Ewaluacja 2009/2010 Obszar: procesy zachodzące w szkole OFERTA EDUKACYJNA UMOŻLIWIA REALIZACJĘ PODSTAWY PROGRAMOWEJ.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
z przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej Gimnazjum nr 1 w Rydułtowach
Advertisements

Szko ł a Podstawowa nr 29 im. Giuseppe Garibaldiego ul. Fabryczna 19, 00 – 446 Warszawa 6-latki w naszej szkole.
X Liceum OGÓLNOKSZTAŁCĄCE
Dodatkowe zajęcia dydaktyczne
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2010/2011
Istnieje coś rzadszego od talentu - talent do tego, by dostrzec talent. … Elbert Hubbart.
Priorytet 2 Podlaskiego Kuratora Oświaty
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
PRZEDMIOT EWALUACJI SZCZEGÓŁOWE WARUNKI I SPOSOBY OCENIANIA WEWNĄTRZSZKOLNEGO Opracowanie: mgr M. Kwartnik (koordynator), mgr B. Buzdygan, mgr.
FREKWENCJI UCZNIÓW W ZSZ NR 30
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
Informacje ogólne Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r w sprawie warunków i sposobie oceniania, klasyfikowania.
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
Człowiek – najlepsza inwestycja Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Mała gmina - wielkie perspektywy!
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Możesz uczyć się wszędzie, ale u nas najlepiej Ci będzie ale u nas najlepiej Ci będzie.
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej
Nie wszyscy mamy te same zdolności, ale wszyscy powinniśmy mieć te same możliwości, aby swe zdolności rozwijać John. F. Kennedy.
„Jakość jest tym czego brak oznacza straty dla wszystkich”
SPRAWOZDANIE ZESPOŁU WSPIERANIA UZDOLNIEŃ
ORGANIZACJA WYCHOWANIA FIZYCZNEGO W INNYCH FORMACH
WITAMY w Gimnazjum nr 1 w Bielawie.
EWALUACJA WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI PROWADZONEJ PRZEZ SZKOŁĘ
Alternatywne formy zajęć wychowania fizycznego organizowane w Publicznym Gimnazjum im. Kazimierza Górskiego w Zespole Szkół w Widuchowej Widuchowa 2010.
Raport z ewaluacji wewn ę trznej w Zespole Szkó ł Ogólnokszta ł c ą cych w Pacynie rok szkolny 2011/2012r.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy.
PROGRAM WYRÓWNYWANIA SZANS EDUKACYJNYCH DZIECI I MŁODZIEŻY W ROKU 2007 TERAZ SZKOŁA! AKTYWIZACJA JST I ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH.
Raport z ewaluacji wewnętrznej w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Pacynie rok szkolny 2012/2013r.   „Uczniowie są aktywni ”  
PROJEKT „MÓJ WYBÓR – MOJA PRZYSZŁOŚĆ” REALIZOWANY PRZEZ
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
EWALUACJA ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH - KOŁA ZAINTERESOWAŃ GIMNAZJUM im. C. K
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Ewaluacja Szkolnego Programu Profilaktyki
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
Zainteresowania sportowe uczniów klas III –V - jako podstawa do planowania zajęć wychowania fizycznego w klasach IV-VI w roku szkolnym 2012/13 Szkoła Podstawowa.
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
“Szkoła w procentach”.
Wstępna analiza egzaminu gimnazjalnego.
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Szkoła Podstawowa im. Józefa hr. Skarbka w Woli Skarbkowej www. spwolaskarbkowa.osieciny.pl tel. (0-54)
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie ZGODNOŚĆ REALIZACJI WYBRANYCH OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH Z RAMOWYMI PLANAMI NAUCZANIA.
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
WIZJA Stworzenie dzięki odpowiedniemu programowi, metodom nauczania i środkom dydaktycznym, takich warunków nauczania i uczenia się, które umożliwią.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Kowalewie
Raport ewaluacji wewnętrznej EFEKTY DZIAŁALNOŚCI DYDAKTYCZNEJ, WYCHOWAWCZEJ I OPIEKUŃCZEJ ORAZ INNEJ DZIAŁALNOŚCI STATUTOWEJ SZKOŁY UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
GIMNAZJUM nr 34 ul. Czajkowskiego Łódź
Rok szkolny 2014/2015. Wzbogacenie oferty edukacyjnej szkoły o oddział sportowy w klasie IV.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ PRZEPROWADZONEJ W ROKU SZKOLNYM 2015/2016 W SZKOLE PODSTAWOWEJ IM. ST. STASZICA W GOŁKOWICACH.
„ KLASA MUNDUROWA” (2016/2017 – 2018/2019) . A tak to się zaczęło……..
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
Aktywność pozalekcyjna uczniów szkoły podstawowej Zespół Szkół im. o. Mariana Żelazka w Chludowie Ewaluacja Wewnętrzna rok szkolny 2011/2012.
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
Ul. Czajkowskiego Łódź GIMNAZJUM nr 34 ul. Czajkowskiego Łódź
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Praca z uczniem zdolnym w Zespole Szkół nr 8 we Włocławku
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Zapis prezentacji:

Ewaluacja 2009/2010 Obszar: procesy zachodzące w szkole OFERTA EDUKACYJNA UMOŻLIWIA REALIZACJĘ PODSTAWY PROGRAMOWEJ

Pytania obmyślał, zespół w składzie: Teresa Bogusz Danuta Gutowska Grażyna Flak Renata Kamińska Anna Królicka-Sobczak Andrzej Sawczuk

CEL jaki sobie postawiliśmy to: Zbadanie, czy oferta edukacyjna naszej szkoły umożliwia realizację podstawy programowej.

Pytania kluczowe: 1.Czy oferta odpowiada uczniom? 2.Jakie zajęcia pozalekcyjne funkcjonują w szkole? 3.Czy oferta jest wzbogacana? 4.W jaki sposób monitoruje się podstawę programową? 5.Czy w ofercie są dodatkowe godziny ułatwiające realizację podstawy programowej, a także realizowane się programy własne?

Kryteria sukcesu: 1.50% uczniów w skali szkoły uczestniczy w przynajmniej jednym kółku 2.30% uczniów prezentuje swoje osiągnięcia na zewnątrz

Kryteria sukcesu: 3. 60% uczniów jest zadowolonych z kółek 4. 60% usatysfakcjonowanych rodziców

Postanowiliśmy czerpać informacje z : 1.Ankiet od uczniów i rodziców 2.Wiadomości od wychowawców klas 3.Dzienników zajęć pozalekcyjnych 4.Kart konkursowych

Dobór populacji: Klasy I – VI oddziały A

Wyniki … Po przeanalizowaniu tysięcy stron dokumentów, przeankietowaniu wszystkich dostępnych uczniów, wypytaniu o wszystko każdego kto nie ratował się ucieczką, wykreśleniu, podkreśleniu a nawet zakreśleniu…. wyszło nam, że….

….nie jest tak źle!!!

Ilość zajęć pozalekcyjnych w roku obecnym i w latach poprzednich: / / / /2007

Ilość zajęć pozalekcyjnych na tle wybranych wrocławskich szkół podstawowych SP 93 SP 26 SP 22 SP 80 SP 20 SP 1 SP 74 SP 12 SP 118 SP 99 SP 107 ilość zajęć

Ilość osób uczestniczących w kółkach: W klasach A jest obecnie -140 osób (realnie chodzących do szkoły) W kółkach uczestniczą - 73 osoby To jest: 52% 48% 52% kółkowcy bezkółkowcy

W skali szkoły: Ilość uczniów we wszystkich klasach: 340 Ilość uczestniczących w kółkach: 201 To jest: 59% (do 60% brakuje nam 3 uczniów) kółkowcy bezkółkowcy

Adresatami zajęć pozalekcyjnych w naszej szkole są: klasy 0klasy 1-3klasy 4-6 ilość zajęć

Tematyka zajęć w naszej szkole dla klas 1 -6 : językowe sportowe matematyczno- informatyczne artystyczne regionalno–przyrodnicze ilość zajęć

W konkursach, prezentacjach, występach lub innych zawodach z klas A w tym semestrze uczestniczyło 56 osób - to jest 39,5 % - czyli trochę więcej niż zakładaliśmy.

Rodzice… i ich poziom zadowolenia z zajęć pozalekcyjnych: -rozdano 73 ankiety -wróciło 62 (84%) ankiet z czego 98,4% od zadowolonych rodziców.

Odpowiedzi rodziców: Najciekawsza wypowiedź: nasze dziecko nie uczestniczy w żadnym kółku oprócz angielskiego i matematyki, i jesteśmy zadowoleni takraczej taknie wiemraczej nienie

Uczniowie: Rozdane zostały 73 ankiety, wróciło 51 ankiet – 70% Zadowolonych uczniów mamy w naszej szkole: 90 %

Odpowiedzi uczniów na pytanie czy podobają Ci się zajęcia w których uczestniczysz?

Zapotrzebowanie czyli gdzie rodzice chcieliby widzieć swoje pociechy (wg. wpisów) : Piłka nożna – 9 Koszykówka – 7 Gimnastyka artystyczna – 7 Taneczne – 2 Plastyczne – 3 Teatralne – 2 Fotograficzne – 1 Zoologiczne – 1 Aikido – 1 Fotograficzne – 1 Szachy – 1

bo gdzie siebie chcieliby widzieć to wiadomo…

czyli o czym marzą uczniowie (wg. wpisów): Plastyka (dla klas starszych) - 8 SKS – 5 Koszykówka – 2 Kółko stolarskie – 2 Aikido - 2 Piłka ręczna – 1 Teatr – 1 Gimnastyka artystyczna – 1 Piłka nożna- 1 Zapotrzebowanie

Monitoring podstawy programowej: 1.Informacje w planie wynikowym z każdego przedmiotu – umożliwiają analizę jakościową. 2.Ilość odbytych godzin lekcyjnych – umożliwia analizę ilościową. 3.Nadzór dyrektorski. 4.Nauczyciele analizują realizację podstawy programowej pod katem określonych w niej wymagań, dokonują modyfikacji realizowanych planów pod kątem treści i godzin przeznaczonych na ich realizację (dostosowując do poziomu i specyfiki klasy).

Dodatkowe godziny W szkole są realizowane programy własne – wychowanie regionalne, kółka zainteresowań. Nauczyciele opracowali dostosowania wymagań dla uczniów ze wskazaniem PPP (zapewniają pełną realizację podstawy programowej). Opracowano Indywidualny Program edukacyjny dla ucznia z upośledzeniem znacznym Opracowano i wdrożono programy naprawcze z przedmiotu matematyka, przyroda i historia w klasach 6 – stworzenie uczniom możliwości opanowania podstawy programowej. W stosunku do uczniów, którzy zostali przyjęci z innych szkół stworzono możliwości uzupełnienia różnic programowych z zakresu edukacji regionalnej ( kl uczniów, klasa 6- 1 uczennica).

Wnioski: 1.Jest duże zapotrzebowanie na zajęcia sportowe i artystyczne w związku z tym należy zbadać zapotrzebowanie uczniów na tematykę kółek, tak aby w przyszłym roku bardziej odpowiadała ich potrzebom – czerwiec. 2.Włączyć dzieci do tworzenia planu pracy kółka- zapytać się uczniów o ich zdanie – zadanie dla każdego prowadzącego.

Dziękuję za uwagę! Prezentację przygotowała Anna Królicka-Sobczak Wrocław,