – każdy ma w sobie ukryty potencjał jest działaniem prowadzonym przez Powiat Lubański w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Co to jest Brzeska Wieś Historyczna?
Projekt pn.: "Budowa infrastruktury rekreacyjno – wypoczynkowej w gminie Zębowice" Gminny Ośrodek Informacji, Kultury i Czytelnictwa w Zębowicach.
PIENIĄDZE.
System informacji turystycznej Projekt Konferencja, Ostrava, Zarys działań projektowych i przedsięwzięć synergicznych.
Zapis prezentacji:

Polityka turystyczna pańswa Kuzma Rozanna i Roksolana GC03 2LTD

Państwo w ramach realizowanej przez siebie polityki (w mniejszym lub większym stopniu) oddziaływuje na wszystkie najbardziej istotne elementy podaży i popytu turystycznego i to praktycznie na wszystkich etapach wytwarzania i konsumpcji usług turystycznych.

Polityka turystyczna państwa Cele ekonomiczne Środki polityki turyzstycznej Cele pozaekonomiczne Środki wynikające z ogólnej polityki państwa Środki adminastracyjno-organizacyjne Ustawodawstwo turystyczne Środki ekonomiczno-finansowe CYKL TURYSTYCZNY

CYKL TURYSTYCZNY Planowanie rozwoju turystyki Model organizacyjny turystyki Budowa infrastruktury turystycznej i paraturystycznej Przygotowanie kadr Propaganda turystyczna Rozwój gospodarki turystycznej Badanie rynku (ocena polityki) Badanie rynku

Instrumenty polityki turystycznej: Kształtowanie ilości i struktury czasu wolnego ludności oraz poziomu dochodów Tworzenie i egzekwowanie prawa turystycznego Wpływ na zagospodarowanie turystyczne Kategoryzacja bazy noclegowej Dofinansowania, kredyty, ulgi inwestycyjne, możliwości jakie stwarza system podatkowy, kształcenie kadr Informacja i propaganda

Istotnymi elementami polityki turystycznej państwa są także: Troska o stan środowiska oraz walorów turystycznych Rozwój turystyki socjalnej Koordynacja działalności różnych sektorów gospodarki w taki sposób, aby interesy rozwoju turystyki oraz inne gałęzi przemysłu wzajemnie się uzupełniały, przynosząc korzyści całej gospodarce.

Podsumowując należy podkreślić, że świadoma polityka turystyczna państwa jest podstawowym warunkiem rozwoju przemysłu turystycznego.

Dziękujemy za uwagę!