Dzieciństwo jest snem rozumu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Metoda integracji sensorycznej
Advertisements

Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 września 2011 r. z wyjątkami
Specjalny Ośrodek Szkolno – Wychowawczy dla Dzieci Słabo Widzących i Niewidomych im. Zofii Książek – Bregułowej ul.
Indywidualne zajęcia rewalidacyjne dla uczniów niepełnosprawnych (z orzeczeniami poradni psychologiczno-pedagogicznych o potrzebie kształcenia specjalnego)
który żyje miłością i pięknem, które wczoraj żyło radością”
Osoby niepełnosprawne fizycznie
NeuroDevelopmental Treatment
Metoda kierowanego nauczania
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Pojęcie integracji Bariery architektoniczne Nauczyciele w integracji
KANONY DOGOTERAPII.
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 1 w Kaliszu
W przedszkolu wykorzystuje się różne metody
ZESPÓŁ WCZESNEGO WSPOMAGANIA ROZWOJU DZIECI
Fundacja Dzieciom „Zdążyć z Pomocą”
Wczesne wspomaganie rozwoju i wczesna interwencja
METODY I FORMY PRACY w Zespole Szkół dla Dzieci Niesłyszących w Bielsku - Białej opracowała: mgr Joanna Skowron.
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
Projekt pt. „ZANIM ZOSTANIESZ UCZNIEM”
Czy Twoje dziecko dobrze słyszy?
ZESPÓŁ DOWNA, czyli edukacja 20 lat później
USTAWA O SYSTEMIE OŚWIATY Art. 71b pkt 2a ustawy z dnia 7 września 1991 r. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 3 lutego 2009 r. w sprawie.
„WCZESNA DIAGNOZA I REHABILITACJA DROGĄ DO INTEGRACJI”
Wczesne wspomaganie rozwoju
OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 5
im. Marcelego Nenckiego
WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA W ZSS NR 5 im. JANA PAWŁA II
Metoda Dobrego Startu Prof. Marty Bogdanowicz
HIPOTERAPIA.
Integracja sensoryczna
Innowacja pedagogiczna „Uczę się przez ruch, dotyk i rytm”
Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna nr 4 w Łodzi
UCZEŃ Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W SZKOLE
WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA METODA NDT – BOBATH
Nowy kierunek: PEDAGOGIKA SPECJALNA Instytut Pedagogiki Uniwersytet Wrocławski SPECJALNOŚĆ: EDUKACJA I REHABILITACJA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ.
Zespół Oświatowych Placówek integracyjnych w micigoździe
Projekt: ZMYSŁOWY ŚWIAT DZIECKA. Stowarzyszenie „RÓWNE SZANSE” powstało w maju 2008 roku. W ramach swojej statutowej działalności prowadzi: - Niepubliczną.
Informacja na temat wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
Terapia SI jako metoda wspomagająca rozwój dziecka
Podyplomowe Studia Surdotyflopedagogiki Studia mają charakter otwarty. Ich adresatami są nauczyciele, wychowawcy oraz inni specjaliści zatrudnieni w poradniach.
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA.
Zachowania trudne u osób z autyzmem i Zespołem Aspergera
Co dalej…..
Zespół Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka – jest jednostką organizacyjną, powołaną przez Dyrektora Przedszkola „Leśne Skrzaty” w Przeźmierowie w dniu.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka i jego rodziny
Orzecznictwo w procesie diagnozy FASD Barbara Woszczyna Tomaszowice 2015r.
Rola rehabilitacji w leczeniu dzieci z FASD.
Wczesne wspomaganie rozwoju i wczesna interwencja
Kształcenie integracyjne jest alternatywną formą nauczania i wychowania w warunkach szkoły ogólnodostępnej. Włączenie uczniów niepełnosprawnych do zespołu.
Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju dziecka w aspekcie doświadczeń OWI i WR oraz NPWWR mgr Anna Janukanis.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 1 ul. Armii Ludowej 1a Radom
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
Ul. Lipska 2, Radom Tel: (48) W Zespole Szkół Specjalnych i Placówek Oświatowych w Radomiu funkcjonują: Zespół Wczesnego Wspomagania.
Prezentacja Ośrodka Szkolno - Wychowawczego w Szymanowie.
Specjalistyczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna Doradztwa Zawodowego i dla Dzieci z Wadami Rozwojowymi w Łodzi al. ks. kard. Stefana Wyszyńskiego.
Publiczna Szko ł a Podstawowa nr 6 z Oddzia ł ami Integracyjnym im. Or ł a Bia ł ego ul. Paderewskiego 36 tel –
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
placówka przyjazna uczniom
Oddział Przedszkolny w roku szkolnym 2017/2018 Szkoła Podstawowa nr 221 im. Barbary Bronisławy Czarnowskiej Ogrodowa 42/44, Warszawa.
lek. med. Małgorzata Jędrzejczyk neonatolog, pediatra
Pomoc psychologiczno- pedagogiczna
Oddział Przedszkolny Szkoła Podstawowa nr 221 im
Wspomaganie przedszkoli, szkół i placówek przez Poradnię Psychologiczno – Pedagogiczną w Augustowie – dobre praktyki 1.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

Dzieciństwo jest snem rozumu

Wczesne wspieranie rozwoju małego dziecka Wspieranie rozwoju dziecka to przede wszystkim kształtowanie optymalnych warunków dla jego rozwoju, stymulowanie jego rozwoju psychofizycznego, rozwijanie potencjalnych zdolności, możliwie najlepsze korygowanie dysharmonii rozwojowych lub nieprawidłowości.

Zakres prowadzonego w naszej placówce wczesnego wspomagania rozwoju, zgodnie z założeniami dotyczy rozwoju motorycznego, stymulacji polisensorycznej, rozwoju mowy i języka, orientacji i poruszania się w przestrzeni, usprawniania widzenia, słuchu, umiejętności samoobsługi i funkcjonowania w środowisku Opieka nad dziećmi w naszym Zespole Szkół jest wieloprofilowa (wielokierunkowa), gdyż wymagają tego zaburzenia i schorzenia występujące u naszych podopiecznych. Wieloprofilową terapię prowadzą następujący specjaliści: - rehabilitanci, - psychologowie, - logopedzi, - terapeuci wzroku (tyflopedagodzy), - terapeuci słuchu (surdopedagodzy), - terapeuci autyzmu, - specjaliści wczesnego wspomagania rozwoju (terapia przez zabawę).

Liczba dzieci uczęszczających do placówki i wczesne wspomaganie rozwoju (WWR)

Metody, które stosujemy w rehabilitacji małego dziecka  NDT-Bobath Metoda ta zajmuje się diagnostyką i rehabilitacją noworodków, niemowląt i dzieci starszych, w zakresie: - asymetrii ułożeniowej, - asymetrii czaszki, - problemów rozwojowych wcześniaków, - zaburzeń napięcia mięśniowego (wiotkość, sztywność, spastyka), - zaburzeń rozwoju ruchowego, - diagnostyki i terapii problemów neurologicznych, - problemów związanych ze splotem barkowym, - wad rozwojowych, - przepuklin oponowo rdzeniowych, - zaburzeń karmienia (ssanie, żucie, połykanie), - nauki karmienia, - nauki zabaw z niemowlętami z uwzględnieniem etapów prawidłowego rozwoju, - poprawy koordynacji ruchowej i wzrokowo – ruchowej, - rozwijania umiejętności manualnych i grafomotorycznych, - nadpobudliwości psychoruchowej i trudności w koncentracji.

Metoda Vojty Terapeutyczna część metody polega na wywołaniu u stymulowanego dziecka globalnych kompleksów ruchowych w postaci odruchowego obrotu lub odruchowego pełzania. Metoda znalazła zastosowanie u niemowląt zagrożonych nieprawidłowym rozwojem, mózgowym porażeniem dziecięcym, przepukliną oponową rdzeniową, okołoporodowym lub pourazowym uszkodzeniem splotu barkowego, wadach postawy, kręczu szyi, dysplazji bioder pochodzenia nerwowo – mięśniowego, artrogrypozie oraz zespole Downa. Metoda SI – integracja sensoryczna Metoda ta, zajmuje się zaburzeniami przetwarzania informacji w układzie nerwowym.

Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka powinno być podjęte w momencie stwierdzenia niepełnosprawności i prowadzone do rozpoczęcia nauki szkolnej.

Zajęcia wczesnego wspomagania prowadzą rehabilitanci i terapeuci posiadający znajomość podstaw fizjologiczno-psychologicznych procesów rozwojowych dziecka.

W odpowiednio wyposażonych i dostosowanych do potrzeb małych dzieci salach prowadzone są zajęcia z logoterapii, surdopedagogiki, tyflopedagogiki oraz zajęcia edukacyjne

W ramach zajęć wykorzystywane są m.in.: Zabawy ruchowe z wykorzystaniem Metody Ruchu Rozwijającego Veroniki Sherbourne Zabawy wspomagające rozwój zaburzonych zmysłów (słuch, wzrok) Alternatywne metody komunikacji wspomagane komputerowym programem stymulacji intelektualnej Zabawy z wykorzystaniem Programu Terapeutycznego Knillów

Miejscem, w którym w sposób szczególny rozwijamy maksymalnie zmysły jest Sala Doświadczania Świata

Systemem wczesnego wspierania rozwoju objęte są również w naszej placówce dzieci z autyzmem.

Dzieciństwo jest dobre dlatego, że każdy dzień zaczyna życie na nowo, bez ciężaru dnia wczorajszego. Mamy nadzieję, że znajdziemy nowych sprzymierzeńców, którzy będą wspierać nasze działania w rozwoju wczesnej interwencji. Wspólne działania pozwolą na szybkie wykrycie deficytów u wielu małych dzieci zagrożonych niepełnosprawnością i ich wieloprofilowe usprawnianie.