WSPÓŁPRACA SZKOŁY I RODZICÓW

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
Advertisements

Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Program wychowawczy szkoły
Edukacja z myślą o przyszłości Idee na nowy rok szkolny 2008/09 … i dalej Tarnobrzeg 26 sierpnia 2008r.
EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA Ministerstwo Edukacji Narodowej EDUKACJA SKUTECZNA PRZYJAZNA I NOWOCZESNA Przykłady dobrej praktyki Opracował:
ZESPÓŁ SZKÓŁ W ZAWOI WILCZNEJ im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
DEMOKRATYCZNE WYBORY WŁADZ SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE 30 września 2013 r.
Koncepcja rozwoju Szkoły Podstawowej nr 6 im. W. Chotomskiej w Dzierżoniowie na lata 2008 – 2013.
Łódź, ul. Łanowa 16. Nasza Szkoła jest wesoła, Każdy uczeń o tym wie. Zośka swoim parasolem Chroni Ciebie oraz mnie.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 3 WE WROCŁAWIU
Rodzice i nauczyciele; płaszczyzna porozumienia
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
KODEKS SZKOŁY BEZ PRZEMOCY
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 12
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
GIMNAZJUM NR 21 we Wrocławiu
PEDAGOGIZACJA RODZICÓW
Dobre praktyki w Publicznym Gimnazjum nr 44 w Łodzi
Kodeks „SZKOŁY BEZ PRZEMOCY”. Sporządziła: Krystyna Wesołowska
EWALUACJA WEWNĘTRZNA PROFIL SZKOŁY
Promocja zdrowia w szkole (propozycja zajęć pozalekcyjnych)
Podsumowanie realizacji Ogólnopolskiej Akcji Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może organizowanej w ramach Roku Szkoły w Ruchu Szkoła Podstawowa.
Szkoła Współpracy.
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
Szkoła z pasją... Klasa Va.
Debata z uczniami Gimnazjum w Mirczu
NAUCZYCIELE I PRACOWNICY SZKOŁY
 W ankiecie uczestniczyło 93 rodziców uczniów z 267 rodziców uczniów zapisanych do naszej szkoły. Stanowi to 34,83%. Na niektóre pytania nie została.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Dbamy o prawidłowe i zdrowe odżywianie oraz aktywność społeczną.
Przewodnik po nowych funkcjach Szkoła Podstawowa nr 1 im Janusza Kusocińskiego w Złocieńcu.
RODZICE W SZKOLE.
czyli ważne i ciekawe wydarzenia w roku szkolnym 2013/2014
Szkołabezpieczna i przyjazna dla uczniów.  Zdobywając głosów, zajęliśmy 1.miejsce w plebiscycie zorganizowanym przez portal
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
WYCHOWANIE DZIECI WSPÓLNYM CELEM RODZINY I SZKOŁY
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK OŚWIATOWO-WYCHOWAWCZYCH I ARTYSTYCZNYCH.
ZAPRASZAMY 6-LATKI DO NASZEJ SZKOŁY.
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
ANKIETA DLA RODZICÓW Rodzice uczniów są ważnym ogniwem w życiu szkoły, dlatego przeprowadzono wśród nich anonimową ankietę, na temat współpracy rodziców.
Zespół Szkoły Podstawowej i Gimnazjum nr 1 w Szczyrku.
NOWY WYMIAR NAUKI Gimnazjum Informatyczne pod patronatem Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
 Witamy w Szkole Podstawowej w Mszczonowie  Działamy, aby nasi uczniowie byli solidnie przygotowani do dalszej nauki i życia w dynamicznie zmieniającym.
Programy i projekty w Szkole Promującej Zdrowie. Standardy Szkoły Promującej Zdrowie  Szkoła promująca zdrowie dąży do osiągania celów i realizuje zadania.
WYNIKI AUTOEWALUACJI w Szkole Promującej Zdrowie przeprowadzonej w roku szkolnym 2014/2015 Szkoła Podstawowa im. Ks. Mariana Wiewiórowskiego w Gomulinie.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni?
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
Wykaz Krajowych i Narodowych Programów Profilaktyki – zawierających zadania resortu edukacji.
„ SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE”. Nadrzędnym celem Szkoły Promującej Zdrowie jest zdrowy styl życia całej społeczności szkolnej.
MAŁGORZATA STEFANIAK KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. WIOSNY LUDÓW W KSIĄŻU WIELKOPOLSKIM
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Szkoła Podstawowa Nr 23 w Łodzi ul. Gdańska 16
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5 w Brzegu SZKOŁĄ PROMUJĄCĄ ZDROWIE
Szkoła Promująca Zdrowie
PREZENTACJA WYNIKÓW AUTOEWALUACJI SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
Szkoła Promująca Zdrowie
Szkoła Promująca Zdrowie
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
II KONFERENCJA RAD RODZICÓW RODZICE W SZKOLE
Zapis prezentacji:

WSPÓŁPRACA SZKOŁY I RODZICÓW OBSZARY WSPÓŁPRACY ZAKRES ODPOWIEDZIALNOŚCI Publiczne Gimnazjum nr 22 im. Jerzego Kukuczki w Łodzi

Współpraca z rodzicami to wsparcie dydaktyczne dla szkoły Rodzice są pierwszymi i najważniejszymi nauczycielami swoich dzieci Dzieci o wiele dłużej uczą się w domu niż w szkole

Opieka i wychowanie Klimat szkoły Ekonomia Zarządzanie Obszary współpracy Opieka i wychowanie Klimat szkoły Ekonomia Zarządzanie

„Czy nasza szkoła jest zdrowa” „Czy nasza szkoła jest zdrowa”? - Badanie pracy szkoły za pomocą róży diagnostycznej „zdrowotność” szkoły ustala się oceniając jej funkcjonowanie w 4 podstawowych wymiarach. Oceny dokonują rodzice, uczniowie i nauczyciele. Dla każdego wymiaru układa się zestaw 10 pytań. Odpowiedzi są punktowane w przedziale 0-3pkt. Wynik punktowy obrazujemy w sposób graficzny wykorzystując różę diagnostyczną. W środku róży znajduje się początek skali dla wszystkich ramion. Każdy zespół zaznacza sumę uzyskanych punktów na ramionach róży łącząc je i uzyskując czworobok. Każda z grup wskazuje działania naprawcze, które uwzględnia się w tworzeniu programu profilaktycznego i wychowawczego szkoły Dążymy do sytuacji w której „róża” ma kształt kwadratu.

Efekty wspólnych działań

Opieka i wychowanie Zaangażowanie rodziców w: - projektowanie działań wychowawczych i profilaktycznych współpracę z nauczycielami podczas imprez szkolnych i uroczystości, wycieczek, zajęć pozalekcyjnych wspieranie prowadzonej w szkole pomocy dla uczniów

Wspólne działania wychowawcze i profilaktyczne Badanie satysfakcji rodziców z działań podjętych przez szkołę Zbieranie opinii rodziców na temat współczesnej młodzieży, jej problemów i potrzeb Organizowanie spotkań i prelekcji wspierających rodziców w procesie wychowania

Wspólne imprezy integracyjne Co roku w okresie karnawału uczniowie i rodzice wspólnie z nauczycielami bawią się na szkolnej biesiadzie. Cała szkoła staje się tego dnia jedną wielką wspólnotą.

Wspólne wyprawy z Klubem Europejskim Wyjazdy organizowane przez Klub Europejski wyróżniają się od innych tym, że pozostawiaj wiele wspaniałych wspomnień związanych i z ludźmi i miejscami. Pozwalają na poznawanie innych systemów edukacji, nawiązywanie znajomości z uczniami ze szkół w całej Europie.

Przygotowanie do życia w społeczeństwie - Dni Wiosny w Europie Cykliczne imprezy organizowane pod hasłem - Dzień Wiosny w Europie to nie tylko okazja, aby uczniowie mogli podzielić się swoimi pomysłami oraz sugestiami dotyczącymi współczesnych zagadnień. To nie tylko zachęta do aktywnego obywatelstwa. To również szansa dla uczniów, młodych, kreatywnych ludzi do skonfrontowania swoich poglądów z poglądami bardziej doświadczonych w tym samorządowców i rodziców.

Wspólne budowanie szkolnych tradycji Promowanie uzdolnień uczniów poprzez: Przyznawanie najlepszemu absolwentowi naszego Gimnazjum w danym roku szkolnym statuetki PRIMUS INTER PARES Organizowanie imprez promujących talenty uczniów i ich zainteresowania

Klimat szkoły Partnerstwo rodziców i szkoły skutkuje: - życzliwą i przyjazną atmosferą dostrzeganiem uzdolnień i postępów uczniów właściwym przygotowaniem do życia w społeczeństwie poczuciem bezpieczeństwa i akceptacji przestrzeganiem przyjętych praw i norm uwrażliwieniem na potrzeby innych

Ekonomia Pozyskiwanie środków na: realizację projektów edukacyjnych doposażenie placówki w pomoce dydaktyczne pomoc osobom potrzebującym wsparcia oraz pomoc w pracach modernizacyjnych, remontowych, drobnych naprawach, transporcie

Zarządzanie Współpraca (konsultacje, propozycje rozwiązań) w zakresie: organizacji pracy szkoły; zajęcia pozalekcyjne, imprezy klasowe i szkolne realizacji ciekawych inicjatyw rodziców i uczniów rozwiązywania pojawiających się problemów edukacyjnych i wychowawczych

Co robić aby współpraca układała się pomyślnie? Działać opierając się na filozofii partnerstwa Dokonać oceny funkcjonowania szkoły (w określonych obszarach) przez rodziców, uczniów, nauczycieli Wskazać mocne i słabe strony szkoły Porównać oceny dokonane przez każdą z grup Wskazać działania naprawcze, uwzględnić je w budowie programu wychowawczego i profilaktycznego Systematycznie i skutecznie realizować działania naprawcze przy udziale uczniów, rodziców, nauczycieli Prowadzić monitoring podjętych działań Okresowo ponawiać diagnozy

Dziękuję za uwagę Anna Stelmasiak Opracowano we współpracy z wicedyrektorem gimnazjum Iwoną Binda-Polak