Prezentacja Biznesplanu „ Kacperotex” Prezentacja Biznesplanu
STRESZCZENIE Kacperotex będzie nową firmą wchodzącą na rynek usług w Toruniu. Zostanie uruchomiona w 2013 roku. Zamierzam ją uruchomić po uzyskaniu dofinansowania 18 tysięcy złotych z funduszy unijnych oraz uzyskaniu kwalifikacji archiwisty. Całkowity koszt uruchomienia przedsięwzięcia – 26,3 tysięcy zł. Będzie to firma oferująca niszowe usługi związane z archiwizacją i porządkowaniem dokumentacji w firmach.
STRESZCZENIE Oferta firmy będzie obejmowała usługi związane archiwizacją i porządkowaniem dokumentacji bezpośrednio u klienta, głównie w małych firmach na terenie województwa kujawsko-pomorskiego Odbiorcami naszych usług będą firmy, którym nie opłaci się zatrudniać na etacie archiwisty, a mają obowiązek archiwizacji dokumentacji
STRESZCZENIE Celem opracowania biznesplanu jest określenie opłacalności uruchamianego przedsięwzięcia. Biznesplan będzie służył do: Zarządzania naszą firmą w tj. na bieżąco w krótkich okresach i określania zmian w długim okresie czasu Zaprezentowania opłacalności i walorów naszych usług wobec instytucji, w których będziemy ubiegać się o dofinansowanie działalności oraz kredyty na rozwój.
Misja firmy „ Nasze Usługi twoje korzyści” Celem firmy jest zaspokojenie popytu na usługi w zakresie archiwizacji i porządkowania dokumentacji oraz profesjonalna obsługa naszych klientów „ Nasze Usługi twoje korzyści”
87-100 Toruń ul. Świetlana Przyszłość 1 OPIS FIRMY Nazwa przedsiębiorstwa: „ Kacperotex” Siedziba: 87-100 Toruń ul. Świetlana Przyszłość 1 Tel. 056- 66 66 111 www. Kacperotex.pl Email: kacperotex@wp.pl Forma organizacyjno-prawna: indywidualna działalność gospodarcza
OPIS FIRMY Zgodnie z popytem na rynku i moimi kwalifikacjami planuję uruchomienie działalności gospodarczej polegającej na świadczeniu usług w zakresie archiwizacji i porządkowania dokumentacji.
OPIS FIRMY Po wstąpieniu Polski do Unii Europejskiej powstało dużo małych i średnich firm. Wiele z nich skorzystało z dofinansowania ze środków unijnych i są zobowiązane do przechowywania dokumentacji do wglądu min. instytucji finansujących. Personel w małych firmach nie posiada odpowiednich kwalifikacji w tym zakresie, a zatrudnienie archiwisty na etacie byłoby ekonomicznie nieuzasadnione. Wobec powyższego zaistniała potrzeba i możliwość świadczenia takich usług dla firm. Będzie to województwo kujawsko-pomorskie
ZARZĄDZANIE ZARZĄDZANIE: Kacper Rząsa właściciel Działalność firmy w początkowej fazie będzie oparta na pracy i kwalifikacjach właściciela oraz studentów archiwistyki zatrudnianych na umowę zlecenie. Profesjonalizm i fachowe usługi gwarantuje właściciel –archiwista. Wraz z rozwojem firmy planuje się zatrudnienie kolejnych archiwistów.
Analiza ryzyka Mocne strony firmy: Kompetentna i wykwalifikowana kadra Duża elastyczność w wielkościach realizowanych zamówień Możliwość dostosowania czasu pracy do klienta, możliwość pracy „po godzinach”
Analiza ryzyka Słabe strony firmy: rozpoczynanie działalności na rynku, jest to pierwsza firma młodego przedsiębiorcy Brak własnych środków finansowych na pokrycie kosztów założenia i funkcjonowania firmy Trudności ze zdobyciem pierwszych klientów Konieczność zdobycia dobrej opinii na rynku
Analiza ryzyka Szanse: Duży rozwój małych i średnich przedsiębiorstw, Przepisy UE zobowiązujące przedsiębiorstwa korzystające z dotacji do przechowywania dokumentacji Brak profesjonalnie wykształconych archiwistów w woj. Kujawsko-pomorskim (dane UP)
Analiza ryzyka Zagrożenia: Kryzys, pogorszenie się sytuacji materialnej małych i średnich firm Pojawienie się podobnych i silniejszych firm na rynku
Plan Marketingowy Firma będzie świadczyła usługi dla przedsiębiorstw z Torunia i okolic, docelowo w województwie kujawsko-pomorskim. Są to specjalistyczne usługi archiwizowania wymagające kierunkowego wykształcenia i doświadczenia usługodawcy Usługi mogą być świadczone głównie u odbiorcy lub w siedzibie firmy Kacperotex , wg życzenia klienta
Plan Marketingowy -Promocja Ze względu na ograniczone zasoby finansowe na starcie firmy promocja będzie obejmowała: Stworzenie własnej strony internetowej z reklamą usług Reklamę w prasie Anonse, Nowości Ulotki reklamowe Szyld na siedzibie firmy
Plan techniczno-organizacyjny Pracownicy: Właściciel – archiwista oraz zatrudniani na zlecenie studenci archiwistyki Siedziba: pokój zaadaptowany w mieszkaniu właściciela Czas pracy: elastyczny zgodnie z zapotrzebowaniem klienta Zlecenia: przyjmowane telefonicznie, pocztą elektroniczną i osobiście Księgowość: księga przychodów i rozchodów prowadzona przez właściciela
Harmonogram realizacji przedsięwzięcia Działalność zostanie uruchomiona po uzyskaniu przez właściciela niezbędnego wykształcenia, zarejestrowaniu firmy i uzyskaniu dofinansowania działalności. Przewidywany termin 1 wrzesień 2013 r. Do tego czasu planuje się: 2010r do 1 lipca 2013 studia archiwistyka Uzyskanie dofinansowania – 1 miesiąc Założenie przedsiębiorstwa, reklama – 1 miesiąc
Plan Finansowy Koszty związane z rozpoczęciem działalności: Zakup samochodu używanego 15.000 zł Koszt uzyskania prawa jazdy 2.000 zł Zakup laptopa 3.000 zł Zakup telefonu 300 zł Założenie firmy opłaty 200 zł Meble do biura 2000 zł Reklama 2000 zł Materiały biurowe 500 zł Razem 25.000 zł
Plan Finansowy Źródła finansowania rozpoczęcia działalności; Środki własne od rodziców 7.000 zł Środki z Urzędu Pracy na rozpoczęcie działalności 18.000 zł Razem 25.000 zł
Plan Finansowy Miesięczne koszty funkcjonowania przedsiębiorstwa bez wynagrodzeń: ZUS właściciela 300 zł Dojazdy do klienta 600 zł Reklama 100 zł Abonamenty, prąd 300 zł Materiały biurowe 100 zł Razem 1300 zł
Plan Finansowy Całkowity koszt uruchomienia działalności: Rozpoczęcie działalności 25.000 zł I miesiąc działalności 1.300 zł RAZEM 26.300 zł
Plan Finansowy Pełny plan funkcjonowania przedsiębiorstwa zostanie opracowany w 2013 Tj. Rachunek zysków i strat Rachunek przepływów pieniężnych Bilans przedsiębiorstwa
Nasze Usługi twoje korzyści” Zapraszam do korzystania z usług Firmy KACPEROTEX Gwarantujemy profesjonalną i terminową usługę klientów Właściciel firmy Kacper Rząsa „