ZAJĘCIA MUZYCZNO – RUCHOWE DLA DZIECI.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Kim jest uczeń uzdolniony i jak wspierać jego rozwój?
Advertisements

W TROSCE O PACJENTA OPIEKA NAD PACJENTEM NA BLOKU OPERACYJNYM
Indywidualne zajęcia rewalidacyjne dla uczniów niepełnosprawnych (z orzeczeniami poradni psychologiczno-pedagogicznych o potrzebie kształcenia specjalnego)
Federacja Stowarzyszeń „Amazonki”
który żyje miłością i pięknem, które wczoraj żyło radością”
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
Metoda kierowanego nauczania
Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
Edukacja przez ruch wg Doroty Dziamskiej
Nordic Walking.
KANONY DOGOTERAPII.
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 1 w Kaliszu
W przedszkolu wykorzystuje się różne metody
OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ W USTRZYKACH DOLNYCH
Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
Szkoła Podstawowa w Restarzewie
Do wiernych i oddanych przyjaciół Zippiego w naszej szkole należą: dzieci z oddziału przedszkolnego działającego przy naszej szkole oraz uczniowie klasy.
KLUB OPIEKI POZALEKCYJNEJ WSPÓLNA CHATA. Klub Opieki Pozalekcyjnej w naszej szkole istnieje od 1995 r. Jest integralną częścią świetlicy szkolnej. Zajęcia.
AKTYWNOŚĆ RUCHOWA – ważny element zdrowia i rozwoju dziecka
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 5
Bierny Odpoczynek.
Projekt systemowy Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu.
Metoda Dobrego Startu Prof. Marty Bogdanowicz
Biofeedback – jest to metoda pozwalająca kontrolować procesy zachodzące w organizmie. Uczy panowania nad własnymi reakcjami, pomaga odpowiednio relaksować.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Przygotowanie dziecka do szkoły
Dzieciństwo jest snem rozumu
Grupa „Muchomorki”.
„Dlaczego warto być aktywnym fizycznie?”
Program przeznaczony jest dla dziewcząt z klas I – VI. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu przez cały rok szkolny Wtorek godzina
Wyczyn czy rekreacja? Oto jest pytanie.
Innowacja pedagogiczna „Uczę się przez ruch, dotyk i rytm”
Ogólnopolska Akcja Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może Szkoła Podstawowa Nr 88 Im. Poznańskich Koziołków w Poznaniu Aktywności dzieci z: Oddziału.
Metoda Ruchu Rozwijającego
UCZEŃ Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W SZKOLE
Sowa Wioletta Laszczewska Iwona
 Pragniemy stworzyć w naszej gminie miejsce przyjazne dzieciom i ich rodzicom;  Chcemy organizować spotkania, wykłady, szkolenia oraz zajęcia tematyczne.
„To Ja, to My” Program zajęć wychowawczo - profilaktycznych Autor: mgr Jolanta Kuryś – Skrzypczak.
Arteterapia – leczenie przez sztukę

DOGOTERAPIA we wspomaganiu terapii osób z niepełnosprawnością
TOWARZYSTWO PRZYJACIÓŁ DZIECI THE SOCIETY OF THE FRIENDS OF CHILDREN 95 LAT Towarzystwo Przyjaciół Dzieci w Morągu w trosce o zdrowie dzieci, młodzieży.
RUCH TO ZDROWIE.
W życiu człowieka dominują trzy formy aktywności – zabawa, nauka i praca. Każda z tych form występuje na każdym jego etapie w zróżnicowanym nasileniu,
Junior Academy Przedszkole Językowe
Felinoterapia.
Prawo o świetlicy: Kwalifikacje;
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
naszą sprawność fizyczną?
Rola rehabilitacji w leczeniu dzieci z FASD.
METODA DOBREGO STARTU.
FITNESS I PILATES.
Grażyna Redlisiak Ośrodek Terapii i Szkoleń AMIKUR Warszawa, ul. Ogrodowa 42/
Badanie stresowe i profilaktyka
Ruch to zdrowie ! „Człowiek nie przestaje biegać, dlatego że się starzeje. Człowiek się starzeje, dlatego że przestaje biegać”
Bartłomiej Babicz Kl. I B Bartłomiej Babicz Kl. I B.
Autor : Beata Goleń – Świgoń Szkoła Podstawowa nr 10 w Piasku.
„Dzieci – Dzieciom” konkurs inicjatyw społecznych organizowany przez
Zajęcia korekcyjno – kompensacyjne
- Razem możemy tak wiele!
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
Oddział Przedszkolny Szkoła Podstawowa nr 221 im
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI
DLACZEGO RUCH JEST TAK WAŻNY DLA NASZEGO ZDROWIA ?
Specjalistyczny Trening Zarządzania Stresem
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Webquest 2019 Z matematyka po zdrowie. .. Aktywność fizyczna jest niezbędna do prawidłowego działania procesów metabolicznych oraz fizjologicznych. Rezygnacja.
Zapis prezentacji:

ZAJĘCIA MUZYCZNO – RUCHOWE DLA DZIECI. MUZYKOTERAPIA ZAJĘCIA MUZYCZNO – RUCHOWE DLA DZIECI.

MUZYKA ZMNIEJSZA STRES, ŁAGODZI STRACH, DODAJE ENERGII I POPRAWIA PAMIĘĆ. MUZYKA SPRAWIA, ŻE LUDZIE SĄ MĄDRZEJSI. Jeannette Vos: The Musik Revolution

Jednym ze sposobów poprawienia samopoczucia i zdrowia a także leczenia dzieci z dysfunkcjami jest właśnie terapia przez muzykę. Metodę tą nazwano muzykoterapią i należy ona do narzędzi psychoterapeutycznych

MUZYKOTERAPIĘ – WYKORZYSTUJĘ SIĘ W CELU: Ujawnienia i rozładowania zablokowanych emocji i napięć, Osiągnięcia integracji w grupie, poprawy komunikacji, Nauki odpoczynku i relaksacji, Usprawnienia funkcji percepcyjno- motorycznych, Uwrażliwienia na muzykę i przyrodę, Wzmocnienia i ułatwienia rehabilitacji, procesu leczenia, Poprawienia kondycji psychofizycznej sił witalnych, wzrostu pozytywnego nastawienia do życia,

WSKAZANIA: Dzieci z trudnościami w nauce czytania i pisania ( dyslektycy), Dzieci nadpobudliwe, lękowe, z niską koordynacją ruchową, Niepełnosprawni ruchowo, Dzieci z dolegliwościami o podłożu emocjonalnym( psychosomatyka), Rekreacja muzyczno-ruchowa- zajęcia profilaktyczne ( dorośli, dzieci) Zahamowania, wycofania, niedorozwoje, mózgowe porażenie dziecięce.

SEANS MUZYKOTERAPEUTYCZNY DZIELI SIĘ NA NASTĘPUJĄCE FAZY: Odreagowanie – klaskanie w dłonie, tupanie, podskoki, gwałtowne gesty, krzyk. Zrytmizowanie- klaskanie, wykonywanie rytmicznych ruchów w całym ciałem, maszerowanie. Uwrażliwienie- samodzielna gra na instrumentach, takich jak: bębenek, cymbałki, piszczałki. Relaks– ćwiczenia oddechowe w pozycji leżącej i siedzącej. Aktywizacja- łagodna i dynamiczna. Rozmowa z dziećmi na temat odbytych zajęć. ZADANIAMI OSOBY PROWADZĄCEJ ZAJĘCIA JEST: - wzbudzanie zainteresowania muzyką, - opieka nad uczestnikami zajęć, - koordynacja przebiegu zajęć.

ZABAWY Z CHUSTAMI

ZABAWY Z WSTĄŻKAMI.

ZABAWY Z WSTĄŻKAMI

GRA NA INSTRUMENTACH.

ZABAWY RELAKSUJĄCE.

INSPIRACJE RUCHOWE