MIĘDZYWYDZIAŁOWA SPECJALNOŚĆ OPEROLOGICZNA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Historia idei komunikacji
Advertisements

Czy uważasz, że na I roku studiów licencjackich powinna być obowiązkowa indywidualna lektura grecka w oryginale?
Praca z pozaliterackim tekstem kultury na lekcjach języka polskiego
Wartości i wartościowanie w nowej podstawie programowej
DIALOG MIĘDZYKULTUROWY W KSZTAŁTOWANIU POSTAW UCZNIÓW
WYCHOWANIE ESTETYCZNE DZIŚ
Semestr 6 Semestr 7 Semestr 8 i 9 Semestr 10.
Język angielski na lekcjach historii
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ I ZARZĄDZANIE WŁASNĄ FIRMĄ
Specjalność: Kompleksowe Sterowanie Jakością
SPECJALNOŚĆ ARTSTYCZNA
Prof. UW dr hab. Dariusz Kuźmina
Gospodarka finansowa przedsiębiorstwa
UNIWERSYTECIE MIKOŁAJA KOPERNIKA

SPECJALNOŚĆ NAUCZYCIELSKA NA STUDIACH I i II STOPNIA FILOLOGIA POLSKA OFERTA.
Wydawnictwo STENTOR prezentuje
DZIENNIKARSTWO I PR dziennikarstwo i PR
Specjalizacja logopedyczna
Sprawozdanie z projektu edukacyjnego
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Prawo do udziału w życiu kulturowym
1 PRZESZŁOŚĆ TO DZIŚ Zmienione wydanie podręcznika dla kl. II liceum i technikum z serii Piotra Wydawnictwo Piotra Marciszuka STENTOR Warszawa 2009 CZĘŚĆ
PROPONUJEMY: techniki aktorskie teatr cieni animacja lalek WARSZTATY TEATRALNE ZAJĘCIA PLASTYCZNE WARSZTATY KUGLARSKIE LEKCJE TEATRU budowa lalek teatralnych.
Prawa dziecka do życia kulturalnego
Finanse i Rachunkowość Przedsiębiorstw
S PECJALNOŚĆ MULTIMEDIALNA Specjalność ma za zadanie wzmocnić pozycję studentów historii na rynku pracy: cel ten realizowany będzie poprzez możliwie pełne.
Układ podręcznika To już znasz ćwiczenia literackie i językowe odwołujące się do wiedzy i umiejętności z gimnazjum ćwiczenia literackie i językowe odwołujące.
Ryszard Wagner – twórca dramatu muzycznego
Polacy i Niemcy w Europie
Turystyka Historyczna specjalność kierunku HISTORIA.
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Ciechanowie WYDZIAŁ KULTUROZNAWSTWA
HUMANISTYKA W SZKOLE. POLONISTYCZNO – HISTORYCZNE STUDIA NAUCZYCIELSKIE STUDIA LICENCJACKIE (I STOPNIA)
STOSUNKI MIĘDZYNARODOWE. Cele kształcenia Zasadniczym celem kształcenia na kierunku stosunki międzynarodowe jest przygotowanie absolwenta do podejmowania.
Europejska edukacja kulturowa Specjalność na studiach I stopnia.
FORUM ANIMACJI MUZYCZNEJ Warszawa Kompetencje nauczyciela w kontekście animowania uczniów i społeczności lokalnej.
HISTORIA. MAGISTRA VITAE EST Z tą starą sentencją, którą możesz przeczytać na logo naszego Instytutu, trudno się nie zgodzić. Bez niej pozbawieni bylibyśmy.
Specjalność Akustyka ETA
SPECJALNOŚĆ NAUCZYCIELSKA NA STUDIACH I i II STOPNIA FILOLOGIA POLSKA OFERTA ZAKŁADU DYDAKTYKI LITERATURY I JĘZYKA POLSKIEGO.
Transport i logistyka Studia I stopnia Katedra Transportu.
UNIWERSYTET WROCŁAWSKI INSTYTUT HISTORYCZNY SPECJALNOŚĆ ZAWODOWA NA STUDIACH HISTORYCZNYCH SPECJALNOŚĆ ZAWODOWA NA STUDIACH HISTORYCZNYCH DOKUMENTALISTYKA.
SOCJOLOGIA WYDZIAŁ NAUK ZDROWIU I NAUK SPOŁECZNYCH KIERUNEK SOCJOLOGIA KATEDRA NAUK HUMNISTYCZNYCH I SPOŁECZNYCH.
ESTETYKA LITERACKA I PERFORMATYWNA specjalizacja na studiach dziennych filologii polskiej drugiego stopnia Zakład Estetyki Literackiej
Transport i logistyka Studia II stopnia Katedra Transportu.
Z AKŁAD POETYKI I KRYTYKI LITERACKIEJ S PECJALNOŚĆ ARTYSTYCZNO - - LITERACKA.
Specjalizacja logopedyczna. LLLLogopedia jest dziedziną wiedzy (nauką i pragmatyką dydaktyczną) o kształtowaniu prawidłowej mowy, usuwaniu wad wymowy.
Ogólnopolska konferencja „Nowa podstawa programowa kształcenia ogólnego i wychowania przedszkolnego. Język polski” Lublin, 6-7 listopada 2008 r.
Misja Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu Prowadzimy działalność naukowo-badawczą oraz kształcimy bazując.
warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 10 godzin ćwiczeń
„Polsko – Czeskie Słuchanie, Śpiewanie i Granie” Projekt realizowany przez Przedszkole w Syryni w partnerstwie z Przedszkolem w Hlučínie.
Filologia germańska I rok II stopien 2015/2016. Informacje podstawowe Filologia germańska jest kierunkiem, w ramach którego uruchomione zostały następujące.
Z AKŁAD POETYKI I KRYTYKI LITERACKIEJ S PECJALNOŚĆ ARTYSTYCZNO - LITERACKA.
Polonistyczno-filozoficzne studia nauczycielskie studia licencjackie (I stopnia)
Model absolwenta dr Jolanta Barbara Jabłonkowska 1.
Metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI. celeprzedmiotu:celeprzedmiotu:
Wydział Zarządzania UŁtel. (42) ul. Matejki 22/26, Łódź SPECJALNOŚĆ - ZARZĄDZANIE PUBLICZNE studia II stopnia.
Pedagogika, studia II stopnia
Wydział Filologii Polskiej i Klasycznej
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
I ZARZĄDZANIE W BIZNESIE
SPECJALIZACJA ESTETYCZNA na studiach dziennych filologii polskiej drugiego stopnia Zakład Estetyki Literackiej Zakład Estetyki Literackiej IFP UAM.
SPECJALNOŚĆ KOMPARATYSTYCZNA
Specjalność środkowoeuropejska filologia polska, studia 1 stopnia
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej”
Edukacja Fizyczna w Późnej Dorosłości specjalność na kierunku Wychowanie Fizyczne studia II stopnia stacjonarne i niestacjonarne.
SPECJALNOŚĆ - ZARZĄDZANIE PUBLICZNE studia II stopnia
Studia pierwszego stopnia
Logistyka międzynarodowa
Edytorstwo naukowe.
Zapis prezentacji:

MIĘDZYWYDZIAŁOWA SPECJALNOŚĆ OPEROLOGICZNA studia magisterskie drugiego stopnia

Oferta przeznaczona jest dla studentów następujących kierunków: - filologia polska - media interaktywne i widowiska - muzykologia - wiedza o teatrze Oferta przeznaczona jest dla studentów następujących kierunków:

Program specjalności: koncentruje się na historii, estetyce i realizacjach współczesnych teatru operowego, ujmowanych w szerokich i zróżnicowanych kontekstach naukowych i kulturowych obejmuje zajęcia z teorii, historii i estetyki oraz analizy i interpretacji dzieła operowego, a także warsztaty krytyki operowej realizowany jest przez specjalistów z Instytutu Filologii Polskiej, Katedry Muzykologii i Katedry Dramatu, Teatru i Widowisk UAM

Rozkład proponowanych zajęć: ROK I, semestr 1: historia opery (wykład, 30 godz.) historia inscenizacji operowych (wykład, 30 godz.) zasady muzyki (konwersatorium, 30 godz.) ROK I, semestr 2: krytyka operowa (konwersatorium, 30 godz.) historia inscenizacji operowych (konwersatorium, 30 godz.) historia pojęć estetycznych (konwersatorium, 30 godz.) ROK II, semestr 3 analiza dzieła operowego (konwersatorium, 30 godz.) librettologia (konwersatorium, 30 godz.) praktyki w teatrach operowych ROK II, semestr 4 dramat w muzyce (wykład, 30 godz.)

Historia inscenizacji operowych Historia opery (30 godzin) opera włoska w XVII i XVII-tym wieku barokowa opera we Francji i w Anglii opera Mozartowska teatr operowy Glucka i wielka opera historyczna we Francji twórczość operowa Rossiniego opera włoska w XIX-tym wieku topika niemieckiej opery romantycznej w XIX-tym wieku i dramat muzyczny Wagnera twórczość operowa w XX-tym wieku ciągłość tradycji niemieckiej oraz inne tradycje we Francji, Rosji i Anglii   * Celem zajęć jest szkic fenomenu opery w całej złożoności, zarysowanie przedmiotu, aksjologii, recepcji, estetyki, krótkiej historii form i gatunków operowych oraz uporządkowanie wiedzy z zakresu teorii i historii opery Historia inscenizacji operowych (60 godzin) zasady i uwarunkowania percepcji obrazu scenicznego najważniejsze tworzywa, tematy i motywy barokowego, klasycystycznego, romantycznego, modernistycznego i współczesnego teatru operowego miejsce i funkcja inscenizacji operowych w kontekście społeczno-kulturowym   * Celem zajęć jest zapoznanie słuchaczy z najważniejszymi etapami historii inscenizacji w teatrze operowym, opanowanie umiejętności rozróżniania stylów inscenizacyjnych oraz umiejętności interpretowania ikonografii teatralno- muzycznej. opis przedmiotów

Historia pojęć estetycznych (30 godzin) poznanie zasadniczych pojęć estetycznych w perspektywie procesów historyczno-kulturowych przedstawienie kontekstu filozoficzno-estetycznego przemian, jakie dokonywały się w zakresie pojęć i kategorii takich jak: sztuka, forma, piękno, prawda, proces twórczy analiza wybranych tekstów literackich, utworów muzycznych, dzieł plastycznych i teatralnych pod kątem wyznaczonych zagadnień Zasady muzyki (30 godzin) zajęcia o charakterze warsztatowym, dzięki którym student nabiera umiejętności w posługiwaniu się zapisem nutowym, terminologią muzykologiczną oraz zdobywa podstawowe instrumentarium teoretyczno-metodologiczne niezbędne do analizy i interpretacji dzieła dramatyczno-muzycznego opis przedmiotów

Analiza dzieła operowego Krytyka operowa (30 godzin) zajęcia mają charakter warsztatów krytyka operowego podejmowane są zagadnienia dotyczące sfery słowno-muzycznej i teatralnej dzieła operowego poddawane są analizie wykonania sceniczne oper i nagrania płytowe uczestnicy poznają zasady oceny dzieła operowego, style twórczości operowej i uczą się zasad wartościowania wykonań operowych podejmowane podczas zajęć próby recenzowania oper, porównywanie różnych wykonań (utrwalonych na video i DVD) i recenzowanie wybranego spektaklu Teatru Wielkiego w Poznaniu pozwala na praktyczne zapoznanie się z pracą recenzenta operowego i nabycie umiejętności zawodowych krytyka Analiza dzieła operowego (60 godzin) przedmiot obejmuje analizę i interpretację dzieł operowych wybranych z kręgu twórczości XVII- XX wieku ze szczególnym uwzględnieniem dwóch perspektyw – teatrologicznej i muzykologicznej obecność na zajęciach dwóch wykładowców (literaturoznawcy lub teatrologa oraz muzykologa) przyczynia się do pełniejszego spektrum możliwości oglądu analityczno-interpretacyjnego opis przedmiotów

opis przedmiotów Dramat w muzyce (30 godzin) prezentacja antropologii epok dawnych i omówienie jej wpływu na kształtowanie dzieł sztuki dramatyczno-muzycznej problematyka autonomiczności i nieautonomiczności sztuki rozróżnianie form dramatyczno- muzycznych i wyćwiczenie umiejętności opisu poszczególnych dzieł dostrzeganie związków strukturalnych między konkretnymi dziełami, a także kształcenie sprawności potrzebnych do ujmowania ich ewolucyjnego rozwoju Librettologia (30 godzin) celem zajęć jest zapoznanie studentów z poetyką libretta, pojmowanego jako gatunek dramatyczny znajdujący swą pełną realizację w umuzycznionej strukturze dzieła operowego ogląd najważniejszych motywów, wątków i idei obecnych w librettach operowych poszczególnych epok oraz próba teoretycznej refleksji nad stroną formalną tekstu i jego relacji z muzyką zajęcia wprowadzają studenta w niezwykle ważną dziedzinę badań nad librettem, w Polsce wciąż słabo rozwiniętą   opis przedmiotów

absolwent specjalności operologicznej jest przygotowany do pracy we wszystkich instytucjach kultury związanych z teatrem operowym uzyskane kompetencje umożliwiają pracę zarówno w instytutach muzycznych i teatralnych, jak również w prasie, radiu i telewizji (krytyk czy redaktor muzyczno-teatralny) rozwinięte w ramach specjalizacji interdyscyplinarne umiejętności, niezbędne do właściwego widzenia zjawisk z pogranicza sztuk – literatury, muzyki, teatru i sztuk pięknych – zwiększają szanse i zawodowe możliwości absolwenta w przyszłej pracy z młodzieżą w szkołach, ośrodkach kultury i w zespołach teatralnych sylwetka absolwenta

kontakt prof. dr hab. Elżbieta Nowicka elnow@amu.edu.pl dr Alina Borkowska-Rychlewska ala.br@amu.edu.pl dr Katarzyna Lisiecka lisiecka@amu.edu.pl kontakt