GIMNAZJUM NR 4 z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Zjednoczonej Europy w Lesznie Nous sommes autant d'hommes que de langues que nous connaissons Ile języków.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Gimnazjum nr 3 do klasy językowej DSD
Advertisements

Podkarpackie Centrum Edukacji Nauczycieli
INFORMACJA o stanie wdrożenia modeli i standardów edukacyjnych w przedszkolach i szkołach prowadzonych przez miasto Opole.
X Liceum OGÓLNOKSZTAŁCĄCE
ZAŁOŻENIA NAUCZANIA DWUJĘZYCZNEGO
Zmiany w egzaminie maturalnym Egzamin maturalny od 2010 r. 1 CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe: język polski – nie określa się poziomu egzaminu język.
Co dalej gimnazjalisto?
Egzamin maturalny w 2008 roku.1 Egzamin maturalny w 2008 roku.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Projekt utworzenia w Poznaniu
Matura w systemie polskim a matura międzynarodowa
Egzamin maturalny zmiany od 2009 roku. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 września 2008 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków.
Egzamin maturalny CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe: język polski – nie określa się poziomu egzaminu język obcy nowożytny zdawany na jednym poziomie wybrany.
Gimnazjum Nr 13 im. Mikołaja Kopernika z Oddziałami Dwujęzycznymi w Gdyni ul. Wejherowska Gdynia telefon:
Publiczne Gimnazjum Nr 2 im. F. D. Kniaźnina w Puławach
GIMNAZJUM DWUJĘZYCZNE
Matura w XV LO im.Narcyzy Żmichowskiej. Egzaminy obowiązkowe ustne: 1.Język polski ( jeden poziom - prezentacja ) 2.Język obcy nowożytny ( do wyboru.
Nowa podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych
Zmiany w systemie egzaminów zewnętrznych MATURA od 2007 roku Materiały zebrała i opracowała mgr Barbara Adamiak.
§ 1 W województwie małopolskim rekrutację kandydatów do oddziałów klasy pierwszej szkół ponadgimnazjalnych dla młodzieży: liceum ogólnokształcącego,
Dolnośląski Zakład Doskonalenia Zawodowego Zespół Szkół al
PROJEKT AKTYWNY W SZKOLE –
Jakie zmiany czekają gimnazjalistów? Rok szkolny 2010/2011.
EGZAMIN MATURALNY ’2005 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 .IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Organizacja nauczania języka obcego w grupach międzyoddziałowych w Gimnazjum nr 35 Wiesława Sraga dyrektor Zespołu Szkół nr 12 w Bydgoszczy.
KLASY INNOWACYJNE alternatywa dla … ”Nauka to pokarm dla rozumu”
Lokalizacja Położenie Oferta edukacyjna na rok szkolny 2012/2013 Nauka w liceum trwa 3 lata Nauka kończy się egzaminem maturalnym, uprawniającym do.
PROJEKT FINANSOWANY PRZEZ UNIĘ EUROEJSKĄ ORAZ MIASTO BYDGOSZCZ AKTYWNY W SZKOLE – TWÓRCZY W ŻYCIU PRIORYTET IX, PODDZIAŁANIE
Nabór do szkół ponadgimnazjalnych
Obowiązuje od roku szkolnego 2012/2013 © FILOMATA.
Witamy w Gimnazjum Nr 3 im. Fryderyka Chopina w Sochaczewie.
w Publicznym Gimnazjum nr 1 w Łodzi
punktów – maksymalna liczba punktów możliwych do uzyskania za oceny z języka polskiego i trzech wybranych obowiązkowych zajęć edukacyjnych,
Zmiany w egzaminie maturalnym Egzamin maturalny od 2010 r. 1 CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe: język polski – nie określa się poziomu egzaminu język.
Nauka kluczem do sukcesu program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola.
EGZAMIN MATURALNY JEST FORMĄ OCENY POZIOMU WYKSZTAŁCENIA OGÓLNEGO, SPRAWDZA WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI, KTÓRE SĄ OKREŚLONE W STANDARDACH WYMAGAŃ EGZAMINACYJNYCH.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
NAUCZANIE DWUJĘZYCZNE
Bieżąca tematyka jako element cyklu zajęć
Wyniki diagnoz w klasach pierwszych i drugich Wrzesień 2014.
Język mniejszości - język niemiecki
Kalendarz naboru na rok szkolny 2015/2016. Informacje dotyczące terminów i zasad obowiązujących w procesie rekrutacyjno-kwalifikacyjnym określa ZARZĄDZENIE.
NOWY WYMIAR NAUKI Gimnazjum Informatyczne pod patronatem Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
XVI Liceum Profilowane CXIII Liceum Ogólnokształcące Technikum nr 11
Egzamin maturalny od 2010 r.. CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe:  język polski – nie określa się poziomu egzaminu  język obcy nowożytny zdawany na poziomie.
Nowa matura – od roku 2015 Informacje ogólne. Przedmioty obowiązkowe Język polski – część pisemna (poz. podst.) + część ustna Język angielski – część.
Zagraniczna mobilność kadry edukacji szkolnej TYTUŁ: Kompetencje kluczowe w nauczaniu szkolnym nr umowy PL01-KA Projekt „Zagraniczna mobilność.
Nauczanie języka mniejszości narodowej w województwie opolskim.
DEFINICJA ODDZIAŁU DWUJĘZYCZNEGO Oddział szkolny, w którym nauczanie jest prowadzone w dwóch językach polskim oraz obcym nowożytnym, będącym drugim językiem.
trzyletnia zasadnicza szkoła zawodowa SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE DLA MŁODZIEŻY.
Klasa dwujęzyczna Gimnazjum im. Jana Pawła II z oddziałami dwujęzycznymi w Gliniance.
Oferta na rok szkolny 2013/14 Symbol oddziału Przedmioty z rozszerzonym programem nauczania Języki obce Przedmioty uwzględnione w procesie rekrutacji.
Nowe ramowe plany nauczania w szkołach publicznych Jakie unormowania nie zmieniają się ?
ODDZIAŁY DWUJĘZYCZNE KLAS VII
Organizacja zajęć w zakresie rozszerzonym w latach szkolnych 2016/17 klasa I 2017/18 klasa II 2018/19 klasa III MATURA.
Wejrowò, 21 czerwińca 2017 r..
Grupa międzyoddziałowa z rozszerzonym programem nauczania
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
ZASADY REKRUTACJI.
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 60) Delegatura w Płocku.
Wnioski z analizy arkuszy organizacyjnych szkół i placówek
TRZY KULTURY W TRÓJCE projekt edukacyjny ZSP Nr 3 w Łodzi
REFORMA OŚWIATY 2017/18.
Sprawozdanie z udziału w projekcie ERASMUS+. Nauczyciele byłego Gimnazjum nr 3, a obecnie Szkoły Podstawowej nr 5 w Malborku w ramach projektu Erasmus.
OFERTA EDUKACYJNA. OFERTA EDUKACYJNA Przedmiot rozszerzony od klasy I Klasa I A Przedmiot rozszerzony od klasy I MATEMATYKA OD KLASY II WYBIERZESZ.
Spotkanie w ramach pracy w sieci konsultant Małgorzata Chodura
Organizacja zajęć w zakresie rozszerzonym w latach szkolnych 2018/19 klasa I 2019/20 klasa II 2020/21 klasa III MATURA.
REKRUTACJA rok szkolny 2019/2020
Opracowanie wyników egzaminów maturalnych 2019
Zapis prezentacji:

GIMNAZJUM NR 4 z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Zjednoczonej Europy w Lesznie Nous sommes autant d'hommes que de langues que nous connaissons Ile języków znasz, tyle razy jesteś człowiekiem J. W. Goethe

Dwujęzyczność (bilingwizm) to umiejętność posługiwania się dwoma różnymi językami jako językami ojczystymi to nie nauka dwóch języków obcych, tylko nauczanie w dwóch językach: w języku polskim i języku obcym nowożytnym, będącym drugim językiem nauczania

W naszej szkole elementy nauczania dwujęzycznego realizowane są w zakresie obowiązkowych zajęć edukacyjnych: na fizyce z astronomią, matematyce i biologii z ekologią. To właśnie na nich uczniowie nabywają specjalistyczną terminologią anglojęzyczną. Język angielski jest nauczany w niewielkich grupach w rozszerzonym wymiarze godzin- co najmniej 6 tygodniowo, z podziałem na grupy.

Stosowane są najnowsze metody nauczania. W tym: o metody aktywizujące (metoda sytuacyjna, inscenizacja, gry dydaktyczne: symulacyjne, decyzyjne), o metody eksponujące (film, sztuka teatralna, pokaz połączony z przeżyciem), o metody programowane z użyciem komputera, o metody praktyczne: pokaz, ćwiczenia przedmiotowe, ćwiczenia laboratoryjne, metoda projektów. Ponadto uczniowie mogą korzystać z międzynarodowego księgozbioru liczącego blisko 100 pozycji.

Główne założenia dwujęzyczności w naszym gimnazjum realizacja programu zatwierdzonego przez MEN praca z uczniami w oparciu o standardy międzynarodowego programu edukacyjnego International Baccalaureate. przygotowanie bazy dla klas językowych w szkołach średnich i klasy pre-ibe (klasy wstępnej matury międzynarodowej w II Liceum Ogólnokształcącym w Lesznie) kształcenie zintegrowane w systemie dwujęzycznym w języku polskim i angielskim zajęcia w języku polskim i angielskim stanowią spójny program i uzupełniają się wzajemnie kształtowanie umiejętności samodzielnej pracy poprzez stosowanie metod pracy z uczniem kształtowanie postaw, poszerzanie horyzontów

Cele dwujęzyczności w naszym gimnazjum Zależy nam szczególnie na tym, aby wykształcić w dzieciach: dwujęzyczność, łączącą w sobie umiejętność pracy w języku polskim i angielskim otwartość i ciekawość świata, otwartość na różnorodność kultury, religii umiejętność współpracy, pracy w grupie umiejętność i stosowanie samodzielnego i twórczego myślenia większe szanse rozwoju intelektualnego, pewność siebie w nawiązywaniu kontaktów, większe poczucie własnej wartości a w przyszłości… dwujęzyczność w dorosłym życiu daje nieporównywalną szansę rozwoju zawodowego na arenie światowej

Jak zostać uczniem klasy dwujęzycznej naszego gimnazjum? Nabór do klas dwujęzycznych jest pozarejonowy. Przy rekrutacji brane są pod uwagę: oceny ze świadectwa ukończenia klasy V oceny z I półrocza klasy VI wyniki Testu Predyspozycji (test bada ucznia w zakresie jego pamięci, sprawdza umiejętność selekcji informacji i stawianie hipotez)

Z życia klas dwujęzycznych współpraca z Zespołem Szkół Dwujęzycznych w Poznaniu współpraca międzynarodowa ze szkołą w Turcji komfortowe warunki nauczania uczniowie aktywnie uczestniczą w życiu kulturalnym miasta i regionu

Naszym przesłaniem jest: umożliwienie uczniom wszechstronnego opanowania języka angielskiego na poziomie znacznie wyższym niż jest to możliwe w tradycyjnym nauczaniu wykreowanie absolwenta o wszechstronnie wykształconej osobowości, swobodnie porozumiewającego się w języku angielskim, umiejącego wykorzystać swoje umiejętności w dalszej edukacj i Serdecznie zapraszamy!