Szkoła z klasą 2.0.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PROPOZYCJE ZAPISU Autorzy: Uczniowie należący do Samorządu Szkolnego.
Advertisements

Julia P i Magdalena K. Czasu wolnego w PRL-u dla dorosłych było mało, gdyż władze każdy wolny czas postanawiały wykorzystać głównie na kształtowanie świadomości.
W ramach akcji Szkoła z klasą Celem tego projektu było sprawdzenie ile uczniów naszej szkoły wywodzi się z Kresów Wschodnich i na ile ważne jest.
Czyli jak zrobić prezentację komputerową?
Program skierowany został do nauczycieli wszystkich poziomów edukacyjnych z całej Polski, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą kształtować
Ekorozwój w naszym regionie – Szkolny ogródek Opracowali : Mateusz Gryczuk IIIB Jakub Wykrętowicz IIIB.
Niebezpieczeństwa które czyhają na ciebie w sieci
Małgorzata Pietroczuk
– poradnik dla babci i dziadka”
Zespół Szkół w Ostrowie Daniel Maliczowski & Paweł Wróbel.
SzOK czyli Szkolny Ośrodek Kariery Szkolny Ośrodek Kariery prowadzi działania, których celem jest ukształtowanie umiejętności wspomagających absolwentów.
Zastosowanie Internetu
Katarzyna Kopeć Nauczyciel matematyki w klasach pierwszych i drugich w Gimnazjum w Miłkowicach.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA RODZICÓW.
Komunikacja interpersonalna
KAMPANIA DRUGIE ŻYCIE w XIV LO w Krakowie. Harmonogram akcji: 1)Zajęcia warsztatowe dla uczniów (wykład nauczyciela biologii, praca uczniów w grupach.
SUKCES MAĆKA KONKURS Kamienne archiwum Ziemi. Muzeum Geologiczne Państwowego Instytutu Geologicznego w Warszawie zorganizowało Ogólnopolski Konkurs Geologiczno.
Efekt cieplarniany jako skutek nadmiernej emisji CO 2 Wrzesień – Październik 2009 TWORZENIE SZKÓŁ DLA ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU.
WYBRANE PARAFIE ZIEMI PUDNICKIEJ
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Po co nam samorz ą d ? XVIII Sesja Sejmu Dzieci i MłodzieżySZKO Ł A DEMOKRACJI.
Dlaczego to dobry pomysł?. Pomysł stworzenia Szkolnego Centrum Kultury narodził się w naszych głowach w czasie spotkania w małej grupie znajomych. Chcieliśmy.
MŁODZI AKTYWIŚCI PREZYDENCJI
Debata- samorządność.. Samorząd Uczniowski to działająca w szkole instytucja, obejmująca całą społeczność uczniowską, niezależna od administracji oświatowej.
Nasze pomysły i propozycje…. Organizowanie warsztatów Rozmowy z uczniami podczas godzin wychowawczych.
Pomoc słabszym w nauce Sprzątanie pobliskiego terenu Pomoc starszym.
KODEKS 2.0 OPRACOWANY PRZEZ UCZNIÓW KLASY 2 B Powstały podczas debaty klasowej.
TIK w szkole.
CZYTAM CO LUBIĘ W ramach projektu SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.
Szkoła w chmurze.
TWORZYMY SPOŁECZEŃSTWO OTWARTE DLA KAŻDEGO
Jak przygotować prezentację multimedialną?
Przewodnik dla początkujących
Uniwersytet Mikołaja Kopernika Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej Podyplomowe Studium Programowania i Zastosowań Komputerów Autor: Marcin.
Można powiedzieć, że nasi dziadowie, jeżeli chodzi o kuchnię i gotowanie byli dużo bardziej ekologiczni niż my czy choćby nasi rodzice. Potrawy były zazwyczaj.
Na lekcjach Pani Barbara Czech zapoznała uczniów naszej klasy z ideą programu Szkoła z Klasą 2.0. Zadaniem każdego ucznia było zapoznanie się w domu z.
Uwaga !!! Uczniowie SP 32 w Toruniu ! Zapraszamy was i Wasze rodziny do wzięcia udziału w Festynie Zdrowia, który odbędzie się 31 maja 2013 roku podczas.
Ocena działalności opiekuńczej szkół w zakresie pracy świetlicy - wyniki badań w województwie łódzkim -
Technologię informatyczną wykorzystywana jest na tych zajęciach w dwojaki sposób: Przy użyciu płyt CD, które są jednym z elementów obudowy programu Matematyka.
Zdrowe śniadanie klasy III W szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Olszynach.
Naszym głównym celem podczas przeprowadzonych zajęć było:
W roku 2007/2008 nasza szkoła wzięła udział w programie Uczniowie z klasą w kategorii pomagam innym. W związku z tym powstały dwa projekty opracowane.
TUTORING Szkoła Podstawowa nr 93 im. Tradycji Orła Białego we Wrocławiu Rok szkolny 2010/ 2011.
Instalacja serwera WWW na komputerze lokalnym
Szybkość spadku swobodnego
Jak się uchronić przed zagrożeniami wynikającymi z użytkowania sieci?
XVII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży 1 czerwca 2011 roku Warszawa.
J AK ZACZĄĆ PRACĘ Z ?. przed rejestracją Upewnij się, że posiadasz: aktywne konto zainstalowaną przeglądarkę Internet Explorer indywidualny studencki.
Jest to projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego realizuje Program Rozwoju Bibliotek, który ma ułatwić polskim bibliotekom publicznym dostęp do komputerów,
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
Warsztaty C# Część 3 Grzegorz Piotrowski Grupa.NET PO
BEZPIECZNY INTERNET. PRZEGLĄDANIE STRON INTERNETOWYCH.
Sieci komputerowe. Nowe technologie komputerowe
Technologia Informacyjna w SP 1 w Choszcznie
Nasz absolwent na wyższej uczelni
12 luty 2008r.- Dzień Bezpieczeństwa Internetu Bezpieczeństwo dziecka w SIECI.
Biznes Społecznie Odpowiedzialny My też mamy coś do powiedzenia! Ogólnopolski Konkurs CSR Biznes Społecznie Odpowiedzialny My też mamy coś do powiedzenia!
TESTOWANIE PROGRAMU INTERBLOK Gimnazjum nr 2 im. Jana Pawła II w Myślenicach Ogólna liczba nauczycieli testujących Program: 5 Nauczyciele: biologii, geografii,
Bezpieczny Internet
1. Celem naszych działań w roku szkolnym 2011 / 2012 będzie zwiększenie wyniku średniego naszej szkoły. 2. Zmniejszymy liczbę uczniów osiągających wynik.
Świat na główce od szpilki Odkrywcy mikroskopijnego świata.
autor: Stowarzyszenie Wierzeje Za siedmioma górami, Za siedmioma lasami, Żyły sobie dzieci ….
Projekt Szkoły Jagiellońskie dofinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwoju.
Rzeszów r.. Liczba osób badanych 3 Odpowiedzi badanych na temat stosowania krzyku przez rodziców 4.
Projekt pn. Einstein – każdy ma w sobie ukryty potencjał jest działaniem prowadzonym przez Powiat Lubański w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Język angielski szansą na rynku pracy. Realizacja projektu Rok szkolny 2011/2012 Zajęcia dwa razy w tygodniu po 45 minut – w sumie 37 godzin lekcyjnych.
Projekt eTwinning Europejskie partnerstwo szkół Projekt eTwinning Europejskie partnerstwo szkół
Zapis prezentacji:

Szkoła z klasą 2.0

Cele projektu Poznanie różnorodności roślin Wskazanie wpływu roślin na życie człowieka Zachęcanie do pracy zespołowej Nauka poprzez przekazywanie wiedzy młodszym kolegom i koleżankom Poznanie możliwości strony internetowej gimnazjum w procesie nauczania Wskazanie sposobów prezentacji swoich osiągnięć w postaci multimedialnej

Scenariusz zajęć Powitanie Wskazanie celów warsztatów oraz omówienie zasad BHP Zapoznanie ze sprzętem laboratoryjnym i sposobem ich obsługi Przeprowadzenie szeregu eksperymentów pod  mających na celu poznanie fizjologii roślin, wpływu zanieczyszczeń na funkcjonowanie rośli, wewnętrznej budowy roślin. Sfilmowanie każdego doświadczenia Nagranie płyty z eksperymentami jako pomoc dydaktyczna dla uczniów danej szkoły podstawowej. Rozdanie dyplomów i nagród. Podsumowanie warsztatów.

Część doświadczalna mikroskopowanie (wykonanie preparatu z liścia spichrzowego cebuli i jego obserwacja)

doświadczenia laboratoryjne dotyczące wykrywania w produktach pochodzenia roślinnego podstawowych składników odżywczych

wykonania wskaźników z wywaru roślin jako wskaźników do poznawania odczynu  roztworu,

rozpoznawania najczęściej spotykanych gatunków drzew.

poznanie znaczenia roślin jako pokarmu - rośliny w kuchni

Jak pracowaliśmy Instrukcja dotycząca przygotowania do warsztatów została umieszczona na stronie przedmiotowej biologii na stronie internetowej gimnazjum. Konsultacje odbywały się podczas zajęć koła (poniedziałek 14.30 – 15.20). Największą trudność przysporzyło opracowanie karty pracy (ustaliliśmy, że opracujemy jedną kartę, którą uczestnicy warsztatów będą stopniowo uzupełniać). Aby sprawnie zbierać materiały uczniowie mieli przesłać swoje propozycje do kary wraz z przykładowymi ilustracjami na adres e-mai szkolnego koła ekologicznego.

Po zebraniu materiałów, została opracowana karta pracy, nasi uczniowie musieli poradzi sobie nie tylko z formatowaniem tekstu, mieli spore kłopoty z podzieleniem ilustracji na fragmenty, odpowiedniego ułożenie ich na karcie. Dużo pracy uczniowie włożyli również w przygotowanie się do sprawnego wykonywania preparatów mikroskopowych i doświadczeń chemicznych.

Przygotowując materiały uczniowie korzystali: zbierali informacje z internetu korzystając z przeglądarek internetowych, wymiana zebranymi materiałami (Internet Explorer, Mozilla Firefox), skanowali część materiałów z podręcznika (FineReader), dopasowywali ilustracje do swoich potrzeb (PhotoFiltre), formatowali tekst (Word).

Przeprowadzenie warsztatów, było już jedną z form publicznej prezentacji, naszych gości podzieliliśmy na trzy grupy, które równocześnie miały zajęcia z mikroskopowania, z rozpoznawania pospolitych gatunków roślin i ich budowy oraz zajęcia laboratoryjne, wszystkie te części prowadzili uczniowie.

Po warsztatach, nagraliśmy fragmenty doświadczeń i zajęć z mikroskopowania, tak aby stworzyć pomoc multimedialną na lekcje przyrody. Film będziemy przygotowywać w programie Windows Live Movie Maker.

Projekt był o tyle ciekawy, że uczył nie tylko pracy zespołowej, rozwijał umiejętności korzystania z technologii informatyczno - komunikacyjnej, ale również pozwalał wykorzystać przyswojone wiadomości i umiejętności podczas pracy z innymi. Uczniowie bardzo dobrze spisali się w roli ekspertów, dzielnie: uczyli, pomagali i wspierali swoich młodszych kolegów. W przygotowaniu warsztatów bardzo pomagały: - cotygodniowe spotkania, - możliwość przesyłania materiałów za pośrednictwem poczty elektronicznej.