Zadanie konkursowe nr 4 „Prawna ochrona dóbr osobistych człowieka,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
Advertisements

„MÓJ WSTĘPNY PLAN ROZWOJU”
Efektywność kształcenia Jak ją poprawiać?. Kształcenie – to całość doświadczeń składających się na proces zdobywania przez jednostkę umiejętności, wiedzy.
D EBATA SZKOLNA 2012/2013 KODEKS SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 ZSOS NR 17 Kielce.
Komputery pod ręką Jak zapewnić dostępność komputerów w szkole, zamiast zamykać je w pracowni Komputerowej ? 1.Na każdej długiej przerwie mógłby być dyżur.
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
Wspieranie rozwoju indywidualnego ucznia gimnazjum
Wyniki ankiety opracowała Jolanta Sieplińska
Autorytety wśród młodzieży
Sklepik szkolny.
MOJA SZKOŁA SZKOŁA PODSTAWOWA NR.3 Z NASZĄ SZKOŁĄ DO UE.
Cele i propozycje na reformy w szkole Kaja Plekaniec z kl. 3j Twoja kandydatka na przewodniczącą Samorządu Uczniowskiego!
Co to są dobra osobiste? Dobra osobiste – to chronione prawem dobra o charakterze niemajątkowym przysługujące każdemu człowiekowi (osobie fizycznej) a.
Witaj ! Skoro tu jesteś to znaczy, że chcesz dowiedzieć się czegoś na mój temat  zapraszam !!!!
Zadanie konkursowe nr 9 „Przestrzeganie prawa to obowiązek każdego, także ucznia...” Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 w Żaganiu.
Prawa ucznia w praktyce szkolnej
Sz. Cel: poznanie podstawowych informacji związanych z profilaktyką uzależnień, zrozumienie potrzeby walki z uzależnieniem, zna zagrożenia społeczne i.
„Tytoń, narkotyki, dopalacze - jak się przed tym bronić”
Co to jest naruszenie nietykalność cielesnej ?
„A tu rzeczywistość skrzeczy” jak uczyć, by nie spadła efektywność przygotowania do egzaminu maturalnego 2015 Matura 2015 – jak dobrze już teraz przygotowywać.
Raport z ewaluacji wewnętrznej w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Pacynie rok szkolny 2012/2013r.   „Uczniowie są aktywni ”  
Z jakim problemem może spotkać się mój rówieśnik
Wychowanie patriotyczne w Zespole Szkół Mechanicznych w Żaganiu
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Świeminie
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość !
Czym jest czas? Projekt realizowany przez uczniów kl.4a
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
Projekt XVIII Sesji Sejm Dzieci i Młodzieży
Ankietowaniem objęto uczniów kl. IV – VI, oraz rodziców Liczba ankietowanych uczniów – 29 na 32 ogółem Liczba ankietowanych rodziców – 4 na 15 wydanych.
Czy możliwe jest życie bez elektryczności?
Sprawozdanie z realizacji obchodów DBI 2014
Szkoła Współpracy.
ĆWICZĘ, UCZĘ SIĘ, WYGRYWAM ZESPÓŁ SZKÓŁ W DZIEWIERZEWIE.
BEZPIECZNA SZKOŁA - BEZPIECZNY UCZEŃ
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE.
mgr Justyna Dziubak - Sobiechowska
„To Ja, to My” Program zajęć wychowawczo - profilaktycznych Autor: mgr Jolanta Kuryś – Skrzypczak.
Biblioterapia a profilaktyka uzależnień
ZADANIE 2 Przeprowadzenie szkolnego konkursu nt. „Co powinno się zmienić w Twojej szkole, rodzinie, otoczeniu, by poprawić relacje między ludźmi (nauczyciel.
Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów pod hasłem „Mój przyjaciel jest inwalidą – jak kształtować postawy akceptujące niepełnosprawność?”.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
OFERTA DLA SZEŚCIOLATKÓW.  nauka odbywa się w salach lekcyjnych dostosowanych do potrzeb młodszych dzieci, podzielonych na części: edukacyjną i rekreacyjną,
ŚNIADANIE DAJE MOC 8 listopada 2011r. Uczniowie Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Baryczy przyłączyli się do akcji „Śniadanie daje moc” Uczniowie.
Co to jest spacer edukacyjny?
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI ZADANIA NR 3
{ DEBATA wprowadzenie XX Sejm Dzieci i Młodzieży.
Szkoła z Klasą 2.0 Gimnazjum Miejskie nr 1. Kodeks W naszej szkole w trakcie długich przerw udostępnione są komputery z dostępem do Internetu w.
Niszczenie cudzego mienia, molestowanie, groźby, przemoc fizyczna są karalne. Stanowią naruszenie godności i dóbr osobistych zgodnie z art. 23 Kodeksu.
STATUTSZKOŁYPODSTAWOWEJ NR 2 W ROGOŹNIE.. CO TO JEST STATUT SZKOŁY? Statut szkoły, dokument dotyczący organizacji i funkcjonowania szkoły. Statut szkoły.
Debata odbyła się r. w godz w trakcie spotkania przewidziano przerwę. Miejscem debaty była sala lekcyjna. Moderatorami debaty.
Konkurs „Bezpieczna Szkoła – Bezpieczny Uczeń” Sprawozdanie z VI zadania konkursowego.
WYNIKI AUTOEWALUACJI w Szkole Promującej Zdrowie przeprowadzonej w roku szkolnym 2014/2015 Szkoła Podstawowa im. Ks. Mariana Wiewiórowskiego w Gomulinie.
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa I litery i sylaby 1 godz. lekcyjna.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Sale lekcyjne J. angielski Geografia Historia Informatyka Muzyka J. polski.
Czy wiesz, że jako uczeń i człowiek masz określone prawa? a) tak b) nie c) brak odpowiedzi
Szkoła Podstawowa nr 56 im. Bronisława Czecha w Łodzi „Szkoła powinna dążyć do tego, by młody człowiek opuszczał ją jako harmonijna osobowość, a nie jako.
WNIOSEK - definicja 1) TO, CO Z CZEGOŚ WYNIKA, WYNIK ROZUMOWANIA, KONKLUZJA; 2) TWIERDZENIE WYPROWADZONE Z INNYCH ZDAŃ UZNANYCH ZA PRAWDZIWE Słownik języka.
Rozmowy i dyskusje w klasach.
Nowe kompetencje nauczycieli motorem rozwoju szkoły
DORADZTWO ZAWODOWE SZKOŁA PODSTAWOWA W KRASZEWIE
Kształtowanie świadomości finansowej uczniów
XVII SESJA DZIECI I MŁODZIEŻY
ŚWIETLICA SZKOLNA SZKOŁA PODSTAWOWA NR 150
Happening: ,,Tarcza zwycięskiej szkoły”
Szkoła z pomysłem na uczenie
Zapis prezentacji:

Zadanie konkursowe nr 4 „Prawna ochrona dóbr osobistych człowieka, w tym nietykalności cielesnej, a zwyczaje szkolne” Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 w Żaganiu

Zajęcia na godzinach wychowawczych Celem zadania było poznanie podstawowych praw związanych z ochroną dóbr osobistych człowieka, w tym nietykalności cielesnej. Po realizacji zadania uczeń powinien potrafić: rozpoznawać sytuacje i zachowania naruszające godność i dobra osobiste człowieka oraz podawać ich przykłady; rozumieć, w jakich sytuacjach zostają naruszone jego godność i dobra osobiste, cielesne;

Krok pierwszy - dokumenty Na zajęciach uczniowie starali się odpowiedzieć, gdzie można znaleźć prawa człowieka, informacje na temat ochrony dóbr osobistych i nietykalności cielesnej. Uczniowie zapisywali swoje pomysły na tablicy, a nauczyciel uzupełniał informacje.

Krok drugi - sytuacje Uczniowie podzielili się na grupy. Każda grupa miała za zadanie wymyślić sytuację, która sugerowałaby naruszenie nietykalności cielesnej uczniów i narysować scenkę.

Spotkanie na sali gimnastycznej Uczniowie spotkali się na sali gimnastycznej. Każda klasa miała przedstawić scenkę obrazującą naruszenie godności osobistej. Widać było, że zadanie to starali się spełnić jak najlepiej. Zresztą, jak sami to później przyznali, były to scenki wzięte z życia szkolnego.

Podsumowanie Cele założone na początku realizacji zadania, zostały osiągnięte. Uważamy, że nasi uczniowie zrozumieli, w jakich sytuacjach zostają naruszone ich godność i dobra osobiste, cielesne oraz jakie dokumenty zawierają informacje na temat ochrony dóbr osobistych i nietykalności cielesnej.