Komunikacja internetowa - kreowanie nowej wartości

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PREZENTACJA SYSTEMU eDokumenty
Advertisements

Polish Yellow Pages Operator Telekomunikacyjny Yellow Phone ,
Marketing usług transportowych
Prezentacja firmy Remigiusz Siudziński Warszawa,
Handel elektroniczny - definicja
Dostęp do Internetu Frame Relay tp
Pozwól pomóc swojej firmie! Informacje o systemie.
Wykład 1 Zagadnienia handlu elektronicznego
Definicja Benchmarking definiowany jest jako „nieprzerwany proces porównywania wyników przedsiębiorstwa, systemów zarządzania, procesów, produktów i usług.
Amadeo Rapid Market System Szybkiej Sprzedaży Amadeo Rapid Market System szybkiej sprzedaży.
PARTNERSTWO na rzecz rozwoju rynku pracy powiatu starogardzkiego Projekt 50+ doświadczenie.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
INFORMAYZACJA PRZEDSIĘBIORSTW
Zastosowania Internetu
Katedra Marketingu Usług
Rynki konkurencji niedoskonałej
Promocja destynacji turystycznej za granicą
Zarządzanie projektami
Nowoczesny system zarządzania firmą
Marketing elektroniczny w turystyce
INTERNET A KONKURENCYJNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTWA
Zasady funkcjonowania Warszawa Program marketingowy.
Search Engine Optimization
WYDZIAŁ INŻYNIERII PRODUKCJI I LOGISTYKI
Rola Internetu w masowej personalizacji produktu
PREZENTACJA PLATFORMY
ANALIZA KLUCZOWYCH SEKTORÓW WOJEWÓDZTWA PODLASKIEGO
Wykorzystanie nowoczesnych technik informatycznych w obsłudze ruchu turystycznego Konwersatorium III.
R24 Maksimum korzyści z rezerwacji online
Sage w Polsce Prezentacja firmowa kwiecień 2010.
Internet w procesie komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem
Różnicowanie cen na rynku hotelarskim
Interactive Marketing Partner marketing
czego się spodziewasz”.
RESCOLD Sp.J. Zamówienia on-line Informacja dla klientów na temat sprzedaży przez internet.
System zamawiania on-line
PROMOCJA TURYSTYKI WIEJSKIEJ W POLSCE DOŚWIADCZENIA I WYZWANIA
Bezpieczny Mobilny Podpis Elektroniczny
Istota konkurencji w internecie …
STAĆ CIĘ NA INNOWACJE System CRM w Focus Telecom Polska - cechy i funkcjonalność usługi Autor: Tomasz Paprocki.
Spotkanie Centrum Poczty i Postdata S.A.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Internetowego Biura Rachunkowego
Narzędzie wspierające zarządzanie organizacj Parentis Sp. z o. o
Urządzenia 1 mld smartfonów do 2016 r., 350 mln z nich jest używanych w pracy Ludzie 82 % populacji online korzysta z sieci społecznościowych Chmura.
W W W Łukasz Stochniał.
Definicja konkurencji, jej formy i narzędzia.
Na czym polega istota i praktyczna użyteczność w CRM modelu „sześciu rynków” Filip Tadaj
INTERNET TO ŹRÓDŁO WIEDZY, i PIENIĘDZY ! PROGRAM NetBiz.
PRODUKT.
Dr Małgorzata Ganczar. Przedsiębiorstwo elektroniczne Przedsiębiorstwo, które specjalizuje się w dokonywaniu transakcji kupna/sprzedaży produktów poprzez.
Prawdy oczywiste Twoja firma w obliczu nowej ustawy o prawach konsumenta - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
Analiza działalności przedsiębiorstwa aspekty finansowo-ekonomiczne oprac. mgr Karol Tarkowski.
MARKETING MIX mgr Agata Wiznerowicz.
Opracował: Jan Załęcki – Wiceprezes Marketing Relacji Sp z o.o. na podstawie publikacji Philipa Kotlera oraz opracowania Mark Angelo Reyes, MARKMA Warszawa,
Zintegrowane systemy informatyczne
Założenia – BMC#1 Busin ess Mod el Canv as #1 Kluczowe partnerstwa Główne działaniaWartość Relacje z klientamiKlienci Dostawcy mięsaProdukcja Reklamy.
„Infrastruktura zakładu opieki zdrowotnej i aparatura medyczna – jak efektywnie dokonywać pożądanych zakupów” KIELCE 20 WRZEŚNIA 2012 WITOLD PONIKŁO.
STAĆ CIĘ NA INNOWACJE Systemy Call Center Sp. z o.o.
ZAŁOŻENIA PORTALU. teleKROWA.pl to portal, którego celem jest ułatwienie konsumentom znalezienia optymalnej oferty związanej z:  telefonami komórkowymi,
Afektywne podejście do lojalności
SEGMENTACJA RYNKU.
Zarządzanie sklepem internetowym
REKLAMA INTERNETOWA Katarzyna Czepółkowska. Marketing internetowy ■ Marketing internetowy – forma marketingu, używająca jako medium Internetu i strony.
Reklama audiowizualna. Definicja reklamy Reklama jest najbardziej popularnym środkiem komunikowania się firm z odbiorcą. Jest istotnym elementem marketingu.
Reklama pakietowa w Ogólnopolskim Systemie Informacji Gospodarczej TAI
eConnect Inteligentne centrum obsługi
Marketing w Firmie.
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
Zarządzanie sklepem internetowym
Zapis prezentacji:

Komunikacja internetowa - kreowanie nowej wartości dr Jacek Bazarnik Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie

„wartości dla klienta” (Value for the Customer) VC lub CV Wartość Koszty Korzyści jest to nadwyżka subiektywnie odczuwanych przez klienta korzyści nad subiektywnie postrzeganymi kosztami, związanymi z nabywaniem i konsumowaniem danego produktu.

WARTOŚĆ DLA KLIENTA Wartość dostarczona klientowi Suma korzyści Korzyść z funkcji usługi Korzyści z jakości usługi Suma korzyści dla klienta Korzyści z obsługi (personel) Korzyści z wizerunku (marki) Korzyści z psychologiczne Wartość dostarczona klientowi Koszty Finansowe (w tym cena) Koszty zużytego czasu Suma kosztów poniesionych przez klienta Koszt zużytej energii Koszt zaangażowania psychicznego

Jak zwiększyć wartość dla klienta? Zwiększyć korzyści. Zmniejszyć koszty nabycia.

Porównanie marketingu transakcyjnego i relacyjnego Orientacja na marketing Orientacja na klienta Produkt rozumiany jest jako „obiekt” lub strumień korzyści dla konsumenta, innowacje mają charakter incydentalny Produkt – usługa, rozumiany jest jako „proces”, seria epizodów składających się na relację z klientem, zróżnicowany, innowacje są dokonywane w sposób ciągły Źródło: Sagan A., Marketing relacyjny, StatSoft, http://www.statsoft.pl/czytelnia/marketing/relacyjny.pdf 5

Porównanie marketingu transakcyjnego i relacyjnego Orientacja na marketing Orientacja na klienta Komunikacja ma charakter masowy, jest powtarzalna, jednokierunkowa, inicjowana zwykle przez „nadawcę” (firmę), która ma pozycję dominującą Komunikacja ma charakter indywidualny personalizowany, dwukierunkowa, inicjowana również przez „odbiorcę” (konsumenta) Źródło: Sagan A., Marketing relacyjny, StatSoft, http://www.statsoft.pl/czytelnia/marketing/relacyjny.pdf 6

NARZĘDZIA KOMUNIKACJI BEZPOŚREDNIEJ Katalogi Wysyłka pocztowa Telefon Internet 7

Najważniejsze cechy Internetu Interaktywność Możliwość indywidualizacji i personalizacji przekazu Wielokierunkowy przekaz informacji Możliwość natychmiastowej reakcji Łatwiejsze docieranie do zainteresowanych Możliwość dotarcia do ludzi na całym świecie Możliwość łączenia różnych mediów Różnorodność form przekazu Możliwości tworzenia społeczności, łatwość tworzenia więzi 8

Wartość dodatkowa dla klienta w komunikacji internetowej oszczędność czasu; znaczna wygoda poprzez łatwy i szybki dostęp do informacji; możliwość porównywania konkurencyjnych ofert; możliwość lepszego zapoznania się z ofertą - brak ograniczeń czasowych; dostęp do zdecydowanie szerszego asortymentu usług; dostęp do oferty firm w całej Polsce; 9

Wartość dodatkowa dla klienta w komunikacji internetowej bardziej szczegółowe opisy produktów; możliwość przeglądania oferty oraz obsługa klienta 24 godziny na dobę, 365 dni w roku; możliwość wyszukiwania produktu według dowolnego zadanego kryterium, na przykład ceny, wyposażenia; nowe możliwości niedostępne w tradycyjnych biurach, na przykład: przeczytanie recenzji książki w wirtualnej księgarni; obniżenie kosztów połączeń telekomunikacyjnych. 10

Wartość dodatkowa dla usługodawcy w komunikacji internetowej oszczędności – ominięcie pośredników; możliwości multimedialne, jakie daje sieć, pozwalają tej formie komunikacji konkurować ze wszystkimi tradycyjnymi formami komunikacji; dostęp do rynku światowego – ponad 1 miliard potencjalnych klientów; efektywność - prezentacja oferty 24 godziny na dobę, 365 dni w roku, bez zwiększenia kosztów oraz szybki kontakt z partnerami;

Wartość dodatkowa dla usługodawcy w komunikacji internetowej obniżenie kosztów połączeń telekomunikacyjnych; wzrost poziomu sprzedaży; wzrost wartości firmy, wzmocnienie jej pozycji; interaktywność - powoduje, że komunikacja on-line może dostarczyć sprzedającemu znacznie więcej informacji o kliencie, jego potrzebach, guście, upodobaniach itd.;

Agregatorzy zbierają i prezentują w jednym miejscu oferty wielu gospodarstw, działalność prowadzą najczęściej przedsiębiorstwa niezależne (dzięki temu nie ma wątpliwości, czy wszystkie oferty są traktowane na równi i czy dobór ofert dla klientów nie jest manipulowany), dodatkowe informacje i aplikacje pomagają klientom łatwo przeszukiwać bazę danych i wybrać właściwy obiekt, dzięki temu, że klienci poprzez swoje zachowanie na witrynie lub podawanie pewnych informacji bezpośrednio określają swoje preferencje, agregatorzy są w stanie automatycznie: podzielić klientów na segmenty, dobrać dla nich najlepsze oferty, różnicować cenę (wszystko to dzięki użyciu systemów CRM). http://www.agroturystyka.pl/

wartość agregatora dla użytkownika wynika z sześciu cech - szerokość oferty, - organizacja informacji, - atrakcyjna cena, - wygoda użytkowania, - pomoc w wyborze właściwej oferty, - pomoc w realizacji zamówienia. http://www.wakacje.agro.pl/ http://www.e-agroturystyka.pl

PROMOCJA FIRMOWEGO SERWISU WWW Nazwa Alternatywna nazwa Opis Rejestracja strony w wyszuki-warkach i katalogach Web positioning Optymalizacja serwisu WWW w celu uzyskania wyższej pozycji w rankingach serwisów wyszukiwawczych i tym samym zwiększenia oglądalności stron. Reklama AdWords Gwarancja obecności na górze wyników wyszukiwania ma bezpośrednie przełożenie na zwiększenie ruchu w serwisie WWW Wymiana linków Link exchange Forma promocji polegająca na umowie między dwoma serwisami dotycząca umieszczenia adresu do strony firmy na innym serwisie WWW http://www.google.pl/ Link sponsorowany