ZESPÓŁ SZKÓŁ ul. MIŁA 22 05 - 200 WOŁOMIN tel. 22 787 47 87.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Zdrowie największą wartością człowieka” Opracowanie: Alicja Krawczyk
Advertisements

Oferta zajęć sportowych w Szkole Podstawowej Nr 10
Oferta zajęć sportowych w Gimnazjum Nr 7
JEM ZDROWO PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0
Priorytet 2 Podlaskiego Kuratora Oświaty
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Dojrzałość szkolna dziecka
PROGRAMU ROZWOJU KULTURY FIZYCZNEJ NA TERENIE GMINY KIWITY PROJEKT.
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ W USTRZYKACH DOLNYCH
Szkoła Podstawowa w Restarzewie
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
* ZAUŁEK ŚWIETLICOWY * Harmonogram pracy świetlicy.
W Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 73
ZAJĘCIA SPORTOWE KLASY I-III
WITAMY W ZESPOLE SZKÓŁ PUBLICZNYCH NR 3 Szkoła Podstawowa Gimnazjum Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI W MYSZKOWIE.
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
SPORT DZIECI I MŁODZIEŻY
Projekt systemowy Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu.
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 12
Usługi Integracji Społecznej na rzecz uczniów Gimnazjum w Korzeniewie.
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 18 IM
5 października 2013 r. zorganizowaliśmy VIII edycję Rajdu pieszego z udziałem pracowników szkoły, uczniów i rodziców. Impreza organizowana cyklicznie w.
Wyczyn czy rekreacja? Oto jest pytanie.
Zespół Szkół w Mycielewie w projekcie,,Ćwiczę, uczę się, wygrywam.
Mam 6 lat Chcę poznawać świat
Propozycje tematów prac magisterskich
Podsumowanie realizacji Ogólnopolskiej Akcji Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może organizowanej w ramach Roku Szkoły w Ruchu Szkoła Podstawowa.
Ogólnopolska Akcja Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może Szkoła Podstawowa Nr 88 Im. Poznańskich Koziołków w Poznaniu Aktywności dzieci z: Oddziału.
Zainteresowania sportowe uczniów klas III –V - jako podstawa do planowania zajęć wychowania fizycznego w klasach IV-VI w roku szkolnym 2012/13 Szkoła Podstawowa.
Wychowanie fizyczne w ZSOiZ w Bolesławcu
Rok szkolny 2011/2012.
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
Szkoła Promująca Zdrowie
Prezentacja programu „RÓWNY START W PRZYSZŁOŚĆ” realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w gminie Chodów.
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
WYCHOWANIE DZIECI WSPÓLNYM CELEM RODZINY I SZKOŁY
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
BAW SIĘ, UCZ I ROŚNIJ RAZEM Z NAMI !
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
ANKIETA SZKOLNA Ankieta dotyczy codziennego życia uczniów naszej szkoły, a także ich zainteresowań.
SAMORZĄD UCZNIOWSKI ROK SZKOLNY 2014/2015. WRZESIEŃ 2014 – WYBORY DO SAMORZĄDU.
Raport ewaluacji wewnętrznej EFEKTY DZIAŁALNOŚCI DYDAKTYCZNEJ, WYCHOWAWCZEJ I OPIEKUŃCZEJ ORAZ INNEJ DZIAŁALNOŚCI STATUTOWEJ SZKOŁY UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
„Łączy nas piłka” Innowacja pedagogiczna w zakresie edukacji wczesnoszkolnej Opracowanie: Jadwiga Kmita Małgorzata Magiera Ewelina Klimek-Kupiec Współpraca.
Szkoła Podstawowa nr 48 im. Józefa Piłsudskiego w Lublinie.
DEBATA O STANIE WYCHOWANIA FIZYCZNEGO SPORTOWY OKR Ą G Ł Y STÓ Ł.
Alternatywne formy realizacji czwartej godziny wychowania fizycznego na przykładzie Gimnazjum nr 3 im. Podróżników i Odkrywców Polskich w Oleśnicy Syców,
Debata na temat wychowania fizycznego w szkole.  Program „Wf z klasą”  Co to jest wf?  Zalety i wady naszych lekcji  Oczekiwania uczniów – propozycje.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
SPECJALNY OŚRODEK WYCHOWAWCZY ZGROMADZENIA SIÓSTR ŚW. ELŻBIETY.
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Wł. Broniewskiego w Kościanie rok szkolny 2011/2012.
Szkoła Podstawowa Nr Kraków ul. Bolesława Śmiałego 6 tel: (12) im Św. Benedykta z Nursji w Krakowie.
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
PROGRAM „Szkolny Klub Sportowy”
PROGRAM „Szkolny Klub Sportowy”
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Szkoła Promująca Zdrowie
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
Szkoła Promująca Zdrowie
Szachy są jak morze, w którym komar może się napić,
TEORIA SPORTU dr Łukasz Radzimiński
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

ZESPÓŁ SZKÓŁ ul. MIŁA 22 05 - 200 WOŁOMIN tel. 22 787 47 87

ZAJĘCIA POZALEKCYJNE W NASZEJ SZKOLE Opracowali: Maja Nowakowska Piotr Dereszewski

CELE ORGANIZACJI ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH W SZKOLE: ujawnianie i rozwijanie zainteresowań i uzdolnień uczniów, kształtowanie umiejętności interpersonalnych, kształtowanie poczucia odpowiedzialności za powodzenie przedsięwzięcia, propagowanie różnorodnych sposobów spędzania wolnego czasu, możliwość prezentacji umiejętności uczniów w czasie imprez i uroczystości szkolnych, imprez środowiskowych, przeglądów i konkursów, stwarzanie możliwości osiągnięcia sukcesu.

W Zespole Szkół Specjalnych w Wołominie w ramach zajęć pozalekcyjnych funkcjonują:

Podczas zajęć kółka tanecznego uczniowie KÓŁKO TANECZNE Podczas zajęć kółka tanecznego uczniowie mają możliwość: wzbogacać zasób umiejętności ruchowych, kształtować estetykę ruchu i elegancję postawy, kształtować umiejętność właściwego prezentowania się, co może zaowocować podwyższeniem własnej samooceny, nauczyć się różnorodnych stylów tanecznych, dbać o prawidłową postawę ciała.

KÓŁKO TANECZNE

Zajęcia kółka teatralnego: KÓŁKO TEATRALNE Zajęcia kółka teatralnego: wyzwalają w dzieciach i młodzieży kreatywność, zaspokajają potrzebę twórczej aktywności, rozwijają zdolności recytatorskie, aktorskie, muzyczne, wdrażają do łatwiejszego nawiązywania kontaktów międzyludzkich, odnajdywania swojego miejsca w grupie, uczą współpracy w gronie rówieśników, umożliwiają ćwiczenie pamięci, skupienia i koncentracji, rozbudzają zainteresowanie teatrem.

KÓŁKO TEATRALNE W roku szkolnym 2007/2008 uczniowie uczestniczący w zajęciach kółka teatralnego przygotowali i zaprezentowali przedstawienia: „Grunt to rodzina”, „Będzie Boże Narodzenie” „Ten czas”. Do każdego z przedstawień uczniowie uczęszczający na zajęcia kółka tanecznego przygotowywali oprawę taneczną.

KÓŁKO TEATRALNE

Uczestnictwo w zajęciach kółka informatycznego umożliwia: KÓŁKO INFORMATYCZNE Uczestnictwo w zajęciach kółka informatycznego umożliwia: rozwijania umiejętności korzystania ze sprzętu komputerowego, postrzegania przestrzennego na przykładzie grafiki trójwymiarowej, korzystania z legalnych zasobów dostępnych w Internecie.

KÓŁKO INFORMATYCZNE

KÓŁKO SPORTOWE Cel zajęć: 1. Kształtowanie u uczniów postawy dbałości o własny rozwój fizyczny, sprawność i odporność organizmu oraz higienę ciała. Wszechstronny rozwój psychofizyczny uczniów. 2. Podnoszenie zdolności poznawczych ucznia – uwagi, spostrzegawczości, orientacji w przestrzeni, wyobraźni. 3. Wytworzenie nawyku aktywności fizycznej indywidualnej i zespołowej. 4. Rozwijanie kreatywności uczniów oraz uzdolnień i zainteresowań. 5. Kształtowanie umiejętności samodzielnego organizowania wypoczynku i czasu wolnego. 6. Nauka zdrowej rywalizacji i tolerancji przejawiającej się w poszanowaniu innych. 7. Uczestnictwo w ogólnodostępnych imprezach sportowych. 8. Upowszechnianie uprawiania różnych dyscyplin sportowych. 9. Kształtowanie postaw warunkujących bezpieczeństwo uczniów w czasie zajęć ruchowych.

KÓŁKO SPORTOWE

WYBRANE REWALIDACYJNE ASPEKTY WYCHOWANIA FIZYCZNEGO W roku szkolnym 2006/2007 przeprowadziłem badania ankietowe wśród uczniów naszej szkoły, których celem było przedstawienie wybranych aspektów wychowania fizycznego i sportu uczniów niepełnosprawnych intelektualnie. Oto one: 1. Jakie czynniki wpływają na atrakcyjność zajęć wychowania fizycznego w Zespole Szkół Specjalnych w Wołominie? 2. Co decyduje o popularności uczestnictwa w zawodach sportowych uczniów Zespołu Szkół Specjalnych w Wołominie? 3. Jakie są efekty współpracy Zespołu Szkół Specjalnych w Wołominie ze stowarzyszeniami promującymi sport osób niepełnosprawnych intelektualnie?

Metodami badawczymi, które wykorzystałem w badaniach były : obserwacja; analiza dokumentów; metoda sondażu;

Podstawowe techniki badawcze to: technika sondażu z zastosowaniem ankiety audytoryjnej technika sondażu z zastosowaniem wywiadu klasyczna technika analizy dokumentów, obserwacja skategoryzowana. W badaniach wzięło w sumie 47 uczniów Zespołu Szkół Specjalnych przy ul. Miłej 22 w Wołominie.

PODSUMOWANIE BADAŃ - WNIOSKI wychowanie fizyczne w Zespole Szkół Specjalnych w Wołominie jest przedmiotem lubianym i niekiedy najważniejszym dla uczniów niezależnie od wieku, płci i stopnia niepełnosprawności intelektualnej; prowadzone zajęcia uważane są za ciekawe, interesujące, jedynie niewielki procent dziewcząt uznaje je za nudne lub ma do nich stosunek obojętny; badani respondenci dotychczasową liczbę zajęć z wychowania fizycznego uważają za wystarczającą, co wiąże się ze specyfiką i liczbą godzin wychowania fizycznego w placówkach szkolnictwa specjalnego; zadowalający jest fakt, że aż 41 uczniów (na 47 badanych) skorzystałoby z dodatkowych zajęć sportowych, gdyby takie mogłyby być organizowane w placówce;

PODSUMOWANIE BADAŃ - WNIOSKI aż 38 (na 47 badanych) uczniów stale uczęszczałoby na zajęcia wychowania fizycznego pozostałych 9 osób (dziewczęta) brałoby udział w zajęciach od czasu do czasu, gdyby nie były one obowiązkowe. NIKT NIE ZREZYGNOWAŁBY Z AKTYWNOŚCI RUCHOWEJ!!! Może to świadczyć o popularności i chęci aktywności ruchowej, jak również kształtowania świadomości o potrzebie zdrowego stylu życia i promowania sportu; o atrakcyjności zajęć wychowania fizycznego w Zespole Szkół Specjalnych w Wołominie podawanych bezpośrednio przez uczniów, niezależnie od stopnia niepełnosprawności, wieku i płci decydują: fajna zabawa, możliwość potocznie określaną przez uczniów - „gry w piłkę”, „fajni nauczyciele”, zdrowotne walory sportu, np. możliwość utrzymania zgrabnej sylwetki, szczególnie wśród dziewcząt, zwiększenie masy mięśniowej – podkreślane przez chłopców, interesujący i ciekawy sposób prowadzenia zajęć, możliwość zabawy, relaksu, wypoczynku;

PODSUMOWANIE BADAŃ - WNIOSKI 90% badanych uczniów lubi wyjeżdżać na turnieje i zawody sportowe; popularność preferowanych dyscyplin i startach w nich na imprezach i turniejach sportowych zróżnicowana jest ze względu na stopień niepełnosprawności intelektualnej: wśród uczniów lekko upośledzonych umysłowo dominuje piłka siatkowa i koszykowa, na jednakowym poziomie zarówno wśród dziewcząt, jak i chłopców; wyłącznie chłopcy z klas lekko upośledzonych umysłowo preferują piłkę nożną i unihokej, które to dyscypliny prawie całkowicie bojkotują dziewczęta; wśród uczniów „klas życia” priorytetową dyscypliną jest boccia, kolejne miejsca zajmuje gimnastyka, piłka siatkowa i koszykowa na zbliżonym poziomie zainteresowania zarówno wśród dziewcząt, jak i chłopców;

PODSUMOWANIE BADAŃ - WNIOSKI z popularnością preferowanych dyscyplin sportowych ściśle związane są sportowe sukcesy i osiągnięcia naszych uczniów; atrakcyjność zajęć wychowania fizycznego wpływa na popularność i chęć uczestnictwa, startów naszych uczniów w zawodach sportowych, dla których istotne jest przede wszystkim tylko to, że: „po prostu są”, „bo jest fajnie, można coś wygrać, dużo się nauczyć”, „można poznać fajnych kolegów i koleżanki”, „można udowodnić, kto jest lepszy”; „jest dobra zabawa”; „można się dużo nauczyć od innych”; „reprezentujemy szkołę”; „jestem bardziej wysportowana”;

PODSUMOWANIE BADAŃ - WNIOSKI z roku na rok zwiększa się zakres współpracy z organizacjami i instytucjami promującymi sport osób niepełnosprawnych intelektualnie; nauczyciele i uczniowie ZSS Wołomin pełnią znaczące role w tworzeniu, promowaniu działalności wybranych organizacji sportowych na Mazowszu; dzięki aktywnej pracy z uczniami z roku na rok zwiększa się ich sprawność fizyczna, zakres sportowej świadomości, o czym świadczyć mogą liczne sukcesy na szczeblu powiatowym, wojewódzkim i ogólnopolskim naszych uczniów; aktywność sportowa pełni też swoistego rodzaju rolę terapeutyczną, pozwalając niejednokrotnie rozładować negatywne napięcia i emocje, zachowania agresywne; preferowany sposób aktywności fizycznej odgrywa istotną rolę w przygotowaniu do życia społecznego.

ORGANIZACJE SPORTOWE, Z KÓRYMI WSPÓŁPRACUJE ZESPÓL SZKÓŁ SPECJALNYCH W WOŁOMINIE Polskie Towarzystwo Społeczno – Sportowe „SPRAWNI – RAZEM” Polski Komitet Paraolimpijski Sportowy Krąg Zaprzyjaźnionych Placówek „WSPÓLNI” Fundacja Pomocy Osobom Niepełnosprawnym „Arka”

„Inwestowanie w sport jest najtańszym i najlepszym sposobem na zwalczanie patologii.”