Kontrakt Terytorialny Przedsięwzięcia priorytetowe

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
innowacyjna wielkopolska
Advertisements

REGIONALNA STRATEGIA INNOWACJI aktualizacja na lata
Miejski obszar funkcjonalny – Puławy
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
Polityka Spójności ___________ Maciej Nowicki
POLITYKA ENERGETYCZNA W WOJEWÓDZTWIE ŁÓDZKIM Łódź, 28 marca 2008 r. POLITYKA ENERGETYCZNA W WOJEWÓDZTWIE ŁÓDZKIM Urząd Marszałkowski w Łodzi Łódź, 28 marca.
Fundusze europejskie, a rejestry publiczne Gdańsk, dn bezpieczny i skuteczny dostęp do zawartych w nich danych oraz rozwój systemów udostępniania.
Założenia Programu Operacyjnego dotyczącego Polski Wschodniej na lata Warszawa 09 stycznia 2013 r.
Konferencja informacyjna na temat na temat konkursu dotacji dla partnerstw samorządowych w ramach Programu Regionalnego MF EOG Warszawa 28 stycznia.
III Regionalna Konferencja Ewaluacyjna – Rzeszów 2010 Koncepcja systemu monitoringu i ewaluacji Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Podkarpackiego.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Rzeszów, 2 sierpnia 2006 r.. Tomasz Orczyk Departament Zarządzania EFS Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Doświadczenia wdrażania Europejskiego Funduszu.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
1 MOŻLIWOŚCI FINANSOWANIA INICJATYW KLASTROWYCH W RAMACH REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA OPOLSKIEGO NA LATA 2007 – dr Rafał Klimek.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Stan prac nad przygotowaniem PROW Kwiecień 2013 WARSZAWA 23 kwietnia 2013 r. 1.
Projekt Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego, Biuro.
1 Regionalny Program Operacyjny Województwa Podlaskiego na lata projekt Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Polityki Regionalnej.
Projekty zgłoszone do Funduszu Spójności z Dolnego Śląska – ich rola w kształtowaniu polityki regionalnej Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki.
Wymiar miejski polityki spójności Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Piotr Siewierski Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Łódź, 7 grudnia 2012.
Rozw ó j Polski Wschodniej. 2 października 2007 r. komisarz ds. polityki regionalnej Danuta Hübner podpisała decyzję Komisji Europejskiej przyjmującą
Kontrakt Terytorialny Województwa Kujawsko-Pomorskiego informacja na temat stanu przygotowań 26 sierpnia 2013 r r.
Zespół ds. Energetyki WFOŚiGW w Gdańsku
Poprawa jakości powietrza jednym z kluczowych ekologicznych wyzwań w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Śląskiego na lata Katowice,
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego Lubuska Strategia Ochrony Zdrowia na lata 2010 – 2013.
Świlcza, r.. Ocena formalna wniosków Ocena merytoryczna wniosków Ocena strategiczna wniosków Wybór projektów do dofinansowania Urząd Marszałkowski.
1 Wsparcie przedsiębiorczości z funduszy strukturalnych w latach 2007 – 2013 Tomasz Nowakowski Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.
Perspektywa finansowa :
Odnawialne źródła energii Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego Polski Kongres Energii Odnawialnej Płock, 3 luty 2014 r. Warszawa, 3.
Wsparcie finansowe inwestycji w odnawialne źródła energii w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata Pawłowice,
Finansowanie inwestycji sektora gospodarki odpadami w nowej perspektywie Paweł Orłowski Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury i.
Strategia Rozwoju Ostródzko-Iławskiego Obszaru Funkcjonalnego OBSZARY OBJĘTE WSPÓŁPRACĄ W RAMACH OIOF Ochrona zdrowia, bezpieczeństwo publiczne, pomoc.
Rzeszów, 23 maja 2014 Regionalna polityka elementem wsparcia innowacyjności przedsiębiorstw.
Wybór przedstawicieli organizacji pozarządowych do Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego na lata
Inicjatywa JESSICA – pierwsze doświadczenia z perspektywy regionalnej
RPO dla Mazowsza #RPO wyjście z grupy regionów słabiej rozwiniętych silne zróżnicowania wewnętrzne Szczególna sytuacja województwa mazowieckiego.
Wizja Mazowsza do 2030 r. Adam Struzik Marszałek Województwa Mazowieckiego Warszawa, 6 maja 2015 r.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Dolnośląskiego
Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego na lata
Biuro Konsultingowe „ADVISER” zaprasza Państwa do zapoznania się z możliwościami dofinansowania przedsięwzięć w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny.
Informacja na temat stanu przygotowania do wdrożenia RPO WKP ze szczególnym uwzględnieniem prac dot. Szczegółowego Opisu Osi Priorytetowych RPO.
Tan prac nad Szczegółowym Opisem Osi Priorytetowych RPO WP Stan prac nad Szczegółowym Opisem Osi Priorytetowych RPO WP Adam Hamryszczak.
PROGRAM OPERACYJNY Infrastruktura i Środowisko Zielona Góra, r.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Toruń, 18 lutego 2016 r.
1 Zintegrowane Inwestycje Terytorialne (ZIT). 2 Zintegrowane Inwestycje Terytorialne to nowy instrument: - rozwoju terytorialnego, - wdrażania zintegrowanych.
Harmonogram prac nad RPO WD DziałanieTermin I projekt RPO WD października 2013 r. Konsultacje społeczne28 października - 2 grudnia 2013 r.
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Stan na dzień (KSI SIMIK) Urząd Marszałkowski.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Stan na dzień (KSI SIMIK) Urząd Marszałkowski.
1 Wprowadzenie Dostępne środki z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w latach
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Unijna recepta dla służby zdrowia Wsparcie dla sektora.
Justyna Wieczorkiewicz-Molendo Biuro ZIT WrOF Urząd Miejski Wrocławia Mechanizm Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych /ZIT/ jako nowe rozwiązania dla.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Kieleckiego Obszaru Funkcjonalnego na lata Kielce, maj 2017 r.
Wielkopolskie inteligentne specjalizacje - podsumowanie udzielonego wsparcia w latach /06/2017.
Strategia ZIT Obszaru Metropolitalnego Gdańsk–Gdynia–Sopot do 2020 roku Komitet Monitorujący Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na.
Stan wdrażania programów operacyjnych na lata
Projekt strategiczny „Zintegrowane Inwestycje Terytorialne PLUS”
Propozycja zmian Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko- Pomorskiego na lata
Adam Struzik Marszałek Województwa Mazowieckiego
Warunki wstępne (ex ante) stan
Toruń, kwiecień 2017 r.   Departament Rozwoju Regionalnego
Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi, Wydział Zarządzania RPO Projekt Umowy Partnerstwa Linia demarkacyjna interwencji pomiędzy poziom.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubelskiego
„ROBOCZEGO PROGRAMU DZIAŁAŃ ZIT WrOF”
WIELKOPOLSKI REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY NA LATA
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
STAN WDRAŻANIA RPO - LUBUSKIE 2020
Zapis prezentacji:

Kontrakt Terytorialny Przedsięwzięcia priorytetowe Adam Hamryszczak Z-ca Dyrektora Departamentu Rozwoju Regionalnego Rzeszów, 13 grudnia 2013 r.

O czym będą mówił ? Czym jest Kontrakt Terytorialny ? Obszary tematyczne Kontraktu Nabór przedsięwzięć kluczowych Wyniki Naboru Pismo z MRR Integracja przedsięwzięć Przykłady zintegrowanych przedsięwzięć 2

Kontrakt terytorialny 2014-2020 Kontrakt terytorialny będzie umową określającą: Cele i przedsięwzięcia priorytetowe, które mają znaczenie dla rozwoju kraju oraz wskazanego województwa. Sposób ich finansowania, koordynacji i realizacji Kontrakt terytorialny jest instrumentem o wiele szerszym niż kontrakt wojewódzki, gdyż nie obejmuje wyłącznie zadań objętych RPO. Wprowadzona nowa forma ułatwi właściwe określenie potencjałów rozwojowych, jak też ustalenie zasad związanych z realizacją polityki regionalnej. 3

Podmioty zaangażowane w realizację Kontraktu Terytorialnego Kontrakt terytorialny jest wynikiem dwustronnych negocjacji pomiędzy rządem i samorządami terytorialnymi. Pierwsza edycja kontraktów terytorialnych obejmie jedynie kontrakty pomiędzy rządem i samorządem wojewódzkim. 4

Przygotowanie i negocjacje Kontraktów Terytorialnych Proces formułowania stanowisk na szczeblu rządowym i samorządowym Obejmuje opracowanie mandatu negocjacyjnego po stronie rządowej i po stronie samorządowej. W wyniku negocjacji powstaje wspólna wizja rozwoju dotycząca danego terytorium, lista przedsięwzięć priorytetowych niezbędnych dla jej realizacji oraz zobowiązania umawiających się stron. Przygotowanie mandatów negocjacyjnych rządu i samorządu. Procedura negocjacji - po stronie rządowej odpowiada minister właściwy ds. infrastruktury i rozwoju - po stronie samorządowej odpowiada marszałek województwa (koordynator procesu negocjacji – wyznaczony przez marszałka województwa) Zatwierdzenie kontraktów i rozpoczęcie ich realizacji – po akceptacji przez Radę Ministrów i Zarząd Województwa strony podpisują kontrakt. 5

Innowacyjność i przedsiębiorczość Transport Środowisko Energetyka Obszary tematyczne określone w „Zasadach funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach 2014 – 2020” MRR, 03.08.2012r. Innowacyjność i przedsiębiorczość Transport Środowisko Energetyka Rewitalizacja Edukacja i rynek pracy Wykluczenie społeczne 6

Nabór przedsięwzięć priorytetowych Termin naboru: 17 lipca – 21 sierpnia 2013r. Beneficjenci: jednostki samorządu terytorialnego, administracja rządowa, podmioty odpowiedzialne za realizację zadań w obszarze infrastruktury drogowej i kolejowej na terenie województwa podkarpackiego, klastry, szkoły wyższe, jednostki badawczo-rozwojowe, jednostki naukowe, grupy przedsiębiorców, organizacje pozarządowe, Typy inwestycji: przedsięwzięcia infrastrukturalne z zakresu transportu, środowiska, energetyki, przedsięwzięcia badawczo-rozwojowe, w tym realizowane przez inicjatywy klastrowe oraz przedsiębiorstwa, przedsięwzięcia z zakresu rynku pracy, edukacji, włączenia społecznego i przeciwdziałania ubóstwu, przedsięwzięcia zintegrowane, Kryteria: co najmniej regionalna skala oddziaływania, wpływ na atrakcyjność i konkurencyjność województwa, wpływ na sytuację społeczno – gospodarczą, zgodność z dokumentami strategicznymi/programowymi, minimalna wartość przedsięwzięcia infrastrukturalnego 50 mln PLN, natomiast pozostałych 10 mln PLN 7

Zestawienie wniosków w podziale na sektory Lp. Sektor Ilość wniosków 1. Sfera B+R 13 2. Przedsiębiorczość i potencjał inwestycyjny regionu 19 3. Sektor ICT 9 4. Energetyka i ochrona środowiska 109 5. Kultura 14 6.  Zapobieganie zagrożeniom 8 7. Turystyka 15 8. Transport i infrastruktura komunikacyjna 139 9. Ochrona zdrowia 35 10. Sport i edukacja 41 11. Rynek pracy, włączenie społeczne Wpłynęło 421 wniosków na kwotę ok. 41 mld zł. 8

Wyniki naboru ? 9

Wstępna lista przedsięwzięć W dniu 17 września 2013r. Zarząd Województwa Podkarpackiego przyjął wstępną listę przedsięwzięć priorytetowych planowanych do realizacji na terenie województwa podkarpackiego do ujęcia w mandacie negocjacyjnym Samorządu Województwa do Kontraktu Terytorialnego na lata 2014 – 2020. Na wstępnej liście znalazło się 143 przedsięwzięcia o łącznej wartości 26 043,1 mln zł. Dalszym etapem było przesłanie przedmiotowej listy do Ministerstwa Rozwoju Regionalnego 10

Źródła finansowania Program Operacyjny Polska Wschodnia 2014-2020 2. Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 3. Program Operacyjny Inteligentny Rozwój 2014-2020 4. Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 5. Budżet Państwa 11

Pismo z MRR w sprawie Kontraktu Terytorialnego z dnia 12.11.2013r. W piśmie Ministerstwo Rozwoju Regionalnego informuje o konieczności zmniejszenia liczby przedsięwzięć do maksymalnie kilkunastu. Wskazuje priorytetowe obszary na których należy się skupić podczas zmniejszania liczby przedsięwzięć, ograniczając ich ilość w stosunku do przyjętych „Zasad funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach 2014 – 2020”. Ponadto wskazano, że realizacja dróg ekspresowych i krajowych wynikać powinna z Dokumentu Implementacyjnego do Strategii Rozwoju Transportu do roku 2020 Przedsięwzięcia powinny się charakteryzować dużym stopniem przygotowania tak aby ich realizacja nastąpiła w perspektywie najbliższych 2 – 3 lat. 12

Obszary tematyczne wskazane przez MRR Niskoemisyjny transport miejski (ZIT) Wsparcie sieci ciepłowniczych i chłodniczych (ZIT) Modernizacja energetyczna budynków użyteczności publicznej i budynków mieszkaniowych (ZIT) Projekty w zakresie infrastruktury B+R w ramach RPO ? Projekty w zakresie kultury, ochrony zdrowia i sportu

Integracja przedsięwzięć W związku z otrzymanym pismem z Ministerstwa Rozwoju Regionalnego podjęto prace polegające na integracji projektów. Przeprowadzono szereg spotkań z potencjonalnymi wnioskodawcami tak aby stworzyć zintegrowane przedsięwzięcia. Prace nad nową zaktualizowaną listą uwzględniającą wskazówki MRR trwają, wnioskodawcy aktualizują formularze zgłoszeniowe. 14

Przykładowe przedsięwzięcia: Innowacyjne technologie materiałowe oraz systemy konstruowania, wytwarzania i eksploatacji w przemyśle lotniczym i kosmonautyce. Interaktywne Centrum Edukacji Naukowo Technicznej im. Ignacego Łukasiewicza (ICENT). BEZPIECZNE PODKARPACIE – poprawa bezpieczeństwa w regionie poprzez realizację wiązki strategicznych projektów. BŁĘKITNY SAN – kompleksowa regulacja gospodarki wodno – ściekowej miast i gmin położonych wzdłuż rzeki San. 15

1. Innowacyjne technologie materiałowe oraz systemy konstruowania, wytwarzania i eksploatacji w przemyśle lotniczym i kosmonautyce Wnioskodawca: Politechnika Rzeszowska powstał z połączenia 2 projektów: (1) „Innowacyjne, wysoko zaawansowane technologie materiałowe oraz ich transfer do gospodarki”, (2) „Nowoczesne systemy konstruowania, wytwarzania i eksploatacji w przemyśle lotniczym i kosmonautyce” Wartość projektu: 205,00 mln zł.

2. Interaktywne Centrum Edukacji Naukowo Technicznej im 2. Interaktywne Centrum Edukacji Naukowo Technicznej im. Ignacego Łukasiewicza Przedmiot przedsięwzięcia: Utworzenie INTERAKTYWNEGO CENTRUM EDUKACJI NAUKOWO TECHNICZNEJ IM. IGNACEGO ŁUKASIEWICZA (ICENT) Rozwój sieci mniejszych placówek, tworzących zintegrowany i synergiczny regionalny system popularyzujący naukę i innowację wśród mieszkańców regionu, specjalizujący się w obszarach uznanych za inteligentne specjalizacje regionu (lotnictwo, jakość życia, informatyka, odnawialne źródła energii), w oparciu o narzędzia i metody sensorycznego modelu przekazywania wiedzy. Lider projektu: Fundacja Wspierania Edukacji przy Stowarzyszeniu Dolina Lotnicza (Lider konsorcjum) Partnerzy Projektu: Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania; Uniwersytet Rzeszowski Przewidywany okres realizacji: III kw. 2014 – III kw. 2017 Koszty przedsięwzięcia: 97,3 mln zł   17

3. Bezpieczne Podkarpacie Wnioskodawca: porozumienie trzech szpitali Zespół Opieki Zdrowotnej w Dębicy, Szpital Specjalistyczny w Jaśle, Samodzielny Publiczny Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej - Powiatowy Szpital Specjalistyczny w Stalowej Woli Lider projektu: Zespół Opieki Zdrowotnej w Dębicy. powstał z połączenia 3 projektów: „Zwiększenie bezpieczeństwa zdrowotnego mieszkańców województwa podkarpackiego poprzez budowę lądowiska dla śmigłowców medycznych oraz zakup aparatury medycznej dla oddziałów szpitalnych i szpitalnego oddziału ratunkowego w ZOZ w Dębicy. Budowa lądowiska dla Szpitala Specjalistycznego w Jaśle wraz dostosowaniem i doposażeniem Szpitalnego Oddziału Ratunkowego. Poprawa bezpieczeństwa, jakości i dostępności usług medycznych dla mieszkańców północnej części Podkarpacia poprzez dostosowanie szpitala w Stalowej Woli do aktualnych wymogów państwowego ratownictwa medycznego. Wartość projektu: 53,40 mln zł 18

4. Błękitny San Wnioskodawca: Porozumienie międzygminne „BŁĘKITNY SAN” (skład: gminy położone wzdłuż rzeki San) Lider projektu: Miasto i Gmina Lesko, Gmina Dubiecko, Gmina Miejska Przemyśl, Gmina i Miasto Nisko. powstał z połączenia 3 projektów: (1) „Gospodarka wodno – ściekowa gmin w dolinie Błękitnego Sanu.” – złożony przez: Porozumienie międzygminne „BŁĘKITNY SAN”, (2) „Ochrona zbiorników: Solińskiego i Myczkowieckiego przed eutrofizacją poprzez racjonalna gospodarkę wodno – ściekową na terenie gmin Ustrzyki Dolne, Solina i Czarna graniczących z Jeziorem Solińskim” - złożony przez: Gminy: Ustrzyki Dolne, Solina, Czarna, (3) „Gospodarka wodno – ściekowa zlewni górnego biegu rzeki San i zbiornika Solińskiego.” - złożony przez: Gminy zrzeszone w Związku Bieszczadzkich Gmin Pogranicza. Wartość projektu: 1 600,303 mln zł. 19

Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego Departament Rozwoju Regionalnego Al. Łukasza Cieplińskiego 4 35-010 Rzeszów http://rpo.podkarpackie.pl/perspektywa/ Dziękuję Państwu za uwagę Rzeszów, 13.12.2013r. 20