PROMOCJA TURYSTYKI WIEJSKIEJ W POLSCE DOŚWIADCZENIA I WYZWANIA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Założenia teoretyczne budowy sieciowych produktów turystyki wiejskiej oraz proces ich komercjalizacji Tworzenie wspólnej oferty turystycznej pod hasłem:
Advertisements

Marketing usług transportowych
„Na dobry początek – staż”
Kongres Uzdrowisk Polskich Muszyna r
Warsztat transgraniczny - wspólne projekty Konferencja 10 grudnia 2012.
PROPONOWANE ZMIANY W STRATEGII MARKETINGOWEJ GM - OPEL W POLSCE (na podstawie przeprowadzonej ankiety) Praca zaliczeniowa z przedmiotu „Analiza rynkowa.
Przedmiot: Zarządzanie przedsiębiorstwem turystycznym
badania rynku turystycznego
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
Dla nas ważny jest TWÓJ potencjał…
PROMOCJA, czyli KOMUNIKACJA MARKETINGOWA (1)
KONCEPCJA DZIAŁALNOŚCI
MARKETING STRATEGICZNY
Katedra Marketingu Usług
Problemy turystyki w województwie podkarpackim Brak markowych produktów turystycznych Przeciętna oferta turystyczna, znacznie poniżej możliwości regionu.
Promocja destynacji turystycznej za granicą
Promocja destynacji turystycznej za granicą
Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu Wydział Ekonomiczno-Społeczny kierunek: Ekonomia specjalność: Ekonomika Gospodarki Żywnościowej Kamila Kobusińska ROLA.
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Województwo pomorskie –
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski oraz Bank Gospodarstwa Krajowego dla przedsiębiorstw regionu Konferencja Finansowanie inwestycji innowacyjnych przedsiębiorstw.
Projekt Planu Działania KSOW na lata Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Olsztyn, 8 września.
Internet w procesie komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
„Narzędzia promocji miejscowości na przykładzie miasta Suwałki”
Rola promocji w kształtowaniu wizerunku gospodarstwa agroturystycznego
Narzedzia marketingowe promocji
obsługuje klientów w miejscu sprzedaży, służy im radą co do marki produktu, jego typu i jakości, udziela na prośbę klienta dokładnych i wyczerpujących.
Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
Rozwój turystyki wiejskiej i agroturystyki Doświadczenia XX - lecia
Program eCentra - propozycja Bartosz Mioduszewski.
Czesław Noworol Narodowe Forum Doradztwa Kariery
Doświadczenia z wdrażania systemu
PROMOCJA OFERTY PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNEGO
Strategia Promocji.
Instytut na rzecz Ekorozwoju
Stowarzyszenie Gmin RP Euroregion Bałtyk Produkty i usługi kulturalne
1 Priorytet 2 Rozwój społeczności lokalnej na obszarze pogranicza INTERREG IIIA Czechy – Polska.
Wprowadzanie do podstaw marketingu-mix
Technik Organizacji Reklamy
Promocja marki Szlaku Jana III Sobieskiego
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
Marketing usług agroturystycznych
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Produkt i usługa Działania marketingowe Projekt jest współfinansowany.
Opracowanie: Piotr Dereszewski. „…uniwersalna funkcja kreowania i oferowania wartości (użyteczności) dla innych w celu osiągnięcia pożądanych przez organizację.
Strategie promocji.
Technik Organizacji Reklamy
TECHNIK HANDLOWIEC.
Strategia Marketingowa i Handlowa KW SA
Konferencja Gdańsk - PODR
MARKETING MIX mgr Agata Wiznerowicz.
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
„LUDZIE DLA TURYSTYKI” – ROZWÓJ MAZOWIECKICH KADR NA RZECZ ROZWOJU GOSPODARKI TURYSTYCZNEJ W REGIONIE Warszawa, 5 października 2015.
Mgr Wiznerowicz PROMOCJA.
Krzysztof Margol. Cele projektu: -zbudowanie modelowego systemu uzyskiwania przychodów przez wiejskie organizacje pozarządowe; - zwiększenie potencjału.
Założenia – BMC#1 Busin ess Mod el Canv as #1 Kluczowe partnerstwa Główne działaniaWartość Relacje z klientamiKlienci Dostawcy mięsaProdukcja Reklamy.
OCZEKIWANIA I MOŻLIWOŚCI WSPÓŁPRACY POMIĘDZY BRANŻĄ TURYSTYCZNĄ I POT W ZAKRESIE PROMOCJI NA WYBRANYCH RYNKACH Warszawa
Czego można nauczyć się za pośrednictwem OWES? Ewelina Polak, Barbara Parzonka-Przybyło, Marcin Sanetra Szczyrk, r.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa.
OPINIE MIESZKAŃCÓW CZĘSTOCHOWY NA TEMAT ROZWOJU I PROMOCJI MIASTA JAKO CENTRUM TURYSTYCZNEGO Dr hab. Felicjan Bylok (kierownik badań) Dr Leszek Cichobłaziński.
TECHNIK ORGANIZACJI REKLAMY Rysujemy, wymyślamy. Burzę mózgów w głowie mamy ;)
udział w międzynarodowych targach przygotowanie plansz, prezentacji, które umożliwią szybkie i efektowne zaprezentowanie miasta.
Firmy globalne.
ZKM przypomnienie.
Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach.
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
Katedra Komunikacji i Zarządzania w Sporcie
Zapis prezentacji:

PROMOCJA TURYSTYKI WIEJSKIEJ W POLSCE DOŚWIADCZENIA I WYZWANIA Międzynarodowa Konferencja „ Wiejski produkt turystyczny - doświadczenia i wyzwania ” Kielce, 15 - 16 kwietnia 2011 r. PROMOCJA TURYSTYKI WIEJSKIEJ W POLSCE DOŚWIADCZENIA I WYZWANIA Leszek Strzembicki Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa w Katowicach

Jednym z kluczowych warunków sukcesu turystyki wiejskiej jest … rozwijanie i doskonalenie i unowocześnianie działań promocyjnych. Leszek Strzembicki

Promocja - to jeden z obszarów współczesnego marketingu usług turystycznych. Promocja - to jeden z kluczowych elementów kompozycji marketingowej, tzw. marketingu-mix. Leszek Strzembicki

Struktura marketingu-mix: ➲ produkt (product), cena (price), dystrybucja (place) i promocja (promotion) – typowa, powszechnie uznana i określana jako „4 P” ( 1960 r., prof. Jerry McCarthy, książka „Basic Marketing” ); ➲ produkt, cena, dystrybucja, promocja, ludzie, procesy, obsługa klientów – 7 składnikowa, proponowana w sferze usług. Leszek Strzembicki

➲ Promocja – to proces komunikowania się usługodawców turystyki wiejskiej z rynkiem ( warto jednak pamiętać, że komunikacja marketingowa jest pojęciem szerszym niż promocja ) ➲ Promocja stanowi kompozycję określonych instrumentów oddziaływania na rynek – określanych mianem „promocja mix” (istnieje wiele propozycji składników promocji). Leszek Strzembicki

Podstawowe składniki kompozycji promocyjnej ❶ reklama /płatna, bezosobowa forma prezentacji i promocji ofert turystyki wiejskiej/ ➋ public relations /kreowanie wizerunku/ ➌ promocja sprzedaży /dostarczenie dodatkowych wartości celem wywołania decyzji kupna/ ➍ marketing bezpośredni /dotarcie z informacją i ofertą bezpośrednio do nabywcy/ ➎ promocja osobista /przekazywanie informacji promocyjnych w osobistym kontakcie z klientem/ Leszek Strzembicki

Instrumenty promocji – układ hierarchiczny ➀ elementy promocji mix /reklama, public relations, promocja sprzedaży, marketing bezpośredni, promocja osobista/ ➁ środki promocji /szeroko rozumiane media – kanały komunikowania się/ ➂ formy promocji /wiele form przekazu oferowanych przez poszczególne media/ ➃ treść i wygląd komunikatów /tworzymy je po ustaleniu formy promocji/ Leszek Strzembicki

Promocja wiejskiego produktu turystycznego – dokonania XX - lecia ➮ systematyczne szkolenia: pracowników doradztwa rolniczego, nauczycieli szkół rolniczych, liderów, usługodawców – obejmujące problematykę marketingu, w tym metody i techniki promocji ; ➮ pierwsze wydawnictwa promocyjne - tworzone głównie w wyniku starań ODR-ów, kontynuowanie tych działań przez regionalne stowarzyszenia; stopniowe włączanie się samorządów terytorialnych; Leszek Strzembicki

Promocja wiejskiego produktu turystycznego – dokonania XX - lecia ➮ rozwój działań z zakresu public relations : zainicjowane przez ODR-y i regionalne stowarzyszenia pobyty studyjne dla dziennikarzy, konferencje prasowe, liczne publikacje - zaowocowały rozpowszechnieniem idei wypoczynku na wsi; ➮ prezentowanie oferty turystyki wiejskiej na targach i giełdach turystycznych – z inicjatywy ODR-ów i stowarzyszeń turystyki wiejskiej; Leszek Strzembicki

Promocja wiejskiego produktu turystycznego – dokonania XX - lecia ➮ podjęcie wielu działań przez powstałą w 1996 r Federację Turystyki Wiejskiej „Gospodarstwa Gościnne” : kontynuacja szkoleń, cykliczne wydawnictwa - także w językach obcych, organizacja wystaw, stoisk targowych, wykorzystanie Internetu do promocji i dystrybucji ofert, stworzenie i zastrzeżenie znaku firmowego; ➮ zainicjowanie badań ankietowych turystów wypoczywających w obiektach turystyki wiejskiej – z inicjatywy menedżera marki i przedstawicieli nauki; Leszek Strzembicki

Promocja wiejskiego produktu turystycznego – dokonania XX - lecia ➮ dynamiczny wzrost wykorzystania Internetu w promocji produktów turystyki wiejskiej : Internet jako źródło informacji dla turystów: 1997 r. – około 1%; 2001 r. – około 10 %; 2003 r. – około 52%. ➮ wykorzystanie wielu programów pomocowych do rozwoju, koordynacji i profesjonalizacji działań promocyjnych – w poszczególnych regionach oraz w skali kraju; Leszek Strzembicki

❏ Wzrastająca konkurencja na globalnym rynku turystycznym, ❏ Olbrzymi postęp z zakresie tworzenia, przekazywania i odbioru informacji… …mobilizują do poszukiwania bardziej atrakcyjnych, niekonwencjonalnych działań promocyjnych. Leszek Strzembicki

„Innowacyjne narzędzia promocji wiejskiego produktu turystycznego” Panel III. „Innowacyjne narzędzia promocji wiejskiego produktu turystycznego” …podejmuje próbę zwrócenia uwagi na wybrane, zaawansowane formy promocyjnego oddziaływania oraz wskazania możliwości ich stosowania w turystyce wiejskiej. Leszek Strzembicki

Uczestnicy panelu: ▣ dr Jacek Bazarnik, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, ▣ Wiesław Czerniec, Federacja Turystyki Wiejskiej „Gospodarstwa Gościnne”, ▣ dr Mirosław Nalazek, Polska Organizacja Turystyczna. Leszek Strzembicki - moderator