Www.plk-sa.pl Centrum Kolei Dużych Prędkości Zakres i harmonogram Studium Wykonalności linii Warszawa – Łódź – Poznań/Wrocław Warszawa, 30 listopada 2010.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Koncepcja przestrzenna docelowego układu drogowego
Advertisements

Nieprawidłowości przy wydatkowaniu środków finansowych m
Waldemar Węgrzyn Dyrektor Projektu
Przygotowanie budowy linii dużych prędkości Warszawa – Łódź – Wrocław/Poznań Warszawa, 28 sierpnia 2009 r.
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
Z Modernizacja linii E 65 - Południe na odcinku Grodzisk Mazowiecki – Kraków/Katowice – Zwardoń/Zebrzydowice – granica państwa Andrzej Biały – Kierownik.
Możliwości lokalizacji stacji KDP w zachodniej części woj. łódzkiego
Z Modernizacja linii E 65 - Południe na odcinku Grodzisk Mazowiecki – Kraków/Katowice – Zwardoń/Zebrzydowice – granica państwa Andrzej Góźdź – Kierownik.
ORGANIZACJA KOLEJOWYCH PRZEWOZÓW OSÓB
Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce
Stan przygotowań Mazowsza do EURO 2012 w perspektywie krajowej i w zakresie bezpieczeństwa Krzysztof Dąbrowski Dyrektor Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania.
Studium wykonalności – analiza możliwości realizacji i eksploatacji projektu inwestycyjnego Szymon Kawa.
Przygotowanie Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój
Konferencja Promocyjna Sektorowego Programu Operacyjnego Transport
Kryteria wyboru projektów
Inwestycje budowlane ze środków publicznych Jerzy Jacek Rybiński 1 Inwestycje budowlane ze środków publicznych Strategia przygotowania inwestycji.
Program budowy linii dużych prędkości
Restrukturyzacja Łódzkiego Węzła Kolejowego
Realizacja Programu Współpracy Transgranicznej Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka w województwie małopolskim Stan na 31 grudnia 2012.
Od pomysłu do realizacji projektu - procedury. 2. Jakie są źródła finansowania naszego projektu?
TRANSPORT KOLEJOWY INFRASTRUKTURA.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
PRZEDSIĘBIORCZY NAUKOWIEC PRZEDSIĘBIORCZA KOBIETA NAUKOWIEC
GENERATOR WNIOSKÓW I STUDIUM WYKONALNOŚCI WYBRANE INFORMACJE Wrocław, 22 listopada 2005 r. WOJCIECH WICZKOWSKI Dział Wdrażania Europejskiego Funduszu Rozwoju.
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka na lata , Oś Priorytetowa 5 Dyfuzja Innowacji Działanie 5.3 Wsparcie ośrodków innowacyjności Utworzenie.
PRZEPISY PRAWA BUDOWLANEGO
Planowane roboty drogowo-mostowe w latach 2009 ÷ Projekt -
Projekt współfinansowany Przez Unię Europejską W ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Grzegorz Kruszyński, Sylwia Petryna Fundacja Edukacji Europejskiej.
INFORMACJA dotycząca strategii działań
Koncepcja programowo - przestrzenna terenów położonych przy ulicach: Grudziądzka, Polna, Ugory.
Podsumowanie badań potoków podróznych na terenie Powiatu Krotoszyńskiego 1 kwartał 2007 Instytut Rozwoju i Promocji Kolei.
Analiza bezpieczeństwa osób i mienia na terenie zarządzanym przez PKP PLK S.A. Rok 2010.
DECYZJA O WARUNKACH ZABUDOWY tzw. „Wuzetka”
ROCZNY PLAN PRACY ZESPOŁU SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 4 IM. JANA KLIŃSKIEGO W GNIEŹNIE NA ROK SZKOLNY 2011/2012.
Informacje o SKM Szybka Kolej Miejska Wpisana do rejestru przedsiębiorstw w 2004r. Kapitał zakładowy 72,5 mln zł, wszystkie udziały posiada m. st. Warszawa.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Kolei Dużych Prędkości
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
IW INTERREG III A Program Polska – Republika Słowacka Stan realizacji w województwie małopolskim na koniec I kwartału 2006 r.
D o l n o ś l ą s k i e B i u r o G e o d e z j i
Regionalna Platforma współpracy
Strategia Rozwoju Powiatu Puławskiego
MATERIAŁ INFORMACYJNY o planach inwestycyjnych
1/34 HISTORIA BUDOWY /34 3/34 6 MAJA 2011.
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI Formularz wniosku i wymagane załączniki Działanie 9.1 Wysokosprawne.
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
SAMODZIELNY ZAKŁAD OCHRONY I KSZTAŁTOWANIA ŚRODOWISKA
Poprawa gospodarki wodno-ściekowej na obszarze gminy Zawadzkie
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Wstępne studium wykonalności dla projektu „Budowa nowej linii kolejowej w relacji Modlin – Płock” Prezentacja wyników prac.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna
POIS /10-00 „Rozwój szybkiej kolei miejskiej w Trójmieście”
Gdańsk, r. Departament Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJA DOT. DZIAŁAŃ EWALUACYJNYCH w ramach PO KL 2007 – 2013 w województwie pomorskim.
Ocena projektów inwestycyjnych
Budowa kanalizacji sanitarnej w gm. Gierałtowice na finiszu! Projekt budowy kanalizacji sanitarnej wraz z oczyszczalnią ścieków w Gminie Gierałtowice.
Zasady dostępności centralnych obszarów Warszawy dla komunikacji indywidualnej Warszawa, grudzień 2011.
Poczuj przyjemność z podróży koleją w Kujawsko-Pomorskiem Dla rozwoju infrastruktury i środowiska POIiŚ Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu płockiego. Płock, 13 października 2009r.
Plan gospodarki niskoemisyjnej dla miasta Katowice
„Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności woj. podlaskiego – część II, administracja samorządowa” BIAŁYSTOK, 10 sierpnia 2010.
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
Krótsze podróże z Opola do Kędzierzyna Koźla i Katowic
Wrócą pociągi na trasę Jarocin – Września – Gniezno
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
Waldemar Węgrzyn Dyrektor Projektu
Propozycja zmian Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko- Pomorskiego na lata
Wygodniej w podróż ze Szczecina
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
V Plenarne Forum Inwestycyjne
Drugostronne zasilanie energetyczne GPZ Góra Linia 110kV Rawicz - Góra
Zapis prezentacji:

Centrum Kolei Dużych Prędkości Zakres i harmonogram Studium Wykonalności linii Warszawa – Łódź – Poznań/Wrocław Warszawa, 30 listopada 2010 r. Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A. Centrum Kolei Dużych Prędkości

września 2010 r. w Warszawie w wyniku przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie dialogu konkurencyjnego została zawarta Umowa na Opracowanie Studium Wykonalności dla budowy linii kolejowej dużych prędkości Warszawa – Łódź – Poznań/Wrocław, pomiędzy: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z siedzibą w Warszawie, przy ulicy Targowej 74 a Wchodzącymi w skład konsorcjum spółkami: –Ingenieria IDOM Internacional S.A. z siedzibą w Madrycie (lider konsorcjum), oraz – Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu Sp. z o. o. z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Kościuszki 68. Umowa

3 Przedmiotem Umowy jest opracowanie Studium Wykonalności dla budowy linii kolejowej dużych prędkości (LDP) Warszawa – Łódź – Poznań/Wrocław. Umowa została podzielone na dwie części: Przedmiot Umowy 1.Studium Wykonalności dla budowy LDP Warszawa – Łódź – Poznań/Wrocław i jej połączeń z Centralną Magistralą Kolejową, wraz z rekomendacją wariantu najkorzystniejszego do realizacji; 2.Uszczegółowienie SW dla LDP, w tym uszczegółowienie wybranego wariantu przebiegu linii dużych prędkości i jej połączeń z linią CMK.

4 Zgodnie z ofertą wartość Umowy wynosi: ,00 zł netto Wynagrodzenie dzieli się na dwie zasadnicze części: 1.Wynagrodzenie za Część I przedmiotu Umowy wynosi: ,00 zł netto 2.Wynagrodzenie za Część II przedmiotu Umowy wynosi: ,00 zł netto Wartość Umowy

5 Zgodnie z harmonogramem przedmiot Umowy zostanie zrealizowany w dwóch częściach: Część I: r. – r. Część II: r. – r. Całość Umowy ma zostać zrealizowana w ciągu 27 miesięcy. Zakończeniem realizacji przedmiotu Umowy jest przekazanie przez Wykonawcę oraz odbiór przez Zamawiającego wszystkich Raportów. Termin realizacji Umowy

6 Głównym celem Studium Wykonalności budowy nowej linii kolejowej dużych prędkości Warszawa – Łódź – Poznań/Wrocław przystosowanej do prognozowanych wielkości przewozów pasażerskich i dostosowanej do rozwijania prędkości maksymalnej co najmniej 350 km/h, jest: 1.dostarczenie Zamawiającemu i Instytucjom odpowiedzialnym za wdrażanie projektów finansowanych ze środków Unii Europejskiej w Polsce, podstaw do podjęcia decyzji finansowych odnośnie budowy linii, Cele realizacji Umowy 2.opracowanie rozwiązań i koncepcji, które staną się podstawą do opracowania pozostałych elementów doku-mentacji w ramach projektu POIiŚ Przygotowanie budowy linii dużych prędkości.

7 W zakres realizacji zamówienia wchodzą: 1.Analizy wstępne –analiza społeczno – gospodarcza, –analiza strategii. 2.Analizy popytu i podaży –analiza istniejącej infrastruktury transportu kolejowego, –analiza podaży i wielkości przewozów, –analizy i prognozy przewozów pasażerskich, Zakres realizacji Umowy –analizy ruchowe i przewozowe, 3.Dokumentacja środowiskowa –inwentaryzacja środowiskowa, –analiza środowiskowa, –raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, –wniosek o decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach.

8 Zakres realizacji Umowy 4.Analizy techniczne – trasowanie linii, projekt geometryczny, – analizy geotechniczne i konstrukcja podtorza, – układy torowe, – nawierzchnia, – obiekty inżynieryjne, – budynki, – budowle, – system zasilania i siec trakcyjna, – automatyka kolejowa, – systemy teleinformatyczne, – osłona linii, – tabor i zaplecze taborowe, – ocena interoperacyjności, – bezpieczeństwo techniczne na LDP, – koncepcja realizacji projektu budowy,

9 Zakres realizacji Umowy 5.Analizy finansowe i ekonomiczne –struktura finansowania projektu, –analiza finansowa z punktu widzenia przewoźnika i zarządcy, –analiza finansowa skonsolidowana, –analiza społeczno ekonomiczna, –ocena wrażliwości i ryzyka. 6.Zarządzanie inwestycją –analiza organizacyjna i prawna, –zarządzanie realizacją inwestycji. 7.Analiza wielokryterialna przebiegu trasy. 8.Uszczegółowienie analiz dla wybranego wariantu.

10 Zakres realizacji Umowy 9.OPZ dla wyboru wykonawców kolejnych etapów przygotowania budowy LDP: –dokumentacji geodezyjnej i wniosków o wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej, –koncepcji programowo – przestrzennej i programu funkcjonalno – użytkowego, –biznes planu budowy LDP, –Działań związanych z uzgodnieniem i wypłatą odszkodowań za nieruchomości przejęte pod budowę linii.

11 Harmonogram realizacji SW KDP czas (tyg.)StartZakończenie Studium Wykonalności Część I Część I – Etap I Raport nr 1 – Podstawowe parametry techniczne i geometryczne dla projektowanej LDP Raport nr 2 – Metodyka i koncepcja realizacji zamówienia

12 Harmonogram realizacji SW KDP czas (tyg.)StartZakończenie Część I – Etap II Raport nr 3 – Analizy wstępne Raport nr 4 – Rozwiązania konstrukcyjne nawierzchni torów i rozjazdów dla LDP Raport nr 5 – Analiza popytu i podaży Raport nr 6 – Analizy techniczne Raport nr 7 – Analiza środowiskowa Raport nr 8 – Analiza finansowa i ekonomiczna Raport nr 9 – Analiza organizacyjna i prawna Raport nr 10 – Rekomendacja wariantu budowy LDP

13 Harmonogram realizacji SW KDP czas (tyg.)StartZakończenie Przedstawienie Zamawiającemu Raportu nr Akceptacja przez Zamawiającego Raportu nr Zatwierdzenie przez Zamawiającego zarekomendowanego wariantu Wydanie decyzji o rozpoczęciu prac nad Częścią II Studium Wykonalności

14 Harmonogram realizacji SW KDP czas (tyg.)StartZakończenie Część II Raport nr 11 – Uszczegółowienie wybranego wariantu przebiegu LDP i jej połączeń z linią CMK Raport nr 12 – Raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko Uszczegółowienie inwentaryzacji środowiskowej Raport nr 13 – Wniosek o wydanie decyzji środowiskowej Raport nr 14 – Uszczegółowienie analiz przewozowych i ruchowych oraz analiz finansowych i ekonomicznych dla wybranego wariantu

15 Harmonogram realizacji SW KDP czas (tyg.)StartZakończenie Raport nr 15 – Podsumowanie części II Raport nr 16 – Dokument końcowy Akceptacja przez Zamawiającego Raportu nr

16 Stan obecny Wykonawca zgodnie z harmonogramem realizacji Umowy złożył: 1.Raport Nr 1 – Podstawowe parametry techniczne i geometryczne dla projektowanej LDP, 2.Raport Nr 2 – Metodyka i koncepcja realizacji zamówienia, które przeszły ocenę i weryfikację Zespołu Oceny Projektów Inwestycyjnych działający w Spółce PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i są w końcowej fazie odbioru, oraz złożył Raport Nr 4 – Rozwiązania konstrukcyjne nawierzchni torów i rozjazdów dla LDP, który został przekazany do oceny przez ZOPI.

Dziękuję za uwagę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko