Od maja 2002 r. do października 2003 r. trwała I edycja akcji "Szkoły z klasą". Wzięło w niej udział ponad 4,3 tys. szkół, z których 3118 zrealizowało.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ROLA WYCHOWANIA JAKO CZYNNIKA ROZWOJU
Advertisements

Oferta zajęć sportowych w Szkole Podstawowej Nr 10
Konkursu wiedzy o zdrowym stylu życia „Trzymaj Formę!”
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE „Moja kolorowa szkoła”
W Y C H O W A N I E D O Z D R O W I A P S YC H I C Z N E G O
Efektywność kształcenia Jak ją poprawiać?. Kształcenie – to całość doświadczeń składających się na proces zdobywania przez jednostkę umiejętności, wiedzy.
Oferta zajęć sportowych w Gimnazjum Nr 7
Praca domowa w procesie dydaktycznym
Trzymaj Formę! - wprowadzenie
Innowacja pedagogiczna
Rola nauczyciela w szkole wychowującej
Zdrowie: To nie tylko brak choroby, lecz pełny dobrostan społeczny, psychiczny i biologiczny Światowa Organizacja Zdrowia.
OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ W USTRZYKACH DOLNYCH
Uzależnienia a rozwój dziecka
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
PROGRAM EDUKACYJNY „TRZYMAJ FORMĘ” ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 1
Szkoła Podstawowa nr 2 im. J. Korczaka w Kluczborku
SPORT DZIECI I MŁODZIEŻY
Projekt systemowy Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu.
„Chcąc ucznia pobudzić do jakiegoś czynu, postawcie go w takich warunkach, ażeby doznawał potrzeby wypełniania tej czynności, jakiej od niego oczekujecie”.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
TRZYMAJ FORMĘ.
Regulamin Szkoły z klasą
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Trzymamy formę- zdrowy styl życia
ZDROWY STYL ŻYCIA.
Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich harmonijny rozwój intelektualny, etyczny,
Rok szkoły w ruchu - Ćwiczyć każdy może. Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich.
w Szkole Podstawowej im. Małego Powstańca Święcieńcu
Rok szkoły w ruchu - „Ćwiczyć każdy może”
Opracowała Agnieszka Balcerak
Ogólnopolska Akcja Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może Szkoła Podstawowa Nr 88 Im. Poznańskich Koziołków w Poznaniu Aktywności dzieci z: Oddziału.
REALIZOWANEGO OD 2013 DO 2015 ROKU Szkoła Promująca Zdrowie dąży do osiągnięcia celów i realizuje zadania określone w podstawach programowych kształcenia.
w praktyce pedagogicznej
Poradnictwo edukacyjno – zawodowe w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej dla Młodzieży.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Szkoła Promująca Zdrowie
Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich harmonijny rozwój intelektualny, etyczny,
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY NA LATA
Szkoła Promująca Zdrowie
EDUKACJA ZDROWOTNA W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH W POLSCE
„WYBIERAM ZDROWIE ! ”. „WYBIERAM ZDROWIE ! ”
Cel priorytetowy : Cel priorytetowy : PROMOWANIE ZDROWEGO STYLU ŻYCIA WŚRÓD UCZNIÓW SP STARE KUROWO Cele szczegółowe:  Zapewnienie warunków sprzyjających.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 166 W ŁODZI
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
dziecko nabywa różnorodne umiejętności, sprawności i doświadczenia zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami dziecko potrafi wykorzystać.
Samouczenie się (self-directed learning) w edukacji demokratycznej
Ogólnopolski Program Szkoła z Klasą 2.0. To trzecia edycji Ogólnopolskiego programu Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła od samego początku bierze udział.
III ZESPÓŁ EDUKACYJNO – TERAPEUTYCZNY „C” Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Szczytnie Opracowały: Hanna Ojcewicz, Alina Witkowska.
Rola wychowania jako czynnika rozwoju A. Brzezińska, Społeczna psychologia rozwoju. Warszawa 2000.
Szkoła Podstawowa im. Piotra Wysockiego w Dropiu.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Wykaz Krajowych i Narodowych Programów Profilaktyki – zawierających zadania resortu edukacji.
„ SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE”. Nadrzędnym celem Szkoły Promującej Zdrowie jest zdrowy styl życia całej społeczności szkolnej.
Analiza wyników ankiety „Internet wsparcie czy zagrożenie ” oprac. Beata Zdrojewska, Magdalena Mike-Roczek.
Czy czytanie jest nam dzisiaj potrzebne
Największe osobiste korzyści z uczestnictwa w projekcie – opinie dyrektorów lub wicedyrektorów szkół projektowych Opracowanie: Mariola Jarmołowicz.
Program profilaktyki Szkoły Podstawowej Nr 94 w Warszawie
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Szkoła Promująca Zdrowie
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
CELE WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Otyłość jest jednym z większych wyzwań globalnych XXI wieku
Kreatywność w realizacji podstawy programowej z wychowania fizycznego
Zapis prezentacji:

Od maja 2002 r. do października 2003 r. trwała I edycja akcji "Szkoły z klasą". Wzięło w niej udział ponad 4,3 tys. szkół, z których 3118 zrealizowało wszystkie zadania i uzyskało tytuł "Szkoły z klasą". Uroczyste zakończenie I edycji odbyło się 20 października 2003r. w Pałacu Prezydenckim. Przedstawiamy sprawozdania z realizacji poszczególnych zadań.

Opis projektu Według M. Demela "wychowanie zdrowotne jest integralną składową kształtowania pełnej osobowości. Polega na wytwarzaniu sprawności, umiejętności bezpośrednio lub pośrednio związanych z ochroną, doskonaleniem zdrowia, na kształtowaniu motywacji, postaw umożliwiających stosowanie zasad higieny, skuteczną pielęgnację, zapobieganie chorobom i leczenie, pobudzanie pozytywnego zainteresowania sprawami zdrowia poprzez spontaniczne i systematyczne wzbogacanie wiedzy o swoim organizmie, jego rozwoju, prawach rządzących zdrowiem publicznym. Równie cenne jest rozwijanie poczucia odpowiedzialności za własne zdrowie i cudze, uwrażliwianie na potrzeby zdrowotne innych". Celem niniejszego projektu, którego ostatecznym efektem będzie prowadzenie zdrowego stylu życia, jest budowanie zdolności młodzieży do działania dla zdrowego życia, zdobywanie doświadczeń celem budzenia świadomości wpływu na swoje zdrowie i życie, eliminowanie poczucia bezsilności wobec wciąż wzrastającego tempa życia, zmienności mody, gwałtownego rozwoju technicznego deprymującego człowieka, stosowania i używania coraz to silniejszych używek, prowadzenia nieaktywnego życia i czasu wolnego. Poprzez wdrożenie tego projektu w naszej szkole chcemy uświadomić uczniom i ich rodzicom, że do podstawowych czynników zwyczajowych warunkujących zdrowie należy zaliczyć: rodzinne wykształcenie odpowiednich nawyków zdrowotnie korzystnych, tzn. regularnego trybu życia, określonego czasu odpoczynku nocnego oraz troska o niezbędny ruch w życiu codziennym. Musimy mieć bowiem świadomość, że tylko wychowanie nabyte w wieku rozwojowym - świadomość, co do szkodliwego wpływu określonych czynników (zwyczajów, stylu życia, nawyków i uzależnień) oraz umiejętność właściwego komponowania jadłospisu i gospodarowania czasu wolnego - może zaprocentować w przyszłości.

Program to sześć głównych zasad dobrej, mądrej, przyjaznej uczniom, nauczycielom i rodzicom szkoły: 1. Szkoła dobrze uczy każdego, 2. Szkoła ocenia sprawiedliwie, 3. Szkoła uczy myśleć i rozumieć świat, 4. Szkoła rozwija społecznie, uczy wrażliwości, 5. Szkoła pomaga uwierzyć w siebie, tworzy dobry klimat, 6. Szkoła przygotowuje do przyszłości. 1.Nie wolno jeść przy komputerze 2. Kara pieniężna za zniszczone sprzęty ponosi uczeń 3. Z jednego komputera lub tabletu korzysta jedna osoba. 4. W razie zauważenia iż z sprzętem jest coś nie tak.Od razu trzeba zgłosić nauczycielowi.

Hymmm… Myślę że to będzie bardzo przydatne, przez to lekcje będą ciekawsze i kolorowe Było by dużo komputerów lub tabletów i darmowy dostęp do WIFI.

Beata Sawiuk 2D