KRYTERIUM OCENIANIA UCZNIA Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Advertisements

Wyniki ankiet przeprowadzonych wśród uczniów, rodziców, nauczycieli wychowania fizycznego i dyrektorów szkół miasta Opola.
Ocenianie postępów uczniów w kształceniu zawodowym
UCZNIOWIE, RODZICE, NAUCZYCIELE
Przedmiotowy System Oceniania z matematyki dla klas IV, V i VI
Priorytet 2 Podlaskiego Kuratora Oświaty
PRZEDMIOT EWALUACJI SZCZEGÓŁOWE WARUNKI I SPOSOBY OCENIANIA WEWNĄTRZSZKOLNEGO Opracowanie: mgr M. Kwartnik (koordynator), mgr B. Buzdygan, mgr.
SZKOLENIE RADY PEDAGOGICZNEJ październik 2003r. autor: mgr inż. B. Leszczyńska.
Aneks do WSO W roku szkolnym 2013/2014 na lekcjach chemii uczniowie będą oceniani w oparciu o system średniej ważonej.
Temat: Organizacja pracy na lekcjach muzyki.
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
PODSTAWY PRAWNE. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
ŚREDNIA WAŻONA ŚREDNIA WAŻONA
Marek Białoń Witold Naglik
Alternatywne formy zajęć wychowania fizycznego organizowane w Publicznym Gimnazjum im. Kazimierza Górskiego w Zespole Szkół w Widuchowej Widuchowa 2010.
OCENA Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM NR 16 informacje. Co to jest projekt edukacyjny? PROJEKT EDUKACYJNY JEST ZESPOŁOWYM, PLANOWYM DZIAŁANIEM UCZNIÓW, MAJĄCYM.
Regulamin szkolnego konkursu „Super klasa”
Wewnątrzszkolny system oceniania
Projekt systemowy Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu.
Indywidualne nauczanie
ZASADY OCENIANIA UCZNIA Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
Projekt edukacyjny w gimnazjum
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 22 WE WROCŁAWIU
Kryteria oceny sprawdzianów
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
nauczyciel prowadzący Jolanta Januszewicz
ILE ZDROWIA, A ILE SPORTU W SZKOLNYM WF?
Historia Nauczyciel Katarzyna Waszczyk
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
nauczyciel prowadzący Jolanta Januszewicz
Uczeń, który opuścił 25 godzin w semestrze bez usprawiedliwienia, otrzymuje naganę wychowawcy klasy (ustne upomnienie w obecności klasy bez wpisywania.
I. Prawa Rodziców wynikające z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 września 2004r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Zespół Publicznego Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Leźnie.
O SPRAWIEDLIWOŚCI W OCENIANIU. PODSTAWA PRAWNA 1. Rozporządzenie 2. Statut Szkoły.
Ocenianie i klasyfikowanie w szkołach artystycznych
Oceny cząstkowe (z prac klasowych, sprawdzianów, kartkówek, itd
System edukacji w Polsce
Historia i Społeczeństwo Nauczyciel Katarzyna Waszczyk
Wewnątrzszkolny system oceniania
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. Tekst ujednolicony wg stanu na 10 grudnia 2010 r.
Podstawa prawna: Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
SPRAWDZIAN W KLASIE VI. INFORMACJE DLA RODZICÓW Termin sprawdzianu Termin sprawdzianu 2 kwietnia 2009 roku (czwartek) godz godz Termin dodatkowy:
STATUTSZKOŁYPODSTAWOWEJ NR 2 W ROGOŹNIE.. CO TO JEST STATUT SZKOŁY? Statut szkoły, dokument dotyczący organizacji i funkcjonowania szkoły. Statut szkoły.
Projekt opracowany przez
ŚREDNIA WAŻONA SZKOŁA PODSTAWOWA W LIGOCIE
Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jednolity Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572); Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z.
Alternatywne formy realizacji czwartej godziny wychowania fizycznego na przykładzie Gimnazjum nr 3 im. Podróżników i Odkrywców Polskich w Oleśnicy Syców,
FIZYKA KLASA I F i Z Y k A.
Rekrutacja do klas pierwszych gimnazjum. Weryfikacja dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w.
„WF z klasą” to nowy program Centrum Edukacji Obywatelskiej realizowany przy medialnym wsparciu Gazety Wyborczej i portalu sport.pl.
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich Egzamin * kwiecień * 2016r.
Szkoła Podstawowa w Zofiówce Zofiówka Rozporządzenie MEN w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
O S I Ą G N I Ę C I A C Z Ł O W I E K A. Faza I - PRZYGOTOWANIE ( 1 godzina) Głównymi celami projektu jest: Zrozumienie znaczenia odkryć i badań geograficznych.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
OCENIANIE W WYCHOWANIU FIZYCZNYM mgr Małgorzata Kulik Koszalin 2012.
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Technologia informacyjna
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 sierpnia 2017 r
MATURA 2017.
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
WYNIKI KLASYFIKACJI ROCZNEJ W KLASACH VII SZKOŁY PODSTAWOWEJ I W KLASACH II i III GIMNAZJUM NR 86 ROK SZKOLNY 2017/2018.
Rekrutacja do szkół ponadpodstawowych 2019/2020
Wewnątrzszkolne Ocenianie
SSA SEMESTR LETNI 2018/2019.
Zapis prezentacji:

KRYTERIUM OCENIANIA UCZNIA Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH NR 8 im. Stanisława Staszica KRYTERIUM OCENIANIA UCZNIA Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO

Zgodnie z rozporządzeniem MENiS z dnia 7 września 2004 w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów (...) z późniejszymi zmianami I. Postawa (stosunek) ucznia wobec przedmiotu II. Aktywność III. Frekwencja (uczestnictwo w zajęciach) IV. Postęp sprawności V. Poziom umiejętności ruchowych

DWIE PROPOZYCJE OCENY ZA POSTAWĘ UCZNIA WOBEC PRZEDMIOTU

I. OCENA ZA POSTAWĘ UCZNIA WOBEC PRZEDMIOTU (OBOWIĄZUJĄCY STRÓJ) CELUJĄCY(6) uczeń jest przygotowany do wszystkich zajęć BARDZO DOBRY(5) uczeń 3 razy w semestrze może być nieprzygotowany DOBRY(4) uczeń 6 razy może być nieprzygotowany DOSTATECZNY(3) uczeń 9 razy w semestrze może być nieprzygotowany DOPUSZCZAJĄCY(2) uczeń 12 razy w semestrze może być nieprzygotowany NIEDOSTATECZNY(1) uczeń nie uczestniczy aktywnie w większości zajęć

Przedstawienie zaświadczeń lekarskich zwalniających z pewnych ćwiczeń uniemożliwia uzyskanie oceny: celujący i bardzo dobry Jeżeli uczeń zgłasza swoje złe samopoczucie, nauczyciel może zwolnić z ćwiczeń podczas zajęć W szczególnych, losowych przypadkach uczeń jest traktowany indywidualnie

II. OCENA ZA POSTAWĘ UCZNIA WOBEC PRZEDMIOTU (OBOWIĄZUJĄCY STRÓJ) Uczeń może być dwa razy nieprzygotowany do lekcji. Trzecie i każde następne nieprzygotowanie do lekcji jest oceniane oceną: niedostateczny

Na ocenę za aktywność uczeń pracuje przez cały semestr. OCENA ZA AKTYWNOŚĆ Na ocenę za aktywność uczeń pracuje przez cały semestr. Przy ocenianiu aktywności ucznia brane są pod uwagę następujące kryteria: zaangażowanie ucznia w pracę: pomoc przy organizacji zajęć inwencja twórcza aktywny udział w zajęciach zdyscyplinowanie wykonywanie dodatkowych prac i zadań zaproponowanych przez nauczyciela

ocena z wychowania fizycznego może ulec podwyższeniu o stopień wyżej, jeżeli uczeń brał udział w zawodach międzyszkolnych jako reprezentant szkoły i odniósł znaczący sukces sportowy (medal, miejsce wysoko punktowane) za udział w zawodach międzyszkolnych bez odniesienia sukcesu, uczeń otrzymuje cząstkową ocenę celujący uczeń, który nie stawi się na zawody, rozgrywki itp. z powodów innych niż losowe, mimo wcześniejszych deklaracji, może mieć ocenę obniżoną o jeden stopień

OCENA ZA FREKWENCJĘ CELUJĄCY(6) uczeń 0–4 razy w semestrze może być nieobecny (100%-91% obecności) BARDZO DOBRY(5) uczeń 5–9 razy w semestrze może być nieobecny (90%-81% obecności) DOBRY(4) uczeń 10-14 razy w semestrze może być nieobecny (80%-71% obecności) DOSTATECZNY(3) uczeń 15-19 razy w semestrze może być nieobecny (70%-61% obecności) DOPUSZCZAJĄCY(2) uczeń 20-24 razy w semestrze może być nieobecny (60%-51% obecności) NIEDOSTATECZNY(1) uczeń 25 razy w semestrze może być nieobecny (50% obecności)

NIEKLASYFIKOWANY uczeń ma 26 nieobecności na zajęciach (49% obecności) w przypadku zwolnień lekarskich półrocznych i rocznych niezbędna jest decyzja dyrektora szkoły o zwolnieniu ucznia po wcześniejszym wypełnieniu pobranej z sekretariatu szkoły decyzji (wypełniają rodzice), z dołączonym zwolnieniem lekarskim w wypadkach losowych uczeń po odbyciu zwolnienia lekarskiego oraz rehabilitacji ma możliwość nadrobienia zaległości Nauczyciel przeznacza dodatkowy czas uczniom w celu uzupełnienia przez nich zaległego materiału

OCENA ZA SPRAWNOŚĆ KONDYCYJNO-KOORDYNACYJNĄ Ocenę za sprawność kondycyjno-koordynacyjną otrzymuje uczeń, który uczestniczy w sprawdzianach pozwalających określić poziom cech motorycznych: sprawność kondycyjna siła szybkość wytrzymałość sprawność koordynacyjna szybkość reakcji zwinność równowaga

Bierze się pod uwagę postęp sprawności ucznia (porównanie wyników określonego testu, badającego zdolności motoryczne). Sprawdziany kondycyjno-koordynacyjne przeprowadza się dwa razy w semestrze.

OCENA ZA SPRWANOŚĆ KONDYCYJNO-KOORDYNACYJNĄ CELUJĄCY(6) uczeń poprawił wynik znacząco BARDZO DOBRY(5) uczeń poprawił wynik nieznacznie DOBRY(4) uczeń nie poprawił wyniku DOSTATECZNY(3) uczeń pogorszył poprzednie wyniki

W przypadku nie przystąpienia do testu z powodu nieobecności lub zwolnienia lekarskiego – zaległości należy uzupełnić w przeciągu 2 tygodni od momentu powrotu do czynnego udziału w zajęciach. Jeżeli uczeń nie dopełni powyższego obowiązku ma w to miejsce wstawioną ocenę niedostateczny (1).

OCENA ZA UMIEJĘTNOŚCI RUCHOWE CELUJĄCY(6) umiejętności ucznia przewyższają poziom ponadpodstawowy BARDZO DOBRY(5) uczeń wykonuje ćwiczenia z właściwą techniką, pewnie, dokładnie i w odpowiednim tempie DOBRY(4) uczeń wykonuje ćwiczenia prawidłowo z niewielkimi błędami technicznymi DOSTATECZNY(3) uczeń wykonuje ćwiczenia z błędami technicznymi DOPUSZCZAJĄCY(2) uczeń popełnia bardzo duże błędy techniczne w wykonywanych ćwiczeniach NIEDOSTATECZNY(1) uczeń nie przystępuje do wykonania ćwiczenia

SPRAWDZIANY DOTYCZYĆ BĘDĄ: UMIEJĘTNOŚCI Z: lekkiej atletyki atletyki terenowej gimnastyki podstawowej gier zespołowych ćwiczeń przy muzyce tańca ludowego i towarzyskiego rekreacji ruchowej

WARTO WIEDZIEĆ, ŻE: Istnieje możliwość zmiany sprawdzianu, jeżeli jest zalecenie lekarskie ograniczające możliwości ucznia W szczególnych przypadkach istnieje możliwość odstępstwa od regulaminu oceniania (po uzgodnieniu z nauczycielem) Uczeń jest nieklasyfikowany z wychowania fizycznego, jeżeli liczba godzin nieobecności na lekcji wynosi 51% W szczególnych przypadkach np. ciągłej, usprawiedliwionej nieobecności (trwającej miesiąc lub dłużej) możliwe jest odstępstwo od regulaminu i zastosowanie innej oceny

Życzymy samych pozytywnych ocen!!! Opracowanie: Teresa Libiszewska – Gozdan Ewa Żebrowska-Zych Ewa Buchowicz Realizują: nauczyciele wychowania fizycznego