DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Sześcioletnie dziecko zarówno w szkole jak i w przedszkolu pozostaje tym samym dzieckiem, ale w szkole ma szansę pójść o krok dalej.”
Advertisements

ROLA WYCHOWANIA JAKO CZYNNIKA ROZWOJU
informacje i wskazówki dla rodziców
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA SZEŚCIOLATKA
Sześciolatek w Szkole Podstawowej nr 65 w Bydgoszczy
6-LATEK W SZKOLE.
6-LATEK W SZKOLE.
Dojrzałość szkolna dziecka
Co każdy rodzic wiedzieć powinien?
Szkoła Podstawowa nr 4 w Andrychowie
Znaczenie wychowania przedszkolnego
Opracowanie: mgr Monika Kramkowska, mgr Sylwia Pokorzyńska
6-latek w szkole – radość czy problem?.
Dojrzałość szkolna - czyli gotowość do uczenia się
Dojrzałość szkolna o czym każdy rodzic powinien wiedzieć zanim jego dziecko pójdzie do pierwszej klasy Pedagog szkolny Nina Majewska 1.
CO TO JEST DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA?
Szkoła czy przedszkole? Sączów, 26 marca 2012 r..
Mój sześciolatek idzie do szkoły
GOTOWOŚĆ SZKOLNA siedmiolatków
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA WARUNKIEM POWODZENIA W NAUCE
WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO I EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ
Kontrowersje wokół szkolnej edukacji sześciolatków w Polsce
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA Moje dziecko w szkole
Przygotowanie dziecka do szkoły
6-LATEK W SZKOLE.
Dojrzałość szkolna dziecka 5 i 6 letniego
6-LATEK W SZKOLE.
Moje dziecko idzie do szkoły
Sześciolatek dzieckiem, sześciolatek uczniem
Gotowość szkolna to taki stopień rozwoju fizycznego, emocjonalno-społecznego i intelektualnego, który umożliwia dziecku sprostanie obowiązkom szkolnym.
Przedszkole Miejskie nr 4 im. Jana Brzechwy w Będzinie.
Prezentacja multimedialna dotycząca gotowości szkolnej.
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA DZIECKA 6 LETNIEGO W ASPEKCIE ROZWOJU MOWY
„NIE MOŻNA ZMUSIĆ ZIARNA DO ROZWOJU I KIEŁKOWANIA, MOŻNA JEDYNIE STWORZYĆ WARUNKI ZEZWALAJĄCE NA TO, ABY ZIARNO ROZWINĘŁO WSZYSTKIE TKWIĄCE W NIM MOŻLIWOŚCI.”
ZAJĘCIA KOREKCYJNO - KOMPENSACYJNE
CO TO JEST DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA ?
„Lata dziecięce są górami, z których rzeka bierze swój początek, rozpęd i kierunek” Janusz Korczak.
Izabela Modzelewska mgr psychologii
DOJRZAŁOŚĆ DZIECKA DO UCZENIA SIĘ MATEMATYKI W WARUNKACH SZKOLNYCH
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA Materiały informacyjne dla rodziców 1.
Rozwój dziecka 6-cioletniego „Mój 6-ciolatek idzie do szkoły”
DOJRZAŁOŚĆSZKOLNA INFORMACJE DLA RODZICÓW Opracowanie: Beata Wilk.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Gotowość szkolna Długotrwały proces przemian psychofizycznych, które prowadzi do przystosowania się dziecka do systemu nauczania początkowego. Zawsze.
ELEMENTY PODSTAWY PROGRAMOWEJ
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA.
Dobry start w szkole jest niezwykle ważny dla rozwoju dziecka.
Przygotowanie dzieci 6-letnich do realizacji obowiązku szkolnego
GOTOWOŚĆ SZKOLNA.
Dojrzałość szkolna dziecka
Małe? Duże ? Dziecko w klasie I Hanna Michalska Sokołów Podlaski,
GOTOWOŚĆ SZKOLNA SZEŚCIOLATKÓW
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA Przygotowanie: Joanna Kaczmarek – pedagog szkolny,
O dojrzałości szkolnej kilka słów. Dojrzałość szkolna to gotowość dziecka do rozpoczęcia nauki, przyjęcia nowych obowiązków i wejścia w nowe środowisko.
Co zyska sześciolatek rozpoczynając naukę w szkole?
GOTOWOŚĆ DZIECKA DO PODJĘCIA NAUKI W SZKOLE – ROLA RODZICA Nauka doprowadza do takiej atomizacji wiedzy, że człowiek będzie niedługo wiedział wszystko.
6-LATEK W SZKOLE „Nie ta­kie ważne, żeby człowiek dużo wie­dział, ale żeby dob­ rze wie­dział, nie żeby umiał na pa­mięć, a żeby ro­zumiał, nie żeby go.
Rola wychowania jako czynnika rozwoju A. Brzezińska, Społeczna psychologia rozwoju. Warszawa 2000.
„Lata dziecięce są górami, z których rzeka bierze swój początek, rozpęd i kierunek” Janusz Korczak.
Gotowość szkolna Gotowość szkolna Informacja dla rodziców 5- i 6-latków.
Informacje dla Rodziców. * stan zdrowia (dziecko leczone - choroba przewlekła) * niski lub obniżony poziom rozwoju intelektualnego, * nieharmonijny rozwój.
C ZY NASZE DZIECKO MOŻE JUŻ IŚĆ DO SZKOŁY ? Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 2 im. ks. dra S. Wilczewskiego w Katowicach.
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA.
Dojrzałość szkolna dziecka sześcioletniego
Diagnoza gotowości szkolnej 2016/2017 I próba październik
Terapia Pedagogiczna Terapia pedagogiczna jest realizowana w formie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, to specjalistyczne działania mające na celu pomoc.
Czy nasze dziecko może już iść do szkoły?
Czy nasze dziecko może już iść do szkoły?
Czy nasze dziecko może już iść do szkoły?
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA

DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA Gotowość do podjęcia przez dziecko zadań i obowiązków jakie stawia przed nim szkoła. Moment równowagi pomiędzy wymaganiami szkoły, a możliwościami rozwojowymi dziecka. Osiągnięcie przez dzieci takiego poziomu rozwoju fizycznego, społecznego, emocjonalnego i umysłowego, który czyni je wrażliwymi i podatnymi na systematyczne nauczanie i wychowanie szkoły podstawowej.

Dojrzałość fizyczna dziecka Jest zdrowe i ogólnie sprawne ruchowo. Posiada niezaburzoną sprawność manualną. Ma właściwie funkcjonujące zmysły Wytrzymałe. Odporne na choroby i zmęczenie.

Dojrzałość emocjonalno – społeczna Dziecko jest samodzielne. Łatwo i chętnie nawiązuje kontakty. Posiada umiejętność współdziałania i współpracy w grupie, potrafi podporządkować się niezbędnym wymaganiom dyscypliny. Jest obowiązkowe, wytrwałe i wrażliwe na opinię nauczyciela. Cieszy się z osiągnięć całej grupy. Jest odpowiedzialne za podjęte zadania. Rozpoczętą pracę stara się doprowadzić do końca, pomimo zmęczenia.

Dojrzałość umysłowa dziecka Dziecko posiada pewien zasób wiedzy o świecie. Dobrze orientuje się w najbliższym otoczeniu oraz w środowisku, w którym żyje. Potrafi krótko opowiedzieć o swojej rodzinie. Jest aktywne poznawczo. Interesuje się czytaniem i pisaniem. Potrafi uważnie i ze zrozumieniem słuchać. Umie koncentrować się na zadaniach.

Dojrzałość do nauki czytania i pisania Umie dokonywać analizy i syntezy. Układa krótkie zdania. Dzieli zdania na wyrazy, wyrazy na sylaby i głoski. Interesuje się czytaniem i pisaniem. Posiada orientację przestrzenną. Określa kierunki i miejsca na kartce.

Dojrzałość do nauki matematyki Dziecko rozumie i umie określić stosunki przestrzenne w działaniu. Zna następstwa czasowe. Potrafi grupować przedmioty. Umie dodawać i odejmować na konkretach.

Rola rodziców w osiąganiu przez dziecko dojrzałości szkolnej Przygotowanie do samodzielności. Kształtowanie wytrwałości i systematyczności. Wzbogacanie wiedzy o świecie. Kształtowanie prawidłowej wymowy. Rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej. Wyrabianie umiejętności słuchania i koncentracji uwagi. Usprawnianie ręki dziecka. Wpajanie zasad kulturalnego zachowania się. Przyzwyczajanie dziecka do stałego rozkładu dnia. Kształtowanie pozytywnej motywacji dziecka do nauki.

Informacja o gotowości do podjęcia nauki w szkole Do 30 kwietnia nauczyciele przedszkoli przekazują rodzicom dzieci sześcioletnich Informację o gotowości do podjęcia nauki w szkole, która ma ułatwić podjęcie decyzji o rozpoczęciu lub nierozpoczęciu nauki przez dziecko w klasie pierwszej. Jest to charakterystyka poziomu rozwoju dziecka. Opis mocnych stron dziecka. Wskazówki do dalszej pracy.

Jakie czynniki decydują o powodzeniu dziecka w szkole? Dojrzałość szkolna. Stan zdrowia. Warunki życia. Sposób wychowania domowego. Sposób prowadzenia pracy dydaktycznej. Relacje z nauczycielem i rówieśnikami.

Opracowała i przygotowała Joanna Majchrzak

ŹRÓDŁA: www.pm28gliwice.freehost.pl/art4.pdf http://www.psychologia.net.pl/artykul.php?level=223 http://pl.wikipedia.org/wiki/Dojrza%C5%82o%C5%9B% C4%87_szkolna http://ppp.e- sochaczew.pl/media/index.php?pokaz=kontent&idKon tent=4416&MediumID=241