Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Marketing usług transportowych
Advertisements

ISTOTA MARKETINGU 1. Początki i przyczyny rozwoju marketingu
Definicja Clienting to nowe pojęcie, które umożliwia odmiennie niż w tradycyjny sposób postrzeganie marketingu i klientów. Prekursorem tego nurtu jest.
Istota i przesłanki badań marketingowych
Wielkość i struktura wydatków na promocję
Warsztat z pomysłem, cz. III
Przedmiot: Zarządzanie przedsiębiorstwem turystycznym
KONCEPCJE ZARZĄDZANIA ORT
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
Katedra Komunikacji i Zarządzania w Sporcie
Dla nas ważny jest TWÓJ potencjał…
DYSTRYBUCJA Przygotowali: .....
PROMOCJA, czyli KOMUNIKACJA MARKETINGOWA (1)
MARKETING STRATEGICZNY
Podstawy wyboru strategii marketingowej
STRATEGIE MARKETINGOWE FIRM
Kierunki rozwoju marketingu w usługach transportowych
Katedra Marketingu Usług
Katedra Marketingu Usług
Promocja destynacji turystycznej za granicą
Zajęcia nr 4 Tematyka: Sposoby kupowania usług przez konsumentów
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Marketing elektroniczny w turystyce
Wykorzystanie nowoczesnych technik informatycznych w obsłudze ruchu turystycznego Konwersatorium III.
Agata Blady, Komunikado PR,
Internet w procesie komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem
BADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE
PROMOCJA TURYSTYKI WIEJSKIEJ W POLSCE DOŚWIADCZENIA I WYZWANIA
Technik Organizacji Reklamy
Moduł G Marketing w procesie tworzenia wartości Opiekun: Prof. nadzw. dr hab.. Stanisława Wilmańska-Sosnowska.
PROMOCJA OFERTY PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNEGO
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Stowarzyszenie Gmin RP Euroregion Bałtyk Produkty i usługi kulturalne
INFORMACJA MARKETINGOWA
Wprowadzenie do roku drugiego Runda piąta będzie pełna nowych zagadnień związanych z rozwojem. Ja słyszałem o Banku. A my o nowych pokojach. Niby się
Wprowadzanie do podstaw marketingu-mix
Wprowadzenie do roku czwartego Konkurencja, reklama krajowa, segmentacja.
Dystrybucja i promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
Ocena efektów wsparcia MŚP w ramach
POJĘCIE MARKETINGU. MARKETING jest to proces społeczno-gospodarczy mający na celu poznanie przyszłej struktury popytu na produkty lub usługi oraz zaspokojenie.
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
Marketing usług agroturystycznych
Zintegrowana komunikacja marketingowa
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Produkt i usługa Działania marketingowe Projekt jest współfinansowany.
Opracowanie: Piotr Dereszewski. „…uniwersalna funkcja kreowania i oferowania wartości (użyteczności) dla innych w celu osiągnięcia pożądanych przez organizację.
Strategie promocji.
Definicja konkurencji, jej formy i narzędzia.
TURYSTYKA ZRÓWNOWAŻONA
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
TECHNIK HANDLOWIEC.
Opracowanie merytoryczne Joanna Lisowska
Komunikacja marketingowa (promocja)
Konferencja Gdańsk - PODR
MARKETING MIX mgr Agata Wiznerowicz.
Budowanie wizerunku Marcin Sobaszek Wałbrzych
Slajd nr 1 Strategiczne Zarządzanie Marketingowe Specjalność II stopnia.
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
Mgr Wiznerowicz PROMOCJA.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku UE A.M. Zarzycka.
TECHNIK ORGANIZACJI REKLAMY Rysujemy, wymyślamy. Burzę mózgów w głowie mamy ;)
Istota i znaczenie marketingu. Plan wykładu 1.Fazy ewolucji orientacji przedsiębiorstwa 2.Pojęcie marketingu ▫ rozumienie tradycyjne /historyczne/ ▫ rozumienie.
Firmy globalne.
Wizerunek jako forma komunikacji publicznej
Funkcja planowania.
Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach.
MARKETING INTERNETOWY
Zapis prezentacji:

Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego Sabina Łuka (40310) Sabina Grzybowska (39712)

Promocja jest formą komunikowania się przedsiębiorstwa z otoczeniem, którego głównym i najważniejszym elementem zwłaszcza dla przedsiębiorstw zarządzanych w sposób marketingowy jest konsument.

Pojęcie promocji najczęściej rozpatrywane jest w dwóch aspektach: - funkcjonalnym, czyli bezpośrednio nakłaniającym do kupna produktu lub usługi - instrumentalnym, czyli zbiorze taktycznych i strategicznych środków takich jak reklama, promocja sprzedaży czy sprzedaż osobista

System komunikacji- proces porozumiewania się przedsiębiorstwa z jego otoczeniem a zwłaszcza klientami za pomocą bogatego zbioru znaków, symboli, zakodowanych informacji. Proces komunikacji można przedstawić za pomocą 9- elementowego modelu. Należą do niego: nadawca, kodowanie, przekaz, kanał przekazu, dekodowanie, odbiorca, odpowiedź, sprzężenie zwrotne i zakłócenia

Kształtowanie strategii promocji w przedsiębiorstwie nie powinno odbyć się bez poprzedzenia ich badaniami marketingowymi. Informacje zgromadzone dzięki nim służą m.in. do formułowania celów promocji które wspomagają realizację celów marketingowych. Promocję sprzedaży przedsiębiorstwo powinno skierować zarówno do pośredników jak i ostatecznych nabywców.

Podmioty działające w obszarze turystyki dążą najczęściej do osiągnięcia pewnej wiązki celów promocyjnych, do których należy zaliczyć m.in.: - dostarczanie informacji o przedsiębiorstwie i jego produktach - kreowanie lojalności turystów - kreowanie pozytywnego wyobrażenia o przedsiębiorstwie - wzbudzanie popytu na nowe produkty - podtrzymywanie popytu na istniejące produkty - niwelowanie negatywnych skutków sezonowości pobytu

Promocja jest zbiorem instrumentów oddziałujących na stronę popytową rynku turystycznego. Zbiór ten nazywany jest PROMOTION MIX. Należą do niego: - reklama - promocja sprzedaży - sprzedaż osobista - public relations i publicity Dzięki rozwojowi narzędzi przysyłania informacji kontakt z nabywcą staje się łatwiejszy, firma jest bardziej dostępna dla klientów, promocja trafia do szerszego grona odbiorców, staje się także tańsza i skuteczniejsza.

Każde przedsiębiorstwo turystyczne planujące działania promocyjne powinno postawić sobie pytanie: CO NALEŻY ZROBIĆ ABY ZAPEWNIĆ PRZEDSIĘWZIĘCIOM PROMOCYJNYM SKUTECZNOŚC I EFEKTYWNOŚĆ? Odpowiedź na to pytanie jest dość banalna: przedsiębiorstwo powinno czynić wszystko aby nakłady finansowe poniesione na działania promocyjne nie były stracone i przyniosły pożądane skutki. Oznacza to konieczność podporządkowania procesu podejmowania decyzji następującym zasadom:

- zbieżności która podkreśla konieczność oparcia działań na wynikach marketingowych charakteryzujących segment rynku - kontynuacji zgodnie z która istnieje konieczność systematycznego powtarzania działań promocyjnych - integracji oznaczającej że system komunikacji powinien integrować się z innymi instrumentami marketingu - planowości zgodnie z którą działalność promocyjna powinna przebiegać według wcześniej ustalonego programu - koordynacji zgodnie z która przedsiębiorstwo powinno współdziałać z innymi firmami turystycznymi w celu przyciągania turystów do konkretnych miejsc

Warunki w silnej konkurencji wymuszają na przedsiębiorstwach turystycznych podejmowanie działań mających na celu wyróżnienie swojej oferty, a dzięki temu przyciągnięcie do nich potencjalnych nabywców. Działania promocyjne mogą w zasadniczym stopniu pomóc w indywidualizowaniu produktu i zdobywaniu klientów, a tym samym osiągnięciu sukcesu na rynku.