WARSZTATY ZAWODOZNAWCZE KLASY 3 B z GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE 24 PAŹDZIERNIKA 2011 DROGA EDUKACYJNA W ZAWODZIE FRYZJERA.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Vademecum zawodu - „Nauczyciel”.
Advertisements

Rodzic jako doradca zawodowy
ZASADNICZA SZKOŁA ZAWODOWA Głównym celem szkoły zawodowej jest umożliwienie absolwentowi uzyskania kwalifikacji w wyuczonym zawodzie. Kształcenie trwa.
ZASADNICZA SZKOŁA ZAWODOWA Głównym celem szkoły zawodowej jest umożliwienie absolwentowi uzyskania kwalifikacji w wyuczonym zawodzie. Kształcenie trwa.
ZASADNICZA SZKOŁA ZAWODOWA Głównym celem szkoły zawodowej jest umożliwienie absolwentowi uzyskania kwalifikacji w wyuczonym zawodzie. Kształcenie trwa.
Zawód Fryzjer.
Fryzjerstwo.
EDUKACJA KLUCZEM DO SUKCESU Projekt współfinansowany z budżetu Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE 2014
Jak to robią inni ? – wybrane zagadnienia organizacji poradnictwa zawodowego na świecie – planowanie kariery zawodowej jako przedmiot szkolny Jak to robią
Zmiany w szkolnictwie ponadgimnazjalnym od 1 września 2012
TECHNIKUM Kształcąc się w technikum po czterech latach nauki będziesz mógł/mogła przystąpić do egzaminu maturalnego oraz do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Przykłady dobrej.
2.
Centra Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Sosnowcu
Technik mechanik obróbki skrawaniem
Zespół Szkół nr 2 w Nowym Dworze Gdańskim, ul. Warszawska 54 Rekrutacja na rok szkolny 2013 / 2014 Nie dla szkoły, lecz dla życia się uczymy lecz dla życia.
Technikum Usług Fryzjerskich (na podbudowie szkoły podstawowej, gimnazjalnej) ZAWÓD: Technik usług fryzjerskich.
Centrum Szkolenia Zawodowego jest niepubliczną placówką kształcenia ustawicznego i praktycznego.
co po gimnazjum ? Wybierz swoją przyszłość Przygotowała:
Zadania Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach w ramach projektu Młodzieżowy Inkubator Przedsiębiorczości.
SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 2
Technik Organizacji Reklamy
Przedsiębiorcy a szkolnictwo zawodowe
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
ZAWÓD RATOWNIKA MEDYCZNEGO
Zostań fryzjerem !.
Zmiany w szkolnictwie zawodowym
Zespół Szkół Ekonomiczno-Turystyczno-Hotelarskich im
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
Czyli CO I JAK BY MIEĆ ZAWÓD.  W ramach programu Leonardo da Vinci PL1-LEO Tytuł projektu: „Interdyscyplinarny wymiar kształcenia zawodowego.
Krakowska Medyczna Szkoła Policealna
CENTRUM KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO w Sosnowcu ul
Przedszkolanka.
 Projekt systemowy pt. „ Praktyki pedagogiczne gwarantem skutecznego kształcenia przyszłych nauczycieli” jest współfinansowany ze środków europejskich.
FRYZJER.
Co po gimnazjum? Struktura szkolnictwa ponadgimnazjalnego.
Technik żywienia i gospodarstwa domowego Numer z klasyfikacji zawodów:
ZESPÓŁ SZKÓŁ IM. GEN. WŁADYSŁAWA ANDERSA zsanders.eu.
Numer z klasyfikacji zawodów:
ZESPÓŁ SZKÓŁ TECHNICZNYCH I OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH IM. STEFANA ŻEROMSKIEGO W CZĘSTOCHOWIE.
ZESPÓŁ SZKÓŁ TECHNICZNYCH I OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH IM. STEFANA ŻEROMSKIEGO W CZĘSTOCHOWIE.
W czasie nauki w ramach projektu już w pierwszej klasie odbyłem staż zawodowy w profesjonalnym salonie fryzjerskim. Miałem bezpośredni kontakt z klientami,
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
trzyletnia zasadnicza szkoła zawodowa SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE DLA MŁODZIEŻY.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego Radom Radom tel tel.
KLASA WIELOZAWODOWA. Wybierz zawód i kształć się zgodnie ze swoimi zainteresowaniami!
ZESPÓŁ SZKÓŁ RZEMIOSŁA IM. JANA KILIŃSKIEGO ŁÓDŹ, UL. ŻUBARDZKA 2 ZESPÓŁ SZKÓŁ RZEMIOSŁA IM. JANA KILIŃSKIEGO ŁÓDŹ, UL. ŻUBARDZKA 2 Technikum.
Zasadnicza Szkoła Zawodowa 3-letnia Zasadnicza Szkoła Zawodowa 3-letnia zawód – kucharz zawód – kucharz.
CO DALEJ PO SZKOLE ZAWODOWEJ? Zmiany w kształceniu zawodowym.
1 Rola Pomorskiej Izby Rzemieślniczej MSP w kształtowaniu pomorskiego rynku pracy
ZESPÓŁ SZKÓŁ RZEMIOSŁA IM. JANA KILIŃSKIEGO ŁÓDŹ, UL. ŻUBARDZKA 2 ZESPÓŁ SZKÓŁ RZEMIOSŁA IM. JANA KILIŃSKIEGO ŁÓDŹ, UL. ŻUBARDZKA 2 Technikum.
Mój zawód SPRZEDAWCA Sprzedawca sprzedaje towary swoje. Kasuje czasami za dwoje!
NAUKA W RZEMIOŚLE – DOBRY WYBÓR. CZYM JEST RZEMIOSŁO  Rzemiosło to zawodowe wykonywanie działalności gospodarczej przez osobę fizyczną z udziałem kwalifikowanej.
Zespół Szkół Zawodowych im. Stanisława Staszica i Centrum Kształcenia Ustawicznego w Ostródzie.
MECHANIK POJAZDÓW SAMOCHODOWYCH Gdy samochód „zachoruje”, Mechanik go uratuje ;)
Powiatowy Urząd Pracy Powiatowy Urząd Pracy w Zgorzelcu w Zgorzelcu Centrum Informacji i Aktywizacji Zawodowej i Aktywizacji Zawodowej.
 Praca kosmetyczki nie zawsze jest przyjemna zarówno z fizycznego jak i psychicznego aspektu. Wymaga bezpośredniości, łatwości nawiązywania kontaktu.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Zawody nauczane we wrocławskich szkołach
Centra Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Sosnowcu
SZKOLNICTWO PONADGIMNAZJALNE WARSZTATY DLA RODZICÓW
Moja przyszłość edukacyjno – zawodowa
Spotkanie z rodzicami uczniów klas gimnazjalnych
Zawody nauczane we wrocławskich szkołach
Zawody nauczane we wrocławskich szkołach
Zawody nauczane we wrocławskich uczelniach
Zmiany w kształceniu zawodowym i doradztwie zawodowym
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

WARSZTATY ZAWODOZNAWCZE KLASY 3 B z GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE 24 PAŹDZIERNIKA 2011 DROGA EDUKACYJNA W ZAWODZIE FRYZJERA

24 października 2011 roku klasa 3 b uczestniczyła w warsztatach zawodoznawczych w Salonie Fryzjerskim „Darek” w Lubinie.

Scenariusz warsztatów przygotowały: Pani Anna Jankowska nauczyciel języka francuskiego, wychowawca klasy Pani Irmina Stebnicka pedagog, doradca zawodowy

Cele warsztatów: Zapoznanie uczniów z funkcjonowaniem salonu fryzjerskiego Zapoznanie uczniów z predyspozycjami koniecznymi do wykonywania zawodu fryzjera Poznanie drogi edukacyjnej w zawodzie fryzjera Ćwiczenie umiejętności przeprowadzania wywiadu Konkursowe wykonanie fryzur na manekinach

Warsztaty składały się z dwóch części: I część – wywiad z właścicielem salonu, mistrzem fryzjerstwa artystycznego, Panem Dariuszem Jankowskim II część – zajęcia praktyczne – konkursowe wykonywanie fryzur na manekinach

WYWIAD Wywiad przeprowadzały trzy uczennice: Dominika Wlaźlak, Marcelina Sośnicka i Patrycja Kępka

Pan Dariusz Jankowski właściciel salonu, mistrz fryzjerstwa

Oto jakie pytania zadaliśmy Panu fryzjerowi: Wiemy, że Pana Salon jest firmą rodzinną, co skłoniło Pana do kontynuowania rodzinnej tradycji? Czy każdy może wykonywać zawód fryzjera? Jakie predyspozycje są konieczne do wykonywania tego zawodu? Jaką trzeba ukończyć szkołę, żeby zostać fryzjerem? Jak wygląda nauka w takiej szkole?

6. Czy każdy może zgłosić się do Pana w celu odbycia praktyk w salonie 6. Czy każdy może zgłosić się do Pana w celu odbycia praktyk w salonie? 7. Jak wygląda uzyskiwanie kolejnych stopni zawodowych po odbyciu praktyki? 8. Kiedy można otworzyć swój własny salon fryzjerski i rozpocząć karierę na własną rękę? 9. Gdzie zdobywa Pan informacje na temat najnowszych trendów we fryzjerstwie? 10. Wiemy, z różnych źródeł, że oprócz pracy zawodowej poświęca Pan dużo czasu na pracę społeczną. Jesteśmy ciekawi co Pana do tego skłoniło i na czym ta praca polega?

Zadaliśmy również inne pytania dotyczące najnowszych trendów we fryzjerstwie i pielęgnacji włosów…

Cały wywiad filmowała Natalia Kostrzewa.

Rozpoczęliśmy zajęcia praktyczne, aby sprawdzić się w roli fryzjera…

A oto nasze dzieła…

Pracownicy salonu wybrali zwycięzców!!! I miejsce

II miejsce

III miejsce

Chłopcy w tym czasie poszukiwali inspiracji w katalogach z męskimi fryzurami…

W podziękowaniu za gorące przyjęcie podziękowaliśmy panu Dariuszowi Jankowskiemu kwiatami.

Podsumujmy… Aby zostać fryzjerem należy: ukończyć szkołę, oferującą kształcenie w tym kierunku. Obecnie naukę oferują licea fryzjerskie, szkoły policealne i technika, które kształcą zarówno w systemie stacjonarnym jak i zaocznym. Ukończenie tych szkół umożliwia zdobycie tytułu technika usług fryzjerskich, a tym samym pracę w zawodzie.

W zależności od wybranej szkoły kształcenie trwa 2 lub 4 lata i obejmuje przedmioty związane z higieną, technologią fryzjerstwa i materiałami fryzjerskimi, stylizacją, podstawami psychologii i pedagogiki. Przyszli fryzjerzy uczą się również podstaw przedsiębiorczości, działalności usługowej i zarządzania zakładem fryzjerskim. Zajęcia w szkole uzupełnione są obowiązkowymi praktykami zawodowymi, które odbywają się w salonach fryzjerskich.

Uzyskanie tytułu technika usług fryzjerskich umożliwia zatrudnienie w zakładzie lub salonie fryzjerskim oraz założenie własnego salonu. W przypadku nowoczesnych zakładów fryzjerskich od pracowników wymagane jest stałe dokształcanie się na specjalistycznych kursach i szkoleniach. Fryzjerzy chcący podnieść swoje kwalifikacje mogą także przystępować do dwóch egzaminów, organizowanych przez izby rzemieślnicze - są to kolejno egzamin czeladniczy i mistrzowski.

Predyspozycje do zawodu: Fryzjer powinien mieć bardzo dobrą koordynację wzrokowo - ruchową, niezbędną przy operowaniu narzędziami. Powinien mieć wrażliwy zmysł dotyku i zdolności manualne. Nie bez znaczenia są spostrzegawczość oraz dobre rozróżnianie barw. Ważna dla fryzjera jest umiejętność nawiązywania kontaktu i postępowania z klientami. Wymagania fizyczne i zdrowotne: Fryzjer musi mieć sprawny układ kostno-stawowy i mięśniowy oraz doskonale rozwinięty zmysł dotyku. Do przeciwwskazań należą: • płaskostopie, • żylaki, • pocenie się rąk. • zaburzenia równowagi, • alergie na chemikalia, • padaczka, • nosicielstwo chorób zakaźnych.

PREZENTACJĘ PRZYGOTOWAŁA: mgr Anna Jankowska