KONFERENCJA DYREKTORÓW SZKÓŁ I PLACÓWEK WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO 23-27 sierpnia 2010 KURATORIUM OŚWIATY W GDAŃSKU.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

Uwagi i spostrzeżenia z kontroli
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
przeprowadzonych w przedszkolach województwa wielkopolskiego
przeprowadzonych w szkołach/placówkach województwa wielkopolskiego
Organizacja nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2010/2011.
Kuratorium Oświaty w Gdańsku
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 27 sierpnia 2009 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Uwagi i wnioski wynikające z nadzoru pedagogicznego nad szkołami i przedszkolami w roku szkolnym 2008/2009 Słupsk, 26 sierpnia 2009 r. DELEGATURA w Słupsku.
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy WNIOSKI Z REALIZACJI NADZORU PEDAGOGICZNEGO W POSZCZEGÓLNYCH TYPACH SZKÓŁ I PLACÓWEK KONTROLA PLANOWA.
DOKUMENTACJA PRZEBIEGU NAUCZANIA
DOKUMENTACJA PRZEBIEGU NAUCZANIA
DOKUMENTACJA PRZEBIEGU NAUCZANIA
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
REALIZACJA NADZORU PEDAGOGICZNEGO W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 stan na 31 lipca 2012 r.
Dokonać kontroli zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów należących do szkoły, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków.
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Kontrole planowe w roku szkolnym Tematyka i liczba kontroli Realizacja prawa dziecka pięcioletniego do rocznego przygotowania przedszkolnego.
PODSTAWY PRAWNE PRACY Z UCZNIEM O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
Kontrole przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego ds. kontroli w roku szkolnym 2010/ 2011 Kuratorium Oświaty w Kielcach.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Dokumentacja przebiegu nauczania
Agata Szuta I Małopolski Wicekurator Oświaty
Kuratorium Oświaty w Kielcach
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Nadzór pedagogiczny kontrole Ogółem w województwie przeprowadzono 1091 kontroli, w tym: planowych doraźnych - 81 – na wniosek MEN, –
Nadzór pedagogiczny kontrole Ogółem w województwie przeprowadzono 1091 kontroli, w tym: planowych doraźnych - 81 – na wniosek MEN, –
Delegatura w Płocku Kontrole 2012/2013 Liczba przeprowadzonych kontroli – 222 (planowe – 85, doraźne -137)
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
Projekt edukacyjny w gimnazjum
Kuratorium Oświaty w Warszawie Wydział Zwiększania Szans Edukacyjnych
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Kuratorium Oświaty w Kielcach Kontrole planowe przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego w roku szkolnym 2013/2014 Zespół ds. kontroli.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego 2013/2014 przedszkola
Spotkanie z dyrektorami wtorek, 23 września 2014 r.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2014/2015
Kuratorium Oświaty w Kielcach
Inne ważne informacje Ostrołęka; 5 i 7 marca 2014 r.
Kuratorium Oświaty w Rzeszowie Wydział Nadzoru Pedagogicznego Nadzór pedagogiczny w roku szkolnym 2014/2015.
Kuratorium Oświaty w Rzeszowie Wydział Nadzoru Pedagogicznego Nadzór pedagogiczny w roku szkolnym 2014/2015.
Kuratorium Oświaty w Rzeszowie
NARADA Z DYREKTORAMI SZKÓŁ I PLACÓWEK OŚWIATOWYCH Radom, 4 września 2015 roku.
PODSUMOWANIE EWALUACJI ZEWNĘTRZNYCH PRZEPROWADZONYCH NA TERENIE DELEGATURY W SIEDLCACH W ROKU SZKOLNYM 2014/ Delegatura w Siedlcach.
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum (w.
Kontrole planowe Szkoły podstawowe Ośrodki doskonalenia nauczycieli Poradnie psychologiczno-pedagogiczne Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym.
PODSUMOWANIE NADZORU PEDAGOGICZNEGO WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY ( )
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Realizacji przez szkołę obowiązku prowadzenia zajęć wychowania fizycznego (w 125 szkołach podstawowych).
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
1 Nadzór pedagogiczny Lubelskiego Kuratora Oświaty w roku szkolnym 2014/2015.
Sprawozdanie z nadzoru pedagogicznego sprawowanego przez Łódzkiego Kuratora Oświaty w okresie od 1 czerwca 2015r. do 31 maja 2016r. Kuratorium Oświaty.
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych
Zmiany w prawie oświatowym
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ Z DNIA 29 SIERPNIA 2014 R
Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r
Kształcenie specjalne
Zapis prezentacji:

KONFERENCJA DYREKTORÓW SZKÓŁ I PLACÓWEK WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO sierpnia 2010 KURATORIUM OŚWIATY W GDAŃSKU

REALIZACJA ZADAŃ Z ZAKRESU NADZORU PEDAGOGICZNEGO

Cel wizyt:Liczba czynności Liczba dni pracy w szkole/placówce Wykonywanie czynności nadzoru pedagogicznego, w tym: ewaluacje ewaluacje1648 kontrole planowe kontrole planowe kontrole doraźne kontrole doraźne inne wizyty inne wizyty Czynności prowadzone przez wizytatorów Kuratorium Oświaty w szkołach i placówkach (od 9 listopada 2009 r. do 14 lipca 2010 r.)

EWALUACJA OBSZAR: EFEKTY Ewaluację przeprowadzono w 12 publicznych szkołach i placówkach Typ szkoły/placówki Liczba szkół/placówek przedszkole3 szkoła podstawowa 2 gimnazjum 4 liceum ogólnokształcące 2 technikum1

EWALUACJA OBSZAR: EFEKTY Szkoła: 1.1. Analizuje się wyniki sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego, maturalnego i egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe 1.2. Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności 1.3. Uczniowie są aktywni 1.4. Respektowane są normy społeczne Przedszkole: 1.1. Dzieci nabywają wiadomości i umiejętności 1.2. Dzieci są aktywne 1.3. Respektowane są normy społeczne

EWALUACJA OBSZAR: EFEKTY Efekty szkoły Efekty przedszkola 1.1. Analizuje się wyniki Uczniowie nabywają Uczniowie są aktywni Respektowane są normy społeczne Dzieci nabywają Dzieci są aktywne Respektowane są normy społeczne... A x 0 A x 1 A x 0 A x 1 B x 8 B x 7 B x 2 C x 1 C x 0 C x 2 C x 0 D x 0

KONTROLE Tematyka kontroli planowych w zakresie realizacji praktycznej nauki zawodu w zakresie organizacji dokształcania teoretycznego młodocianych pracowników w publicznym ośrodku dokształcania i doskonalenia w zakresie realizacji zadań przez n-li doradców metodycznych w zakresie prowadzenia kursu kwalifikacyjnego przez publiczną placówkę doskonalenia nauczycieli w zakresie sposobu prowadzenia arkuszy ocen uczniów przez publiczne szkoły podstawowe i gimnazja dla dzieci i młodzieży w zakresie realizacji prawa dziecka pięcioletniego do rocznego przygotowania przedszkolnego w zakresie prawidłowości nadzorowania przez dyrektora publicznej szkoły podstawowej spełniania przez dzieci sześcioletnie rocznego przygotowania przedszkolnego w zakresie organizacji zajęć rewalidacyjnych, w tym liczby godzin i rodzaju tych zajęć oraz ich zgodności z zaleceniami zawartymi w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego w zakresie wydawania opinii przez poradnie psychologiczno – pedagogiczne w zakresie organizacji zajęć rewalidacyjnych w publicznym ośrodku rewalidacyjno - wychowawczym

KONTROLE Zalecenia wydane w toku kontroli planowych (1) W zakresie sposobu prowadzenia arkuszy ocen uczniów przez publiczne szkoły podstawowe i gimnazja dla dzieci i młodzieży – wydano 74 zaleceń, w tym: W zakresie sposobu prowadzenia arkuszy ocen uczniów przez publiczne szkoły podstawowe i gimnazja dla dzieci i młodzieży – wydano 74 zaleceń, w tym: założyć protokolarz zebrań rady pedagogicznej założyć protokolarz zebrań rady pedagogicznej stosować właściwe druki arkuszy ocen stosować właściwe druki arkuszy ocen prowadzić księgę arkuszy ocen prowadzić księgę arkuszy ocen w arkuszach ocen uczniów, wpisywać łączną liczbę opuszczonych godzin w danym roku szkolnym w arkuszach ocen uczniów, wpisywać łączną liczbę opuszczonych godzin w danym roku szkolnym w arkuszach ocen uczniów klas programowo najwyższych uzupełnić wpisy wyników klasyfikacji końcowej w arkuszach ocen uczniów klas programowo najwyższych uzupełnić wpisy wyników klasyfikacji końcowej przestrzegać zgodności wpisów w dokumentach szkoły i w dokumentach przebiegu nauczania, w zakresie danych osobowych ucznia – wpis drugiego imienia przestrzegać zgodności wpisów w dokumentach szkoły i w dokumentach przebiegu nauczania, w zakresie danych osobowych ucznia – wpis drugiego imienia

Zalecenia wydane w toku kontroli planowych (2) sprostowania błędów i oczywistych omyłek dokonywane przez upoważnioną osobę powinny być opatrzone jej czytelnym podpisem sprostowania błędów i oczywistych omyłek dokonywane przez upoważnioną osobę powinny być opatrzone jej czytelnym podpisem wpisywać klasę oraz miesiąc urodzenia ucznia wyrazami w pełnym brzmieniu wpisywać klasę oraz miesiąc urodzenia ucznia wyrazami w pełnym brzmieniu arkuszach ocen uczniów po wpisaniu wyników klasyfikacji rocznej uzyskanych w klasie programowo najwyższej wpisywać w kolejnej kolumnie - wyniki klasyfikacji końcowej arkuszach ocen uczniów po wpisaniu wyników klasyfikacji rocznej uzyskanych w klasie programowo najwyższej wpisywać w kolejnej kolumnie - wyniki klasyfikacji końcowej w przypadku przejęcia ucznia z innej szkoły, założyć dla niego arkusz ocen, a kopię arkusza z poprzedniej szkoły dołączyć do założonego arkusza w przypadku przejęcia ucznia z innej szkoły, założyć dla niego arkusz ocen, a kopię arkusza z poprzedniej szkoły dołączyć do założonego arkusza protokoły z egzaminów klasyfikacyjnych i poprawkowych oraz prowadzonych sprawdzianów wiadomości i umiejętności uczniów oraz protokoły z ustalenia rocznych ocen klasyfikacyjnych zachowania uczniów załączać do arkusza ocen ucznia protokoły z egzaminów klasyfikacyjnych i poprawkowych oraz prowadzonych sprawdzianów wiadomości i umiejętności uczniów oraz protokoły z ustalenia rocznych ocen klasyfikacyjnych zachowania uczniów załączać do arkusza ocen ucznia

Zalecenia wydane w toku kontroli planowych (3) W zakresie realizacji prawa dziecka pięcioletniego do rocznego przygotowania przedszkolnego – wydano 18 zaleceń, w tym: W zakresie realizacji prawa dziecka pięcioletniego do rocznego przygotowania przedszkolnego – wydano 18 zaleceń, w tym: dokonać aktualizacji statutu szkoły i wprowadzić zapisy określające zasady rekrutacji dzieci pięcioletnich do oddziałów przedszkolnych w szkole dokonać aktualizacji statutu szkoły i wprowadzić zapisy określające zasady rekrutacji dzieci pięcioletnich do oddziałów przedszkolnych w szkole opracować organizację punktu przedszkolnego opracować organizację punktu przedszkolnego

Monitorowanie I. Monitorowanie wdrażania podstawy programowej wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego w województwie pomorskim. Celem monitorowania było pozyskanie informacji o: a) stosowanych przez przedszkola i szkoły rozwiązaniach organizacyjnych i metodycznych związanych z wdrażaniem podstawy programowej, b) uwzględnianiu zalecanych warunków i sposobach ich realizacji sprzyjających osiąganiu zamierzonych efektów edukacyjnych.

Monitorowanie Monitorowaniem objęto 10 % szkół i placówek Typ szkoły/placówki Liczba szkół/placówek przedszkola44 inne formy wychowania przedszkolnego 4 szkołypodstawowe - klasy I gimnazja - klasy I 29

Monitorowanie Wybrane rekomendacje DIAGNOZA DZIECI 5 i 6-LETNICH: DIAGNOZA DZIECI 5 i 6-LETNICH: - wzmocnienie nadzoru dyrektorów szkół i placówek nad prowadzeniem diagnoz - doskonalenie nauczycieli w zakresie metodyki pracy oraz prowadzenia diagnoz - analiza kart obserwacji dzieci przedszkolnych - wspieranie dzieci poprzez promowanie ich osiągnięć wśród rodziców ORGANIZACJA BADANIA: ORGANIZACJA BADANIA: - aktualizowanie danych teleadresowych szkół i placówek (szczególnie przedszkoli i punktów przedszkolnych)

Monitorowanie II. Monitorowanie w zakresie realizacji obowiązkowych godzin zajęć wychowania fizycznego w formach określonych w II. Monitorowanie w zakresie realizacji obowiązkowych godzin zajęć wychowania fizycznego w formach określonych w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 19 sierpnia 2009 r. w sprawie dopuszczalnych form realizacji dwóch godzinw sprawie dopuszczalnych form realizacji dwóch godzin w roku szkolnym 2009/2010 w województwie pomorskim poprzez wprowadzenie do realizacji form alternatywnych w szkołach podstawowych, gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych.

Monitorowanie Celem monitorowania w zakresie realizacji obowiązkowych godzin zajęć wychowania fizycznego... było m.in.pozyskanie informacji o: skorzystaniu przez dyrektorów szkół z możliwości organizacji 1 lub 2 godzin wychowania fizycznego w formach wskazanych w wydanym rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 19 sierpnia 2009 r. w sprawie dopuszczalnych form realizacji dwóch godzin obowiązkowych zajęć wychowania fizycznego (Dz. U. Nr 136, poz. 1116). w sprawie dopuszczalnych form realizacji dwóch godzin obowiązkowych zajęć wychowania fizycznego w sprawie dopuszczalnych form realizacji dwóch godzin obowiązkowych zajęć wychowania fizycznego

Monitorowanie Monitorowaniem objęto 10 % szkół Typ szkoły publiczneniepubliczne szkołypodstawowe 5611 gimnazja316 szkoły ponadgimnazjalne 2018

Monitorowanie Wybrane wnioski (1) Obowiązkowe zajęcia wychowania fizycznego w formach alternatywnych w roku szkolnym 2009/2010 najczęściej realizowane były w gimnazjach. Obowiązkowe zajęcia wychowania fizycznego w formach alternatywnych w roku szkolnym 2009/2010 najczęściej realizowane były w gimnazjach. Dyrektorzy szkół, w których nie realizowano zajęć wychowania fizycznego w w/w formach, najczęściej wskazują na problemy związane z bazą sportową szkoły i organizacją dowozu uczniów. Dyrektorzy szkół, w których nie realizowano zajęć wychowania fizycznego w w/w formach, najczęściej wskazują na problemy związane z bazą sportową szkoły i organizacją dowozu uczniów. Dyrektorzy szkół, w których realizowano obowiązkowe zajęcia wychowania fizycznego w formach alternatywnych, organizując zajęcia, kierowali się zainteresowaniami i potrzebami zdrowotnymi uczniów oraz uwarunkowaniami lokalnymi. Dyrektorzy szkół, w których realizowano obowiązkowe zajęcia wychowania fizycznego w formach alternatywnych, organizując zajęcia, kierowali się zainteresowaniami i potrzebami zdrowotnymi uczniów oraz uwarunkowaniami lokalnymi.

Monitorowanie Wybrane wnioski (2) Szkoły realizujące zajęcia wychowania fizycznego w formach alternatywnych najczęściej korzystają z zajęć organizowanych na basenach. Szkoły realizujące zajęcia wychowania fizycznego w formach alternatywnych najczęściej korzystają z zajęć organizowanych na basenach. Najczęściej wybieraną alternatywną formą obowiązkowych zajęć wychowania fizycznego są gry zespołowe i pływanie. Najczęściej wybieraną alternatywną formą obowiązkowych zajęć wychowania fizycznego są gry zespołowe i pływanie. Nauczyciele realizujący alternatywne formy wychowania fizycznego w zdecydowanej większości posiadają kwalifikacje, ponadto legitymują się uprawnieniami trenerskimi i instruktorskimi. Nauczyciele realizujący alternatywne formy wychowania fizycznego w zdecydowanej większości posiadają kwalifikacje, ponadto legitymują się uprawnieniami trenerskimi i instruktorskimi.

Dziękuję za uwagę