WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
Advertisements

NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
,,Aby mierzyć drogę przyszłą, trzeba wiedzieć skąd się wyszło”
NOWY NADZÓR PEDAGOGICZNY
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA WYMAGANIA PAŃSTWA WOBEC SZKÓŁ I PLACÓWEK
,,Aby mierzyć drogę przyszłą, trzeba wiedzieć skąd się wyszło”
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA PROJEKTOWANIE PRACY PRZEDSZKOLA W KONTEKŚCIE
z ewaluacji zewnętrznej szkoły obrazem działań i efektów kształcenia
Zadania doradcy metodycznego zgodnie z Rozporządzeniem MEN i S o placówkach z dnia 23 kwietnia 2003r.
W N I O S K I Z EWALUACJI ZEWN Ę TRZNYCH przeprowadzonych w roku szk. 2010/2011, szczególnie w obszarze PROCESY ZACHODZĄCE W SZKOLE lub PLACÓWCE Urszula.
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Nowa rola placówek doskonalenia nauczycieli
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
1. Podsumowanie wyników ewaluacji zewnętrznych – rok szkolny 2012/13 – wnioski dla zmian. 2. Zmiany w załączniku do rozporządzenia w sprawie nadzoru pedagogicznego.
Nadzór pedagogiczny dyrektora szkoły/placówki
SZKOLENIE RADY PEDAGOGICZNEJ
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Sprawowanie nadzoru pedagogicznego
Planowanie nadzoru pedagogicznego przez dyrektorów szkół i placówek oświatowych Jadwiga Romaniuk.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
1. Podsumowanie wyników ewaluacji zewnętrznych – rok szkolny 2012/13 2
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
EWALUACJE WEWNĘTRZNE ROK SZKOLNY 2012/13.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
1. Podsumowanie wyników ewaluacji zewnętrznych – rok szkolny 2012/13 2
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Nadzór pedagogiczny ewaluacje Ogółem w województwie przeprowadzono 398 ewaluacji, w tym: 95 całościowych 303 problemowych w obszarze efekty, zarządzanie.
Nadzór pedagogiczny ewaluacje Ogółem w województwie przeprowadzono 398 ewaluacji, w tym: 95 całościowych 303 problemowych w obszarze efekty, zarządzanie.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
Wyniki całościowej ewaluacji zewnętrznej w ZS nr1 im
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
EWALUACJA WEWNĘTRZNA PROFIL SZKOŁY
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Wykorzystanie EWD w ewaluacji wewnętrznej szkoły
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
Planowanie nadzoru pedagogicznego przez dyrektorów szkół i placówek oświatowych Jadwiga Romaniuk.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA MŁODZIEŻOWYCH OŚRODKÓW WYCHOWAWCZYCH,
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA SZKÓŁ DLA DOROSŁYCH
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PRZEDSZKOLI
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK OŚWIATOWO-WYCHOWAWCZYCH I ARTYSTYCZNYCH.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
REKOMENDACJE WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY DOTYCZĄCE PLANOWANIA NADZORU PEDAGOGICZNEGO NA NASTĘPNY ROK SZKOLNY: Podsumowanie nadzoru pedagogicznego.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PRZEDSZKOLA- ( ) przeprowadzono 71 ewaluacji, w tym: 8 ewaluacji całościowych 63 ewaluacje problemowe Podsumowanie.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Szkoła2009/ / / / / /2015 LO Urle 154 / 5164 / 6182 / 7184 / 7178/ / 7 ZSO Radzymin 391 / /14357 /
SZKOŁA DEMOKRACJI W WYMAGANIACH PAŃSTWA Oświata w Rzeczypospolitej Polskiej stanowi wspólne dobro całego społeczeństwa; kieruje się zasadami zawartymi.
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
Kontrola i ewaluacja zajęć wychowania fizycznego
II KONFERENCJA RAD RODZICÓW RODZICE W SZKOLE
Zapis prezentacji:

Projekt rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie nadzoru pedagogicznego

WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I. EFEKTY DZIAŁALNOŚCI DYDAKTYCZNEJ, WYCHOWAWCZEJ I OPIEKUŃCZEJ ORAZ INNEJ DZIAŁALNOŚCI STATUTOWEJ SZKOŁY. II. PROCESY ZACHODZĄCE W SZKOLE. III. FUNKCJONOWANIE SZKOŁY W ŚRODOWISKU LOKALNYM. IV. ZARZĄDZANIE SZKOŁĄ.

I. EFEKTY DZIAŁALNOŚCI DYDAKTYCZNEJ, WYCHOWAWCZEJ I OPIEKUŃCZEJ ORAZ INNEJ DZIAŁALNOŚCI STATUTOWEJ SZKOŁY LUB PLACÓWKI. Szkoła lub placówka osiąga cele zgodne z polityką oświatową państwa. Szkoła lub placówka doskonali efekty swojej pracy.

Charakterystyka wymagania na poziom D WYMAGANIE 1.1. Analizuje się wyniki sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego, egzaminu maturalnego i egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe Charakterystyka wymagania na poziom D Wyniki sprawdzianu i egzaminów są analizowane w celu poprawy jakości pracy szkoły lub placówki. W szkole lub placówce wdrażane są wnioski z analizy wyników sprawdzianu i egzaminów. Charakterystyka wymagania na poziom B Do analizy wyników sprawdzianu i egzaminów wykorzystuje się różnorodne metody analizy wyników (np. EWD). Wdrażane w szkole lub placówce wnioski z analizy wyników sprawdzianu i egzaminów przyczyniają się do wzrostu efektów kształcenia.

WYMAGANIE 1.2. Uczący się nabywają wiadomości i umiejętności Charakterystyka wymagania na poziom D Uczący się nabywają wiadomości i umiejętności określone w odpowiedniej podstawie programowej. W szkole lub placówce diagnozuje się i analizuje osiągnięcia uczących się uwzględniając ich możliwości rozwojowe. Charakterystyka wymagania na poziom B W szkole lub placówce formułuje się i wdraża wnioski z analizy osiągnięć uczących się, dostrzegane są możliwości uzyskiwania przez uczących się lepszych wyników w nauce a formułowane i wdrażane wnioski przyczyniają się do poprawy tych wyników.

WYMAGANIE 1.3. Uczący się są aktywni Charakterystyka wymagania na poziom D Uczący się chętnie uczestniczą w zajęciach organizowanych przez szkołę lub placówkę. Charakterystyka wymagania na poziom B Uczący się są samodzielni i autonomiczni w podejmowaniu różnorodnych aktywności na rzecz własnego rozwoju i rozwoju szkoły lub placówki. W szkole lub placówce realizuje się działania zainicjowane przez uczących się.

WYMAGANIE 1.4. Respektowane są normy społeczne Charakterystyka wymagania na poziom D Uczący się czują się w szkole lub placówce bezpiecznie i wiedzą, jakich zachowań się od nich oczekuje. W szkole lub placówce diagnozuje się zachowania uczących się. Podejmuje się działania wychowawcze mające na celu eliminowanie zagrożeń oraz wzmacnianie właściwych zachowań. Charakterystyka wymagania na poziom B Uczący się prezentują właściwe zachowania. W szkole lub placówce analizuje się podejmowane działania wychowawcze mające na celu eliminowanie zagrożeń oraz wzmacnianie właściwych zachowań, ocenia się ich skuteczność oraz modyfikuje w razie potrzeb, uwzględniając inicjatywy uczących się.

II. PROCESY ZACHODZĄCE W SZKOLE LUB PLACÓWCE II. PROCESY ZACHODZĄCE W SZKOLE LUB PLACÓWCE. Procesy zachodzące w szkole lub placówce służą realizacji przyjętej w szkole lub placówce koncepcji pracy. W szkole lub placówce dba się o prawidłowy przebieg i doskonalenie procesów edukacyjnych.

WYMAGANIE 2.1. Koncepcja pracy szkoły Charakterystyka wymagania na poziom D Szkoła lub placówka działa zgodnie z przyjętą przez radę pedagogiczną koncepcją pracy. Charakterystyka wymagania na poziom B Koncepcja pracy szkoły lub placówki jest analizowana i modyfikowana w razie potrzeb. Koncepcja pracy szkoły lub placówki jest znana i akceptowana przez uczących się i rodziców.

Charakterystyka wymagania na poziom D WYMAGANIE 2.2. Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej Charakterystyka wymagania na poziom D Oferta edukacyjna wynika z podstawy programowej. Oferta edukacyjna odpowiada potrzebom uczących się lub rynku pracy. Monitoruje się realizację podstawy programowej. Charakterystyka wymagania na poziom B Oferta edukacyjna jest modyfikowana, wzbogacana i umożliwia rozwój zainteresowań uczących się. Szkoła lub placówka realizuje nowatorskie rozwiązania programowe.

WYMAGANIE 2.3. Procesy edukacyjne mają charakter zorganizowany Charakterystyka wymagania na poziom D Procesy edukacyjne przebiegające w szkole lub placówce uwzględniają zalecane warunki i sposób realizacji podstawy programowej. Procesy edukacyjne przebiegające w szkole lub placówce są planowane. Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się. Ocenianie uczących się daje im informację o ich postępach w nauce oraz motywuje ich do dalszej pracy. W szkole lub placówce monitoruje się osiągnięcia uczących się. Charakterystyka wymagania na poziom B Procesy edukacyjne przebiegające w szkole lub placówce są monitorowane i doskonalone. Wnioski z monitorowania procesów edukacyjnych są omawiane i wykorzystywane do modyfikacji planów. Nauczyciele pracują wspólnie z uczącymi się nad doskonaleniem procesów edukacyjnych. Nauczyciele stosują różne sposoby wspierania i motywowania uczących się w procesie uczenia się. Informacja o postępach w nauce otrzymana w wyniku oceniania uczących się pomaga im uczyć się i planować swój indywidualny proces uczenia się. W szkole lub placówce analizuje się wyniki monitorowania osiągnięć uczących się i wdraża się wnioski z tych analiz.

WYMAGANIE 2.4. Procesy edukacyjne są efektem współdziałania nauczycieli Charakterystyka wymagania na poziom D Nauczyciele współdziałają w tworzeniu i analizie procesów edukacyjnych. Charakterystyka wymagania na poziom B Nauczyciele wspomagają siebie nawzajem w organizowaniu i realizacji procesów edukacyjnych. Wprowadzanie zmian dotyczących przebiegu procesów edukacyjnych następuje w wyniku wspólnych ustaleń pomiędzy nauczycielami.

WYMAGANIE 2.5. Kształtuje się postawy uczących się Charakterystyka wymagania na poziom D Działania wychowawcze podejmowane w szkole lub placówce są spójne i adekwatne do potrzeb uczących się. Uczący się uczestniczą w działaniach edukacyjnych sprzyjających kształtowaniu i uzyskiwaniu pożądanych postaw. Charakterystyka wymagania na poziom B Działania wychowawcze podejmowane w szkole lub placówce są planowane i modyfikowane zgodnie z potrzebami, przy współudziale uczących się. Działania wychowawcze podejmowane w szkole lub placówce poddawane są analizie i wdrażane są wnioski z tych analiz.

WYMAGANIE 2.6. Prowadzone są działania służące wyrównywaniu szans edukacyjnych Charakterystyka wymagania na poziom D Uczący się osiągają sukcesy edukacyjne na miarę swoich możliwości. Charakterystyka wymagania na poziom B W szkole lub placówce prowadzone są działania zwiększające szanse edukacyjne uczących się. Podstawową zasadą tych działań jest indywidualizacja procesu edukacji.

III. FUNKCJONOWANIE SZKOŁY LUB PLACÓWKI W ŚRODOWISKU LOKALNYM III. FUNKCJONOWANIE SZKOŁY LUB PLACÓWKI W ŚRODOWISKU LOKALNYM. Szkoła lub placówka jest integralnym elementem środowiska, w którym działa. Szkoła lub placówka współpracuje ze środowiskiem na rzecz rozwoju własnego i lokalnego. Szkoła lub placówka racjonalnie wykorzystuje warunki, w których działa.

WYMAGANIE 3.1. Wykorzystywane są zasoby środowiska na rzecz wzajemnego rozwoju Charakterystyka wymagania na poziom D Szkoła lub placówka podejmuje inicjatywy na rzecz środowiska. Szkoła lub placówka współpracuje z instytucjami i organizacjami działającymi w środowisku. Charakterystyka wymagania na poziom B W działaniach szkoły lub placówki uwzględniane są możliwości i potrzeby środowiska. Współpraca szkoły lub placówki z instytucjami i organizacjami działającymi w środowisku wpływa korzystnie na rozwój edukacyjny uczących się.

WYMAGANIE 3.2. Wykorzystywane są informacje o losach absolwentów Charakterystyka wymagania na poziom D Szkoła lub placówka wykorzystuje informacje o losach absolwentów do doskonalenia efektów nauczania i wychowania i w różnych formach współpracuje ze swoimi absolwentami. Charakterystyka wymagania na poziom B Absolwenci są przygotowani do dalszego kształcenia lub funkcjonowania na rynku pracy na miarę swoich możliwości.

WYMAGANIE 3.3. Promowana jest wartość edukacji Charakterystyka wymagania na poziom D Szkoła lub placówka wskazuje celowość i skuteczność podejmowanych działań. Szkoła lub placówka prezentuje i upowszechnia informacje o ofercie edukacyjnej oraz podejmowanych działaniach i osiągnięciach. Charakterystyka wymagania na poziom B Szkoła lub placówka promuje w środowisku potrzebę uczenia się. Szkoła lub placówka jest pozytywnie postrzegana w środowisku.

WYMAGANIE 3.4. Rodzice są partnerami szkoły Charakterystyka wymagania na poziom D Szkoła pozyskuje i wykorzystuje opinie rodziców na temat swojej pracy. Szkoła wspiera rodziców w wychowywaniu dzieci. Charakterystyka wymagania na poziom B Rodzice współdecydują w sprawach szkoły i uczestniczą w podejmowanych działaniach.

IV. ZARZĄDZANIE SZKOŁĄ LUB PLACÓWKĄ IV. ZARZĄDZANIE SZKOŁĄ LUB PLACÓWKĄ. Zarządzanie zapewnia sprawne funkcjonowanie szkoły lub placówki.

WYMAGANIE 4.1. Funkcjonuje współpraca w zespołach Charakterystyka wymagania na poziom D Nauczyciele pracują zespołowo i analizują efekty swojej pracy. Charakterystyka wymagania na poziom B Nauczyciele wspólnie planują działania podejmowane w szkole lub placówce, rozwiązują problemy i doskonalą metody i formy współpracy.

WYMAGANIE 4.2. Sprawowany jest wewnętrzny nadzór pedagogiczny Charakterystyka wymagania na poziom D Ewaluacja wewnętrzna podejmowana w szkole lub placówce angażuje nauczycieli. Wnioski wynikające z nadzoru pedagogicznego wykorzystywane są do planowania pracy szkoły lub placówki. Charakterystyka wymagania na poziom B Ewaluacja wewnętrzna jest prowadzona przez zespoły nauczycieli. Wnioski wynikające ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego służą do wprowadzania zmian w funkcjonowaniu szkoły lub placówki. Wnioski wynikające ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego są wykorzystywane do rozwoju szkoły lub placówki.

WYMAGANIE 4.3. Szkoła lub placówka ma odpowiednie warunki lokalowe i wyposażenie Charakterystyka wymagania na poziom D Baza i wyposażenie umożliwiają realizowanie podstawy programowej i przyjętych w szkole programów nauczania. Charakterystyka wymagania na poziom B Podejmowane są skuteczne działania wzbogacające bazę i wyposażenie szkoły lub placówki w celu zapewnienia prawidłowej realizacji przyjętych w szkole lub placówce programów nauczania i poszerzania oferty edukacyjnej.