Koncepcja funkcjonowania i rozwoju

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
Advertisements

NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Edukacja z myślą o przyszłości Idee na nowy rok szkolny 2008/09 … i dalej Tarnobrzeg 26 sierpnia 2008r.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 IM. JANINY MAJKOWSKIEJ W SIERADZU NA LATA KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY.
SZKOLENIE RADY PEDAGOGICZNEJ
Sprawowanie nadzoru pedagogicznego
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
1. Podsumowanie wyników ewaluacji zewnętrznych – rok szkolny 2012/13 2
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
jako atut i element prestiżu nowoczesnej szkoły”
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 3 WE WROCŁAWIU
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
WNIOSKI Z EWALUACJI ZEWN Ę TRZNYCH PRZEPROWADZONYCH W ROKU SZKOLNYM 2011/12 W WOJEWÓDZTWIE ŚWIĘTOKRZYSKIM Urszula Wojsław-Kozłowska Zastępca Dyrektora.
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 12
EWALUACJE WEWNĘTRZNE ROK SZKOLNY 2012/13.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
1. Podsumowanie wyników ewaluacji zewnętrznych – rok szkolny 2012/13 2
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Dobre praktyki w Publicznym Gimnazjum nr 44 w Łodzi
Wyniki całościowej ewaluacji zewnętrznej w ZS nr1 im
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
EWALUACJA WEWNĘTRZNA PROFIL SZKOŁY
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
NAUCZYCIELE I PRACOWNICY SZKOŁY
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
W roku szkolnym podjęliśmy działania, których celem było poprawienie funkcjonowania szkoły. Aby pozyskać potrzebne informacje : - Zwróciliśmy.
Na lata szkolne  Ustawę o systemie oświaty z dn. 7 września 1991r. (Dz. U. z 2004r. nr 256, poz z późn. zm. ).  Rozporządzenie MEN.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK OŚWIATOWO-WYCHOWAWCZYCH I ARTYSTYCZNYCH.
Najczęściej powtarzające się mocne strony i problemy do rozwiązania:
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Organizacja roku szkolnego 2015/2016
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Wykaz Krajowych i Narodowych Programów Profilaktyki – zawierających zadania resortu edukacji.
MAŁGORZATA STEFANIAK KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. WIOSNY LUDÓW W KSIĄŻU WIELKOPOLSKIM
Ewaluacja w pracy nauczyciela
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 110 IM. PARTYZANTÓW ZIEMI ŁÓDZKIEJ 93 – 329 ŁÓDŹ, UL. ZAMKNIĘTA 3 TEL.: (42) 646–31-40 e -mail: ZAPRASZAMY MISJA.
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Zapis prezentacji:

Koncepcja funkcjonowania i rozwoju Zespołu Szkół w Czarnowąsach Kadencja 2012-2017 Ewa Drop

Działalność dydaktyczno-wychowawcza i opiekuńcza Cel działań: dydaktycznych – przygotowanie uczniów i absolwentów do podjęcia edukacji na kolejnym etapie nauczania, podnoszenie jakości i efektywności kształcenia, wychowawczych – wspieranie rodziców w wychowaniu, kształtowanie właściwych postaw uczniów, propagowanie wiedzy z zakresu bezpieczeństwa i profilaktyki, opiekuńczych – zapewnienie przez szkołę dostępnych form pomocy uczniom jej potrzebującym oraz rozpoznawanie potrzeb w tym zakresie. Wymagania MEN: Analizowane są wyniki egzaminów zewnętrznych. Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności. Uczniowie są aktywni. Respektowane są normy społeczne.

Kontynuacja działań Egzaminy próbne z OPERONEM. Udział w programie „Lepsza szkoła” i „Ortografitti”. Analiza egzaminów zewnętrznych – wyznaczanie Edukacyjnej Wartości Dodanej. Organizacja zajęć dodatkowych wyrównujących szanse. Realizacja innowacji (j. niemiecki, regionalizm, świetlica). Akcje charytatywne, wolontariat, gala talentów.

Nowe zamierzenia Współpraca z Instytutem Badań Edukacyjnych w Wałbrzychu - diagnozowanie umiejętności szkolnych po I etapie edukacyjnym. Portfolio dla 6-latków. Realizacja projektu „Szkoła cyfrowa” – laptopy, projektor, tablica multimedialna, (lipdub o szkole). Przystąpienie do projektu „Ratujemy i uczymy ratować” w celu nabycia przez jak największą liczbę uczniów umiejętności udzielania pierwszej pomocy. Przystąpienie do projektu „Szkoła promująca zdrowie” - propagowanie wśród młodzieży zdrowego stylu życia. Realizacja akcji charytatywnych pod patronatem UNICEF (misje „Adopcja na odległość”).

Procesy zachodzące w szkole Cel działań: Właściwe planowanie różnych aspektów funkcjonowania placówki. Rytmiczna realizacja podstawy programowej, dzięki współpracy nauczycieli, zaangażowaniu uczniów oraz korelacji międzyprzedmiotowej. Zapobieganie segregacji, stwarzanie uczniom możliwości równego startu. Wymagania MEN: Szkoła ma koncepcję pracy. Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej. Procesy edukacyjne mają charakter zorganizowany i są efektem współdziałania nauczycieli. Kształtuje się postawy uczniów. Prowadzi się działania służące wyrównywaniu szans edukacyjnych .

Kontynuacja działań Analiza ramowych planów nauczania. Pomoc dzieciom z orzeczeniami i opiniami poradni (IPET). Organizacja rocznicowych uroczystości patriotycznych, podtrzymywanie tożsamości narodowej (jęz. mniejszości, izba tradycji). Pomoc socjalna – „Wyprawka szkolna”, dożywianie.

Nowe zamierzenia Przy współpracy i wsparciu organu prowadzącego podejmę działania w celu zapewnienia opieki psychologicznej wszystkim uczniom. Podejmę starania o zwiększenie wymiaru zatrudnienia pielęgniarki szkolnej, by zapewnić uczniom profesjonalną opiekę medyczną. Wraz z całą społecznością szkolną będę realizować projekt „Pokolenie Jana Pawła II” zmierzający do nadania szkole imienia. Będę realizować projekty edukacyjne, finansowane z funduszy zewnętrznych obejmujące rozwijanie umiejętności artystycznych - „Tworzę więc jestem”.

Funkcjonowanie szkoły w środowisku lokalnym Cel działań: Kształtowanie pozytywnego wizerunku szkoły w środowisku. Pozyskiwanie sojuszników wspierających działania edukacyjne oraz podejmowanie inicjatyw służących pożytkowi lokalnej społeczności. Promowanie wartości edukacji i budowanie opartych na zaufaniu partnerskich relacji z rodzicami. Wymagania MEN: Wykorzystywane są zasoby środowiska. Wykorzystywane są informacje losach absolwentów. Promowana jest wartość edukacji. Rodzice są partnerami szkoły.

Kontynuacja działań Współpraca z organizacjami lokalnego środowiska (Swornica, Rada Sołecka, Koło Mniejszości Niemieckiej, „Krzyż Maltański”, biblioteka). zajęcia z instruktorami Gminnego Ośrodka Kultury. Aktywizacja Rady Rodziców (wyróżnienia dla rodziców). Wolontariat na rzecz Domu Pomocy Społecznej. Upowszechnianie sukcesów uczniów, stypendia. Dobre praktyki.

Nowe zamierzenia Będę aktywizować rodziców do działalności artystycznej – wspólne koncerty i przedstawienia oraz spotkania przy ognisku. Planuję organizację spotkań z osobami o nietypowych zawodach i zainteresowaniach, by zachęcić młodzież do rozwijania własnych pasji. Dokonam aktywacji na stronie internetowej szkoły zakładki – Refleksje absolwentów, by stworzyć możliwość dzielenia się swymi wspomnieniami i uwagami o szkole. Rozpropaguję szerzej program opiekuńczy „Nasi przedsiębiorcy – naszym dzieciom” i zamieszczę linki do stron firm wspierających szkołę.

Zarządzanie szkołą Wymagania MEN: Cel działań: Efektywne zarządzanie placówką. Budowanie dobrych relacji interpersonalnych, służących skutecznej realizacji zadań. Wzbogacanie bazy dydaktycznej. Stworzenie nauczycielom możliwości rozwoju zawodowego – dofinansowanie kursów szkoleń. Wymagania MEN: Funkcjonuje praca w zespołach. Sprawowany jest wewnętrzny nadzór pedagogiczny. Szkoła ma odpowiednie warunki lokalowe i wyposażenie.

Kontynuacja działań Wewnątrzszkolne Doskonalenie Nauczycieli. Prezentacja dokonań szkoły na spotkaniach. Stowarzyszenia Szkół Innowacyjnych Regionu Opolskiego Integracja Rady Pedagogicznej. Awans zawodowy nauczycieli. Systematyczne doposażanie pracowni przedmiotowych.

Nowe zamierzenia Zostały zaakceptowane przez Radę Gminy plany rozbudowy szkoły uwzględniające dobudowę szatni i piętra. Będzie prowadzony remont skrzydła sportowego. Planuję wyposażyć klasy w tablice interaktywne, dofinansować nauczycielom kursy związane z ich wykorzystaniem. Wzbogacę plac zabaw Radosna Szkoła i poczynię starania o parking. Dostrzegam konieczność termomodernizacji budynku szkoły, by zapobiegać stratom ciepła, które generują wysokie koszty utrzymania obiektu.

„Człowiek dopiero wtedy jest w pełni szczęśliwy, gdy może służyć, a nie wtedy, gdy musi władać. Człowiek naprawdę wielki, nawet gdy włada, jest sługą.”