Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Świeminie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Edukacja globalna w praktyce szkolnej
Advertisements

Co powinno się zmienić w Twojej szkole, otoczeniu, by poprawić relacje między ludźmi Klasa IIIa.
BEZPIECZEŃSTWO – JESTEŚMY NA TAK !
Prezentacja wyników ewaluacji Szkoły Promującej Zdrowie
BEZPIECZNA i PRZYJAZNA SZKOŁA
Samorząd uczniowski a podstawa programowa
Aktywność fizyczna jako przeciwdziałanie problemom wychowawczym
Efektywność kształcenia Jak ją poprawiać?. Kształcenie – to całość doświadczeń składających się na proces zdobywania przez jednostkę umiejętności, wiedzy.
W GIMNAZJUM SPECJALNYM
FREKWENCJI UCZNIÓW W ZSZ NR 30
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Poprawienie relacji miedzy ludzkich – prezentacja .
realizacja VIII punktu
Szkolny konkurs pt. ”Bezpieczny w sieci”
Konrad Rzucidło - uczeń kl. IV e w Szkole Podstawowej nr 2 W Lublinie
PUNKT PRZEDSZKOLNY DOLINA MUMINKÓW ZAPISY DZIECI OD 3-5 LAT CZESNE ZA MIESIĄC: 70 ZŁ.
Prawa Dziecka – działania w PSP nr 29 w Opolu (rok szkolny 2011/2012)
* ZAUŁEK ŚWIETLICOWY * Harmonogram pracy świetlicy.
Zadanie konkursowe nr 9 „Przestrzeganie prawa to obowiązek każdego, także ucznia...” Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 w Żaganiu.
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
KLUB OPIEKI POZALEKCYJNEJ WSPÓLNA CHATA. Klub Opieki Pozalekcyjnej w naszej szkole istnieje od 1995 r. Jest integralną częścią świetlicy szkolnej. Zajęcia.
6-latek w naszej szkole Podsumowanie ankiety skierowanej do Rodziców/Opiekunów prawnych dzieci, które w wieku 6 lat rozpoczęły naukę w klasie I Kwiecień.
Projekt szkolny Socrates Comenius Badanie i poznawanie kultur z różnych regionów europejskich poprzez poezję, prozę i muzykę.
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
OBCHODY ROKU JANUSZA KORCZAKA W ZESPOLE SZKÓŁ PUBLICZNYCH W BAŁTOWIE W ROKU SZKOLNYM 2011/2012.
Ewaluacja OBSZAR Losy absolwentów i kontakt z uczniami (rocznik 1993 i 1994)
POWTÓRZENIE PRZED EGZAMINEM GIMNAZALNYM 2013
Bezpieczna szkoła- Bezpieczny uczeń
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego
Ewaluacja: „Bezpieczeństwo w szkole”
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA
ZERO TOLERANCJI DLA PRZEMOCY W SZKOLE
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Świeminie
Dobre praktyki w Publicznym Gimnazjum nr 44 w Łodzi
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Szkoła Podstawowa im. Tomasza Masteja w Chojnem
PEDAGOG SZKOLNY.
Sprawozdanie z realizacji obchodów DBI 2014
w praktyce pedagogicznej
Debata pracowników szkoły
BEZPIECZNA SZKOŁA - BEZPIECZNY UCZEŃ
 brak czasu dla dzieci  niewłaściwa komunikacja interpersonalna  brak umiejętności radzenia sobie w sytuacji konfliktu,  brak rozpoznawania i interpretowania.
Regulamin Świetlicy Szkolnej
LOGO Szkoła Współpracy. SZKOLNY PLAN AKTYWNEJ WSPÓŁPRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 W SANOKU ROK SZKOLNY 2014/2015, 2015/2016.
„Nauka w szkołach powinna być prowadzona w taki sposób, aby uczniowie uważali ją za cenny dar, a nie za ciężki obowiązek”
ZADANIE 2 Przeprowadzenie szkolnego konkursu nt. „Co powinno się zmienić w Twojej szkole, rodzinie, otoczeniu, by poprawić relacje między ludźmi (nauczyciel.
Odblaskowa szkoła sprawozdanie.
WYCHOWANIE DZIECI WSPÓLNYM CELEM RODZINY I SZKOŁY
RODZICE CENIĄ:  DOBRY KONTAKT Z NAUCZYCIELAMI  PROMOWANIE ZDROWIA PRZEZ SZKOŁĘ  DUŻA ILOŚĆ ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH  INTERESUJĄCE SPOTKANIA, WARSZTATY.
System edukacji w Polsce
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ 2013/2014. W roku szkolnym 2013/2014 kolejny raz podjęliśmy działania mające na celu podniesienie jakości pracy naszej.
Samorząd Uczniowski.
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
Małe grupy w szkole na przykładzie modelu pracy w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym nr 2 w Skarżysku-Kamiennej Opracowanie: mgr Bartosz Rybienik.
Ogólnopolski konkurs literacko-plastyczny pod hasłem " Polska pachnąca w lipach"
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Poznajemy zawody w miejscu pracy.
STATUTSZKOŁYPODSTAWOWEJ NR 2 W ROGOŹNIE.. CO TO JEST STATUT SZKOŁY? Statut szkoły, dokument dotyczący organizacji i funkcjonowania szkoły. Statut szkoły.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
W ankiecie dotyczącej realizacji Szkolnego Programu Wychowawczego wzięło udział 59 rodziców uczniów Punktu Przedszkolnego, Oddziału Przedszkolnego oraz.
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
OGÓLNOPOLSKI KONKURS: „BEZPIECZNA SZKOŁA – BEZPIECZNY UCZEŃ” Organizator: Redakcje miesięczników „Monitor Unii Europejskiej” „Monitor Unii Europejskiej”
Ewaluacja w pracy nauczyciela
„ NIE MA DZIECI SĄ LUDZIE...” - Janusz Korczak PRAWA DZIECKA KONWENCJA - jest to zbiór przepisów, które mówią jakie dzieci mają prawa i jak należy ich.
„Mój kandydat do Literackiej Nagrody Nobla ”
Pomoc psychologiczno- pedagogiczna
REGULAMIN KONKURSU PLASTYCZNEGO PT.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Diagnoza w Falochronie -i co z niej wynika?
Szkoła z pomysłem na uczenie
Zapis prezentacji:

Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Świeminie Realizacja zadania 2 Bezpieczna szkoła- bezpieczny uczeń „Co powinno się zmienić w Twojej szkole, rodzinie, otoczeniu, by poprawić relacje między ludźmi Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Świeminie

Cel: zapoznanie uczniów z potrzebami, normami, regułami i zasadami, które muszą panować między ludźmi, aby poprawić ich relacje ze środowiskiem oraz uświadomić im cechy dobrej komunikacji, przypomnienie zasad właściwego postępowania w różnych sytuacjach oraz poszukiwanie sposobów na rozwiązanie problemów w stosunkach międzyludzkich.

Uczniowie przygotowali scenki sytuacyjne w relacjach: Wychowawcy klas otrzymali konspekt zajęć, wg których przeprowadzili lekcje wychowawcze w klasach IV - VI oraz zajęcia edukacyjne w klasach I – III. Uczniowie przygotowali scenki sytuacyjne w relacjach: Nauczyciel –uczeń Rodzic – dziecko Między kolegami, koleżankami W miejscu zamieszkania

w sposób werbalny i niewerbalny próbowali przedstawić swoje emocje, prośby, pomysły, wobec rówieśników, rodziców oraz nauczycieli

Dyskusja Co powinno się zmienić z punktu widzenia młodych ludzi.

„burza mózgów”

Wszyscy uczniowie dostrzegają potrzebę zmiany postępowania swoich rówieśników. Podsuwali ciekawe propozycje działań, które mogą poprawić stosunki między ludźmi w różnych środowiskach. Podkreślali również, że wiele zależy od nich samych.

Po przeprowadzonych zajęciach dzieci zostały zapoznane z regulaminem konkursu plastycznego Co powinno się zmienić w Twojej szkole, rodzinie, otoczeniu, by poprawić relacje między ludźmi ( nauczyciel - uczeń, dziecko - rodzina, koledzy w miejscu zamieszkania, osiedlu miejscowości)?

REGULAMIN KONKURSU LITERACKIEGO DLA KLAS IV - VI „Zgoda buduje, niezgoda rujnuje”   Cel konkursu: - popularyzowanie zasad współżycia, poszanowania praw jednostki, tolerancji - podniesienie poziomu bezpieczeństwa przez uczniów - rozwijanie umiejętności wypowiadania się w różnych formach pisemnych Tematyka dotyczy zagadnień związanych z szeroko rozumianym aspektem bezpieczeństwa wg tematu: „Co powinno się zmienić w Twojej szkole, rodzinie, otoczeniu, by poprawić relacje między ludźmi ( nauczyciel – uczeń, dziecko – rodzic, dziecko – koledzy w miejscu zamieszkania, na osiedlu, miejscowości)” Prace oceniane będą w trzech kategoriach wiekowych: Kl. IV – list do kolegi, koleżanki Kl. V – wiersz lub bajka Kl. VI – opowiadanie o zdarzeniu w szkole lub w domu lub w miejscu zamieszkania Termin oddawania prac mija 15 lutego 2013 r. Prace składamy do nauczyciela języka polskiego: p. Ewy Gałan

Szkolny konkurs plastyczny dla klas I-III „Zgoda buduje, niezgoda rujnuje”   Cele konkursu: -rozwijanie wrażliwości artystycznej i estetycznej -budowanie właściwych relacji rówieśniczych i środowiskowych -podniesienie poziomu bezpieczeństwa uczniów Warunki uczestnictwa: Format pracy: dowolna kartka z bloku Technika pracy: dowolna (kredka, pastel, farby plakatowe lub akwarelowe) Prace wykonane po przeprowadzonych zajęciach Każdą pracę należy opisać na odwrocie – (imię i nazwisko autora, klasa) Termin realizacji: prace wykonywane są podczas zajęć

Dzieci wykonują prace plastyczne

Pomysłów było wiele

„Najciekawsze prace”

Zakończenie: Wszyscy stwierdzili, że w dobrych relacjach międzyludzkich najważniejsze są: wzajemny szacunek, miłość, przyjaźń, koleżeństwo, tolerancja, pomoc, wspólne spędzanie wolnego czasu Koordynator projektu: Marzena Smolińska .