ZAJĘCIA MUZYCZNO – RUCHOWE DLA DZIECI. MUZYKOTERAPIA ZAJĘCIA MUZYCZNO – RUCHOWE DLA DZIECI.
MUZYKA ZMNIEJSZA STRES, ŁAGODZI STRACH, DODAJE ENERGII I POPRAWIA PAMIĘĆ. MUZYKA SPRAWIA, ŻE LUDZIE SĄ MĄDRZEJSI. Jeannette Vos: The Musik Revolution
Jednym ze sposobów poprawienia samopoczucia i zdrowia a także leczenia dzieci z dysfunkcjami jest właśnie terapia przez muzykę. Metodę tą nazwano muzykoterapią i należy ona do narzędzi psychoterapeutycznych
MUZYKOTERAPIĘ – WYKORZYSTUJĘ SIĘ W CELU: Ujawnienia i rozładowania zablokowanych emocji i napięć, Osiągnięcia integracji w grupie, poprawy komunikacji, Nauki odpoczynku i relaksacji, Usprawnienia funkcji percepcyjno- motorycznych, Uwrażliwienia na muzykę i przyrodę, Wzmocnienia i ułatwienia rehabilitacji, procesu leczenia, Poprawienia kondycji psychofizycznej sił witalnych, wzrostu pozytywnego nastawienia do życia,
WSKAZANIA: Dzieci z trudnościami w nauce czytania i pisania ( dyslektycy), Dzieci nadpobudliwe, lękowe, z niską koordynacją ruchową, Niepełnosprawni ruchowo, Dzieci z dolegliwościami o podłożu emocjonalnym( psychosomatyka), Rekreacja muzyczno-ruchowa- zajęcia profilaktyczne ( dorośli, dzieci) Zahamowania, wycofania, niedorozwoje, mózgowe porażenie dziecięce.
SEANS MUZYKOTERAPEUTYCZNY DZIELI SIĘ NA NASTĘPUJĄCE FAZY: Odreagowanie – klaskanie w dłonie, tupanie, podskoki, gwałtowne gesty, krzyk. Zrytmizowanie- klaskanie, wykonywanie rytmicznych ruchów w całym ciałem, maszerowanie. Uwrażliwienie- samodzielna gra na instrumentach, takich jak: bębenek, cymbałki, piszczałki. Relaks– ćwiczenia oddechowe w pozycji leżącej i siedzącej. Aktywizacja- łagodna i dynamiczna. Rozmowa z dziećmi na temat odbytych zajęć. ZADANIAMI OSOBY PROWADZĄCEJ ZAJĘCIA JEST: - wzbudzanie zainteresowania muzyką, - opieka nad uczestnikami zajęć, - koordynacja przebiegu zajęć.
ZABAWY Z CHUSTAMI
ZABAWY Z WSTĄŻKAMI.
ZABAWY Z WSTĄŻKAMI
GRA NA INSTRUMENTACH.
ZABAWY RELAKSUJĄCE.
INSPIRACJE RUCHOWE