ŚRODKI DYDAKTYCZNE OPRACOWAŁA PATRYCJA FRANCZAK.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Chojnowska Sylwia Dąbrowska Aleksandra Dąbrowska Monika
Advertisements

E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
REALIZUJĄC PROJEKT, CHCIELIŚMY OSIĄGNĄĆ CELE: ZAKTYWIZOWANIE UCZNIÓW ZAGROŻONYCH NIEUZYSKANIEM PROMOCJI DO NASTĘPNEJ KLASY; STWORZENIE WARUNKÓW DO ROZWOJU.
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
Zadania doradcy metodycznego zgodnie z Rozporządzeniem MEN i S o placówkach z dnia 23 kwietnia 2003r.
D EBATA SZKOLNA 2012/2013 KODEKS SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 ZSOS NR 17 Kielce.
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Efekty opracowania i wdrożenia Programu Poprawy Jakości Kształcenia
Jak napisać dobry konspekt? Beata Nowakowska
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Koncepcja rozwoju Szkoły Podstawowej nr 6 im. W. Chotomskiej w Dzierżoniowie na lata 2008 – 2013.
POKAZ EFEKTÓW PRACY UCZNIÓW W RAMACH REALIZOWANEGO PROJEKTU
Człowiek – najlepsza inwestycja Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Mała gmina - wielkie perspektywy!
Szkolenie dla realizatorów programu edukacyjnego: RADOSNY UŚMIECH, RADOSNA PRZYSZŁOŚĆ.
Elementy dydaktyki „Mądry nauczyciel nie zaprasza Cię
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Co to jest TIK?.
METODY I FORMY PRACY w Zespole Szkół dla Dzieci Niesłyszących w Bielsku - Białej opracowała: mgr Joanna Skowron.
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
„A tu rzeczywistość skrzeczy” jak uczyć, by nie spadła efektywność przygotowania do egzaminu maturalnego 2015 Matura 2015 – jak dobrze już teraz przygotowywać.
Rozwój kompetencji językowych uczniów z uszkodzonym słuchem Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Ocena opisowa Ocenić ucznia, to dać jak najpełniejszą informację
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Sposoby archiwizacji zajęć dydaktycznych
Media i edukacja Opracowała: Małgorzata Kuder Nauczyciel – bibliotekarz Zespół Szkół Mechanicznych Nr 2 w Krakowie.
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
Reforma edukacji Zmiana programowa Informacje dla rodziców.
Wpływ TI na jakość kształcenia IKT įtaka ugdymo kokybei
I NAUCZANIA-UCZENIA SIĘ
Motywacja do nauki.
Platforma Edukacyjna Szkoły Podstawowej nr 67 w Krakowie Z tej krótkiej prezentacji dowiemy się, do czego będzie służyć uczniom platforma edukacyjna, jak.
Niepubliczna placówka doskonalenia nauczycieli „prototo” we wrocławiu
Jak wykorzystujemy technologię informacyjną w procesie dydaktyczno – wychowawczym w kształceniu zintegrowanym?
UCZEŃ Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W SZKOLE
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
opracowała Joanna Bojarska
Nauczanie Wspomagane Komputerem
Formy organizacyjne muszą być dostosowane do: -zadań dydaktycznych, -wieku, -możliwości uczniów.
Poznawana przez uczniów rzeczywistość jest wieloraka, wielostronna. Skoro tak, to aby ją poznać trzeba podążać różnymi drogami. Proces kształcenia winien.
Treści kształcenia.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Technologia kształcenia zawodowego 3. Proces kształcenia
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
Ogólnopolski Program Szkoła z Klasą 2.0. To trzecia edycji Ogólnopolskiego programu Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła od samego początku bierze udział.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
UCZNIOWIE NABYWAJĄ WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI OKREŚLONE W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Biblioteka szkolna we współczesnym świecie
Nikogo nie trzeba przekonywać, że eksperymenty wykonywane samodzielnie przez ucznia czy prezentowane przez nauczyciela sprawiają, że lekcje są bardziej.
Klasa pierwsza to start uczniów do samodzielnego i naukowego poznania świata. W trakcie aktywnego udziału w zajęciach.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
Technologie informacyjno-komunikacyjne – wszelkie działania związane z  produkcją i wykorzystaniem urządzeń telekomunikacyjnych i informatycznych oraz.
Czy uczyć normalizacji w szkole zawodowej? Warszawa, 12 marca 2014 r. Piotr Pniewski.
Publiczna Szko ł a Podstawowa nr 6 z Oddzia ł ami Integracyjnym im. Or ł a Bia ł ego ul. Paderewskiego 36 tel –
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Rozwój fizyczny, społeczno-emocjonalny i umysłowy bialskich pięciolatków w oparciu o badania przeprowadzone przez nauczycielki bialskich przedszkoli mgr.
Metoda WebQuest.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Terapia Pedagogiczna Terapia pedagogiczna jest realizowana w formie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, to specjalistyczne działania mające na celu pomoc.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Rodzicom dziękuję za zaangażowanie, pomoc i wspieranie działań szkoły.
Zapis prezentacji:

ŚRODKI DYDAKTYCZNE OPRACOWAŁA PATRYCJA FRANCZAK

Środki dydaktyczne zgodnie z definicją podaną w Nowym Słowniku Pedagogicznym W. Okonia to przedmioty materialne umożliwiające usprawnienie procesu nauczania, uczenia się i uzyskania optymalnych osiągnięć szkolnych. Znaczenie tych środków odnosi się do takiej organizacji procesu nauczania i uczenia się, który będzie gwarantował jak najlepsze wyposażenie w kompetencje, niezbędne na danym etapie edukacyjnym.

SŁOWNE czyli udostępniające teksty drukowane lub pisane Środki dydaktyczne, w zależności od formy, w której występują zostały podzielone na: SŁOWNE czyli udostępniające teksty drukowane lub pisane

WZROKOWE PROSTE tzw. pomoce naukowe, jak np WZROKOWE PROSTE tzw. pomoce naukowe, jak np. modele, oryginalne przedmioty, obrazy, wykresy, mapy, foliogramy, fazogramy

TECHNICZNE ŚRODKI WZROKOWE pomoce typu grafoskop, mikroskop, diaskop, teleskop

TECHNICZNE ŚRODKI SŁUCHOWE pomoce naukowe typy radio, magnetofon, gramofon, adapter

ŚRODKI SŁUCHOWO-WZROKOWE pomoce dydaktyczne typu filmy dźwiękowe, wideofony, telewizja, telewizja kasetowa

ŚRODKI AUTOMATYZUJĄCE PROCES DYDAKTYCZNY maszyny dydaktyczne, wyposażenie pracowni językowych, urządzenia symulacyjne, komputery, laptopy

Stosowane powyżej przedstawione środki dydaktyczne, a także materiały medialne spełniają różne zadania – funkcje. Do najważniejszych zaliczyć należy: 1. Funkcja poznawcza. 2. Funkcja aktywizująca. 3. Funkcja wychowawcza. 4. Funkcja motywacyjna. 5. Funkcja informacyjna. 6. Funkcja wdrożeniowa. Przybliżenie tych podstawowych środków dydaktycznych jest nieodzowne i bardzo istotne, aby uświadomić ważność tego problemu. Zastosowanie odpowiednio dobranych środków stwarzać ma w czasie zajęć dydaktyczno-wychowawczych takie sytuacje, które będą sprzyjać uczniom w rozpoznawaniu, akceptowaniu i przeżywaniu określonych wartości, w rozwijaniu ich aktywności w trakcie zdobywania wiedzy i kształceniu umiejętności.

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ