ZASADY DZIAŁANIA METODY EEG BFB ORAZ MOŻLIWOŚCI JEJ ZASTOSOWANIA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
O co tak naprawdę chodzi?
Advertisements

Doskonalenie kompetencji pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych – na przykładzie projektu: pomoc psychopedagogiczna i terapeutyczna w poradnictwie.
Autorzy: Daria Woźny Ania Strzępka Julia Niegowska
PIELĘGNIARKA Opiekuje się chorymi i niesie pomoc cierpiącym. Na zlecenie lekarza wykonuje różnorodne zabiegi, które pozwalają określić stan zdrowia pacjentów.
EEG BIOFEEDBACK TEORIA I PRAKTYKA.
Wielkopolski Model Asystenta Rodziny
TIK w szkole podstawowej
Wnioski grupy V Jak systemowo w skali szkoły zapewnić wsparcie dla ucznia, który tego potrzebuje?
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH Logopeda: mgr Arleta Jasińska.
1. Materiały galwanomagnetyczne hallotron gaussotron
w nauczaniu zintegrowanym
DIAGNOSTYKA LABORATORYJNA
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
Biofeedback, biologiczne sprzężenie zwrotne – dostarczanie człowiekowi informacji zwrotnej („feedback”) o zmianach jego stanu fizjologicznego. Zmiany.
Konferencja „TACY SAMI”
EEG Biofeedback.
PODSTAWOWE ELEMENTY KOMPUTERA
PSYCHO-FALA I PSYCHO-FALOCHRON 900 tys. dzieci i nastolatków potrzebuje pomocy psychologiczno-psychiatrycznej.
Poradnie wydają kilka rodzajów orzeczeń
Czy wiesz, że wykorzystujesz tylko 5-10% swojego mózgu?
BEZPIECZEŃSTWO DZIECI W INTERNECIE.
BIOFEEDBACK EEG.
EEG BIOFEEDBACK jako metoda neuroterapii
Autor: Justyna Radomska
Nadpobudliwość psychoruchowa ADHD zaburzenia zachowania i emocji
Elementy zestawu komputerowego
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 5
PLATFORMA BADAŃ ZMYSŁÓW Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 7
Nowoczesne urządzenie pomiarowe, powszechnego użytku, przeznaczone do szybkiej oceny kondycji organizmu mgr Grażyna Cieślik PROMOTOR ZDROWIA.
logopedyczny-prezentacja
DZIAŁALNOŚĆ PROFILAKTYCZNA SZKOŁY
SZANSE I ZAGROŻENIA INTERNETU
Biofeedback – jest to metoda pozwalająca kontrolować procesy zachodzące w organizmie. Uczy panowania nad własnymi reakcjami, pomaga odpowiednio relaksować.
EEG Biofeedback.
Od 2006 roku w poradniach psychologiczno- pedagogicznych, w szkołach integracyjnych, specjalnych, w ośrodkach szkolno- wychowawczych pojawia się sprzęt.
Czym jest doradztwo zawodowe?
Trzymamy formę- zdrowy styl życia
Dydaktyka ogólna.
Dbaj o zdrowie, jak bogowie.
niezbędny nienasycony kwas tłuszczowy
Elementy zestawu komputerowego
Czy myślenie jest pracą? Wysiłek fizyczny i umysłowy
Budowa i funkcje mózgu Złudzenia optyczne
Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna nr 4 w Łodzi
UCZEŃ Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W SZKOLE
Trening metodą Warnkego
Zespół Szkół Specjalnych im. Janusza Korczaka ul. BernardaWały Mysłowice.
UPOŚLEDZENIE UMYSŁOWE WG
Zaburzenia psychiczne dzieci i młodzieży
Operacyjne sterowanie produkcją
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
Terapia SI jako metoda wspomagająca rozwój dziecka
CHORY NIEPRZYTOMNY NIEPRZYTOMNOŚĆ:
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Neuromed a profilaktyka autyzmu oraz zaburzeń ze spektrum autyzmu/ASD/
Komunikacja alternatywna i wspomagająca
Co to jest neurofeedback?
Witam! Mam nadzieję, że spodoba wam się moja prezentacja.
Prezentacje multimedialne
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka i jego rodziny
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
AKTUALNE DZIAŁANIA PORADNI Natalia Bismor. AKTUALIZOWANA W KAŻDYM ROKU SZKOLNYM OFERTA WARSZTATÓW: DLA DZIECI / UCZNIÓW „Program profilaktyczno- wychowawczy.
SUBWENCJA OŚWIATOWA oferta wyposażenia gabinetu psychologiczno-pedagogicznego termin składania wniosków:
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
pedagog oligofrenopedagog psychoterapeutka mgr Beata Łaba
Szkodliwość hałasu w szkole
Szachy są jak morze, w którym komar może się napić,
Specjalistyczny Trening Zarządzania Stresem sobota 10
KOMPUTER –  ZALETY I WADY 
Zapis prezentacji:

ZASADY DZIAŁANIA METODY EEG BFB ORAZ MOŻLIWOŚCI JEJ ZASTOSOWANIA EEG BIOFEEDBACK ZASADY DZIAŁANIA METODY EEG BFB ORAZ MOŻLIWOŚCI JEJ ZASTOSOWANIA

Spis treści: 1.Co to jest metoda EEG BFB? 2.Jaki jest cel stosowania EEG BFB? 3.Gdzie jest stosowana ta metoda? 4.Jak to działa? 5.Elementy wchodzące w skład zestawu EEG BFB? 6.W jakich sytuacjach stosujemy treningi? 7.Jak często stosuje się treningi? 8.Podsumowanie 9.Literatura

1. Co to jest metoda EEG BFB? Jest to metoda działająca w oparciu o fale mózgowe Należy do metod uczenia się, które wzmacniają nasz mózg Uczy trenowanego, aby jego mózg pobudzał określony wzorzec fal mózgowych i zmniejszył objawy negatywne Jest metodą zaliczaną do technik neurotechnologicznych wykorzystujących wiedzę medyczną, psychologiczną, pedagogiczną i bioinżynieryjną. Opiera się o elektroencefalografię /EEG/ Pozwala na uzyskanie świadomej kontroli w zakresie funkcji mózgu, przebiegającej poza naszą świadomością.

2. JAKI JEST CEL STOSOWANIA EEG BFB? Celem EEG BFB jest pozytywna, korzystna dla zdrowia regulacja fal mózgu, czyli zmiana wzorca fal mózgowych w procesie treningowym. Pomoc dzieciom i osobom dorosłym z zaburzeniami pracy mózgu i chorobami ośrodkowego układu nerwowego.

3. GDZIE JEST STOSOWANA TA METODA? Metoda Biofeedback została opracowana przez naukowców z ośrodka szkolenia astronautów NASA w USA i jest stosowana głównie w USA i Europie. Europie Polsce została najpierw wprowadzona do szpitali, przychodni, poradni psychologiczno-pedagogicznych, szkół i gabinetów prywatnych. Wykorzystywana jest przez: rehabilitantów, pedagogów, psychologów, logopedów, psychiatrów jako ważna metoda diagnostyczna, profilaktyczna i naprawcza.

4. JAK TO DZIAŁA? Sygnał EEG, odbierany jest elektrodami przyklejonymi na skórze głowy pacjenta. Sygnał jest przetwarzany do formy videogry przystępnej graficznie zarówno dziecku jak i dorosłemu. Pacjent śledzi videogrę na monitorze i próbuje kierować ją własną wolą i umysłem /bez stosowania myszki i klawiatury/. Za dobrze wykonane zadanie łączące się z powstawaniem pożądanych i hamowaniem niepożądanych pasm fal mózgu otrzymuje nagrodę. Osoba trenowana otrzymuje sprzężenie zwrotne drogą wzrokową, słuchową lub dotykową. W procesie uczenia mózg uczy się wytwarzać odpowiednie częstotliwości pasm fal mózgu i w sytuacjach poza gabinetem terapeuty.

Obraz na monitorze pacjenta…

I inne propozycje gier…

Obraz na monitorze terapeuty…

5. Elementy wchodzące w skład zestawu EEG BFB: komputer głowica do EEG adapter do EEG kabel optyczny elektrody dwa monitory drukarka głośniki

GŁOWICA I ADAPTER

ELEKTRODY

GŁOWICA Z PODŁĄCZONYMI ELEKTRODAMI I KABLEM OPTYCZNYM

PASTY PRZEWODZĄCO- MOCUJĄCE

6. W jakich sytuacjach stosujemy treningi EEG BFB?

TRENING SĄ WSKAZANE W: zaburzeniach koncentracji uwagi i jej utrzymywania depresji upośledzeniu umysłowym apatii zaburzeniach ciągłości snu zmęczeniu nie trzymaniu zwieraczy hipoglikemii zaburzeniach uczenia się bólu napięciowym lękliwości, płaczliwości jąkaniu tikach, natręctwach uzależnieniach agresji, ADHD autyzmie deficycie immunologicznym przepracowaniu

7. Jak często stosujemy treningi? W zależności od wagi problemu: w stanie zdrowia do optymalizacji funkcji 10 treningów w stanie lekkich i średnich zaburzeń pracy mózgu 20-60 treningów w stanie ciężkich zaburzeń 60-100 treningów

Odstępy między treningami nie powinny być zbyt długie. Najlepsze efekty osiągamy jeżeli trening odbywa się w trybie 3 razy w tygodniu.

8. Podsumowanie Metoda ta może być stosowana do optymalizacji funkcji w stanie zdrowia jak i w stanach ciężkich zaburzeń pracy mózgu. Może być metodą z wyboru przed podjęciem decyzji o podjęciu farmakoterapii. Dzięki popularności technologii komputerowej wśród dzieci i młodzieży metoda ta ma coraz szersze zastosowanie i przynosi wymierne efekty.

9. Literatura Pakszys Michaela; Rozwój EEG dziecka. Materiały EEG Instytutu Pakszys Michaela; Kompendium EEG Biofeedback. Materiały EEG Instytutu Child and Adolescent; Psychiatric Clinics of North America 2005/14/1 Informacja na stronach internetowych: www.eeg.com.pl www.psychiatria.pl www.isnr.com

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ!