CYKLU ZAJĘĆ DLA MŁODZIEŻY SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Warsztaty psychologiczne
Advertisements

Projekty realizowane w ZSP nr 2 w Siedlcach współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Jak wybrać zawód? Przygotowujemy się do podjęcia
Indywidualne Plany Działania
Projekt zrealizowany przez: ASM Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o Kutno ul. Grunwaldzka 5 tel. 024/ fax. 024/ Instytut.
Federacja Stowarzyszeń „Amazonki”
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
Rozmowa kwalifikacyjna
OBSERWATORIUM DOLNOŚLĄSKIEGO RYNKU PRACY I EDUKACJI OBSERWATORIUM DOLNOŚLĄSKIEGO RYNKU PRACY I EDUKACJI projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 4 W SKIERNIEWICACH ul. Podkładowa 2
mgr Ewa Jagodzińska -SPZ Lublin 2004
Jagodzińska Ewa - SPZ Lublin PREZENTACJA CYKLU ZAJĘĆ DLA MŁODZIEŻY SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH I POLICEALNYCH MY I ŚWIAT PRACY.
Nowoczesna biblioteka – kluczem do sukcesu użytkowników i edukacji społeczeństwa Konferencja Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich Konstancin-Jeziorna,
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
Nowoczesne poradnictwo zawodowe Włodzimierz Trzeciak
Warsztaty zawodoznawcze
Projekt „Edukacja ku Przyszłości”
To osoba udzielająca pomocy, w formie grupowych i indywidualnych porad zawodowych, młodzieży i osobom dorosłym w wyborze zawodu, kierunku kształcenia i.
Działania PPPP w Tarnowie
MOBILNE CENTRUM INFORMACJI ZAWODOWEJ w Koninie
„Kompleksowe umiejętności – gwarantem przyszłości”
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
Ankieta diagnozująca zapotrzebowanie uczniów na informacje edukacyjno-zawodowe oraz na pomoc w planowaniu kształcenia i kariery zawodowej (próbka badawcza.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia instytucjach rynku pracy (tekst jedn. Dz.U. Nr 99, poz z późn. zm.). Rozporządzenie Ministra.
Narzędzie łączące Narzędzie łączące psychometrię i rekrutację psychometrię i rekrutację Psychologia i biznes – wiemy jak je łączyć
Dokumentacja realizacji projektu w ramach konkursu „Granty dla Szkół”
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY (SzOK)
Rola doradcy zawodowego w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych
Przez niemal pięć lat – od 1 maja 2009 r. do końca grudnia 2013 r. – Ochotnicze Hufce Pracy realizują projekt współfinansowany przez Unię Europejską w.
Poradnictwo zawodowe Oferta. Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Busku - Zdroju udziela pomocy psychologicznej, pedagogicznej i logopedycznej dzieciom.
Ankieta C Metryczka Rekrutacja.
POWIATOWY URZĄD PRACY W TYCHACH
Czym jest doradztwo zawodowe?
ROLA SPZ WE WSPARCIU DORADCÓW ZAWODOWYCH PRACUJĄCYCH W INNYCH PLACÓWKACH Prezenter EWA JAGODZIŃSKA PSYCHOLOG – DORADCA ZAWODOWY SPZ LUBLIN.
Szkolenie dla opiekunów Centów
PORADNIA PSYCHOLOGICZNO -PEDAGOGICZNA
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH NR 14 W ZABRZU TEMATYKA ZAJĘĆ Z ZAKRESU DORADZTWA ZAWODOWEGO w VIII Liceum Ogólnokształcącym Doradca zawodowy mgr Monika.
Jak wybrać zawód?.
Poradnictwo edukacyjno – zawodowe w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej dla Młodzieży.
Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne
Projekt „MOJA SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ” Gimnazjum im. C. Miłosza w Mierzęcicach Projekt „MOJA SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ” jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
„Zasady współpracy w zakresie realizacji doradztwa zawodowego w mieście Białystok”
Moje dziecko wybiera szkołę/zawód
Poradnictwo zawodowe dla osób bezrobotnych oraz uczniów szkół ponadgimnazjalnych Cieszyn, r.
GMINAZJUM NR I IM. SZARYCH SZEREGÓW W NAMYSŁOWIE GR.II- 12 UCZNIÓW PROWADZĄCY IZABELA HELIŃSKA – PEDAGOG SZKOLNY/ DORADCA ZAWODOWY.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
1 Podsumowanie realizacji projektu „Czas nowych możliwości” na koniec 2013 roku Projekt „Czas nowych możliwości” współfinansowany przez Unię Europejską.
Warszawski System Doradztwa Zawodowego jako forma wsparcia karier uczniów w obliczu współczesnej rzeczywistości Kraków, r.
PORTFOLIO GIMNAZJALISTY
Rok Niniejsza prezentacja dotyczy realizacji części projektu „Otwórz się na siebie” wdrażanego przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w.
Centrum w Ostrołęce Centrum w Ciechanowie Centrum w Płocku Centrum w Radomiu Centrum w Siedlcach Centrum w Warszawie - poradnictwo zawodowe - pośrednictwo.
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
Projekt OHP Równi na rynku pracy w ramach programu „Gwarancje dla młodzieży” Współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
Doradztwo zawodowe dla młodzieży – aktywność zawodowa niepełnospraw nych SOSW dla Niesłyszących im. Janusz Korczaka w Krakowie.
Ogólnopolski Tydzień Kariery 2015 r. „Poznaję siebie – poznaję zawody”- prowadzenie grupowych zajęć warsztatowych z uczniami klas drugich gimnazjum „Oferta.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
MĄDRZE ZAPLANUJ SWOJĄ PRZYSZŁOŚĆ ZAJĘCIA DLA UCZNIÓW SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ Program zajęć dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych klasa II Zajęcia 1 RYNEK.
ŁÓDŹ, AL. WYSZYŃSKIEGO 86 (Pałac Młodzieży) tel. (42) ; fax (42)
Zapraszamy!.  Nauczysz się pisać profesjonalne dokumenty aplikacyjne.  Przygotujesz się do rozmowy kwalifikacyjnej z pracodawcą.  Rozwiniesz umiejętności.
PORADNICTWO ZAWODOWE Zapraszamy na wędrówkę po świecie poradnictwa zawodowego.
Doradcy zawodowi : mgr Agnieszka Pątek – Gołębiowska
Doradztwo zawodowe w szkołach
Indywidualne Plany Działania
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Przykłady dobrych praktyk
Zapis prezentacji:

CYKLU ZAJĘĆ DLA MŁODZIEŻY SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH PREZENTACJA CYKLU ZAJĘĆ DLA MŁODZIEŻY SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH MY I ŚWIAT PRACY

CEL ZAJĘĆ ZAPOZNANIE Z PRAWAMI I WYMAGANIAMI RYNKU PRACY BĘDĄCYMI WARUNKAMI NIEZBĘDNYMI DLA ODNIESIENIA SUKCESU ZAWODOWEGO

ZADANIA ZAPOZNANIE Z WARTOŚCIAMI I PRAWAMI RZĄDZĄCYMI RYNKIEM PRACY ZAPOZNANIE Z WYMAGANIAMI OSOBOWOŚCIOWYMI I KWALIFIKACYJNYMI OBOWIĄZUJĄCYMI W PROCEDURZE ZATRUDNIANIA

ZADANIA CIĄG DALSZY NABYCIE SKUTECZNYCH UMIEJĘTNOŚCI UMOŻLIWIAJĄCYCH ZNALEZIENIE ZATRUDNIENIA

FORMY REALIZACJI ZAJĘĆ MINIWYKŁADY WPROWADZAJĄCE W TEMATYKĘ SPOTKANIA ĆWICZENIA INDYWIDUALNE PRACA W MAŁYCH GRUPACH

FORMY REALIZACJI SPOTKAŃ SPOTKANIA Z MŁODZIEŻĄ NA TERENIE SZKOŁY - 7 SPOTKAŃ PO 45 MINUT SPOTKANIA Z MŁODZIEŻĄ NA TERENIE PORADNI - 2 SPOTKANIA PO 3 GODZINY

RODZAJE UŻYTYCH POMOCY SCHEMATY TEMATYCZNE DO ĆWICZEŃ TESTY KWESTIONARIUSZE ANKIETY

PRZEWIDYWANE POZYTYWNE SKUTKI BEZPOŚREDNIE POZNANIE PRAW RZĄDZĄCYCH RYNKIEM PRACY NABYCIE UMIEJĘTNOŚCI POSZUKIWANIA PRACY

PRZEWIDYWANE POZYTYWNE SKUTKI BEZPOŚREDNIE DOKONANIE BEZPOŚREDNIEJ OCENY SWOICH CECH OSOBOWOŚCI I PREDYSPOZYCJI ZAWODOWYCH POD KĄTEM WYMAGAŃ ZATRUDNIANIA

PRZEWIDYWANE POZYTYWNE SKUTKI ODROCZONE PLANOWE I EFEKTYWNE WDRAŻANIE METOD POSZUKIWANIA PRACY STAŁY ROZWÓJ I DOSKONALENIE UMIEJĘTNOŚCI ZAWODOWYCH

PRZEWIDYWANE POZYTYWNE SKUTKI ODROCZONE WYELIMINOWANIE NIEKORZYSTNYCH NAWYKÓW W ZACHOWANIU ORAZ CECH OSOBOWOŚCI UTRUDNIAJĄCYCH ZNALEZIENIE PRACY

ZAJĘCIA I TEMAT: RYNEK PRACY I ZASADY JEGO FUNKCJONOWANIA CZAS TRWANIA ZAJĘĆ 1 X 45 MINUT

SCHEMAT ZAJĘĆ I WPROWADZENIE W TEMATYKĘ CYKLU ZAJĘĆ PRZEPROWADZENIE ANKIETY NA TEMAT TRAFNOŚCI WYBORU AKTUALNEJ SZKOŁY I POZNANIA DALSZYCH PLANÓW EDUKACYJNO – ZAWODOWYCH „ANKIETA DLA UCZNIÓW SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH”

SCHEMAT ZAJĘĆ I CIĄG DALSZY ZAPOZNANIE UCZNIÓW Z ZASADAMI DZIAŁANIA PRAW POPYTU I PODAŻY NA RYNKU PRACY – MINIWYKŁAD TEMATYCZNY „POPYT I PODAŻ GŁÓWNE MECHANIZMY DZIAŁANIA RYNKU PRACY”

SCHEMAT ZAJĘĆ I CIĄG DALSZY WPROWADZENIE W PODSTAWOWE WARTOŚCI RZĄDZĄCE RYNKIEM PRACY – MINIWYKŁAD TEMATYCZNY „WARTOŚCI ŚWIATA PRACY DAWNIEJ A OBECNIE”

SCHEMAT ZAJĘĆ I CIĄG DALSZY ĆWICZENIE DLA UCZNIOW OKREŚLAJĄCE PREFERENCJE W UZNAWANYCH WARTOŚCIACH KIERUJĄCYCH POSZUKIWANIEM PRACY – DO WYBORU „LISTA WARTOŚCI” LUB ANKIETA „CO CIĘ ZACHĘCA DO PODJĘCIA PRACY” PODSUMOWANIE ZAJĘĆ – ROZMOWA Z UCZNIAMI

ZAJECIA II TEMAT: WYMAGANIA KWALIFIKACYJNE I OSOBOWOŚCIOWE UŁATWIAJĄCE ZNALEZIENIE PRACY CZAS TRWANIA ZAJĘĆ 1 X 45 MINUT

SCHEMAT ZAJĘĆ II PRAWIDŁOWA SAMOOCENA I ODPORNOŚĆ NA STRES - CZYNNIKI KSZTAŁTUJĄCE POZYTYWNY WIZERUNEK PRACOWNIKA MINIWYKŁAD TEMATYCZNY „POZNAJ SIEBIE”

CIĄG DALSZY SCHEMATU ZAJĘĆ DRUGICH ĆWICZENIE INDYWIDUALNE DLA UCZNIÓW W POSTACI ANKIET SAMOOCENIAJĄCYCH „JAKI JESTEŚ „NIEBRZYDOWSKIEGO” STRES” J.RENAUD

CIĄG DALSZY SCHEMATU ZAJĘĆ II ŚWIADOMOŚĆ SWOICH PREDYSPOZYCJI ZAWODOWYCH I STAŁEGO ROZWOJU ZAWODOWEGO JAKO NIEZBĘDNY WARUNEK ODNIESIENIA SUKCESU NA RYNKU PRACY – MINIWYKŁAD TEMATYCZNY”STAŁY ROZWÓJ ZAWODOWY WARUNKIEM SUKCESU”

SCHEMAT ZAJĘĆ II CIĄG DALSZY ĆWICZENIE SAMOOCENIAJĄCE DLA UCZNIÓW – ANKIETA DR. J. HOLLANDA „CECHY OSOBOWOŚCI A PREDYSPOZYCJE ZAWODOWE” LUB „ZAWODY A UMIEJĘTNOŚCI” PODSUMOWANIE ZAJĘĆ – ROZMOWA Z UCZNIAMI

ZAJĘCIA III TEMAT: SPOSOBY POSZUKIWANIA PRACY CZAS TRWANIA ZAJĘĆ 1 X 45 MINUT

SCHEMAT ZAJĘĆ III ZAPOZNANIE UCZNIÓW Z WYBRANYMI METODAMI UMOŻLIWIAJĄCYMI ZNALEZIENIE PRACY – MINIWYKŁAD TEMATYCZNY „SPOSOBY POSZUKIWANIA PRACY”

SCHEMAT ZAJĘĆ III CIĄG DALSZY ŹRÓDŁA POSZUKIWANIA PRACY „MAPA POSZUKIWANIA PRACY”

SCHEMAT ZAJĘĆ III CIĄG DALSZY Ćwiczenie dla uczniów w małych grupach – układanie map poszukiwania pracy według schematu Podsumowanie zajęć – rozmowa z uczniami

ZAJĘCIA IV TEMAT ZAJĘĆ: ROZMOWA TELEFONICZNA I OFERTA PRACY PIERWSZĄ SZANSĄ NA UZYSKANIE ZATRUDNIENIA CZAS TRWANIA ZAJĘĆ 1 X 45 MINUT

SCHEMAT ZAJĘĆ IV ZAPOZNANIE UCZNIÓW Z ZASADAMI I WYMAGANIAMI PRAWIDŁOWO PRZEPROWADZONEJ ROZMOWY TELEFONICZNEJ W SPRAWIE ZATRUDNIENIA – MINIWYKŁAD TEMATYCZNY „ZASADY PRZEPROWADZANIA ROZMÓW TELEFONICZNYCH Z PRZYSZŁYM PRACODAWCĄ

SCHEMAT ZAJĘĆ IV CIĄG DALSZY ĆWICZENIE INDYWIDUALNE DLA UCZNIÓW Z WYKORZYSTANIEM SCHEMATU ROZMOWY TELEFONICZNEJ „MOJA ROZMOWA TELEFONICZNA W SPRAWIE ZATRUDNIENIA”

CIĄG DALSZY SCHEMATU ZAJĘĆ IV RODZAJE OFERT PRACY I ZASADY ICH PISANIA – MINIWYKŁAD TEMATYCZNY „ZASADY PISANIA DOBRYCH OFERT PRACY

SCHEMAT ZAJĘĆ IV CIĄG DALSZY ĆWICZENIE INDYWIDUALNE DLA UCZNIÓW Z WYKORZYSTANIEM SCHEMATU OFERTY PRACY „MOJA OFERTA PRACY” PODSUMOWANIE ZAJĘĆ – ROZMOWA Z UCZNIAMI

ZAJĘCIA V TEMAT ZAJĘĆ: ŻYCIORYS PREZENTACJĄ NASZYCH KWALIFIKACJI I OSIĄGNIĘĆ CZAS TRWANIA ZAJĘĆ 1 X 45 MINUT

SCHEMAT ZAJĘĆ V ZAPOZNANIE UCZNIÓW Z RODZAJAMI ŻYCIORYSÓW I OGÓLNYMI ZASADAMI ICH PISANIA - MINIWYKŁADY TEMATYCZNE „ RODZAJE ŻYCIORYSÓW „ I „ ZASADY PISANIA ŻYCIORYSÓW”

SCHEMAT ZAJĘĆ V CIĄG DALSZY ĆWICZENIE INDYWIDUALNE DLA UCZNIÓW – UŁOŻENIE INDYWIDUALNEGO ŻYCIORYSU WEDŁUG SCHEMATU

ZAJĘCIA VI TEMAT ZAJĘĆ : ROZMOWA KWALIFIKACYJNA – WAŻNY KONTAKT Z PRACODAWCĄ CZAS TRWANIA ZAJĘĆ 1 X 45 MINUT

SCHEMAT ZAJĘĆ VI PRZYGOTOWANIE SIĘ DO ROZMOWY KWALIFIKACYJNEJ – MINIWYKŁAD TEMATYCZNY

CIĄ DALSZY CHEMATU ZAJĘĆ VI ZASADY ZACHOWANIA SIĘ W TRAKCIE ROZMOWY KWALIFIKACYJNEJ- MINIWYKŁAD TEMATYCZNY

CIĄG DALSZY SCHEMATU ZAJĘĆ VI ĆWICZENIA GRUPOWE – SCENKI W WYKONANIU UCZNIÓW DOTYCZĄCE PRZEPROWADZANIA ROZMÓW KWALIFIKACYJNYCH Z WYKORZYSTANIEM WCZEŚNIEJ UTWORZONYCH ŻYCIORYSÓW I SCHEMATU PYTAŃ NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANYCH PRZEZ PRACODAWCĘ W TRAKCIE ROZMOWY KWALIFIKACYJNEJ

ZAJĘCIA VII TEMAT ZAJĘĆ: SPOTKANIE Z MŁODZIEŻĄ PODSUMOWUJĄCE PRZEPROWADZONE ZAJĘCIA CZAS TRWANIA ZAJĘĆ 1 X 45 MINUT

SCHEMAT ZAJĘĆ VII PODSUMOWANIE ZAJĘĆ ODPOWIEDZI NA PYTANIA UCZNIÓW PRZEPROWADZENIE ANKIETY OCENIAJĄCEJ ZAJĘCIA„MY I ŚWIAT PRACY”