Szkoła Podstawowa Nr 3 ul. 29 Listopada – 100 Łańcut

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pomoc psychologiczno –pedagogiczna w szkole ponadgimnazjalnej
Advertisements

Grupa Edukacyjna Aktywne Szkolenia Sp. z o. o
Indywidualne zajęcia rewalidacyjne dla uczniów niepełnosprawnych (z orzeczeniami poradni psychologiczno-pedagogicznych o potrzebie kształcenia specjalnego)
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Zadania nauczyciela i jego rola w udzielaniu pomocy psychologiczno-
Organizacja udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Pojęcie integracji Bariery architektoniczne Nauczyciele w integracji
Łódź, ul. Łanowa 16. Nasza Szkoła jest wesoła, Każdy uczeń o tym wie. Zośka swoim parasolem Chroni Ciebie oraz mnie.
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 1 w Kaliszu
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
Warto wiedzieć… Pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
PODSTAWY PRAWNE PRACY Z UCZNIEM O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU.
 Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w oświacie w świetle nowego rozporządzenia materiał opracowany na podstawie rozporządzenia oraz spotkań szkoleniowych.
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Barbara Łaska Wydział Wspierania Rozwoju Kuratorium Oświaty w Łodzi
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
Projekt "Mamo! Tato! Wyrosłem z przedszkola" realizowany jest w ramach zadania publicznego pn. Realizacja szkolnych projektów promujących przyjazną adaptację.
PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Dydaktyka ogólna.
Nowe regulacje prawne zawarte zostały w rozporządzeniach:
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
PEDAGOG SZKOLNY.
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej na terenie szkoły
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Zespół Oświatowych Placówek integracyjnych w micigoździe
KONFERENCJA „UCZEŃ Z ZABURZENIAMI ZACHOWANIA I EMOCJI”
 Dla uczniów z orzeczeniem: o potrzebie indywidualnego obowiązkowego, rocznego przygotowania przedszkolnego indywidualnego nauczania  Dla uczniów z opinią.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH W PSP NR2 IM.J.KORCZAKA W KLUCZBORKU   Na.
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA NOWE OBOWIĄZKI NAUCZYCIELA
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Choceniu Klasa Terapeutyczna.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Orzecznictwo w procesie diagnozy FASD Barbara Woszczyna Tomaszowice 2015r.
Kształcenie integracyjne jest alternatywną formą nauczania i wychowania w warunkach szkoły ogólnodostępnej. Włączenie uczniów niepełnosprawnych do zespołu.
WITAMY W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 51 z Oddziałami Integracyjnymi im. Fryderyka Chopina w Katowicach.
PORADNIE PSYCHOLOGICZNO - - PEDAGOGICZNE Hanna Śniatała Renata Scholtz.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
Ul. Lipska 2, Radom Tel: (48) W Zespole Szkół Specjalnych i Placówek Oświatowych w Radomiu funkcjonują: Zespół Wczesnego Wspomagania.
INTEGRACYJNA SZKOŁA PODSTAWOWA NR 67 im. Janusza Korczaka w ŁODZI, UL. MARATOŃSKA 47b Tel./Fax:
SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY NR 4 (dla Dzieci Niesłyszących) Łódź ul. Krzywickiego 20
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
Opracowanie : Joanna Zamojska
Podstawa: art. 47 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 roku
Pomoc psychologiczno- pedagogiczna
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
Zadania pedagoga szkolnego
pomoc psychologiczno pedagogiczna w szkole
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 9 sierpnia 2017 r
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Zespół Oświatowych Placówek Integracyjnych w Micigoździe czerwiec 2016
Kształcenie specjalne
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
POMOC PSYCHOLOGICZNO- PEDAGOGICZNA
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Zapis prezentacji:

Szkoła Podstawowa Nr 3 ul. 29 Listopada 21 37 – 100 Łańcut im. 10 Pułku Strzelców Konnych w Łańcucie ul. 29 Listopada 21 37 – 100 Łańcut tel./fax (017) 2252434 e-mail: sp3lancut@poczta.onet.pl www.sp3-lancut.republika.pl

Szkoła Podstawowa Nr 3 w Łańcucie Jest szkołą publiczną; Organem prowadzącym jest Urząd Miasta Łańcut; W szkole uczy się 304 uczniów w 13 oddziałach: - 11 klas ogólnych, - 2 klasy integracyjne, do których mogą uczęszczać dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych, W roku szkolnym 2011/2012 planujemy 2 klasy pierwsze, w tym 1 integracyjną; Nasza kadra to wykwalifikowani, kreatywni nauczyciele – z dziećmi pracuje obecnie 37 nuczycieli.

Szkoła dysponuje oddziałami integracyjnymi; zespołem wysoko wykwalifikowanych nauczycieli; dobrze wyposażonymi pracowniami przedmiotowymi; 2 pracowniami komputerowymi z dostępem do Internetu; Internetowy Centrum Informacji Multimedialnej w bibliotece;

Szkoła oferuje: terapię metodą Tomatisa, zajęcia logopedyczne, rewalidacyjne, profilaktyczne, zajęcia gimnastyki korekcyjnej, zajęcia pozalekcyjne, opiekę medyczną, pedagogiczną, psychologiczną, wyjazdy na basen, j. angielski, zajęcia komputerowe od pierwszej klasy, opiekę w świetlicy, obiady w szkolnej stołówce; miejsce rozwijania talentów ucznia; uczestnictwo w realizacji projektów unijnych.

Oferta Specjalistyczna

Oferta specjalistyczne Odziały integracyjne Rewalidacja Gimnastyka korekcyjna Logopedia Zajęcia Metodą Tomatisa

Oddziały integracyjne Odziały integracyjne to zespół dzieci zdrowych i dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; Liczba dzieci w oddziale integracyjnym wynosi od 15 do 20, w tym od 3 do 5 dzieci dysfunkcyjnych; Z dziećmi pracuje dwóch nauczycieli: nauczyciel prowadzący i nauczyciel wspomagający; uczniowie realizują ten sam program nauczania, jak dzieci w klasach ogólnych; uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi realizują program zmodyfikowany do ich potrzeb; Szkoła przygotowana jest pod względem architektonicznym do przyjęcia dzieci niepełnosprawnych.

Oddziały integracyjne Procedura naboru do klas integracyjnych: Nabór dzieci zdrowych odbywa się za zgodą rodziców; Natomiast warunkiem przyjęcia dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych do oddziału integracyjnego jest: - posiadanie przez nich orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego (z zaleceniem nauki w klasie integracyjnej), - akceptacja rodziców tej formy uczenia i wychowania.

Pedagog specjalny Do zadań pedagoga specjalnego należy: Pomoc w opracowywaniu Indywidualnego Programu Edukacyjno – Terapeutycznego; Opracowywanie z nauczycielem przedmiotu strategii lekcji tak, by nauczanie wszystkich uczniów było skuteczne; Udzielanie pomocy uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi np. poprzez zajęcia indywidualne; Budowanie integracji pomiędzy uczniami w klasie oraz całej społeczności szkolnej.

Co daje integracja w szkole? Uczniowie niepełnosprawni – zyskują możliwość nauki w zwykłej szkole, nawiązania przyjaźni ze sprawnymi rówieśnikami, zdobycia doświadczeń w naturalnym środowisku szkolnym, uczą się akceptować swoją inność i radzić sobie z trudnościami codziennego życia. Sprawni uczniowie – zyskują możliwość nauki z niepełnosprawnymi rówieśnikami, uczą się akceptacji cudzej i własnej inności, wrażliwości, empatii, sposobów pomocy niepełnosprawnym i dostrzegania ich zalet i walorów. Nauczyciele – wzbogacają swój warsztat szukając rozwiązań w pracy z uczniami niepełnosprawnymi, zdobywają nowe doświadczenia, stają się wrażliwymi, cierpliwszymi i bardziej wyrozumiałymi ludźmi. Rodzice – zarówno jednych jak i drugich mają szansę poznania wzajemnie swoich problemów, radości i smutków.

Rewalidacja Zajęcia rozwijające i stymulujące zaburzone procesy poznawcze uczniów; Organizowane dla uczniów u których stwierdzono specyficzne trudności w uczeniu się umożliwiające uzyskanie osiągnięć przewidzianych dla danego etapu rozwojowego;

Gimnastyka korekcyjna Ma na celu: Korygowanie zaburzeń statyki ciała oraz przeciwdziałanie wadom postawy; Wyrównywanie zaburzeń w rozwoju motorycznym; Podniesienie ogólnej sprawności fizycznej, poprawa ruchomości stawów oraz doskonalenie ćwiczeń ogólnorozwojowych i oddechowych.

Logopedia Zajęcia usprawniające zaburzone funkcje mowy; Logopeda: - przeprowadza badania w celu ustalenia stanu mowy ucznia; - prowadzi terapię logopedyczną indywidualną lub grupową, z dziećmi u których stwierdzono nieprawidłowości wymowy;

Metoda Tomatisa Stymulacja audio-psycho-lingwistyczna; Wspomaga dzieci z: - zaburzeniami mowy, - nadpobudliwością psychoruchową, - zaburzeniem głosu, - dysleksją rozwojową, - dyskalkulią, - trudnościami szkolnymi, - zaburzeniami koncentracji, - autyzmem, - niepełnosprawnością intelektualną.

Prawa Tomatisa ALFRED TOMATIS - francuski otolaryngolog. PIERWSZE PRAWO TOMATISA - głos zawiera jedynie te częstotliwości, które jest w stanie odebrać nasz narząd słuchu - oznacza  to,  że  aby kontrolować  głos i mowę, trzeba umieć słuchać samego siebie. DRUGIE PRAWO TOMATISA - modyfikacja sposobu słuchania prowadzi do zmiany w głosie.

UWAGA SŁUCHOWA - czym różni się słyszenie od słuchania? Słyszenie jest procesem biernym i zależy od stanu naszego narządu słuchu. Słuchanie (uwaga słuchowa) jest procesem aktywnym. Jest to umiejętność świadomego odbierania bodźców dźwiękowych i czerpania z nich informacji. O ile słyszenie jest funkcją, która zależy od stanu narządu słuchu, słuchanie jest umiejętnością, która rozwija się przez całe życie. Osoby z zaburzeniem uwagi słuchowej wydają się czasem puszczać informacje "koło uszu" - trzeba im np. kilkakrotnie powtarzać pytania lub polecenia.

Objawy mogące sugerować istnienie u danej osoby zaburzeń uwagi słuchowej to: zaburzenia koncentracji uwagi, nadwrażliwość na dźwięki, błędna interpretacja pytań monotonny głos, mylenie podobnie brzmiących słów, trudności z czytaniem i pisaniem, konieczność powtarzania poleceń, ubogie słownictwo, niewyraźne pismo, niemuzykalność, mylenie strony prawej z lewą, tendencje depresyjne, brak wiary w siebie, nieśmiałość, drażliwość. Profesor Tomatis opracował metodę usprawniania czynnego słuchania. Terapia polega na słuchaniu odpowiednio przygotowanego materiału dźwiękowego przez specjalne słuchawki, gdzie dźwięki podawane są drogą powietrzną oraz kostną. Program stymulacji przeprowadzanych jest w trzech sesjach (każda trwa dwa tygodnie). Po każdej sesji następuje przerwa.

Udzielenie Pomocy psychologiczno – pedagogicznej w świetle nowego rozporządzenia MEN

NA CZYM POLEGA POMOC PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA? rozpoznawanie możliwości psychofizycznych, rozpoznawanie i zaspokajanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych uczniów.

KOMU NALEŻY SIĘ POMOC? Uczniowie: szczególnie uzdolnieni, niepełnosprawni, przewlekle chorzy, niedostosowani społecznie, zagrożeni niedostosowaniem społecznym, ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, z zaburzeniami komunikacji językowej, w sytuacji kryzysowej lub po przeżyciach traumatycznych, z niepowodzeniami edukacyjnymi, zaniedbani środowiskowo, z trudnościami adaptacyjnymi związanymi z różnicami kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego wcześniej kształceni za granicą.

KTO UDZIELA POMOCY? Pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielają: nauczyciele, specjaliści prowadzący zajęcia z uczniem: w szczególności psycholodzy, pedagodzy, logopedzi, a także specjaliści terapii pedagogicznej. we współpracy z: rodzicami uczniów, poradniami psychologiczno-pedagogicznymi, w tym poradniami specjalistycznymi, placówkami doskonalenia nauczycieli, innymi szkołami i placówkami, organizacjami pozarządowymi oraz innymi instytucjami działającymi na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży, np. Polskie Towarzystwo Dysleksji.

FORMY POMOCY DLA UCZNIÓW zajęcia rozwijające uzdolnienia, zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze, zajęcia specjalistyczne: - korekcyjno-kompensacyjne, - logopedyczne, - oraz inne zajęcia o charakterze terapeutycznym. FORMY POMOCY DLA RODZICÓW porady i konsultacje, warsztaty i szkolenia.

Projekty unijne w szkole

„Chcę, pracuje, mogę – moja droga do sukcesu” Projekt zajęć pozalekcyjnych współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Dzięki niemu uczniowie rozwijają własne kompetencje matematyczne, przyrodnicze, informatyczne i artystyczne, usprawniają umiejętność posługiwania się językiem ojczystym i językiem obcym, wszechstronnie rozwijają własne zainteresowania i wzmacniają poczucie własnej wartości.

„Współczesny nauczyciel kompetentny i wszechstronny” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Dzięki temu projektowi nauczyciele podniosą swoje kwalifikacje zawodowe, podnosząc jakość pracy szkoły.

„Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy” Ponadregionalny Projekt Edukacyjny współfinansowany przez Europejski Fundusz Społeczny i budżet państwa. Celem projektu jest wdrożenie nowatorskich metod i treści kształcenia.

Szkolne pracownie Informatyczne i ICIMP

W ramach projektu MEN "Pracownie komputerowe dla szkół" współfinansowanego przez Europejski Fundusz Społeczny nasza szkoła otrzymała wyposażenie do 2 pracowni informatycznych. W ramach projektu "Internetowe centra informacji w bibliotekach szkolnych i pedagogicznych" otrzymaliśmy sprzęt, który został zainstalowany w  bibliotece szkolnej. Nowe centrum zostało wyposażone w 4 komputery i urządzenie wielofunkcyjne.

Dziękujemy za uwagę