Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
I część 1.
Advertisements

Koncepcja przestrzenna docelowego układu drogowego
Waldemar Węgrzyn Dyrektor Projektu
Przygotowanie budowy linii dużych prędkości Warszawa – Łódź – Wrocław/Poznań Warszawa, 28 sierpnia 2009 r.
Program budowy linii dużych prędkości w Polsce
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
Z Modernizacja linii E 65 - Południe na odcinku Grodzisk Mazowiecki – Kraków/Katowice – Zwardoń/Zebrzydowice – granica państwa Andrzej Biały – Kierownik.
Modernizacja linii kolejowej E65
Możliwości lokalizacji stacji KDP w zachodniej części woj. łódzkiego
Z Modernizacja linii E 65 - Południe na odcinku Grodzisk Mazowiecki – Kraków/Katowice – Zwardoń/Zebrzydowice – granica państwa Andrzej Góźdź – Kierownik.
Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce
Projekt planu robót na rok 2008 na terenie województwa lubelskiego
1 Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych Dla rozwoju Mazowsza Konferencja współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski. 02Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, 2007.
Inwestycje budowlane ze środków publicznych Jerzy Jacek Rybiński 1 Inwestycje budowlane ze środków publicznych Strategia przygotowania inwestycji.
Program budowy linii dużych prędkości
Restrukturyzacja Łódzkiego Węzła Kolejowego
Realizacja Programu Współpracy Transgranicznej Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka w województwie małopolskim Stan na 31 grudnia 2012.
Od pomysłu do realizacji projektu - procedury. 2. Jakie są źródła finansowania naszego projektu?
TRANSPORT KOLEJOWY INFRASTRUKTURA.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego1 Podsumowanie wdrażania Regionalnego.
PRZEDSIĘBIORCZY NAUKOWIEC PRZEDSIĘBIORCZA KOBIETA NAUKOWIEC
GENERATOR WNIOSKÓW I STUDIUM WYKONALNOŚCI WYBRANE INFORMACJE Wrocław, 22 listopada 2005 r. WOJCIECH WICZKOWSKI Dział Wdrażania Europejskiego Funduszu Rozwoju.
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka na lata , Oś Priorytetowa 5 Dyfuzja Innowacji Działanie 5.3 Wsparcie ośrodków innowacyjności Utworzenie.
Robert Grabeł Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym
PRZEPISY PRAWA BUDOWLANEGO
Planowane roboty drogowo-mostowe w latach 2009 ÷ Projekt -
Projekt współfinansowany Przez Unię Europejską W ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Grzegorz Kruszyński, Sylwia Petryna Fundacja Edukacji Europejskiej.
INFORMACJA dotycząca strategii działań
Koncepcja programowo - przestrzenna terenów położonych przy ulicach: Grudziądzka, Polna, Ugory.
Analiza bezpieczeństwa osób i mienia na terenie zarządzanym przez PKP PLK S.A. Rok 2010.
DECYZJA O WARUNKACH ZABUDOWY tzw. „Wuzetka”
ROCZNY PLAN PRACY ZESPOŁU SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 4 IM. JANA KLIŃSKIEGO W GNIEŹNIE NA ROK SZKOLNY 2011/2012.
Informacje o SKM Szybka Kolej Miejska Wpisana do rejestru przedsiębiorstw w 2004r. Kapitał zakładowy 72,5 mln zł, wszystkie udziały posiada m. st. Warszawa.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Kolei Dużych Prędkości
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
IW INTERREG III A Program Polska – Republika Słowacka Stan realizacji w województwie małopolskim na koniec I kwartału 2006 r.
D o l n o ś l ą s k i e B i u r o G e o d e z j i
Regionalna Platforma współpracy
Budowa ogólnodostępnych parkingów podziemnych w Warszawie z udziałem partnera prywatnego For information on applying this template onto existing presentations,
MATERIAŁ INFORMACYJNY o planach inwestycyjnych
1/34 HISTORIA BUDOWY /34 3/34 6 MAJA 2011.
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI Formularz wniosku i wymagane załączniki Działanie 9.1 Wysokosprawne.
PROGRAM MŁODZIEŻ W DZIAŁANIU Program Młodzież w Działaniu Cele Programu Aktywne uczestnictwo młodzieży w życiu społecznym Europy Budowanie.
SAMODZIELNY ZAKŁAD OCHRONY I KSZTAŁTOWANIA ŚRODOWISKA
Centrum Kolei Dużych Prędkości Zakres i harmonogram Studium Wykonalności linii Warszawa – Łódź – Poznań/Wrocław Warszawa, 30 listopada 2010.
01 Kościół Św.Walentego w Bieruniu 02 Kościół Św.Walentego w Bieruniu.
Poprawa gospodarki wodno-ściekowej na obszarze gminy Zawadzkie
Świlcza, r.. Ocena formalna wniosków Ocena merytoryczna wniosków Ocena strategiczna wniosków Wybór projektów do dofinansowania Urząd Marszałkowski.
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Wstępne studium wykonalności dla projektu „Budowa nowej linii kolejowej w relacji Modlin – Płock” Prezentacja wyników prac.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna
Poznań, 15 października 2014 r. Andrzej Tyszecki Wybrane uwarunkowania formalno-proceduralne i systemowe eksploatacji gazu z łupków.
POIS /10-00 „Rozwój szybkiej kolei miejskiej w Trójmieście”
Zasady dostępności centralnych obszarów Warszawy dla komunikacji indywidualnej Warszawa, grudzień 2011.
Poczuj przyjemność z podróży koleją w Kujawsko-Pomorskiem Dla rozwoju infrastruktury i środowiska POIiŚ Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu płockiego. Płock, 13 października 2009r.
Plan gospodarki niskoemisyjnej dla miasta Katowice
„Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności woj. podlaskiego – część II, administracja samorządowa” BIAŁYSTOK, 10 sierpnia 2010.
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
Krótsze podróże z Opola do Kędzierzyna Koźla i Katowic
Wrócą pociągi na trasę Jarocin – Września – Gniezno
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
Waldemar Węgrzyn Dyrektor Projektu
Wygodniej w podróż ze Szczecina
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
V Plenarne Forum Inwestycyjne
KDP W POLSCE Autor: Adam Maćkowiak.
Drugostronne zasilanie energetyczne GPZ Góra Linia 110kV Rawicz - Góra
Zapis prezentacji:

Zakres i harmonogram Studium Wykonalności linii Warszawa – Łódź – Poznań/Wrocław Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A. Centrum Kolei Dużych Prędkości Łódź, 16 lutego 2011 r.

Umowa 16 września 2010 r. w Warszawie została podpisana Umowa na „Opracowanie Studium Wykonalności dla budowy linii kolejowej dużych prędkości Warszawa – Łódź – Poznań/Wrocław”, pomiędzy: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z siedzibą w Warszawie, przy ulicy Targowej 74 a Wchodzącymi w skład konsorcjum spółkami: Ingenieria IDOM Internacional S.A. z siedzibą w Madrycie (lider konsorcjum), oraz Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu Sp. z o. o. z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Kościuszki 68.

Przedmiot Umowy Przedmiotem Umowy jest opracowanie Studium Wykonalności dla budowy linii kolejowej dużych prędkości (LDP) „Warszawa – Łódź – Poznań/Wrocław”. Umowa została podzielone na dwie części: Studium Wykonalności dla budowy LDP „Warszawa – Łódź – Poznań/Wrocław i jej połączeń z Centralną Magistralą Kolejową, wraz z rekomendacją wariantu najkorzystniejszego do realizacji; Uszczegółowienie SW dla LDP, w tym uszczegółowienie wybranego wariantu przebiegu linii dużych prędkości i jej połączeń z linią CMK.

Termin realizacji Umowy Zgodnie z harmonogramem przedmiot Umowy zostanie zrealizowany w dwóch częściach: Całość Umowy ma zostać zrealizowana w ciągu 27 miesięcy. Część I: 16.09.2010 r. – 17.10.2011 r. Część II: 21.09.2011 r. – 17.12.2012 r.

Cele realizacji Umowy Głównym celem Studium Wykonalności budowy nowej linii kolejowej dużych prędkości Warszawa – Łódź – Poznań/Wrocław przystosowanej do prognozowanych wielkości przewozów pasażerskich i dostosowanej do rozwijania prędkości maksymalnej co najmniej 350 km/h, jest: dostarczenie Zamawiającemu i Instytucjom odpowiedzialnym za wdrażanie projektów finansowanych ze środków Unii Europejskiej w Polsce, podstaw do podjęcia decyzji finansowych odnośnie budowy linii, opracowanie rozwiązań i koncepcji, które staną się podstawą do opracowania pozostałych elementów dokumentacji w ramach projektu POIiŚ Przygotowanie budowy linii dużych prędkości.

Zakres Umowy W zakres realizacji zamówienia wchodzą: Analizy wstępne Analizy popytu i podaży Dokumentacja środowiskowa Analizy techniczne Analizy finansowe i ekonomiczne Zarządzanie inwestycją Analiza wielokryterialna przebiegu trasy Uszczegółowienie analiz dla wybranego wariantu OPZ dla wyboru wykonawców kolejnych etapów przygotowania budowy LDP: dokumentacji geodezyjnej i wniosków o wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej, koncepcji programowo – przestrzennej i programu funkcjonalno – użytkowego, biznes planu budowy LDP, działań związanych z uzgodnieniem i wypłatą odszkodowań za nieruchomości przejęte pod budowę linii.

Harmonogram realizacji SW KDP czas (tyg.) Start Zakończenie Studium Wykonalności 117.5 2010-09-16 2012-12-17 Część I 56.6 2011-10-17 Część I – Etap I 2 2010-09-29 Raport nr 1 – Podstawowe parametry techniczne i geometryczne dla projektowanej LDP Raport nr 2 – Metodyka i koncepcja realizacji zamówienia

Harmonogram realizacji SW KDP czas (tyg.) Start Zakończenie Część I – Etap II 55.2 2010-09-27 2011-10-17 Raport nr 3 – Analizy wstępne 13 2010-12-24 Raport nr 4 – Rozwiązania konstrukcyjne nawierzchni torów i rozjazdów dla LDP 6.2 2010-11-08 Raport nr 5 – Analiza popytu i podaży 30.2 2011-04-25 Raport nr 6 – Analizy techniczne 44.2 2011-08-01 Raport nr 7 – Analiza środowiskowa 51.2 2011-09-19 Raport nr 8 – Analiza finansowa i ekonomiczna 7 2011-08-02 Raport nr 9 – Analiza organizacyjna i prawna 39.2 2010-12-20 Raport nr 10 – Rekomendacja wariantu budowy LDP 4 2011-09-20

Harmonogram realizacji SW KDP czas (tyg.) Start Zakończenie Przedstawienie Zamawiającemu Raportu nr 10 2011-10-17 Akceptacja przez Zamawiającego Raportu nr 10 3 2011-10-18 2011-11-07 Zatwierdzenie przez Zamawiającego zarekomendowanego wariantu 14 2012-01-23 Wydanie decyzji o rozpoczęciu prac nad Częścią II Studium Wykonalności

Harmonogram realizacji SW KDP czas (tyg.) Start Zakończenie Część II 64.7 2011-09-27 2012-12-17 Raport nr 11 – Uszczegółowienie wybranego wariantu przebiegu LDP i jej połączeń z linią CMK 20 2012-01-31 2012-06-18 Raport nr 12 – Raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko 61.2 2011-09-21 2012-11-21 Uszczegółowienie inwentaryzacji środowiskowej 39 2012-01-26 2012-10-24 Raport nr 13 – Wniosek o wydanie decyzji środowiskowej 3 2012-02-20 Raport nr 14 – Uszczegółowienie analiz przewozowych i ruchowych oraz analiz finansowych i ekonomicznych dla wybranego wariantu 38.4

Harmonogram realizacji SW KDP czas (tyg.) Start Zakończenie Raport nr 15 – Podsumowanie części II 4.5 2012-10-25 2012-11-26 Raport nr 16 – Dokument końcowy 3 2012-12-17 Akceptacja przez Zamawiającego Raportu nr 16 2013-01-07

Stan obecny Wykonawca zgodnie z harmonogramem realizacji Umowy złożył: Raport Nr 1 – Podstawowe parametry techniczne i geometryczne dla projektowanej LDP, Raport Nr 2 – Metodyka i koncepcja realizacji zamówienia, Raport Nr 3 – Analizy wstępne, Raport Nr 4 – Rozwiązania konstrukcyjne nawierzchni torów i rozjazdów Wyniki wstępnego trasowania trzech rozpatrywanych wariantów linii. Raporty Nr 1 i N 2 zostały już odebrane, natomiast Raporty Nr 3 i Nr 4 są w końcowym etapie oceny przez Zespół Opiniowania Projektów Inwestycyjnych.

Dziękuję za uwagę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko