W ARSZTATY H AFTU S ZKO Ł A P ODSTAWOWA IM. S TEFANA Ż EROMSKIEGO W S TARYM L UBOSZU.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przygotował: Adrian Walkowiak
Advertisements

JAKO DAWNA KOLONIA BRYTYJSKA
Jak żyć długo i szczęśliwie ?
Czyli jak zrobić prezentację komputerową?
roku pojechaliśmy do Warszawy, do Centrum Nauki Kopernik na finalizacje naszego projektu edukacyjnego.
Program skierowany został do nauczycieli wszystkich poziomów edukacyjnych z całej Polski, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą kształtować
Ekorozwój w naszym regionie – Szkolny ogródek Opracowali : Mateusz Gryczuk IIIB Jakub Wykrętowicz IIIB.
Co można zwiedzić w WIELKIEJ BRYTANII Pamiętajmy o miejscach które możemy zwiedzić na przykład w WIELKIEJ BRYTANII. I też czym różni się ta wyspa od naszego.
Zespół Szkół w Ostrowie Daniel Maliczowski & Paweł Wróbel.
Dzień Jak będzie ładna pogoda, to zbiórka jest pod tunelem z rowerami o 9:40 Jeżeli pogoda nie dopisze, to zbiórka jest pod moim domofonem.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA RODZICÓW.
ODYSEJA UMYSŁU.
Irina Svichenyuk Valeria Poligova Skąd biorą się motywy dla podróży? Skąd biorą się motywy dla podróży? Każdy człowiek ma jakieś własne potrzeby. To.
Turystyka krajoznawcza
Wycieczka klas 1a i 1f na ziemię kielecką w dniach maja 2009 r.
SUKCES MAĆKA KONKURS Kamienne archiwum Ziemi. Muzeum Geologiczne Państwowego Instytutu Geologicznego w Warszawie zorganizowało Ogólnopolski Konkurs Geologiczno.
PROJEKT WEDŁUG DILBERTA
AUTOR :WOJTEK NOWIK REPORTER : LUK SMIS PATRYK SORMAN PIOTREK COLO (KOLO)
Szkoła marzeń.
Po co nam samorz ą d ? XVIII Sesja Sejmu Dzieci i MłodzieżySZKO Ł A DEMOKRACJI.
Dlaczego to dobry pomysł?. Pomysł stworzenia Szkolnego Centrum Kultury narodził się w naszych głowach w czasie spotkania w małej grupie znajomych. Chcieliśmy.
P ROJEKT S ZKOŁA DEMOKRACJI – XVIII S ESJA S EJMU D ZIECI I M ŁODZIEŻY Projekt w Gimnazjum im. Mikołaja Kopernika w Jabłonowie Pomorskim realizują Weronika.
Człowiek jest wielki nie przez to, co ma nie przez to kim jest, lecz przez to czym dzieli się z innymi Jan Paweł II Człowiek jest wielki nie przez to,
Młodzież a wolontariat.. Opracowanie: Judyta Szłapa Urszula Buczek.
Pomoc słabszym w nauce Sprzątanie pobliskiego terenu Pomoc starszym.
JAK INNI NAS POSTRZEGAJĄ? PROJEKT FINANSOWANY ZE ŚRODKÓW POLSKO-LITEWSKIEGO FUNDUSZU WYMIANY MŁODZIEŻY.
Mężczyzna, wiek 92 lata, drobny, o szlachetnym wyglądzie, dobrze ubrany i starannie ogolony, o porządnie uczesanych włosach, który się budzi każdego.
Przewodnik dla początkujących
WIELKA BRYTANIA I TRADYCJE ZWIĄZANE ZE ŚWIĘTAMI NARODZENIA PAŃSKIEGO
17 stycznia br. uczniowie ze Szkolnego Wolontariatu wraz z opiekunkami odwiedziły Dom Samotnej Matki w Łodzi.
Prawa Dziecka.
Można powiedzieć, że nasi dziadowie, jeżeli chodzi o kuchnię i gotowanie byli dużo bardziej ekologiczni niż my czy choćby nasi rodzice. Potrawy były zazwyczaj.
Dyscyplina sportu popularna i lubiana przez ludzi na całym świecie (prezentacja dla: Pampalini202 – zadane.pl)
DIE INITIATIVE SCHULEN: PARTNER DER ZUKUNFT INICJATYWA SZKOŁY: PARTNERZY RZYSZŁOŚCI.
Nieformalne miejsca spotkań. ANKIETY Przeprowadziliśmy wśród uczniów gimnazjum ankietę na temat nieformalnych miejsc spotkań. Przedstawimy przykładowe.
Uwaga !!! Uczniowie SP 32 w Toruniu ! Zapraszamy was i Wasze rodziny do wzięcia udziału w Festynie Zdrowia, który odbędzie się 31 maja 2013 roku podczas.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Cz ęść naszego ż ycia polega na poszukiwaniu tej jednej osoby, która zrozumie nasz ą histori ę. Cz ę sto okazuje si ę, ż e wybrali ś my niewła ś ciwie.
Czy znasz? GŁÓWNE PRAWDY WIARY.
Zdrowe śniadanie klasy III W szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Olszynach.
W roku 2007/2008 nasza szkoła wzięła udział w programie Uczniowie z klasą w kategorii pomagam innym. W związku z tym powstały dwa projekty opracowane.
Szkoła Podstawowa nr 93 im. Tradycji Orła Białego we Wrocławiu Tutoring luty- marzec 2011.
PATOLOGIE SPOŁECZNE. Ubóstwo i bezrobocie SPOSOBY ZWALCZANIA UBÓSTWA I BEZROBOCIA System opieki społecznej Programy aktywneProgramy pasywne.
Jak się uchronić przed zagrożeniami wynikającymi z użytkowania sieci?
Bezpieczeństwo na drodze
Jest to projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Program Uczenie się przez całe życie Leonardo da Vinci 2008/09 Projekt nr PL/08/LLP-LdV/VETPRO/ Doradztwo zawodowe w przygotowaniu absolwenta przedsiębiorczego.
Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego realizuje Program Rozwoju Bibliotek, który ma ułatwić polskim bibliotekom publicznym dostęp do komputerów,
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
Objawienie Pańskie Oto dzisiaj jest Objawienie Pańskie, sam Jezus chce ukazać się nam po to, abyśmy oświeceni przez Niego i pełni Jego Miłości, stali się.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI Kwalifikowanie wydatków c.d. ( najczęściej występujące problemy.
Dzień Towarzystwa Przyjaciół Dzieci w naszej szkole.
Temat Projektu : Zainteresowania oraz hobby uczniów klasy VI szkoły podstawowej, I i II gimnazjum, a także sposób ich realizacji .
Kapłan wśród nas.
DEUTSCHE FESTE.
CZY JESTEŚMY DLA SIEBIE ŻYCZLIWI?
Prezentacja Szkoły Podstawowej w Święcięńcu Nasze rady na odpady Sprzątanie Świata 20 września 2008r.
Druga debata szkolna W piątek 21 XI 2008 roku odbyła się w naszej szkole kolejna debata. Zgromadziliśmy się jak zwykle w sali nr 33.
Park Nauki i Zabawy przy Miejskiej Szkole Podstawowej im. Janusza Korczaka w Jedlinie – Zdroju, jako sposób aktywnego spędzania wolnego czasu. Rok szkolny.
autor: Stowarzyszenie Wierzeje Za siedmioma górami, Za siedmioma lasami, Żyły sobie dzieci ….
STARA DOROŻKARNIA Od roku 1985 Projekt Pedagoga ulicy Siekieraut- wieeelka ławka.
Claude Monet uznawany jest za najwybitniejszego impresjonistę.
Witamy w Łodzi – tutaj Ty decydujesz Chwytaj dzień w sercu Polski – tu rządzą Młodzi!
GABRIEL GARCÍA MÁRQUEZ
Lokalny Fundusz Młodych Projekt Lokalne Fundusze Młodych realizowany przez Polską Fundację Dzieci i Młodzieży we współpracy z Urzędem Dzielnicy Bielany.
w/g Grzegorz Gadomskiego
Największym bólem w życiu nie jest śmierć, lecz bycie ignorowanym.
Projekt eTwinning Europejskie partnerstwo szkół Projekt eTwinning Europejskie partnerstwo szkół
Analiza procesów metodą siatki jakości, badanie satysfakcji klienta, doskonalenie z wykorzystaniem analizy ryzyka 24 kwietnia IV Konferencja Analizy.
Zapis prezentacji:

W ARSZTATY H AFTU S ZKO Ł A P ODSTAWOWA IM. S TEFANA Ż EROMSKIEGO W S TARYM L UBOSZU

H AFT ZAWSZE SŁUŻYŁ DO OZDABIANIA ODZIEŻY, AKCESORIÓW MODY ORAZ TEKSTYLIÓW WYPEŁNIAJĄCYCH WNĘTRZA DOMÓW I ŚWIĄTYŃ. P ODNOSIŁ PRESTIŻ NOSZĄCEGO UBRANIA Z HAFTEM, BĄDŹ MIEJSCA, KTÓRE ZDOBIŁ. M IAŁ GŁÓWNE FUNKCJE DEKORACYJNE. W CIĄGU WIEKÓW POWSTAŁO WIELE TECHNIK HAFCIARSKICH. S ŁOWO HAFTOWANIE POCHODZI OD NIEMIECKIEGO HAFTEN - BYĆ PRZYCZEPIONYM.

H AFT MA DZISIAJ MILIONY MIŁOŚNIKÓW WŚRÓD AMATORÓW, ARTYSTÓW I BADACZY. N A CAŁYM ŚWIECIE ISTNIEJĄ OŚRODKI, KTÓRYCH CELEM JEST PODTRZYMYWANIE FUNKCJONOWANIA TEGO RZEMIOSŁA ARTYSTYCZNEGO, ZGŁĘBIENIE JEGO HISTORII. N ASZA SZKOŁA TEŻ UCZESTNICZY W KRZEWIENIU PIĘKNEJ SZTUKI HAFTU.

W L UBOSZU I NAJBLIŻSZEJ OKOLICY WIELE PAŃ ZAJMOWAŁO SIĘ HAFTEM KRZYŻYKOWYM. Z INICJATYWY PANI DYREKTOR I WONY G AERTIK, ZRODZIŁ SIĘ W ROKU 2001 POMYSŁ STWORZENIA NA TERENIE SZKOŁY K OŁA H AFTU. P IERWSZYMI OSOBAMI, KTÓRE ZACZĘŁY KRZEWIĆ TECHNIKĘ HAFTU BYŁY PANIE : D ANUTA M AĆKOWIAK I G RAŻYNA D OBRAŚ. W PÓŹNIEJSZYM CZASIE, PODCZAS REALIZACJI PROJEKTÓW OPRACOWANYCH PRZEZ S TOWARZYSZENIE,,C ENTRUM R OZWOJU G MINY K OŚCIAN DOŁĄCZYŁY PANIE : C ECYLIA K OZICA I L UDWIKA K OZŁOWSKA - CICHOŃSKA.

Z INICJATYWY PANI PAULINY H ERTMANOWSKIEJ ZRODZIŁ SIĘ POMYSŁ PREZENTACJI DOROBKU HAFCIAREK PODCZAS K ONFRONTACJI -,,M AJ Z HAFTEM.

P RACE PREZENTOWANE NA WYSTAWIE TO OBRAZY, KARTKI ŚWIĄTECZNE, OKOLICZNOŚCIOWE, ZAKŁADKI DO KSIĄŻEK, OBRUSY I RÓŻNEGO RODZAJU BIBELOTY. W SZYSTKIE DZIEŁA ZOSTAŁY WYKONANE TECHNIKĄ HAFTU KRZYŻYKOWEGO. T EMATYKA PRAC JEST BARDZO RÓŻNA – OD POSTACI I MOTYWÓW Z BAJEK DLA DZIECI, PO WIZERUNKI ŚWIĘTYCH, PEJZAŻE, SCENY RODZAJOWE, MARTWĄ NATURĘ I MONOGRAMY. K AŻDA PRACA TWORZY NIEPOWTARZALNY STYL.

Z OSTAŁY ZORGANIZOWANE WYSTAWY OKOLICZNOŚCIOWE POŁĄCZONE Z NAUKĄ HAFTU KRZYŻYKOWEGO W BIBLIOTEKACH : - M IEJSKIEJ B IBLIOTECE P UBLICZNEJ W K OŚCIANIE, - B IBLIOTECE P UBLICZNEJ G MINY K OŚCIAN W S TARYM L UBOSZU

D WUKROTNIE UCZESTNICZYLIŚMY W PROJEKTACH OPRACOWANYCH PRZEZ S TOWARZYSZENIE,, C ENTRUM R OZWOJU G MINY K OŚCIAN W RAMACH PROJEKTU,, B LISKIE A NIEZNANE ORAZ,, B LISKIE A NIE ZNANE CORAZ BLIŻEJ WSPÓŁFINANSOWANYCH PRZEZ U NIĘ E UROPEJSKĄ W RAMACH P ROGRAMU R OZWOJÓW O BSZARÓW W IEJSKICH. P RACE UCZESTNIKÓW WARSZTATÓW MOŻNA BYŁO PODZIWIAĆ NA WYSTAWACH PODCZAS FESTYNÓW PODSUMOWUJĄCYCH REALIZACJĘ PROGRAMÓW W S TARYCH O BORZYSKACH I W T URWI.

W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 UCZESTNICZYLIŚMY W PROGRAMIE S ZKOŁA Z K LASĄ 2.0 PROJEKT NOSIŁ TYTUŁ N ASZE TRADYCJE – HAFT KRZYŻYKOWY

S POTKANIA WARSZTATOWE ODBYWAŁY SIĘ RAZ W TYGODNIU, BRAŁY W NICH UDZIAŁ DZIECI UCZĄCE SIĘ TECHNIKI HAFTU ORAZ PANIE ZAAWANSOWANE W SZTUCE HAFTOWANIA : P ANI D ANKA I P ANI M AGDA. P ODCZAS SPOTKAŃ UCZESTNICY POZNAWALI TECHNIKĘ HAFTU, WYMIENIALI SIĘ MIĘDZY SOBĄ DOŚWIADCZENIAMI, WZORAMI, POMAGALI SOBIE NAWZAJEM, POKAZYWALI OSTATNIO WYKONANE PRACE. J AK MÓWILI –,, A BY POWSTAŁ PIĘKNY MONOGRAM CZY TEŻ OBRAZ PRZEDE WSZYSTKIM PODCZAS JEGO WYKONYWANIA TRZEBA WKŁADAĆ SERCE, CIERPLIWOŚĆ, NO I TROCHĘ CZASU. A NAJWAŻNIEJSZE - PO PROSTU LUBIĆ HAFTOWANIE - WTEDY BĘDĄ EFEKTY.

P OLUBILIŚMY HAFTOWANIE !!

K OZI J ARMARK B IBLIOTEKA P UBLICZNA M IASTA I G MINY D OLSK JAKO CZŁONEK LGD G OŚCINNA W IELKOPOLSKA ZAPROSIŁA NAS DO UDZIAŁU W PROJEKCIE,, K OZI J ARMARK – PREZENTACJA DOROBKU KULTURALNEGO. P RZEDSIĘWZIĘCIE BYŁO WSPÓŁFINANSOWANE Z FUNDUSZY EUROPEJSKICH, PRZEZNACZONYCH NA REALIZACJĘ TZW.,,M AŁYCH P ROJEKTÓW, OBJĘTYCH R OZWOJEM O BSZARÓW W IEJSKICH. K OZI J ARMARK TO IMPREZA POZWALAJĄCA NA ODKRYWANIE NOWYCH ARTYSTYCZNYCH TALENTÓW, PREZENTACJE UZDOLNIONYCH DZIECI I MŁODZIEŻY. Z APREZENTOWALIŚMY W DOLSKU WYSTAWĘ HAFTÓW.

P ANIE, KTÓRE ZAJMUJĄ SIĘ HAFTOWANIEM MÓWIĄ :,, H AFTOWANIE DAJE NAM WEWNĘTRZNY SPOKÓJ I ZNAJDUJEMY W NIM ODPOCZYNEK OD CODZIENNOŚCI. J EST DLA NAS CHWILĄ WYTCHNIENIA I SATYSFAKCJI, GDY SPOD IGŁY WYNURZAJĄ SIĘ KONTURY OBRAZU ZGODNEGO Z POMYSŁEM. N IEKTÓRE HAFTY POWSTAWAŁY PRZEZ KILKA TYGODNI, ALE WARTO BYŁO POŚWIĘCIĆ SWÓJ CZAS I TRUD, PATRZĄC NA EFEKT KOŃCOWY. D ODAJĄ, ŻE PRZEZ SWOJĄ PASJĘ CHCĄ POKAZAĆ, JAK MOŻNA PRZYJEMNIE I POŻYTECZNIE SPĘDZIĆ WOLNY CZAS ZWŁASZCZA WŚRÓD MŁODYCH LUDZI, KTÓRZY CHCĄ POZNAĆ TECHNIKĘ HAFTU.