Czym jest Integracja?.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
POSTAW RODZICIELSKICH
Advertisements

Przedszkole niepubliczne na miarę XXI wieku Środa Wielkopolska ul
ROLA WYCHOWANIA JAKO CZYNNIKA ROZWOJU
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE „Moja kolorowa szkoła”
Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
Efektywność kształcenia Jak ją poprawiać?. Kształcenie – to całość doświadczeń składających się na proces zdobywania przez jednostkę umiejętności, wiedzy.
DIALOG MIĘDZYKULTUROWY W KSZTAŁTOWANIU POSTAW UCZNIÓW
Proces zjednoczenia się osób, grup, instytucji, państw. Tworzenie z nich jednego, jednolitego organizmu, który później wspólnie współpracuje. Integrowanie.
Komputer jako zagrożenie dla rozwoju dzieci klas I-III
Rodzice i nauczyciele; płaszczyzna porozumienia
Znaczenie wspomagania dla rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym.
Współpraca z rodzicami-szansa czy konieczność
Integracja według definicji słownikowej to,,wytwarzanie całości z drobnych cząstek. Proces integracji mówiąc innymi słowami – polega na kształtowaniu.
Przedszkole Nr 48 z Oddziałami Integracyjnymi w Zabrzu Przedszkole i projekty e-Twinning.
Koncepcja rozwoju Szkoły Podstawowej nr 6 im. W. Chotomskiej w Dzierżoniowie na lata 2008 – 2013.
Pojęcie integracji Bariery architektoniczne Nauczyciele w integracji
Metody pracy z dziećmi w naszym przedszkolu
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
SYTUACJA RODZIN DZIECI NIEPEŁNOSPRAWNYCH...?
Czy Twoje dziecko dobrze słyszy?
A OSIĄGNIĘCIA EDUKACYJNE MOJEGO DZIECKA
PRZEDSZKOLE W TYKOCINIE. Przedszkole w Tykocinie w roku 2013 roku po raz pierwszy uczestniczyło w programie Akademia Zdrowego Przedszkolaka. Edycja nosiła.
Zespół Szkół Licealnych i Zawodowych w Olecku zaprasza do rozpoczęcia nauki w zawodzie ASYSTENT OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNEJ ul. Gołdapska Olecko Tel.
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
z Oddziałami Integracyjnymi
Kształtowanie poczucia własnej wartości u dzieci.
Prymasa Tysiąclecia w Białymstoku
Innowacja pedagogiczna „Uczę się przez ruch, dotyk i rytm”
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
Szkoła Promująca Zdrowie
wst ę p Potrzeba uczenia się nie jest jedyną potrzebą z jaką uczniowie przychodzą do szkoły.Przychodzą też z potrzebą przynależności, wolności, zabawy,
Włączanie podmiotów w działalność szkoły
Jak rozmawiać z dzieckiem? Kary i nagrody w wychowaniu
„To Ja, to My” Program zajęć wychowawczo - profilaktycznych Autor: mgr Jolanta Kuryś – Skrzypczak.
POJĘCIE MARKETINGU. MARKETING jest to proces społeczno-gospodarczy mający na celu poznanie przyszłej struktury popytu na produkty lub usługi oraz zaspokojenie.
MÓJ (NIE) PEŁNOSPRAWNY BRAT
Harmonia i ład społeczny
Zajęcia Integracyjne. Aktywność jest warunkiem prawidłowego rozwoju każdego człowieka, ponadto umożliwia prowadzenie twórczego życia.
WYCHOWANIE PATRIOTYCZNE W RODZINIE Ks. dr Jarosław Lisica.
„Wszystkiego co naprawdę trzeba wiedzieć nauczyłem się w przedszkolu - o tym jak żyć, co robić, jak postępować, współżyć z innymi, patrzeć, odczuwać,
Internat Dane statystyczne: Dane statystyczne: Liczba wychowanków- 30 Liczba grup wychowawczych -3 Baza materialna Baza materialna grupy: Sypialnie Świetlica.
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE nr 6 ZAPEWNIAMY  Opiekę.  Wychowanie.  Uczenie się.
Praca pedagogiczna w Zespole Szkół Usług i Przedsiębiorczości w Płocku „Walka, rywalizacja i sukces to fatalne słowa. One paraliżują nas w życiu” Krystyna.
Wychowywać to kochać i wymagać
„Każde dziecko ma prawo do szczęścia i swego miejsca w społeczeństwie’’
Rodzeństwo dzieci z niepełnosprawnością
INTEGRACJA – „WSPÓLNIE POZNAJEMY ŚWIAT”
SAMORZĄD UCZNIOWSKI ROK SZKOLNY 2014/2015. WRZESIEŃ 2014 – WYBORY DO SAMORZĄDU.
Przedszkole nr 57"Mały Książę" we Wrocławiu Wrocław ul. Chorzowska
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
INTEGRACJA DZIECI PEŁNOSPRAWNYCH I NIEPEŁNOSPRAWNYCH
„Łączy nas piłka” Innowacja pedagogiczna w zakresie edukacji wczesnoszkolnej Opracowanie: Jadwiga Kmita Małgorzata Magiera Ewelina Klimek-Kupiec Współpraca.
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Rola wychowania jako czynnika rozwoju A. Brzezińska, Społeczna psychologia rozwoju. Warszawa 2000.
Kształcenie integracyjne jest alternatywną formą nauczania i wychowania w warunkach szkoły ogólnodostępnej. Włączenie uczniów niepełnosprawnych do zespołu.
WITAMY W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 51 z Oddziałami Integracyjnymi im. Fryderyka Chopina w Katowicach.
środowisko wychowawcze
Przyjaciel najcenniejszy dar
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
Znaczenie wspomagania dla rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym.
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECKA
METODA RUCHU ROZWIJAJĄCEGO WERONIKI SHERBORNE
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR UL. BAŁTYCKA 59
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
Szkoła Podstawowa nr 236 z Oddziałami Integracyjnymi im
Razem możemy więcej! Pomóżmy na starcie!.
Zapis prezentacji:

Czym jest Integracja?

„Integracja to proces polegający na scalaniu, tworzeniu całości z części lub włączanie danego elementu do całości”

Profesor Aleksander Hulek, prekursor integracji w Polsce mówi, że integracja: „(…) wyraża się w takim wzajemnym stosunku pełnosprawnych i niepełnosprawnych, w którym respektowane są te same prawa, w którym stwarzane są dla obu grup identyczne warunki maksymalnego wszechstronnego rozwoju.”

W pedagogice pojęcie integracji określa się jako możliwość wspólnego przebywania, zabawy oraz uczenia się dzieci niezależnie od przebiegu ich rozwoju.

Wspólne przebywanie razem dzieci zdrowych i niepełnosprawnych ma nauczyć je wzajemnego społecznego kontaktu. Integracja chce wychowywać w duchu: - wzajemnej pomocy, - szacunku i akceptacji, - zrozumienia inności, - otwarcia się na potrzeby drugiego człowieka. Sprzyja temu niejednorodność grup integracyjnych.

U podstaw integracji leżą następujące zasady: - wzajemne poznanie się dzieci pełnosprawnych i niepełnosprawnych w atmosferze akceptacji i zaufania, - traktowanie niepełnosprawności jako jednej z wielu cech dziecka, - maksymalny rozwój możliwości i zainteresowań dziecka niepełnosprawnego, - kreowanie prawidłowych relacji społecznych między dziećmi niepełnosprawnymi i pełnosprawnymi.

Integracja sprzyja bardziej wszechstronnemu rozwojowi dzieci nie tylko niepełnosprawnych. Dostarcza wszystkim więcej różnorodnych doświadczeń społecznych, dzięki czemu stymuluje ich rozwój społeczno-emocjonalny

Należy pamiętać, że integracja to stan wzajemnej akceptacji oparty na rozumieniu potrzeb innych i wzajemnej pomocy w ich realizacji. Jest to kierunek wychowania, który zmierza do kształtowania harmonijnego społecznego współżycia.