EWALUACJA ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH - KOŁA ZAINTERESOWAŃ GIMNAZJUM im. C. K

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
z przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej Gimnazjum nr 1 w Rydułtowach
Advertisements

MOJA SZKOŁA W LICZBACH.
Priorytet 2 Podlaskiego Kuratora Oświaty
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
PRZEDMIOT EWALUACJI SZCZEGÓŁOWE WARUNKI I SPOSOBY OCENIANIA WEWNĄTRZSZKOLNEGO Opracowanie: mgr M. Kwartnik (koordynator), mgr B. Buzdygan, mgr.
FREKWENCJI UCZNIÓW W ZSZ NR 30
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W ZESPOLE SZKÓŁ W KOWALEWIE ZA ROK SZKOLNY 2011/2012.
Wyniki ankiety przeprowadzonej w klasach trzecich gimnazjum.
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
Współpraca szkoły z rodzicami
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Analiza wyników Ankiety dla absolwentów Szkoły Podstawowej nr 3 w Płocku Płock, 16 czerwca 2011 r.
Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
KLASA OBYWATELSKA Z POSZERZONYM JĘZYKIEM ANGIELSKIM SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI ROK SZKOLNY 2011/2012.
RAPORT KOŃCOWY Z EWALUACJI PROJEKTU DOBRE PRAWO – DOBRE RZĄDZENIE.
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
EWALUACJA WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI PROWADZONEJ PRZEZ SZKOŁĘ
Analiza ankiety ewaluacyjnej I edycji Konkursu Angielsko – Niemieckiego GIMNAZJALNY POLIGLOTA rok szkolny 2012/2013.
Dlaczego warto zostać uczniem ZSI w Sokółce
„A tu rzeczywistość skrzeczy” jak uczyć, by nie spadła efektywność przygotowania do egzaminu maturalnego 2015 Matura 2015 – jak dobrze już teraz przygotowywać.
Raport z ewaluacji wewn ę trznej w Zespole Szkó ł Ogólnokszta ł c ą cych w Pacynie rok szkolny 2011/2012r.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy.
Raport końcowy z ewaluacji wewnętrznej
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Raport z ewaluacji wewnętrznej w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Pacynie rok szkolny 2012/2013r.   „Uczniowie są aktywni ”  
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 12
GŁÓWNYM CELEM GIMNAZJUM JEST STWORZENIE ODPOWIEDNICH KRYTERIÓW NAUCZANIA UMOŻLIWIAJĄCYCH WSZECHSTRONNY ROZWÓJ KAŻDEGO UCZNIA NA MIARĘ JEGO MOŻLIWOŚCI.
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Ewaluacja Szkolnego Programu Profilaktyki
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Zainteresowania sportowe uczniów klas III –V - jako podstawa do planowania zajęć wychowania fizycznego w klasach IV-VI w roku szkolnym 2012/13 Szkoła Podstawowa.
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
Idea oceniania kształtującego
 W ankiecie uczestniczyło 93 rodziców uczniów z 267 rodziców uczniów zapisanych do naszej szkoły. Stanowi to 34,83%. Na niektóre pytania nie została.
WYNIKI ANKIETY ewaluacyjnej dla nauczyciela: W jaki sposób analiza wyników sprawdzianu wpływa na planowanie i podejmowanie działań przez nauczycieli? kwiecień.
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Podsumowanie ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2014/2015, w Szkole Podstawowej nr 1 w Jaworzu Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w.
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Kowalewie
Raport ewaluacji wewnętrznej EFEKTY DZIAŁALNOŚCI DYDAKTYCZNEJ, WYCHOWAWCZEJ I OPIEKUŃCZEJ ORAZ INNEJ DZIAŁALNOŚCI STATUTOWEJ SZKOŁY UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI.
Ewaluacja wewnętrzna przeprowadzona w Zespole Szkół w roku szkolnym 2013/2014 Przedmiot ewaluacji obszar III Funkcjonowanie szkoły w środowisku lokalnym.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
UCZNIOWIE NABYWAJĄ WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI OKREŚLONE W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ.
PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU Współpraca przedszkola ze środowiskiem rodzinnym dziecka - wyniki ewaluacji PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU.
Raport z ewaluacji wewnętrznej w I semestrze w roku szkolnym 2014/2015 w Szkole Podstawowej w Starej Kornicy Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ PRZEPROWADZONEJ W ROKU SZKOLNYM 2015/2016 W SZKOLE PODSTAWOWEJ IM. ST. STASZICA W GOŁKOWICACH.
Szkoła Podstawowa Nr 23 w Łodzi ul. Gdańska 16
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
Aktywność pozalekcyjna uczniów szkoły podstawowej Zespół Szkół im. o. Mariana Żelazka w Chludowie Ewaluacja Wewnętrzna rok szkolny 2011/2012.
OBSZAR I – EFEKTY DZIAŁALNOŚCI DYDAKTYCZNEJ, WYCHOWAWCZEJ I OPIEKUŃCZEJ WYMAGANIE 1.3- UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI.
EWALUACJA DOTYCZĄCA BADANIA LOSÓW ABSOLWENTÓW (rocznik ) w Publicznym Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie.
Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności.
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
Science in English Innowacyjne nauczanie języka angielskiego
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Raport z przeprowadzonej ewaluacji wewnętrznej w Szkole Podstawowej nr 1 w Jaworzu rok szkolny 2015/2016 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z.
Opracowanie wyników egzaminów maturalnych 2019
Zapis prezentacji:

EWALUACJA ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH - KOŁA ZAINTERESOWAŃ GIMNAZJUM im. C. K EWALUACJA ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH - KOŁA ZAINTERESOWAŃ GIMNAZJUM im. C.K. NORWIDA Czerwiec 2011

Pytania kluczowe: Jak popularne wśród młodzieży były koła zainteresowań? Jaki jest poziom zadowolenia z uczestnictwa w kołach zainteresowań, wśród uczniów i ich rodziców? Czy koła zainteresowań wpływają na wzrost wiedzy i rozwój zainteresowań uczniów?

Cele: zweryfikowanie dotychczas realizowanej oferty kół zainteresowań pod kątem oczekiwań uczniów i rodziców ocena stopnia zadowolenia z uczestnictwa w kołach zainteresowań, dokonana przez uczniów i ich rodziców sformułowanie wniosków do opracowania planu kół zainteresowań na przyszły rok szkolny wyciągnięcie wniosków do ewentualnego udoskonalenia planów pracy na zajęciach kół zainteresowań analiza osiągniętych rezultatów, zdiagnozowanie występujących problemów

Kryteria sukcesu: przynajmniej 70% zdeklarowanych uczniów regularnie uczestniczy w zajęciach kół zainteresowań przynajmniej 30% uczniów szkoły uczęszcza na zajęcia kół zainteresowań oferta kół zainteresowań jest adekwatna do oczekiwań uczniów - 70%

Kryteria sukcesu: poziom zadowolenia uczniów: aktywność uczniów na zajęciach wynosi przynajmniej - 80% tematyka zajęć jest interesująca - 80% atmosfera pracy podczas zajęć jest przyjazna - 90% uczniowie chętnie uczestniczą w zajęciach kół zainteresowań - 80%

Kryteria sukcesu: przyrost wiedzy: zajęcia rozwijają zainteresowania i pasje 80 % zajęcia poszerzają wiedzę i umiejętności 80 % zajęcia przygotowują do udziału w konkursach i olimpiadach 80 %

Kryteria sukcesu: poziom zadowolenia rodziców: rodzice uważają, że koła pogłębiają wiedzę i zainteresowania ich dzieci - powyżej 80% rodzice są usatysfakcjonowani ofertą kół zainteresowań w szkole - 70% zdaniem rodzica dzieci chętnie uczestniczą w zajęciach kół zainteresowań - 80%

Metody badawcze: analiza dokumentów (dzienniki kół zainteresowań) kwestionariusz ankiety skierowany do uczniów, nauczycieli i rodziców

Próba badawcza: klasa I i II gimnazjum, nauczyciele prowadzący koła zainteresowań, nauczyciele nie prowadzący kół zainteresowań, rodzice badanych uczniów,

Wnioski z opracowania ankiety skierowanej do nauczycieli Nauczyciele powinni zachęcać uczniów na początku każdego roku szkolnego do udziału w zajęciach koła, przedstawić uczniom program tych zajęć i starać się wybrać jak najbardziej odpowiadający uczniowi termin. Nauczyciele prowadzący koła powinni aktywizować uczniów do udziału w zajęciach poprzez wykorzystywanie różnorodnych metod pracy oraz stwarzanie przyjaznej atmosfery podczas zajęć. Nauczyciele powinni zachęcać i motywować uczniów do udziału w konkursach przedmiotowych, dzięki którym mają możliwość sprawdzenia swoich umiejętności. Nauczyciele w większości (78%) są usatysfakcjonowani frekwencją uczniów uczęszczających na zajęcia.

Wnioski z analizy ankiety skierowanej do rodziców Poziom zadowolenia rodziców z kół zainteresowań jest bardzo wysoki i w każdym punkcie uzyskane wyniki przekraczają zakładane kryteria sukcesu. Wśród ankietowanych rodziców byli tacy (6%), którzy stwierdzili, że nie znają oferty szkoły w zakresie kół, jak też rodzice, którzy proponowali wzbogacić tę ofertę o takie koła, które już w szkole działają – należy poprawić sposób informowania rodziców o działających w szkole kołach. Rodzice w odniesieniu do ostatniego pytania ankiety podawali propozycje dotyczące utworzenia nowych kół, które mogłyby funkcjonować w szkole - należy zweryfikować dotychczasową ofertę kół w oparciu o oczekiwania i zainteresowania uczniów i rodziców.

Wnioski z analizy ankiety skierowanej do uczniów Nie wszyscy uczniowie znają ofertę kół zainteresowań w szkole. Należy poprawić, wprowadzić dodatkowe sposoby informowanie uczniów o działających kołach, ponadto nauczyciel prowadzący koło powinien poinformować uczniów o programie pracy koła co ułatwi im podjęcie decyzji o uczęszczaniu na dane koło. Gimnazjaliści wykazują duże zainteresowanie kołami. Aż 74% uczniów gimnazjum uczęszcza na koła zainteresowań co daje wynik lepszy o 44% od zakładanego kryterium sukcesu. Regularność uczestniczenia w różnych kołach zainteresowań jest zróżnicowana co może wiązać się z atrakcyjnością lub terminem tych zajęć dla uczniów. Celem poprawienia frekwencji na zajęciach, które nie spełniają kryterium sukcesu, należy motywować uczniów do regularnego uczęszczania na koło, ustalać jak najdogodniejszy termin dla ucznia (niekoniecznie dla nauczyciela), stosować zachęty, pokazywać korzyści płynące z udziału w kole, stosować ciekawe metody pracy.

Wnioski z analizy ankiety skierowanej do uczniów c.d. 85% ankietowanych uczniów twierdzi, że oferta kół jest zgodna z ich oczekiwaniami co przekracza zakładane 70% kryterium sukcesu. Niemniej jednak wielu uczniów widzi potrzebę utworzenie nowych kół. Należy poszerzyć ofertę kół zainteresowań o propozycje uczniów : biologiczne (10,86%); taneczne (6,9%); matematyczne (8,69%); j. angielskiego (8.69%); fotograficzne (6,52%); plastyczne (6,25%); j. rosyjskiego (4,34%), j. hiszpańskiego (4,34%); samoobrony (4,34%). Ogólnie można stwierdzić, ze poziom zadowolenia uczniów z kół zainteresowań jest wysoki. Badanie poziomu zadowolenia uczniów z kół zainteresowań pokazało, że zostały przekroczone wszystkie zakładane kryteria sukcesu. Praca na kołach bardzo aktywizuje uczniów, tematyka zajęć jest bardzo interesująca, a panująca atmosfera bardzo przyjazna. Prawie 80% uczniów twierdzi, że regularnie uczęszcza na koła , co jest bliskie zakładanemu kryterium sukcesu. Biorąc jednak pod uwagę średnia frekwencje uczniów na zajęciach (69%) ustalona na podstawie danych z dzienników zajęć pozalekcyjnych, rozmija się to z deklaracjami uczniów o ok. 10%.

Wnioski z analizy ankiety skierowanej do uczniów c.d. Oceniając wpływ kół na przyrost wiedzy uczniów, zdaniem ponad 95% ankietowanych, koła rozwijają pasje i zainteresowania oraz poszerzają wiedze i umiejętności (zakładane kryterium sukcesu 80%). Niestety tylko 67,8% uczniów twierdzi, że koła przygotowują do udziału w konkursach i olimpiadach, co jest wynikiem niższym od zakładanego kryterium sukcesu. Koła powodują przyrost wiedzy u uczniów, jednak należy zweryfikować pracę na tych zajęciach i zwiększyć w nich udział treści i umiejętności pozwalających uczniom na udział w konkursach i olimpiadach (dotyczy przede wszystkim kół przedmiotowych).

Wnioski z analizy ankiety skierowanej do uczniów c.d. 33,8% ankietowanych uczniów twierdzi, że na zajęciach kół rzadko wykorzystuje się pomoce dydaktyczne, a 4,24%, że wcale. Zakłada się jednak, ze powyższe wyniki są obciążone błędem, ponieważ wielu uczestników kół sportowych, plastycznego czy gitarowego twierdzi, że nie używa się żadnych pomocy dydaktycznych. Uczniowie nie do końca rozumieją pojęcie „środek dydaktyczny”, dlatego przy opracowywaniu ankiet należy posługiwać pojęciami jasnymi dla ankietowanych. Niemniej jednak, należy zwiększyć wykorzystanie na zajęciach kół pomocy dydaktycznych, zadbać o ich różnorodność, pozwolić na pracę z tymi pomocami uczniom. Pozwoli to na podniesienie atrakcyjności zajęć dla uczniów. Opracowały: M. Kargol, A. Salwa