Zajęcia pozalekcyjne i inicjatywy społeczności lokalnej Szkoła Podstawowa nr 33 w Katowicach Zajęcia pozalekcyjne i inicjatywy społeczności lokalnej
W Dniu Otwartym Szkoły rodzice i dzieci mają możliwość zwiedzić pracownie komputerowe oraz inne pracownie wyposażone w komputery i projektory multimedialne. Mogą porozmawiać z nauczycielami i poznać zwyczaje panujące w szkole.
Klub „Niebieskie Migdały” działający przy szkole realizujący program profilaktyczny: „Lubimy się bawić” organizuje co roku popołudniowe zajęcia komputerowe dla dzieci z klas 1-6. Na zajęcia komputerowe przychodzą również dzieci z utworzonego ostatnio w budynku szkolnym oddziału przedszkolnego. Uczą posługiwać się komputerem, rysują za pomocą komputera, poznają programy do nauki programowania i grają w gry komputerowe.
Rodzice mogą skorzystać z komputerów w bibliotece: wejść do dziennika elektronicznego Librus oraz odwiedzić inne strony związane z życiem szkoły. Biblioteka szkolna udostępnia uczniom znajdujące się w niej komputery. Za ich pomocą tworzą na potrzeby konkursów prezentacje multimedialne. Program Baltie3 jest zainstalowany na komputerach w bibliotece. Uczniowie korzystają z niego w czasie konkursów międzynarodowych organizowanych systematycznie przez platformę konkursową. W bibliotece czekają na zainteresowanych cztery stanowiska komputerowe i urządzenie wielofunkcyjne, z którego mogą skorzystać i wydrukować potrzebne materiały.
Projekt „Twórcza Informatyka z Baltie” pozwolił zapoznać się nauczycielom i uczniom z programem Baltie 3, który jest zainstalowany na wszystkich komputerach w szkolnej pracowni komputerowej. Dodatkowe zajęcia komputerowe rozwijające zainteresowania programistyczne prowadzi mgr Beata Mąsior, mgr Katarzyna Krzyżańska – Antlauf oraz mgr Zbigniew Tarajkowski. Wykorzystywany jest na nich program „Baltie 3” uczący dzieci tworzenia programów komputerowych i rysowania. Dzieci mogą również zapoznać się z programami stworzonymi przez inne dzieci i w ten sposób uczą się jedno od drugiego. Biorą udział w konkursach organizowanych przez platformę konkursową .