KLOCKOMANIA.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PODSUMOWANIE II ETAPU PROJEKTU PIERWSZE UCZNIOWSKIE DOŚWIADCZENIA DROGĄ DO WIEDZY
Advertisements

W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 47
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
CZYLI PO CO JA SIĘ TEGO UCZĘ?
„Zabawa jest nauką, nauka zabawą. Im więcej zabawy, tym więcej nauki”
Szkoła Podstawowa nr 4 w Andrychowie
Szkolenie dla realizatorów programu edukacyjnego: RADOSNY UŚMIECH, RADOSNA PRZYSZŁOŚĆ.
Metody pracy z dziećmi w naszym przedszkolu
PUNKT PRZEDSZKOLNY DOLINA MUMINKÓW ZAPISY DZIECI OD 3-5 LAT CZESNE ZA MIESIĄC: 70 ZŁ.
OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ W USTRZYKACH DOLNYCH
Miejskie Przedszkole nr 34 im. Jasia i Małgosi w Katowicach
„Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat” (J. Korczak)
KLUB OPIEKI POZALEKCYJNEJ WSPÓLNA CHATA. Klub Opieki Pozalekcyjnej w naszej szkole istnieje od 1995 r. Jest integralną częścią świetlicy szkolnej. Zajęcia.
ZAJĘCIA SPORTOWE KLASY I-III
„Od kropelki do kropelki… sukces będzie wielki!”
„Dziecko może nauczyć dorosłych trzech rzeczy: cieszyć się bez powodu,
Sprawozdanie z realizacji projektu „Klucz do uczenia się” wdrażanego od 13 września 2012 roku do 13 grudnia 2012 roku przez nauczycielkę mgr Ewelinę Adamczyk.
GOTOWOŚĆ SZKOLNA siedmiolatków
Sprawozdanie z projektu Mali Badacze realizowanego w klasach I-III Publicznej Szkoły Podstawowej nr 52 w roku szkolnym 2012/2013.
Podstawa Programowa Wychowania Przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania.
Metoda Dobrego Startu Prof. Marty Bogdanowicz
„Chcąc ucznia pobudzić do jakiegoś czynu, postawcie go w takich warunkach, ażeby doznawał potrzeby wypełniania tej czynności, jakiej od niego oczekujecie”.
Czy Państwa dziecko jest gotowe do szkoły?
Od maja 2002 r. do października 2003 r. trwała I edycja akcji "Szkoły z klasą". Wzięło w niej udział ponad 4,3 tys. szkół, z których 3118 zrealizowało.
Matematyka bez barier z kształtami Numicon
"Klucz do uczenia się" opracowała mgr Lidia Bączyk grudzień 2012
Prezentacja praktycznego wdrażania „Klucza do uczenia się”
Opracowała: Joanna Kozieł
Katarzyna Sarota-Cibińska Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
Rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Nazwa placówki: Przedszkole Miejskie nr 9 im. W. Chotomskiej.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Małgorzata Nikiel-Czyż Szkoła Podstawowa nr 23 w Gliwicach
KOŁO PLASTYCZNE.
Innowacja pedagogiczna „Uczę się przez ruch, dotyk i rytm”
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
w praktyce pedagogicznej
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
W zdrowym ciele zdrowy duch
Dokumentacja realizacji projektu „Jesteś-my wolni od nałogów”
ŚWIATOWY DZIEŃ ZWIERZĄT Dzień ten obchodzony jest 4 października
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA NA ROK 2013/2014 Przedszkole Miejskie nr 86 w Łodzi.
WIELOZMYSŁOWE POZNAWANIE KOLORÓW DLA DZIECI O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH Opracowanie: mgr Hanna Oleszak mgr Justyna Sieletycka mgr Bernadeta Budzińska.
Program edukacji teatralnej Dla dzieci i rodziców Realizowany przez Przedszkole Niepubliczne Promyczek w Olsztynie Autorstwa AGNIESZKI KOŁODYŃSKIEJ.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
„Otwarta droga ku przyszłości
A RTYŚCI SĄ W PRZEDSZKOLU - ROZWIJANIE ZDOLNOŚCI PLASTYCZNYCH.
Dojrzałość szkolna dziecka
Małe? Duże ? Dziecko w klasie I Hanna Michalska Sokołów Podlaski,
Co zyska sześciolatek rozpoczynając naukę w szkole?
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Szczytnie Opracowały Hanna Ojcewicz i Alina Witkowska MAJ 2014.
Przedszkole Publiczne Nr 5 w Łomży
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Program wychowania przedszkolnego. Motto „Dziecko chce być dobre. Jeśli nie umie - naucz, jeśli nie wie - wytłumacz, jeśli nie może – pomóż! Jeśli przy.
Klasa pierwsza to start uczniów do samodzielnego i naukowego poznania świata. W trakcie aktywnego udziału w zajęciach.
Działania: Działania: Cykl zajęć edukacyjnych związanych z środowiskiem leśnym, prowadzonych w ciągu całego roku szkolnego 2014/2015 w wszystkich grupach.
JAK ROZWIJAĆ ZAINTERESOWANIA I PASJE DZIECI Nie rodzimy się ze zdolnościami. Nie ma genów odpowiedzialnych za talent lub jakieś umiejętności. Nabywamy.
Eco - woodfun. Cechy naszych puzzli edukacyjno – rozrywkowych Pozytywne cechy dla małych dzieci : poprawiają sprawność palców i wspomagają koordynację.
EDUKACJA MATEMATYCZNA skuteczna, przyjazna dziecku i nauczycielowi Arkadiusz Mroczyk.
Przedszkole nr 71 „Chatka Małego Skrzatka”
Zajęcia dodatkowe prowadzone przez wicedyrektora szkoły pana Janusza Jemioła SZACHY ODDZIAŁ 0A opracowanie prezentacji Kowalska Bernarda.
Innowacja z programowania realizowana w klasach 1-3
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
„Rola bajki w rozwoju i wychowaniu dzieci przedszkolnych”
CELE WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
I CZYTELNICTWA NA ROZWÓJ
Kreatywność w realizacji podstawy programowej z wychowania fizycznego
LEKCJE TWÓRCZOŚCI W Szkole podstawowej nr 108
Zapis prezentacji:

KLOCKOMANIA

Podstawa programowa o zabawie mówi: Zabawa jest podstawową formą aktywności dziecka Podczas zabawy możemy dowiedzieć się czym dziecko się interesuje, czego pragnie, jakiej formy aktywności poszukuje Podczas zabawy wykorzystywane są zdobyte wiadomości i informacje Uczy się obcowania z ludźmi i przedmiotami

Wraz z wiekiem zabawa nabiera nowego charakteru Dzieci zaczynają planować , wskazywać etapy czynności, współdziałać oraz pełnić określone role Zgodnie z naturalną potrzebą zaspokajania ciekawości, wzrostem świadomości i umiejętności dziecka jest ono w stanie dłużej skupić się na konkretnym zadaniem, zgodnie z tą myślą proste czynności manipulacyjne zastępowane się konstruowaniem

Zabawy manipulacyjne pojawiają się w najwcześniejszym etapie życia dziecka Wyrabiają zręczność, usprawniają motorykę całego ciała oraz rozwój umysłowy Za pomocą dotyku dziecko poznaje rożne cechy i właściwości przedmiotów: kształt, wielkość, ciężar, fakturę oraz dźwięki jaki mogą wydawać

Na co wpływają zabawy konstrukcyjne? Rozwijają operacje umysłowe (porównywanie, różnicowanie, przewidywanie) Rozwijają wyobraźnię i postawy twórcze Doskonalą umiejętność współdziałania – przygotowanie dziecka do życia społecznego Umożliwiają dzieciom wymienianie doświadczeń i łączenie pomysłów celem tworzenia większych, ciekawszych, bardziej przestrzennych budowli

Pozytywny wynik zabawy pogłębia zainteresowanie dziecka techniką i budownictwem, kształtuje właściwy stosunek do pracy Budowanie wg wzoru rozwija umiejętność dokonywania analizy i syntezy Uzyskany rezultat wywołuje radość z osiągniętego sukcesu Dziecko odczuwa przyjemność i zaspokaja potrzebę tworzenia

Z mojego programu: Można wyróżnić następujące zabawy konstrukcyjne: • budowanie z klocków różnej wielkości i różnorodnych kształtów, • konstruowanie, łączenie elementów z zestawów, • budownictwo z piasku lub śniegu, • tworzenie i konstruowanie różnych przedmiotów służących do zabaw tematycznych czy inscenizowanych, • budowanie na wolnym powietrzu, łączenie większych elementów (deseczek, palików, łuków drewnianych), konstruowanie budowli, które mogą być wykorzystane w zabawach tematycznych.

Cel programu: Wspomaganie rozwoju poprzez poszerzanie wiedzy i zdolności manipulacyjno-konstrukcyjnych dzieci

Cele szczegółowe: Budzenie zainteresowań technicznych dzieci, Kształtowanie umiejętności współdziałania w grupie, Kształtowanie i rozwijanie zdolności matematycznych, Rozwijanie wyobraźni przestrzennej, Kształtowanie umiejętności konstrukcyjnych oraz sprawności manualnych, Poznawanie słynnych budowli europejskich i światowych,

Poznawanie działania różnych pojazdów Rozwijanie kreatywnego myślenia poprzez tworzenie własnych projektów i doprowadzanie do ich realizacji, Dostarczanie rożnych wrażeń poprzez manipulowanie w różnorodnych masach plastycznych (piasek gips, glina, śnieg, masa solna itp.)- określa właściwości wykorzystywanych materiałów, Zna wartość własnej pracy i pracy innych dzieci Potrafi gospodarować wykorzystywanymi materiałami w oszczędny sposób Posługuje się prostymi narzędziami i wie do czego służą

Tematyka zajęć: „Kasztanowy gość” „Jadę, lecę, płynę” „Ozdoby choinkowe” „Zabawki” „Lodowy pałac” „Piaskowy zamek” „Dzień bez zabawek”

BIBLIOGRAFIA 1. E. Tokarska, J. Kopała: Zanim będę uczniem. Program wychowania przedszkolnego