CZYNNIKI HAMUJĄCE UCZENIE SIĘ

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
BEZPIECZEŃSTWO – JESTEŚMY NA TAK !
Advertisements

Uczeń trudny.
Zdrowo się odżywiamy Opracowała: Klasa 0.
który żyje miłością i pięknem, które wczoraj żyło radością”
Praca domowa w procesie dydaktycznym
Trzymaj Formę! - wprowadzenie
[Aleksander Dziedzic]
Profilaktyka wobec osób starszych
ZAŁOŻENIA REALIZACJI IV EDYCJI PROGRAMU EDUKACYJNEGO
Zdrowe Odżywianie Kto Nie Je Kapusty Ten Ma Brzuszek Pusty
Przedmiot: Medycyna Rodzinna, Wydział LEkarski II UM Poznan, VI rok
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 1 w Kaliszu
Aktywne spędzanie czasu z rodziną
WELLNESS – FILOZOFIA ZDROWIA
Coś o odżywianiu TRZYMAJ NORMĘ… PONAD FORMĘ.
Uzależnienia a rozwój dziecka
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
ZDROWE ODŻYWIANIE Wybór należy do Ciebie. Co wybierzesz? Julia Musiał.
Światowy dzień żywności
Przyczyny agresji i przemocy wśród dzieci i młodzieży
PROGRAM EDUKACYJNY „TRZYMAJ FORMĘ” ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 1
Nastolatki i ich problemy
CZAS WOLNY DZIECKA.
- Znaczenie wody w organizmie człowieka
Żywienie w sporcie.
Bezpieczna szkoła- Bezpieczny uczeń
Pokarm, który jesz, powinien ci dostarczyć wszystkiego, co niezbędne jest do życia i wzrostu. Aby być silnym i zdrowym, musisz jeść różne potrawy, ponieważ.
Szkoła z klasą 2.0 Martyna Pietrowicz.
Dzieciństwo jest snem rozumu
Białka W diecie człowieka.
Trzymamy formę- zdrowy styl życia
ZDROWY STYL ŻYCIA.
Zbilansowana dieta dla młodzieży Bożena Wajszczyk Zakład Epidemiologii i Norm Żywienia Instytut Żywności i Żywienia w Warszawie.
Wykonawca: Aneta Kozłowska kl. II G
Żelazne zasady zdrowego żywienia
Każdy z nas lubi w wolnym czasie pograć w gry lub oglądać telewizje. Zamykamy się w czterech ścianach zapominając o bożym świecie. Zapominamy jak bardzo.
JAK POMÓC UCZNIOWI OSIĄGNĄĆ SUKCES EDUKACYJNY
Co podać dziecku na talerzu ?
Przedszkole Miejskie nr 4 im. Jana Brzechwy w Będzinie.
W trosce o zdrowie.
CO MOGĄ ZROBIĆ RODZICE/NAUCZYCIEL, ABY POMÓC DZIECKU?
Dlaczego żywienie we wczesnym okresie życia jest ważne?
wst ę p Potrzeba uczenia się nie jest jedyną potrzebą z jaką uczniowie przychodzą do szkoły.Przychodzą też z potrzebą przynależności, wolności, zabawy,
Jak uczy się mózg? Twój mózg to najsprawniejszy komputer, ale musisz znać instrukcję obsługi, żeby umiejętnie z niego korzystać. Rozprawić się z.
Zdrowe odżywianie.
Problemy współczesnej młodzieży
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE
Wielkopolska Konferencja dla Nauczycieli Akcja KŁADKA
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
JAK SIĘ UCZYĆ? ROZPOZNAJEMY SWÓJ STYL UCZENIA SIĘ
 Jak wynika z przeprowadzonych przez naukowców badań, telewizja ma głównie pozytywny wpływ na rozwój dzieci i młodzieży, tylko w wypadku, gdy rodzice.
JAK SIĘ UCZYĆ, ŻEBY SIĘ NAUCZYĆ?
Nowoczesne techniki uczenia się
PRZYCZYNY NIEPOWODZEŃ SZKOLNYCH
”Choroby układu krążenia jako problem zdrowia publicznego w woj
Nowoczesne techniki uczenia się
Jesteś tym, co jesz JEDZ MĄDRZE I PIJ WODĘ.
Żywienie dzieci w wieku szkolnym
Metody komunikacji.
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
Planowanie pracy nauczyciela. PODSTAWA PROGRAMOWA  1. Cele ogólne – czego mamy nauczyć  2. Treści programowe – realizując je mamy nauczyć umiejętności.
Tutoring w szkole, czyli pomysł na małą wielką zmianę
Klasa pierwsza to start uczniów do samodzielnego i naukowego poznania świata. W trakcie aktywnego udziału w zajęciach.
Analiza ankiety przeprowadzonej w klasach IV – VI Szkoły Podstawowej na temat zdrowego żywienia -Ankieta przeprowadzona we wrześni 2015r -Badanie miało.
Wp ł yw higienicznego trybu ż ycia i aktywnego wypoczynku na dobre samopoczucie.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
18/09/2016 Zdrowe odżywianie. 2 Coś o zdrowym odżywianiu Zdrowe odżywianie - sposób odżywiania, polegający na przyjmowaniu substancji korzystnych dla.
W ZDROWYM CIELE ZDROWY DUCH
Zdrowie nie tylko w pigułce
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

CZYNNIKI HAMUJĄCE UCZENIE SIĘ

ROZWOJOWE BRAK STYMULACJI ZMYSŁOWEJ NIEDOSTATEK RUCHU BRAK DOTYKU BRAK INTERAKTYWNEJ, TWÓRCZEJ ZABAWY I KOMUNIKACJI PRZEMOC W RODZINIE

ELEKTRYCZNE NIEDOSTATECZNE SPOŻYCIE WODY NIEODPOWIEDNIE DOTLENIENIE ZBYT DŁUGIE PRZEBYWANIE W ZEWNĘTRZNIE DZIAŁAJACYCH POLACH ELEKTROMAGNETYCZNYCH

DIETETYCZNE NIEODPOWIEDNIA ILOŚĆ BIAŁKA BRAK NIEZBĘDNYCH AMINOKWASÓW I KWASÓW TŁUSZCZOWYCH DUŻO WĘGLOWODANÓW I CUKRÓW

MEDYCZNE MAŁA WAGA NOWORODKA CHRONICZNE INFEKCJE UCHA ŚRODKOWEGO ALERGIE, LEKI UŻYWKI PRZEROST DROŻDŻY NIEODPOWIEDNIA DIETA LUB SEN WYKORZYSTYWANIE DZIECKA SŁABY WZROK LUB SŁUCH

TELEWIZJA, KOMPUTERY, GRY TELEWIZYJNE PRZEMOC ZMNIEJSZONY ROZWÓJ WYOBRAŹNI MNIEJ INTERAKCYJNA KOMUNIKACJA BLOKADA WZROKU

RYWALIZACJA NIEODPOWIEDNIE OCZEKIWANIA (w domu, szkole, pracy i wobec samego siebie) RYWALIZACJA W SPORCIE I SZTUCE UCZENIE SIĘ W RELACJACH „ZWYCIĘZCA-PRZEGRANY”, A NIE W RAMACH WSPÓŁPRACY

SZKOLNE PROGRAMY NIEDOSTOSOWANE DO ROZWOJU NIEUSTANNE TESTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI NA NISKIM POZIOMIE FORMY WYKŁADU/PISANIA DLA CICHYCH KLAS NIEŚWIADOMOŚĆ LUB BRAK ZWRACANIA UWAGI NA STYLE UCZENIA (wzrokowcy, słuchowcy, kinestetycy)