DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technologie informatyczne w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych
Advertisements

DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
„Wszechstronne Wykształcenie – Lepsza Przyszłość”
Prezentacja na wywiadówkę
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
„E-podręczniki do kształcenia ogólnego”
Projekty realizowane w ZSP nr 2 w Siedlcach współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Człowiek – Najlepsza inwestycja
"Nowoczesny Nauczyciel
Projekt „DOBRA EDUKACJA SZANSĄ NA ROZWÓJ ZAWODOWY”
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Dialog i partnerstwo szansą na rozwój zasobów ludzkich w powiecie kartuskim – edycja II Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII: Promocja integracji.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Konferencja dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Projektanci Podlasia Niektóre szanse trafiają się tylko raz!
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Szkolenia przygotowujące nauczycieli gimnazjów
Oferta szkoleniowa Ośrodka rok szkolny 2009/10 semestr letni Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
Projekt systemowy nr POKL /09 pn. Innowacyjna szkoła zawodowa jest dofinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
Źródło dofinansowania projektu: Europejski Fundusz Społeczny
Podniesienie kompetencji nauczycieli z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie innowacyjnych metod nauczania w obszarze ICT i nauk matematyczno-przyrodniczych.
e-learning – Jak włączyć go w proces dydaktyczny
Przedsiębiorczość - cecha działania zmierzającego do zapewnienia racjonalnej i efektywnej koordynacji zasobów gospodarczych firmy. W praktyce przedsiębiorczość
MENTOR MULTIMEDIALNY – ZAWÓD PRZYSZŁOŚCI Projekt: Mentor multimedialny – zawód przyszłości jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego.
SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu
POKL /12. GRUPA DOCELOWA Do udziału w projekcie zapraszamy nauczycieli kształcenia zawodowego zamieszkałych lub zatrudnionych na terenie.
Zadania Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach w ramach projektu Młodzieżowy Inkubator Przedsiębiorczości.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Nazwa Priorytetu: IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Numer i Nazwa Działania: 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Zespół Szkół Technicznych we Włocławku
Człowiek najlepsza inwestycja Kreatywny absolwent na rynku pracy Pułtusk, 21 I 2011 r. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Oferta na rok szkolny 2007/08 Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
„Szkolne Centrum Nauki”
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
PROJEKT: Diagnoza dostosowania umiejętności i kwalifikacji zawodowych do wymogów lubuskiego rynku pracy realizowany przez: ASM – Centrum Badań i Analiz.
Priorytet IX PO KL Podkarpacie stawia na rozwój Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Województwo Podkarpackie.
Wsparcie systemu edukacji w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie lubuskim.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im. Józefa Nojego w Czarnkowie
Nauka kluczem do sukcesu program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola.
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
Spotkanie informacyjne projektu: E -fektywne F -unkcjonalne S -zkoły.
WSPÓŁPRACA KANY Z WOJEWÓDZTWEM MAŁOPOLSKIM W DZIEDZINIE DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Stanisława Klimczak Dyrektor Małopolskiego Ośrodka Szkoleniowego w Krakowie.
Specjalne szkolnictwo zawodowe wobec technologii informatycznych
Prezentacja efektów projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” (pierwszy etap realizacji) Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli.
Era-Entera – e-learning dla młodzieży Projekt realizowany w ramach Działania 3.5 Projekty innowacyjne.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Program Operacyjny Wiedza – Edukacja – Rozwój Programy mobilnościowe Aleksandra Szyszka.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Dariusz Kessel OFEK. OFEK od trzech lat konsekwentnie rozwija program e-Szkoła Wielkopolska, mający na celu wspomaganie systemu oświaty poprzez wprowadzanie.
Lider Projektu: 2 Partner projektu: Projekt „SZKOŁA SUKCESU” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Beneficjent:
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego ROZWIJANIE KOMPETENCJI NAUCZYCIELI w zakresie wykorzystywania.
Założenia pilotażu Czas pilotażu : 1 rok z możliwością przedłużenia do 3 lat, Początek pilotażu: 1 września 2016 r. Cel główny pilotażu: Sprawdzenie w.
Europejski Fundusz Społeczny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata
Konferencja współfinansowan a ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa Zawodowego.
na rzecz cyfryzacji szkół
Podpisanie umów: Działanie 4. 1
„Programowanie czas zacząć”
Pilotażowe wdrażanie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach Pilotaż skierowany jest do każdej szkoły, która chce.
Powiat Ciechanowski „Doskonalenie szansą na rozwój”
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
E-fektywne F-unkcjonalne S-zkoły
Projekt Dolnośląska e-Szkoła (DeS)
Zapis prezentacji:

DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010

DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych 1994 r. – rozpoczęcie działalności DC Edukacja 1995 r. – uzyskanie autoryzacji Microsoft Autoryzowany Ośrodek Szkoleniowy Microsoft 2000 r. – powstanie ODN DC Edukacja wpisanie Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli DC Edukacja do rejestru niepublicznych placówek oświatowych 2004 r. – uzyskanie akredytacji przez ODN DC Edukacja Akredytacja Pomorskiego Kuratora Oświaty (nr 40/2004) DC Edukacja posiada autoryzacje międzynarodowych ośrodków egzaminacyjnych VUE i Prometric

Informacje o projekcie DC Edukacja Tytuł: Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Projekt realizowany był w ramach POKL - Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działanie 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego Miejsce realizacji: woj. pomorskie Okres realizacji: 1 luty – 31 grudnia 2009 roku

Cele projektu DC Edukacja - Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT wzrost wykorzystania ICT w procesie nauczania w szkołach zawodowych wyposażenie szkół w oprogramowanie edukacyjne do tworzenia i realizacji testów elektronicznych przygotowanie nauczycieli do ich tworzenia i realizacji testów elektronicznych na zajęciach z uczniami wzrost motywacji i zainteresowania wśród nauczycieli szkół zawodowych poprawą jakości nauczania poprzez stosowanie nowych innowacyjnych form nauczania i oceniania spowodowanie uczniów zainteresowania w kierunku informatyki oraz ICT

Dane liczbowe DC Edukacja - Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Łącznie: 86 szkół zawodowych województwa pomorskiego, 774 nauczycieli (średnio po 9 z każdej szkoły) 7960 uczniów (średnio po 90 uczniów ze szkoły) Powiat kartuski 2 szkoły zawodowe ( Przodkowo ) - Technikum i Zasadnicza Szkoła Zawodowa z Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Przodkowie 18 nauczycieli (po 9 z każdej szkoły) 181 uczniów

Koncepcja i podstawowe działania realizowane w ramach projektu DC Edukacja - Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Etap I – Zajęcia stacjonarne Czas trwania: 16h Materiały szkoleniowe dla każdego z uczestników w postaci podręcznika Przygotowywanie nauczycieli do tworzenia i realizacji testów Etap II – E-learning Czas trwania:5 dni z codzienną możliwością wzięcia udziału w 2 godz. konsultacji on-line z trenerem (łącznie 10h) Dostęp do platformy e-learningowej, video-wykładu Etap III – Wdrożenie Przeprowadzenie przygotowanego testu elektronicznego na zajęciach z 10 uczniami - 2 godziny lekcyjne

Opinie nauczycieli o projekcie potwierdzające osiągnięcie celu DC Edukacja - Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Ponad 80 % nauczycieli biorących udział w projekcie potwierdziło, że wprowadzenie innowacyjnych form oceniania na zajęciach z uczniami poprawi jakość kształcenia. Prawie 90 % nauczycieli uważa, że stosowanie nowych innowacyjnych form nauczania i oceniania usprawni pracę na lekcji. Ponadto nauczyciele byli pozytywnie nastawieni do samokształcenia i doskonalenia zawodowego z wykorzystaniem zasobów edukacyjnych dostępnych na platformie e learningowej. Prawie 80 % uważa, że jest to wygodna, skuteczna i interesująca forma doskonalenia.

Opinie uczniów o projekcie potwierdzające osiągnięcie celu DC Edukacja - Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Ponad 90 % uczniów biorący udział w projekcie uważa, że komputer uatrakcyjnia lekcje i w związku z tym techniki ICT należałoby wykorzystywać na wszystkich lekcjach a nie tyko na zajęciach z informatyki lub Technologii Informacyjnej Ponad 80 % uczniów uważa, że wiedza informatyczna jest przydatna w życiu i niemal tyle samo, że biegłe posługiwanie się komputerem jest szansą na lepszą pracę

Wysokość udzielonego wsparcia w ramach projektu DC Edukacja - Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kwota wsparcia (dofinansowania) udzielonego w powiecie kartuskim: ,70 zł Wysokość wkładu własnego wniesionego przez powiat kartuski: 3.020,00 zł Sposób finansowania projektu 85% ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego 2,25% z budżetu państwa 12,75% z budżetu JST (w formie niepieniężnej)

Dziękuję za uwagę