CYKLU ZAJĘĆ DLA MŁODZIEŻY SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH PREZENTACJA CYKLU ZAJĘĆ DLA MŁODZIEŻY SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH MY I ŚWIAT PRACY
CEL ZAJĘĆ ZAPOZNANIE Z PRAWAMI I WYMAGANIAMI RYNKU PRACY BĘDĄCYMI WARUNKAMI NIEZBĘDNYMI DLA ODNIESIENIA SUKCESU ZAWODOWEGO
ZADANIA ZAPOZNANIE Z WARTOŚCIAMI I PRAWAMI RZĄDZĄCYMI RYNKIEM PRACY ZAPOZNANIE Z WYMAGANIAMI OSOBOWOŚCIOWYMI I KWALIFIKACYJNYMI OBOWIĄZUJĄCYMI W PROCEDURZE ZATRUDNIANIA
ZADANIA CIĄG DALSZY NABYCIE SKUTECZNYCH UMIEJĘTNOŚCI UMOŻLIWIAJĄCYCH ZNALEZIENIE ZATRUDNIENIA
FORMY REALIZACJI ZAJĘĆ MINIWYKŁADY WPROWADZAJĄCE W TEMATYKĘ SPOTKANIA ĆWICZENIA INDYWIDUALNE PRACA W MAŁYCH GRUPACH
FORMY REALIZACJI SPOTKAŃ SPOTKANIA Z MŁODZIEŻĄ NA TERENIE SZKOŁY - 7 SPOTKAŃ PO 45 MINUT SPOTKANIA Z MŁODZIEŻĄ NA TERENIE PORADNI - 2 SPOTKANIA PO 3 GODZINY
RODZAJE UŻYTYCH POMOCY SCHEMATY TEMATYCZNE DO ĆWICZEŃ TESTY KWESTIONARIUSZE ANKIETY
PRZEWIDYWANE POZYTYWNE SKUTKI BEZPOŚREDNIE POZNANIE PRAW RZĄDZĄCYCH RYNKIEM PRACY NABYCIE UMIEJĘTNOŚCI POSZUKIWANIA PRACY
PRZEWIDYWANE POZYTYWNE SKUTKI BEZPOŚREDNIE DOKONANIE BEZPOŚREDNIEJ OCENY SWOICH CECH OSOBOWOŚCI I PREDYSPOZYCJI ZAWODOWYCH POD KĄTEM WYMAGAŃ ZATRUDNIANIA
PRZEWIDYWANE POZYTYWNE SKUTKI ODROCZONE PLANOWE I EFEKTYWNE WDRAŻANIE METOD POSZUKIWANIA PRACY STAŁY ROZWÓJ I DOSKONALENIE UMIEJĘTNOŚCI ZAWODOWYCH
PRZEWIDYWANE POZYTYWNE SKUTKI ODROCZONE WYELIMINOWANIE NIEKORZYSTNYCH NAWYKÓW W ZACHOWANIU ORAZ CECH OSOBOWOŚCI UTRUDNIAJĄCYCH ZNALEZIENIE PRACY
ZAJĘCIA I TEMAT: RYNEK PRACY I ZASADY JEGO FUNKCJONOWANIA CZAS TRWANIA ZAJĘĆ 1 X 45 MINUT
SCHEMAT ZAJĘĆ I WPROWADZENIE W TEMATYKĘ CYKLU ZAJĘĆ PRZEPROWADZENIE ANKIETY NA TEMAT TRAFNOŚCI WYBORU AKTUALNEJ SZKOŁY I POZNANIA DALSZYCH PLANÓW EDUKACYJNO – ZAWODOWYCH „ANKIETA DLA UCZNIÓW SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH”
SCHEMAT ZAJĘĆ I CIĄG DALSZY ZAPOZNANIE UCZNIÓW Z ZASADAMI DZIAŁANIA PRAW POPYTU I PODAŻY NA RYNKU PRACY – MINIWYKŁAD TEMATYCZNY „POPYT I PODAŻ GŁÓWNE MECHANIZMY DZIAŁANIA RYNKU PRACY”
SCHEMAT ZAJĘĆ I CIĄG DALSZY WPROWADZENIE W PODSTAWOWE WARTOŚCI RZĄDZĄCE RYNKIEM PRACY – MINIWYKŁAD TEMATYCZNY „WARTOŚCI ŚWIATA PRACY DAWNIEJ A OBECNIE”
SCHEMAT ZAJĘĆ I CIĄG DALSZY ĆWICZENIE DLA UCZNIOW OKREŚLAJĄCE PREFERENCJE W UZNAWANYCH WARTOŚCIACH KIERUJĄCYCH POSZUKIWANIEM PRACY – DO WYBORU „LISTA WARTOŚCI” LUB ANKIETA „CO CIĘ ZACHĘCA DO PODJĘCIA PRACY” PODSUMOWANIE ZAJĘĆ – ROZMOWA Z UCZNIAMI
ZAJECIA II TEMAT: WYMAGANIA KWALIFIKACYJNE I OSOBOWOŚCIOWE UŁATWIAJĄCE ZNALEZIENIE PRACY CZAS TRWANIA ZAJĘĆ 1 X 45 MINUT
SCHEMAT ZAJĘĆ II PRAWIDŁOWA SAMOOCENA I ODPORNOŚĆ NA STRES - CZYNNIKI KSZTAŁTUJĄCE POZYTYWNY WIZERUNEK PRACOWNIKA MINIWYKŁAD TEMATYCZNY „POZNAJ SIEBIE”
CIĄG DALSZY SCHEMATU ZAJĘĆ DRUGICH ĆWICZENIE INDYWIDUALNE DLA UCZNIÓW W POSTACI ANKIET SAMOOCENIAJĄCYCH „JAKI JESTEŚ „NIEBRZYDOWSKIEGO” STRES” J.RENAUD
CIĄG DALSZY SCHEMATU ZAJĘĆ II ŚWIADOMOŚĆ SWOICH PREDYSPOZYCJI ZAWODOWYCH I STAŁEGO ROZWOJU ZAWODOWEGO JAKO NIEZBĘDNY WARUNEK ODNIESIENIA SUKCESU NA RYNKU PRACY – MINIWYKŁAD TEMATYCZNY”STAŁY ROZWÓJ ZAWODOWY WARUNKIEM SUKCESU”
SCHEMAT ZAJĘĆ II CIĄG DALSZY ĆWICZENIE SAMOOCENIAJĄCE DLA UCZNIÓW – ANKIETA DR. J. HOLLANDA „CECHY OSOBOWOŚCI A PREDYSPOZYCJE ZAWODOWE” LUB „ZAWODY A UMIEJĘTNOŚCI” PODSUMOWANIE ZAJĘĆ – ROZMOWA Z UCZNIAMI
ZAJĘCIA III TEMAT: SPOSOBY POSZUKIWANIA PRACY CZAS TRWANIA ZAJĘĆ 1 X 45 MINUT
SCHEMAT ZAJĘĆ III ZAPOZNANIE UCZNIÓW Z WYBRANYMI METODAMI UMOŻLIWIAJĄCYMI ZNALEZIENIE PRACY – MINIWYKŁAD TEMATYCZNY „SPOSOBY POSZUKIWANIA PRACY”
SCHEMAT ZAJĘĆ III CIĄG DALSZY ŹRÓDŁA POSZUKIWANIA PRACY „MAPA POSZUKIWANIA PRACY”
SCHEMAT ZAJĘĆ III CIĄG DALSZY Ćwiczenie dla uczniów w małych grupach – układanie map poszukiwania pracy według schematu Podsumowanie zajęć – rozmowa z uczniami
ZAJĘCIA IV TEMAT ZAJĘĆ: ROZMOWA TELEFONICZNA I OFERTA PRACY PIERWSZĄ SZANSĄ NA UZYSKANIE ZATRUDNIENIA CZAS TRWANIA ZAJĘĆ 1 X 45 MINUT
SCHEMAT ZAJĘĆ IV ZAPOZNANIE UCZNIÓW Z ZASADAMI I WYMAGANIAMI PRAWIDŁOWO PRZEPROWADZONEJ ROZMOWY TELEFONICZNEJ W SPRAWIE ZATRUDNIENIA – MINIWYKŁAD TEMATYCZNY „ZASADY PRZEPROWADZANIA ROZMÓW TELEFONICZNYCH Z PRZYSZŁYM PRACODAWCĄ
SCHEMAT ZAJĘĆ IV CIĄG DALSZY ĆWICZENIE INDYWIDUALNE DLA UCZNIÓW Z WYKORZYSTANIEM SCHEMATU ROZMOWY TELEFONICZNEJ „MOJA ROZMOWA TELEFONICZNA W SPRAWIE ZATRUDNIENIA”
CIĄG DALSZY SCHEMATU ZAJĘĆ IV RODZAJE OFERT PRACY I ZASADY ICH PISANIA – MINIWYKŁAD TEMATYCZNY „ZASADY PISANIA DOBRYCH OFERT PRACY
SCHEMAT ZAJĘĆ IV CIĄG DALSZY ĆWICZENIE INDYWIDUALNE DLA UCZNIÓW Z WYKORZYSTANIEM SCHEMATU OFERTY PRACY „MOJA OFERTA PRACY” PODSUMOWANIE ZAJĘĆ – ROZMOWA Z UCZNIAMI
ZAJĘCIA V TEMAT ZAJĘĆ: ŻYCIORYS PREZENTACJĄ NASZYCH KWALIFIKACJI I OSIĄGNIĘĆ CZAS TRWANIA ZAJĘĆ 1 X 45 MINUT
SCHEMAT ZAJĘĆ V ZAPOZNANIE UCZNIÓW Z RODZAJAMI ŻYCIORYSÓW I OGÓLNYMI ZASADAMI ICH PISANIA - MINIWYKŁADY TEMATYCZNE „ RODZAJE ŻYCIORYSÓW „ I „ ZASADY PISANIA ŻYCIORYSÓW”
SCHEMAT ZAJĘĆ V CIĄG DALSZY ĆWICZENIE INDYWIDUALNE DLA UCZNIÓW – UŁOŻENIE INDYWIDUALNEGO ŻYCIORYSU WEDŁUG SCHEMATU
ZAJĘCIA VI TEMAT ZAJĘĆ : ROZMOWA KWALIFIKACYJNA – WAŻNY KONTAKT Z PRACODAWCĄ CZAS TRWANIA ZAJĘĆ 1 X 45 MINUT
SCHEMAT ZAJĘĆ VI PRZYGOTOWANIE SIĘ DO ROZMOWY KWALIFIKACYJNEJ – MINIWYKŁAD TEMATYCZNY
CIĄ DALSZY CHEMATU ZAJĘĆ VI ZASADY ZACHOWANIA SIĘ W TRAKCIE ROZMOWY KWALIFIKACYJNEJ- MINIWYKŁAD TEMATYCZNY
CIĄG DALSZY SCHEMATU ZAJĘĆ VI ĆWICZENIA GRUPOWE – SCENKI W WYKONANIU UCZNIÓW DOTYCZĄCE PRZEPROWADZANIA ROZMÓW KWALIFIKACYJNYCH Z WYKORZYSTANIEM WCZEŚNIEJ UTWORZONYCH ŻYCIORYSÓW I SCHEMATU PYTAŃ NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANYCH PRZEZ PRACODAWCĘ W TRAKCIE ROZMOWY KWALIFIKACYJNEJ
ZAJĘCIA VII TEMAT ZAJĘĆ: SPOTKANIE Z MŁODZIEŻĄ PODSUMOWUJĄCE PRZEPROWADZONE ZAJĘCIA CZAS TRWANIA ZAJĘĆ 1 X 45 MINUT
SCHEMAT ZAJĘĆ VII PODSUMOWANIE ZAJĘĆ ODPOWIEDZI NA PYTANIA UCZNIÓW PRZEPROWADZENIE ANKIETY OCENIAJĄCEJ ZAJĘCIA„MY I ŚWIAT PRACY”