Program skierowany został do nauczycieli wszystkich poziomów edukacyjnych z całej Polski, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą kształtować u uczniów umiejętności odpowiedzialnego korzystania z Internetu i twórczego wykorzystywania nowych technologii, i którzy są przekonani, że stosowanie TIK może pomóc w mądrej i skutecznej edukacji. Program pomaga też rozwijać umiejętności samodzielnego myślenia, odpowiedzialnego korzystania ze źródeł i wykorzystywania wiedzy w praktyce.
Pierwszym zadaniem szkół było wypracowanie planu działania na cały rok szkolny (z udziałem nauczycieli i dyrektora). Kolejnym krokiem było wprowadzenie Kodeksu 2.0 (dobre praktyki korzystania z nowych technologii, wypracowywane w toku debat i dyskusji przez całą szkolną społeczność). To zadanie angażowało bezpośrednio uczniów.
W naszej szkole odbyła się debata szkolna, dotycząca korzystania z nowych mediów w nauczaniu, uczeniu się i życiu szkoły
Kolejny krok to przeprowadzenie i opisanie jednego z zadań TIK, przetestowanie zasad Kodeksu 2.0 W ramach tego zadania przeprowadzone zostały następujące działania: - miniprojekt Tworzenie diagramów procentowych - lekcja Bezpieczne korzystanie z poczty elektronicznej - miniprojekt Kalendarz pogody, - lekcja Święto Niepodległości
- miniprojekt Tworzymy kartki świąteczne - miniprojekt Dlaczego warto czytać? - lekcja Aniołowie – Boży posłańcy
Planowanie i realizacja projektu edukacyjnego z wykorzystaniem narzędzi TIK Opublikowanie planowania projektu na platformie programu oraz opisu realizacji projektu Prezentacja projektu na szkolnym Festiwalu Programu Szkoła z klasą 2.0
Główny projekt programu Szkoła z klasą 2.0 wiązał się z realizacją następujących zadań:
przygotowanie folderu na temat szkoły w języku polskim, a części w języku angielskim
p. Dyrektor Bożeny Kulki p. Izabeli Weichbrodt p. Janiny Sierszuły s. Flawiany p. Marleny Nowak p. Marioli Szkudlarek p. Beaty Ratajczyk – Krysiak p. Marii Mazurowskiej p. Darii Drygas p. Jacka Zawodnego
Szkoła dzięki udziałowi w programie pragnęła zwiększyć intensywność korzystania z programów, aplikacji użytkowych i Internetu na zajęciach lekcyjnych i pozalekcyjnych.