Konferencja zorganizowana przez Łódzkiego Kuratora Oświaty

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Monitoring „Miejskiego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie”
Advertisements

Wojewódzki program wyrównywania szans i przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu oraz pomocy w realizacji zadań na rzecz zatrudniania osób niepełnosprawnych.
Warszawski System Wsparcia Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną
Prezentacja wyników ewaluacji Szkoły Promującej Zdrowie
Biuro Polityki Społecznej Urzędu m.st. Warszawy
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE „Moja kolorowa szkoła”
Pracownia Komputerowa                                                                                               
1 Strategia Rozwiązywania Problemów Społecznych długofalowy plan przeciwdziałania dezintegracji społecznej Opracowanie: MOPS Gdańsk Gdańsk 2004.
Praktyka hiszpańska w polityce rodzinnej na poziomie lokalnym Raul Sanchez Europejski Związek Dużych Rodzin.
Zintegrowany system informacji warunkiem skutecznej aktywizacji zawodowej Osób Niepełnosprawnych 15 grudnia 2011 r.
Kuratorium Oświaty w Gdańsku Tczew, 24 sierpnia 2009 roku KONFERENCJA DYREKTORÓW przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjów oraz zespołów szkół, zespołów.
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
Nowatorskie usługi opiekuńcze narzędziem przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu osób starszych i niepełnosprawnych w gminie Śrem Partnerzy: Gmina Śrem/Ośrodek.
USTAWA Z DNIA 29 lipca 2005r. O PRZECIWDZIAŁANIU PRZEMOCY W RODZINIE Cele uregulowań prawnych: rozwój profilaktyki jako formy działań zapobiegających.
AKTYWIZACJA I INTEGRACJA NARZĘDZIEM PRZECIWDZIAŁANIA WYKLUCZENIU SPOŁECZNEMU OSÓB STARSZYCH W GMINIE ŚREM.
Jacek Liwiński Wydział Nauk Ekonomicznych UW
Podstawy Pomocy Psychologicznej
II ROK Rozwijanie wrażliwości muzycznej małego dziecka.
Grupa Wymiany Doświadczeń z zarządzania gminną gospodarka mieszkaniową moderator: Ewa Bartosik Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem.
Narodowy Plan Działań Na Rzecz Dzieci
Wspieranie rozwoju indywidualnego ucznia gimnazjum
Joanna Skowron Kierownik Projektu Główny Inspektorat Sanitarny
Dobre Polskie i Europejskie Praktyki w godzeniu ról rodzinnych i zawodowych na lokalnym rynku pracy Yves ROLAND-GOSSELIN, Przewodniczący Konfederacji Organizacji.
Bożena Balcerzak-Paradowska Instytut Pracy i Spraw Socjalnych
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 1 PROJEKT SYSTEMOWY 1.18 TWORZENIE I ROZWIJANIE STANDARDÓW.
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
REGIONALNY SYSTEM WSPIERANIA MŁODZIEŻY Wyzwania, potrzeby, rekomendacje.
Termin realizacji – 20 miesięcy
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
KU SAMODZIELNOŚCI – PRACA SYSTEMOWA Z RODZINĄ ZAGROŻONĄ WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM SPOTKANIE INTEGRACYJNE W RADWANOWICACH r. NIEPEŁNOSPRAWNI.
„STOWARZYSZENIE PRZYJACIÓŁ SZKOŁY MUZYCZNEJ
ZESPÓŁ DOWNA, czyli edukacja 20 lat później
EDUKACJA Upowszechnienie edukacji wśród dzieci, działanie na rzecz równego dostępu do edukacji dziewczynek i chłopców OCHRONA Ochrona dzieci.
Przemoc w rodzinie Bieżące refleksje wynikające z praktyki
Projekt Integracja dla samodzielności współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
…bo każde dziecko potrzebuje skrzydeł Program Skrzydła mecenat na rzecz rozwoju i edukacji dzieci.
Edukacja – wystarczające remedium na biedę?
Marta Petelewicz Katedra Socjologii Ogólnej IS, UŁ
MISJA Wspieranie wszelkich przedsięwzięć służących skutecznemu działaniu na rzecz zatrudnienia poprzez wykorzystanie lokalnych zasobów poradnictwa zawodowego,
/ wybory samorządowe 2014 rok/. Realizacja programu politycznego Sojuszu Lewicy Demokratycznej przez udział w sprawowaniu władzy na wszystkich szczeblach.
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Opolu
Czym jest zdrowie?.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
OCENA EFEKTYWNOŚCI NAUCZANIA z zastosowaniem metody edukacyjnej wartości dodanej OCENA EFEKTYWNOŚCI NAUCZANIA z zastosowaniem metody edukacyjnej wartości.
EDUKACJA ZDROWOTNA W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH W POLSCE
SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA, A PROBLEM PRZEMOCY W RODZINIE
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Sportowy Okrągły Stół – debata na temat udoskonalania zajęć sportowych w szkole 12 listopada 2015.
Analiza skuteczności lokalnego systemu przeciwdziałania przemocy w rodzinie z perspektywy pomocy społecznej Barbara Kowalczyk Katarzyna Rys Na podstawie.
Działania Opolskiego Kuratora Oświaty na rzecz poprawy bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w woj. opolskim w roku szkolnym 2014/2015. Plany na rok szkolny.
Rządowy Program na rzecz Aktywności Osób Starszych na lata Głównym celem programu jest tworzenie warunków do rozwoju aktywności społecznej osób.
Krajowy Program Przeciwdziałania Ubóstwu i Wykluczeniu Społecznemu 2020: Nowy Wymiar Aktywnej Integracji Poznań, styczeń 2014.
Wykaz Krajowych i Narodowych Programów Profilaktyki – zawierających zadania resortu edukacji.
Jerzy Mellibruda POLSKA PRZEMOC DOMOWA Problemy i wyzwania OGÓLNOPOLSKA KONFERENCJA SPECJALISTYCZNYCH OŚRODKÓW WSPARCIA DLA OFIAR PRZEMOCY W RODZINIE.
Analiza zdolności ekonomicznej gminy Nowa Dęba – powiat tarnobrzeski Dominika Pyryt Dorota Bieleń Justyna Buczek Marta Deptuch Zespół Szkół nr 2 w Nowej.
Europejski Fundusz Społeczny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata
Wyzwania rozwojowe Gdańsk 2030+
ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
7 Nawyków – mapa wdrożenia
w części dotyczącej wydatków
Doskonalenie nauczycieli granty
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
SKUTECZNY SYSTEM WSPARCIA RODZINY
Struktura szkolnictwa w Stanach Zjednoczonych
Rządowy Program „Bezpieczna i Przyjazna Szkoła” na lata
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Zapis prezentacji:

Edukacja i lokalna polityka społeczna – przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu dzieci i młodzieży Konferencja zorganizowana przez Łódzkiego Kuratora Oświaty przy współpracy Instytutu Socjologii UŁ. Patronat objęła pani Jolanta Chełmińska Wojewoda Łódzki. 2 grudnia 2011 r.

Powody zainteresowania dziećmi przez zespół badający enklawy biedy Badania prowadzone w trakcie 20 lat dowodzą, że w miejscach o dużej koncentracji ludności biednej występuje międzypokoleniowa transmisja biedy i wykluczenia społecznego Jest to rezultatem tego, że dzieci wychowywane w enklawach biedy nie mogą w pełni rozwijać swojego potencjału wskutek ograniczeń finansowych, złego stanu zdrowia, podlegania stygmatyzacji ze strony kolegów i relegacji z kręgów koleżeńskich, słabej motywacji do nauki oraz wskutek obowiązków rodzinnych (opieka nad młodszym rodzeństwem, praca).

Uwarunkowania rozwoju wynikające z ograniczeń środowiska rodzinnego i sąsiedzkiego nie są uświadamiane i upowszechnione jest przekonanie, że deficyty samych dzieci sprawiają, że nie mają one odpowiednich osiągnięć szkolnych Istnieją liczne i zróżnicowane formy interwencji socjalnej (wspierania dzieci z rodzin biednych i dysfunkcyjnych) ale ich rezultaty są niezadowalające, ponieważ są rozproszone i krótkotrwałe. Konieczne jest wielowymiarowe podejście do biedy w dzieciństwie a władze lokalne mają instrumenty do zintegrowania działań różnych służb społecznych, żeby zapobiegać biedzie a nie tylko zmniejszać jej skutki.

Celem tej konferencji jest Uświadomienie zależności między procesami społecznymi oddziałującymi na dzieci i młodzież a nierównościami społecznymi, przede wszystkim, uświadomienie zależności między niską jakością życia (biedą) w dzieciństwie i adolescencji a szansami edukacyjnymi i życiowymi Zapoznanie z działaniami resortu edukacji, które mają zwiększyć szanse edukacyjne uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych Krytyczna analiza proponowanych rozwiązań

Program Lokalne problemy społeczne, a lokalna polityka społeczna – prof. UŁ Jerzy Krzyszkowski (IS UŁ) Edukacja – wystarczające remedium na biedę? – prof. Wielisława Warzywoda-Kruszyńska (IS UŁ) Jakość życia uczniów z łódzkich enklaw biedy – mgr Marta Petelewicz (IS UŁ) Warunki mieszkaniowe rodzin z dziećmi w enklawach biedy – mgr Paulina Bunio-Mroczek (ISUŁ) Wspieranie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z wykorzystaniem nowych przepisów prawa – mgr Barbara Łaska (Kuratorium)