Koła informatyczne w szkole Podstawowej nr 95 w Krakowie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
Advertisements

E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Sokółce
D EBATA SZKOLNA 2012/2013 KODEKS SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 ZSOS NR 17 Kielce.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH ZWYKŁYCH
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
narzędzie w językowych pracach projektowych
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego.
Nowoczesne technologie w edukacji Andrzej Matuła
Co to jest TIK?.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Przygotowanie nauczycieli do prowadzenia zajęć edukacyjnych w ramach projektu Wstęp – zapoznanie z celami, uwarunkowaniami, realizacją i oczekiwanymi efektami.
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
Wykorzystanie pracowni otrzymanej z funduszy EFS.
Szkole Podstawowej w Licheniu Starym
KLASY INNOWACYJNE alternatywa dla … ”Nauka to pokarm dla rozumu”
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
KOŁO PLASTYCZNE.
Program kursu zakłada:
Jak wykorzystujemy technologię informacyjną w procesie dydaktyczno – wychowawczym w kształceniu zintegrowanym?
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
KODEKS 2.0.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Korzystając z materiałów kopiowanych z Internetu, zawsze podajemy ich źródło oraz autora.
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
Era-Entera – e-learning dla młodzieży Projekt realizowany w ramach Działania 3.5 Projekty innowacyjne.
Kółko chemiczne Szkolne wsparcie kapitału kulturowego.
Szkoła z klasą 2.0. Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i„Gazetę Wyborczą”. Od.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
Debata klasowa Klasa 4 KODEKS 2.0. Zestaw zasad wypracowanych przez ekspertów i rozwiniętych przez nauczycieli i uczniów. Główne punkty kodeksu: bezpieczeństwo.
KODEKS 2.0 Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów.
Wychowanie ekologiczne
Informatyki szkolnej dzieje w pięciu aktach według Grażyny Koby.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
Lekcje z komputerem, 2006.
Szkoła z klasą 2.0. Co to Szkoła z klasą 2.0? Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej.
W naszej szkole każdy uczeń mający trudności w nauce bądź pragnący bardziej pobudzić i rozwinąć swoje zainteresowania znajdzie coś dla siebie. Nauka przy.
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
Rok szkolny 2015/ Razem raźniej! 2. Kradzież nie popłaca! 3. Stop plagiatom! 4. Dorośli z nami! 5. Korzystamy z TIK! 6. Uwaga – obcy w sieci!
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Zadania grafika komputerowego Wiedza ; z zakresu zagadnień informatycznych, z zakresu terminologii graficznej, dobra znajomość języka angielskiego.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
Wychowawczynie: mgr Małgorzata Stążka mgr Małgorzata Zielińska Opracowała: mgr M. Stążka PROGRAM KOMPUTEROWY DOTYCZĄCY WYKORZYSTYWANIA KOMPUTERA DO „ZABAWY”
Serwisy Web 2.0 do tworzenia i udostępniania materiałów edukacyjnych (5 godz. szkolenie stacjonarne: 05.11) lub 15 godz. szkolenie.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Innowacja z programowania realizowana w klasach 1-3
Szkoła Podstawowa nr 59 im. Bolesława Krzywoustego w Szczecinie
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
Szkoła Podstawowa nr 59 im. Bolesława Krzywoustego w Szczecinie
Projekt: Poprawa jakości kształcenia ogólnego w mieście Jaśle oraz gminach: Jasło, Dębowiec, Krempna, Nowy Żmigród i Osiek Jasielski Regionalny Program.
ZAŁOŻENIA PROGRAMU.
Platforma LearningApps
Zapis prezentacji:

Koła informatyczne w szkole Podstawowej nr 95 w Krakowie

Cele kół pozalekcyjnych prowadzonych w pracowni informatycznej Rozwijanie zainteresowań uczniów Pogłębianie wiedzy z danego tematu Wychowywanie do twórczego myślenia Kształtowanie postawy otwartości na wyzwania

Koło Informatyczne dla klas I-III „Zabawy małych informatyków” Cele główne Koła: rozwijanie zainteresowań informatycznych zdobycie podstawowej wiedzy na temat obsługi komputera

Uczniowie w czasie zajęć uczą się: wybrać i uruchomić wskazany program edukacyjny, właściwie z niego skorzystać i zakończyć pracę z programem. stosować prawa użytkownika; bezpiecznie korzystać z podstawowych urządzeń: klawiatury, monitora, myszki.

zmieniać dowolnie ustawienia komputera planować pracę na ekranie; tworzyć samodzielnie rysunek na zadany temat dokonać trafnego wyboru koloru zwracając uwagę na wygląd estetyczny i walory artystyczne tworzonego obrazu; umiejętnie i bezpiecznie korzystać z komputera jako narzędzia rozrywki

Koło Informatyczne dla klas IV-IV „Cztery Łyki Grafiki” Program autorski „Cztery łyki grafiki” opracowany został jako realizacja potrzeby rozszerzania wiedzy informatycznej w drugim etapie kształcenia szkoły podstawowej. Dotyczy to w szczególności umiejętności posługiwania się narzędziami do tworzenia i modyfikowania grafiki, która staje się w dzisiejszych czasach jednym z głównych środków przekazu informacji.

Cele główne Koła samodzielne pogłębianie wiedzy informatycznej korzystanie ze źródeł informacji dostępnej na stronach internetowych lub innych dostępnych za pomocą komputera samodzielne rozwiązywanie problemów w pracy z programami użytkowymi Cele główne Koła

wykorzystania komputera jako źródła informacji, pracy i zabawy zastosowania komputera w praktyce tworzenia projektów graficznych wykorzystania komputera jako źródła informacji, pracy i zabawy zadowolenie z dobrze wykonanej pracy lub pokonania trudności konieczności wypracowania wspólnych rozwiązań i ponoszenia odpowiedzialności za grupę

Wolny dostęp do oprogramowania Pomocą stał się fakt, że dostępne są edytory grafiki rastrowej i wektorowej z licencją GNU uczestnicy zajęć swe projekty mogli kontynuować poza czasem zajęć , bez wydatków na licencje komercyjne edytorów.

Gdzie tkwi istota sukcesu naszego Koła? Na zajęciach i w czasie poświęconym tematyce uczniowie realizują swe oczekiwania i potrzeby. Zajęcia mają przystępne i różnorodne formy przekazu treści.

Program Inkscape Inkscape to program na licencji GNU GPL. Aplikacja obsługuje wiele formatów statycznych jak i animacji. Inkscape posiada wygodny interfejs i wiele funkcji do rysowania kształtów, krzywych, pisania tekstu, potrafi także wykorzystywać różne formaty grafiki rastrowej, przezroczystości i wiele innych.

Dla uczniów jest idealnym rozwiązaniem, ponieważ jest darmowy i jednocześnie nie ustępuje funkcjonalnością komercyjnym aplikacjom tego typu

Uczniowie bardzo szybko i gruntownie przyswoili sobie umiejętności posługiwania się programem Inkscape. Tworzą coraz więcej prac, których poziom jest coraz wyższy.

Publikacje i narzędzia stworzone do pracy Koła Po 6 miesiącach intensywnych zajęć zaistniała potrzeba zmiany form pracy z uczniami, którzy doskonalili swe umiejętności i jedna godzina zajęć tygodniowo nie zaspokajała ich aspiracji.

Platforma e-learningowa Idea platformy e-learningowej w formie kursu dla uczestników Koła Informatycznego stała się trafnym uzupełnieniem zajęć szkolnych.

Platforma dostępna jest pod adresem : http://www.sp95-infor.pl/moodle/

Strona Pracowni Informatycznej Na stronie pracowni informatycznej jedną z zakładek tematycznych jest prezentacja naszego Koła.

Znajdziemy tam założenia programu „Cztery łyki grafiki” i zachętę do uczestnictwa w zajęciach.

Prezentowane są tam również prace uczniów

Celem koła informatycznego nie jest ocena osiągnięć uczniów a jedynie dostarczenie informacji o sposobach twórczego podejmowania wyzwań. Swoistego rodzaju formą oceny pracy naszego Koła jest frekwencja uczniów na tych zajęciach. Zajęcia obydwu grup prowadzi nauczyciel informatyki Piotr Ślęczkowski.

Dziękujemy za uwagę, zapraszamy na nasze spotkania Więcej informacji: www.sp95-infor.pl