Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
TEMAT: ZASADY DIAGNOZOWANIA UCZNIÓW ZDOLNYCH
Advertisements

Ocenianie kształtujące na lekcjach języka polskiego
CZASOPISMA POPULARNONAUKOWE –
Pajdokracja, czyli… rządy dzieci.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2012/2013 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA
Zasady konstruowania programów projakościowych
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
CELE REALIZACJI PROJEKTÓW POWIATOWYCH Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół/przedszkoli Pomoc dyrektorom.
Diagnoza edukacyjna pomaga uczyć efektywniej
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
Indywidualizacja pracy w działaniach edukacyjnych świetlicy szkolnej
METODY I FORMY PRACY w Zespole Szkół dla Dzieci Niesłyszących w Bielsku - Białej opracowała: mgr Joanna Skowron.
Pisanie-metody kształcenia tej umiejętności
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu
Projekt systemowy Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu.
Projekt systemowy Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu.
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
Blended learning w naszej szkole WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli.
KLASY INNOWACYJNE alternatywa dla … ”Nauka to pokarm dla rozumu”
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Projekt systemowy Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu. Program szkoleń animatorów przedsięwzięć edukacyjnych w szkołach podstawowych.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu. Plan wystąpienia Cele programu zajęć doradczych i psychologiczno-pedagogicznych Sposoby realizacji celów Zadania programów.
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Pisanie i modyfikowanie programów, pisanie innowacji i projektów edukacyjnych w edukacji wczesnoszkolnej Joanna Dembowa.
Zajęcia prowadzone w ramach EFS Szkoła Podstawowa Nr 15 w Tarnowie
Realizacja programu rozwojowego
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Szkolny katalog motywowania uczniów do nauki. Naczelna zasada Stwórzmy możliwości osiągania drobnych sukcesów indywidualnych każdemu uczniowi.
Pilotażowy model doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół i przedszkoli w powiecie jaworskim Projekt współfinansowany ze środków Unii.
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
 Dla uczniów z orzeczeniem: o potrzebie indywidualnego obowiązkowego, rocznego przygotowania przedszkolnego indywidualnego nauczania  Dla uczniów z opinią.
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Praktyki zagraniczne w Irlandii. Głównym celem naszego projektu jest: podniesienie umiejętności praktycznych zawodowych uczniów poprzez realizację praktyk.
Aktywne doskonalenie – kompleksowe wsparcie dla szkół i przedszkoli we Wrocławiu Program nauczania.
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
Odznaka jakości "Schule im Wandel – Zmieniająca się szkoła"
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
ZASADY PRZEPROWADZANIA DIAGNOZY Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
Projekt „Mistrz w zawodzie- Meister im Beruf”
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
Szkoła Podstawowa nr 138 im. Leopolda Staffa w Łodzi
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.
INDYWIDUALIZACJA NAUCZANIA I WYCHOWANIA UCZNIÓW KLAS I – III SZKÓŁ PODSTAWOWYCH DOBRY START PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA W JORDANOWIE ŚLĄSKIM.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Jak kształtować kompetencje kluczowe?
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Zapis prezentacji:

Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu

Projekt systemowy Zajęcia językowe wyrównujące szanse edukacyjne dla uczniów. Zajęcia dla lektorów języka angielskiego.

Plan wystąpienia Idea pedagogiczna programu Cele kształcenia i wychowania Treści kształcenia na wybranych przykładach Grupa docelowa – beneficjenci ostateczni Sposoby osiągania celów kształcenia i wychowania Propozycje kryteriów oceny i metod sprawdzających osiągnięcia ucznia

Idea pedagogiczna programu 1. Bloki zajęć. 2. Komunikacja językowa jako główny cel kształcenia umiejętności językowych. 3. Indywidualizacja procesu kształcenia.

Cele kształcenia i wychowania Umiejętności kluczowe. Kształtowanie postaw. Cele kształcenia – wymagania ogólne dla języka obcego.

Treści kształcenia, czyli wymagania szczegółowe na wybranych przykładach Blok 1: Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego Mój czas wolny i zainteresowania Uczeń: opisuje swoje hobby, przeprowadza ankietę klasową, udziela i uzyskuje informacja na temat czasu wolnego i zainteresowań, dokonuje samooceny Uczeń: wykazuje się postawą poznawczą, jest aktywny i współdziała w zespole, kształtuje swoja autonomiczność

Treści kształcenia, czyli wymagania szczegółowe na wybranych przykładach Blok 2: Zajęcia interpersonalne Kolega w sieci Uczeń: przy pomocy technik IT znajduje osobę, z którą chciałby korespondować w języku obcym, komunikuje się w języku obcym w celu wymiany informacji

Treści kształcenia, czyli wymagania szczegółowe na wybranych przykładach Blok 3: Zajęcia integracyjne na obozie Zajęcia plastyczne – wykonanie emblematów dla członków zespołu projektowego Uczeń: stosuje wybraną przez zespół technikę pracy, wyraża w pracy plastycznej cechę charakteryzującą zespół, wykonuje pracę plastyczną Uczeń: pracuje w zespole, komunikuje się, szanuje opinie innych osób

Treści kształcenia, czyli wymagania szczegółowe na wybranych przykładach Blok 4: Zajęcia realizowane na obozie metodą projektu „Organizacja podróży dookoła świata” Ewaluacja projektu przy pomocy metod ewaluacyjnych „Tarcza strzelnicza”, „Kosz i walizeczka” Uczeń: wie, że każda wykonana praca powinna być poddana ewaluacji, wyraża własne zdanie o projekcie, dokonuje samooceny Uczeń: kształtuje swoją asertywność, szanuje opinie innych osób, jest tolerancyjny, przyjmuje krytykę jako element służący doskonaleniu

Sposoby osiągania celów kształcenia i wychowania na wybranych przykładach. Metoda refleksyjna. Podejście komunikacyjne. Metody aktywizujące. Metoda projektu. Różnorodne formy pracy na zajęciach. Różnorodne techniki pracy.

Propozycje kryteriów oceny i metod sprawdzających osiągnięcia ucznia. Diagnoza umiejętności ucznia. Testy sprawdzające. Obserwacja ucznia (karta osiągnięć ucznia). Końcowy raport osiągnięć ucznia.

Zajęcia dla lektorów języka angielskiego. Równość szans. Wykorzystanie materiałów dydaktycznych i dostosowanie programu do potrzeb szkoły. Gimnastyka mózgu, preferencje sensoryczne i profile dominacji półkul mózgowych. Typy wielorakich inteligencji. Test diagnostyczny, przeprowadzenie oraz wykorzystanie wyników – diagnoza wstępna i końcowa. Metody aktywizujące pracę na lekcji języka obcego. Planowanie lekcji z wykorzystaniem różnych modeli. Wykorzystanie na zajęciach języka obcego technik IT. Praca na zajęciach językowych metodą projektu.

Kontakt Biuro projektu Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli ul. Gen. J. Sowińskiego 68 70-236 Szczecin tel. 91 435 06 29 e-mail: szkola@zcdn.edu.pl www.szkola.zcdn.edu.pl

Dziękuję za uwagę Iwona Szybowicz