Kryzys pod kontrolą? Ryzyko jako stały element zarządzania firmą II Kongres Dyrektorów Finansowych Sheraton Warsaw Hotel, 28 kwietnia 20 10 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Program Rozwoju Młodych Talentów (PRMT)
Advertisements

Struktura HR gotowa na wyzwania przyszłości – na przykładzie transformacji pionu HR w ING Nationale–Nederlanden Polska S.A. Przemysław Stalica Dyrektor.
10 lat audytu wewnętrznego z perspektywy podmiotu koordynującego
HUMAN PERFORMANCE IMPROVEMENT
Zintegrowane podejście do systemu motywacyjnego w ZUS
Zdobądź przewagę nad konkurencją ! Bądź społecznie odpowiedzialny!
Zatrudnienie Fair Play Promocja kultury przedsiębiorczości i etyki rynku pracy.
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Jakość systemów informacyjnych (aspekt eksploatacyjny)
RYZYKO OPERACYJNE Jak przeciwdziałać mu w praktyce?
Aspekty organizacyjne realizacji projektu, działania samorządów.
Audyt wewnętrzny w systemie kontroli zarządczej
Temat wystąpienia Optymalizacja Zarządzania Strukturą Oddziałową w Organizacjach Jolanta Cabaj.
Budowanie wizerunku pracodawcy – trzy perspektywy
Ewa Miłuch - Szewczyk konsultant Dzielenie się swoją wiedzą Wiedza jest podstawą zarządzania instytucjami, placówkami obecnego XXI wieku Pracownik i pracodawca.
Gospodarowanie Zasobami Ludzkimi
Dr Mariusz Maciejczak Pełnomocnik Rektora ds. Jakości Kształcenia
Agnieszka Gostkowska-Szmyt
Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej Departament Administracji Publicznej Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
Przebieg warsztatu Prezentacja 1: „Usprawnianie procesów w MSZ” Pan Kamil Adamczewski Ministerstwo Spraw Zagranicznych Prezentacja 2: „Wpływ kultury.
Doradztwo marketingowe dla właścicieli firm i zarządów
Jako istotny czynnik zwiększający kapitał przedsiębiorstwa.
Ocena struktury organizacyjnej Zalecenia niezbędnych zmian
Microsoft Solution Framework
Szkolenia, Coaching, PR.
V Konferencja Ewaluacyjna, Warszawa Ewaluacje dla oszczędnego i reagującego rządu Experiences from The Netherlands dr Peter van der Knaap Dyrektor.
Rynek pracy w zakresie Społecznej Odpowiedzialności Biznesu Andrzej Stanisław Barczak Katowice, 4 marzec 2010.
Kryzys pod kontrolą? Ryzyko jako stały element zarządzania firmą II Kongres Dyrektorów Finansowych Sheraton Warsaw Hotel, 28 kwietnia 2010 r.
MODU Ł Kszta ł cenie ustawiczne i mobilno ść zawodowa Klasa II.
Strategia modernizacji przestrzeni sprawiedliwości w Polsce
Wzorowy i zmotywowany personel - wizytówką hotelu
Mechanizm komunikacji wewnętrznej jako integralny element doskonalenia systemu zarządzania jednostką. Doświadczenia Urzędu Miejskiego w Gliwicach Warszawa,
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
Wdrożenie zintegrowanego systemu Zarządzania Zasobami Ludzkimi
w projekcie PROCESY CELE KOMPETENCJE
Efektywne i skuteczne komunikowanie się z audytorami jako element wsparcia procesu osiągania celów kierownika jednostki Monika Kos Departament Polityki.
1 Optymalizacja modelu IT do potrzeb biznesowych w firmie Międzyzdroje, Maja 2014r.
Specjalność: Gospodarowanie kapitałem ludzkim Katedra Zarządzania Organizacjami Kontakt: Katowice, 2015 r.
ZARZĄDZANIE PORZEZ DOM WARTOŚCI REGIONALNY OŚRODEK POLITYKI SPOŁECZNEJ W POZNANIU (ROPS)
Ministerstwo Finansów
Szkolenia E-Learning SIMP Consulting Stanisław Płaskowicki Dorota Płaskowicka.
Komunikacja w pracy audytora wewnętrznego
Audyt wewnętrzny jako źródło oceny kontroli zarządczej w jednostce
Specjalność: Gospodarowanie kapitałem ludzkim Katedra Zarządzania Organizacjami Kontakt: Katowice, 2015 r.
Projekt SIMS Leszek Grabarczyk. Skąd wziął się pomysł na SIMS?  1. Beneficjenci wraz z opiekunami projektów zauważają zagrożenie związane z utrzymaniem.
Z A R Z Ą D Z A Ć Potrafię PRAKTYCZNIE WYŻSZA SZKOŁA ZARZĄDZANIA OCHRONĄ PRACY W KATOWICACH.
Zygmunt Korzeniewski Wybrane narzędzia skutecznego lidera.
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
Projekt SIMS w pigułce Zespół SIMS. Skąd wziął się pomysł na SIMS?  1. Beneficjenci wraz z opiekunami projektów zauważają zagrożenie związane z utrzymaniem.
Kontrola zarządcza w jednostce budżetowej
Luk Zelderloo, Sekretarz Generalny EASPD Europejskie Stowarzyszenie Świadczeniodawców Usług dla Osób z Niepełnosprawnością
Wydział Zarządzania Informacją PJWSTK Narzędzia IT w rękach menedżera.
 Kontrola zarządcza to ogół działań podejmowanych dla zapewnienia realizacji celów i zadań w sposób:  1. zgodny z prawem  2. efektywny  3. oszczędny.
ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI W ORGANIZACJI
„Event – skuteczne narzędzie HR” Agnieszka Zyśk-Pożoga CSR & Events Manager Provident Polska S.A.
Finanse i Prawo Zatrudnienia w Biznesie. „Finanse i Prawo Zatrudnienia w Biznesie ” to … … specjalność prowadzona przez Katedrę Prawa na Wydziale Finansów.
PAŹDZIERNIK  INDYWIDUALNY – samodzielna lub zaprojektowana dla pracownika ścieżka rozwoju kompetencji  ZESPOŁOWY – inicjowana przez menedżera.
Efektywność zarządzania w sektorze publicznym Ministerstwo Finansów 16 czerwca 2015 r. Coroczne spotkanie przedstawicieli komitetów audytu.
Dobór, gromadzenie i przechowywanie dowodów na potrzeby zadania audytowego Ministerstwo Finansów 24 września 2015 r. 1.
Menedżer finansowy Katedra finansów przedsiębiorstw i ubezpieczeń gospodarczych Katowice,
Katedra finansów przedsiębiorstw i ubezpieczeń gospodarczych
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Efektywne planowanie i monitorowanie portfela inwestycji z Hadrone PPM
Plan projektu biznesowego
KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA W FIRMIE Łatwizna czy wyzwanie?
Specjalność ANALITYK OTOCZENIA BIZNESU
Raport po ocenie 360° - fragment
Zgłoszenie w ramach kategorii Wewnętrzne doskonalenie organizacji cc
Oczekiwania biznesu od HR Business Partnera
Piotr Jóśko Z-ca Dyrektora
Zapis prezentacji:

Kryzys pod kontrolą? Ryzyko jako stały element zarządzania firmą II Kongres Dyrektorów Finansowych Sheraton Warsaw Hotel, 28 kwietnia r.

Budowanie kompetencji w dziale finansowym Waldemar Majek Dyrektor Zarządzający BPP Professional Education

Wstęp Dyrektor finansowy a dyrektor HR Dyrektor finansowy – wyzwania Kompetencje zespołu

Dyrektor finansowy a dyrektor HR Dyrektor finansowy – postrzeganie odnośnie zagadnień personalnych: -Zarządzanie pracownikami używając jedynie tzw. kompetencji twardych (technicznych) -Wskaźniki skuteczności czy wydajności pracowników -Zarządzanie ilością pracy i wynagrodzeniami, które łatwo przemawiają do zarządów -Koszty i przychody z pracy

Dyrektor finansowy – wyzwania Wyzwania dla dyrektora finansowego i zespołu: -Wsparcie dla zarządu – zarządzanie wartością -Wiedza, narzędzia i kompetencje techniczne – rachunkowość finansowa i zarządcza (informacja do podejmowania decyzji) -Zarządzanie procesami, zarządzanie ryzykiem, system kontroli wewnętrznych, compliance -Współpraca z audytorami wewn., biegłym, kontrolerami -Zarządzanie ludźmi, komunikacja, edukacja -Etyka, odpowiedzialność społeczna biznesu

Dyrektor finansowy – wyzwania Aby sprostać wyzwaniom dyrektor finansowy potrzebuje: -Stabilnego -Kompetentnego -Zaufanego Zespołu!

Stabilny zespół finansowy Rekrutacja do zespołu – współpraca z HR: -Zdefiniowanie istotnych kompetencji -Określenie, co powinien robić pracownik -Określenie, w jaki sposób powinien realizować zadania

Stabilny zespół finansowy Motywacja zespołu: -Pieniądze to nie wszystko! -Ścieżka kariery, a także ambicja, empowerment -Atmosfera w zespole, satysfakcja z pracy -Możliwość dalszego kształcenia

Kompetentny zespół finansowy Kompetencje zespołu: -Spójne z misją, strategią, kulturą, wartościami firmy -Wpisane w działalność firmy, jej poszczególnych działów, ale także poszczególnych stanowisk -Ponownie zdefiniowane pod kątem konkretnego pracownika -Stymulujące dalsze kształcenie -Szkolenia dobrane w rozsądny sposób – zwłaszcza techniczne -Rozwój to nie tylko szkolenia specjalistyczne

Dyrektor finansowy – zaufanie do zespołu Zrekrutowanie właściwych osób, ich zmotywowanie oraz wyszkolenie: - Atmosfera w zespole! - Wysoka jakość pracy - Zmniejszone ryzyko oszustw, zaniedbań - krytyczne w finansach!

Dziękuję za uwagę Waldemar Majek Dyrektor Zarządzający BPP Professional Education

Patroni Medialni OrganizatorzyAudytor Partnerzy