Platforma MOODLE jako narzędzie zdalnej edukacji

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Tłumaczenie na język polski i adaptacja: Lechosław Hojnacki,
Advertisements

Platformy e-learningowe Krzysztof Andrelczyk IS, WIMiIP, III rok
Podstawowe pojęcia e-learningu
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
VI Konferencja DZB, Głogów - Bądzów, X.2012 r.
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele
Metody i narzędzia pracy na platformie Moodle
E-nauczanie, czyli platforma edukacyjna.
Stanisław Waberski, CKU Siedlce Kowno, 30 Marca 2011
Wykorzystanie Platformy Moodle w dydaktyce języków obcych
dr Dariusz Kajewski Instytut Fizyki Uniwersytet Śląski w Katowicach
Benefity dla Nauczycieli. Partners in Learning ( PIL ) Globalna inicjatywa Microsoft, obecna w 115 krajach, w 36 językach. Portal Partners in Learning.
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Wdrażanie Technologii eLearningowej
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Technologie informacyjne w kształceniu na Politechnice Gdańskiej Wykład 3 Platformy, narzędzia, zasoby Dr inż. Anna Grabowska
Wyrównywanie szans edukacyjnych.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
E-learning jako element warsztatu informacyjnego współczesnej biblioteki Joanna Rudna Biblioteka WydziałuTechniki Morskiej ZUT.
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
Zajęcia pozalekcyjne oraz dla inicjatyw społeczności lokalnej w szkolnej pracowni informatycznej Szkoła Podstawowa nr 21 im. Królowej Jadwigi w Lublinie.
Metody i narzędzia pracy na platformie Moodle Tomasz Andrzejczak.
E-Uczelnia ATH Moodle dr inż. Jarosław Janusz.
MOODLE Platforma do zdalnej komunikacji dla Kierunku Ekonomia informacje dla Studentów Studentów I Roku Ciechanów, 2013 rok.
Projekt ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Wykorzystanie leasingu w realizacji zadań publicznych -komputery dla szkół w gminie Jarocin Tomasz Hodakowski Intel Warszawa 20/09/2010 r.
INNOWACJA W LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM
dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Autor prezentacji: Grażyna Bochenkiewicz RODN „WOM” w Częstochowie
Istota i zastosowanie platformy e-learningowej Moodle
Softeris Portal System CMS. System CMS System Zarządzania Treścią umożliwiający łatwe tworzenie elastycznych stron internetowych oraz portali intranetowych.
Tworzenie sylabusa kursu e-learningowego
Założenia PROJEKTU
SZKOLNA PLATFORMA EDUKACYJNA (SPE) to profesjonalne narzędzie służące do za­rządzania i wspomagania procesu kształcenia poprzez wykorzystanie nowoczesnych.
Systemy informatyczne w zarządzaniu e-learning
Wyrównywanie szans edukacyjnych
E-learning? Prosta sprawa!
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt systemowy Mazowieccy Liderzy Nauczania Sukcesu.
Blended learning w naszej szkole WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli.
Wyrównywanie szans edukacyjnych Gimnazjum nr 12 w Tychach.
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa Moduł Nauczyciela ZAPRASZAMY!
POLSKA AKADEMIA OTWARTA Rozpoczęcie roku akademickiego 2007/2008.
Opis udziału szkoły w innowacji pedagogicznej polegającej na wdrażaniu kształcenia otwartego (e-learning).
Platforma Edukacyjna Szkoły Podstawowej nr 67 w Krakowie Z tej krótkiej prezentacji dowiemy się, do czego będzie służyć uczniom platforma edukacyjna, jak.
Wprowadzenie o obsługi platformy e-learningowej
Wyrównywanie szans edukacyjnych Zespół Szkół nr 2 w Tychach.
Aktualizacja: To nowoczesny i prosty w obsłudze system kontroli frekwencji i ocen uczniów. Dzięki niemu każdy rodzic ma bieżący dostęp z dowolnego.
E-learning (kurs dla uczniów)
Szkoła z klasą 2.0 Tworzenie kodeksu 2.0.
Nauczanie na odległość na platformie „moodle”
Korzystając z materiałów kopiowanych z Internetu, zawsze podajemy ich źródło oraz autora.
Dr inż. Ilona Pawełoszek Katedra Informatyki Ekonomicznej Konsultacje: Wtorek – 12.00Budynek DS4 pok. 25 Piątek –
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Szkolenie Moodle Tworzenie testów Anna Mandzewska.
Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Projekt lub publikacja odzwierciedlają jedynie stanowisko ich autora i Komisja.
Zaawansowane metody wykorzystania platformy e-learningowej w prowadzeniu szkoleń on-line PODSUMOWANIE.
„ Platforma edukacji zdalnej ”. Czym jest edukacja zdalna? "Nauczanie na odległość jest to metoda prowadzenia procesu dydaktycznego w warunkach, gdy nauczyciele.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
  Przyjmując za Józefem Półturzyckim definicję UNESCO z 1979 roku,, za kształcenie korespondencyjne uważa się:  Edukację prowadzoną przez pośrednictwo.
Kurs - OK zeszyt.
Edytor wzorów matematycznych dla platformy e-learningowej Moodle
Dr inż. Ilona Pawełoszek Katedra Informatyki Ekonomicznej
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Projekt Kim będziesz?.
POLSKIE BIBLIOTEKI DLA NAUCZYCIELI
Nowoczesna edukacja z wykorzystaniem technologii
Zapis prezentacji:

Platforma MOODLE jako narzędzie zdalnej edukacji Opracował: Michał Wilk Sosnowiec, listopad 2007

Podstawowe informacje E-learning jest nowoczesną metodą nauczania umożliwiającą naukę w dowolnym miejscu, czasie i tempie Platformy LMS (Learning Management System) zarządzają systemem nauczania przez Internet Platforma może być uzupełnieniem tradycyjnych zajęć stacjonarnych 1

Podstawowe informacje Jedną z Platform jest pakiet oprogramowania MOODLE (ang.Modular Object-Oriented Dynamic Learning Environment ) Modularne Obiektowo Zorientowane Środowisko Nauczania 2

Podstawowe informacje Platforma jest dystrybuowana wraz z kodami źródłowymi jako oprogramowanie typu Open Source (DARMOWE) Platforma nieustannie ewoluując umożliwia kreatywne podejście do procesu edukacji zarówno przez ucznia, jak i nauczyciela Platforma wykorzystywana jest w 126 krajach, a liczba użytkowników sięga 2 mln. 3

Podstawowe informacje Moodle został zaprojektowany przez Martina Dougamaisa doktora nauk pedagogicznych z uwzględnieniem zasad społecznego konstrukcjonizmu. Konstrukcjonizm podkreśla, że uczenie się jest szczególnie efektywne, kiedy jest powiązane z konstruowaniem czegoś, czego mogą doświadczyć inni. Może to być wszystko; od wypowiedzianego zdania lub wypowiedzi na forum internetowym do bardziej skomplikowanych tworów jak obraz, dom lub program komputerowy. 4

Zalety Moodle’a Różnorodność zasobów edukacyjnych TEKSTY PISANE TEKSTY MÓWIONE ANIMACJE 5

Zalety Moodle’a Różnorodność zasobów edukacyjnych PREZENTACJE REBUSY HIPERŁĄCZA 6

Zalety Moodle’a Unikalna struktura platformy odpowiadająca specyficznym potrzebom szkół i uczelni Autorzy kursów decydują o ich specyfice Pozwala wnosić w porę niezbędne korekcje do działalności, zarówno uczącego się jak i nauczyciela. 7

Zarządzanie kursem Platforma daje różne możliwości zarządzania Głosowania Ankiety Zadania Lekcje Warsztaty 8

Zarządzanie kursem Platforma daje różne możliwości zarządzania Fora Czaty Opisy Testy Dzienniki 9

Uczestnicy kursu Umożliwia indywidualizację nauczania, można umieszczać dodatkowe materiały rozszerzające wiedzę można wielokrotnie powracać do konkretnych treści Umożliwia dzielenie uczniów na grupy 10

Uczestnicy kursu Wbudowany kalendarz pozwala przypominać o różnych zdarzeniach Można definiować własne skale ocen, które są dostępne dla poszczególnych uczniów 11

Uczestnicy kursu Pozwala śledzić każde działanie uczącego się i wykonywane operacje przy rozwiązaniu konkretnych zadań. Pozwala całkowicie adaptować zawartość, metody i tempo naukowej działalności uczącego się do jego poziomu i możliwości 12

Użytkownicy Moodle’a w Polsce Lista placówek korzystających z platformy jest coraz dłuższa i coraz bardziej zróżnicowana 13

Przydatne adresy Ważne informacje dotyczące platformy Moodle znajdują się pod poniższymi adresami: http://moodle.com/ http://moodle.org/ http://moodle.pl/ 14

Podsumowanie Moodle jest alternatywą dla komercyjnych platform e-learningu Jego modułowa budowa czyni łatwym tworzenie kursów i dodawanie nowych treści Liczba użytkowników Moodle’a rośnie w tempie 10% miesięcznie Warto, pomimo dużego nakładu pracy, przyłączyć się do społeczności Moodle’a 15

Dziękuję za uwagę