EKSPERCI ZAANGAŻOWANI DO PRAC W RAMACH PANELU

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KSZTAŁTOWANIE SYSTEMU OBSŁUGI PASAŻERSKIEJ ADLOMERACJI (REGIONU)
Advertisements

Fundusze strukturalne UE. 2 Fundusze unijne na lata – nowy plan Marshala Wraz z wejściem do Unii Europejskiej 1 maja 2004 r. Polska stała się
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
EU kontekst intermodalnych systemów transportowych
Strategia działania KZK GOP na lata
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
Założenia Programu Operacyjnego dotyczącego Polski Wschodniej na lata Warszawa 09 stycznia 2013 r.
Konferencja Nowa koncepcja polityki regionalnej Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Narodowa Strategia Spójności
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Krajowa Strategia Rozwoju Regionalnego
PROGNOZA ODDZIAŁYWANIA NA ŚRODOWISKO PROJEKTU STRATEGII ROZWOJU WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO- POMORSKIEGO NA LATA
POTENCJAŁY, PROBLEMY I PROPONOWANE KIERUNKI ROZWOJU POWIATU ŚWIECKIEGO r.
STRATEGIA ROZWOJU TRANSPORTU W MAŁOPOLSCE
WYZWANIA STRATEGICZNE REGIONALNEGO SYSTEMU INNOWACJI Śląskie Forum Innowacji 2011 Innowacyjny Śląsk.
Priorytet : Harmonijny transport powierzchniowy
Projekt Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego, Biuro.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Nowa koncepcja polityki regionalnej państwa Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Czysty transport miejski
Priorytet : Harmonijny transport powierzchniowy
KATEDRA EKONOMII Obszary badawcze Przykładowe tematy prac dyplomowych
INNOWACYJNA WIELKOPOLSKA
Wyzwania rozwojowe miast w kontekście krajowej polityki miejskiej
Tania i społecznie akceptowana linia kolejowa do Pyrzowic
Poprawa jakości powietrza jednym z kluczowych ekologicznych wyzwań w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Śląskiego na lata Katowice,
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
Strategia Województwa a Powiat Świecki – kontekst infrastrukturalny i bezpieczeństwa Dariusz Woźniak Skarbnik Powiatu Świeckiego.
Wpływ czynników (do analizy STEEP )
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego
BARIERY TRANSPORTU PASAŻERSKIEGO NA TERENIE WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO
Prezentacja inicjatyw Śląskiego Klastra ICT
Wspieranie współpracy metropolitalnej w nowej perspektywie finansowej
KOMITET TRANSPORTU POLSKIEJ AKADEMII NAUK
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Polityka transportowa
Projekt realizowany w ramach Programu Regionalnego MRR „Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny.
MATERIAŁY DO STRATEGII ROZWOJU MIASTA I GMINY WRONKI na lata
Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza – (Wstępne) Założenia Dokumentu Strategicznego Konferencja RIS Mazovia 26 kwietnia 2007 Wojciech Dominik Wojciech.
OGÓLNE ZASADY OPRACOWYWANIASTRATEGII ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU W GMINACH MIEJSKICH OGÓLNE ZASADY OPRACOWYWANIA STRATEGII ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU W GMINACH.
Platforma informacyjna wsparciem procesu optymalizowania rozwoju systemu transportowego KRAKOWIC dr hab. inż. Andrzej Szarata Politechnika Krakowska Katowice,
Transport i logistyka Studia I stopnia Katedra Transportu.
STRATEGIA ROZWOJU MIASTA ŚWIDWIN NA LATA
Akademia Morska w Szczecinie Wydział Inżynieryjno-Ekonomiczny Transportu Instytut Zarządzania Transportem Zakład Organizacji i Zarządzania Projekt rozwojowy.
Platforma informacyjna jako wsparcie opracowywania studiów transportowych Leszek Żychoń.
Transport i logistyka Studia II stopnia Katedra Transportu.
Bezpieczeństwo w komunikacji powszechnej i transporcie (ćwiczenia)
Wizja Mazowsza do 2030 r. Adam Struzik Marszałek Województwa Mazowieckiego Warszawa, 6 maja 2015 r.
Bezpieczeństwo społeczności lokalnych a migracje
ZAŁOŻENIA STRATEGII ZAOPATRZENIA W WODĘ WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO dr Krzysztof Wrana – Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Katedra Badań Strategicznych i.
Tworzenie związku metropolitalnego. Górnośląski Związek Metropolitalny od lat zabiegał o stworzenie prawnych podstaw metropolii. Ustawa o związkach metropolitalnych.
1 Zintegrowane Inwestycje Terytorialne (ZIT). 2 Zintegrowane Inwestycje Terytorialne to nowy instrument: - rozwoju terytorialnego, - wdrażania zintegrowanych.
Koleje samorządowe w ujęciu Planu Transportowego dla województwa dolnośląskiego Kliczków, 4 listopada 2015 Agnieszka Zakęś Zastępca Dyrektora Departamentu.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
D ORADZTWO B IZNESOWE Kilka uwag o kształtowaniu projektów wspieranych przez UE Jan Friedberg, Dyrektor, Zespół Projektów Infrastrukturalnych.
Innowacje – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT PAWEŁ ZAWADZKI Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju Regionalnego.
„ Gmina Bytom "Zintegrowane połączenie aglomeracji górnośląskiej z międzynarodowym portem lotniczym Katowice-Pyrzowice " Katowice, 10 grudzień 2008.
Witamy na I forum na rzecz budowy drogi S-74. Forum na rzecz budowy drogi S-74 Dlaczego powstało forum? Celem konferencji jest stworzenie forum wymiany.
Perspektywy funkcjonowania regionalnych przewozów kolejowych w Polsce dr Marcin Wołek Katedra Rynku Transportowego Uniwersytet Gdański Zakopane,
PROGRAM ROZWOJU GMINY CZŁUCHÓW NA LATA
Panel: Transport komunalny
NOWOCZESNA INFRASTRUKTURA - KLUCZ DLA ROZWOJU GOSPODARCZEGO ŚLĄSKA
dr Marcin Wołek Katedra Rynku Transportowego Uniwersytet Gdański
Krajowe uwarunkowania aktualizacji strategii rozwoju województw
The development of sustainable urban mobility in Upper Silesia agglomeration Robert Tomanek Katowice,
STRATEGIA ROZWOJU TRANSPORTU OBSZARU FUNKCJONALNEGO
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego Podzespół nr 4
Studia II stopnia (magisterskie) rok akademicki 2018/2019
Studia II stopnia (magisterskie) rok akademicki 2018/2019
Zapis prezentacji:

EKSPERCI ZAANGAŻOWANI DO PRAC W RAMACH PANELU „PRIORYTETOWE TECHNOLOGIE DLA ZRÓWNOWAŻENIA ROZWOJU WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO” VI PANEL TRANSPORT I INFRASTRUKTURA TRANSPORTU EKSPERCI ZAANGAŻOWANI DO PRAC W RAMACH PANELU prof. dr hab. inż. Sylwester MARKUSIK dr Grzegorz DYDKOWSKI dr inż. Ryszard JANECKI prof. dr hab. inż. Aleksander SŁADKOWSKI prof. dr hab. inż. Wiesław STAROWICZ dr hab. Robert TOMANEK

WZROST KONKURENCYJNOŚCI REGIONU „PRIORYTETOWE TECHNOLOGIE DLA ZRÓWNOWAŻENIA ROZWOJU WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO” ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ TRANSPORTU W REGIONIE Transport zintegrowany z otoczeniem społecznym i gospodarczym Transport wewnętrznie zintegrowany WZROST KONKURENCYJNOŚCI REGIONU

OCENA OBECNEGO STANU TRANSPORTU „PRIORYTETOWE TECHNOLOGIE DLA ZRÓWNOWAŻENIA ROZWOJU WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO” OCENA OBECNEGO STANU TRANSPORTU SPOŁECZNY PUNKT WIDZENIA Transport niedostatecznie zaspokaja potrzeby Zagraża bezpieczeństwu ludzi Nie wszystkie oczekiwania społeczne są możliwe do zaspokojenia ze względu na zróżnicowanie poziomu rozwoju społeczno-gospodarczego w wymiarze wewnątrzregionalnym i międzyregionalnym EKONOMICZNY PUNKT WIDZENIA Brak respektowania zasady, że „użytkownik transportu płaci” wywołujący: deficyt w bieżącej działalności transportowej degradację infrastruktury transportowej, spowodowaną niedostatecznym poziomem wydatków na jej utrzymanie i rozwój

OCENA OBECNEGO STANU TRANSPORTU „PRIORYTETOWE TECHNOLOGIE DLA ZRÓWNOWAŻENIA ROZWOJU WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO” OCENA OBECNEGO STANU TRANSPORTU ŚRODOWISKOWY PUNKT WIDZENIA Wykorzystywanie przez transport głównie nieodnawialnych źródeł energii Negatywny wpływ na stan środowiska działalności transportowej PRZESTRZENNY PUNKT WIDZENIA Zatłoczenie wybranych elementów sieci transportu przy niewykorzystanej zdolności przepustowej innych składników FUNKCJONALNY PUNKT WIDZENIA Brak sprawnie funkcjonującego transportu ładunków „od drzwi do drzwi” Intermodalność dla ludzi na początku drogi rozwojowej BRAK ZRÓWNOWAŻENIA TRANSPORTU REGIONALNEGO

PRIORYTETY STRATEGII ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU TRANSPORTU W REGIONIE „PRIORYTETOWE TECHNOLOGIE DLA ZRÓWNOWAŻENIA ROZWOJU WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO” PRIORYTETY STRATEGII ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU TRANSPORTU W REGIONIE Przekształcenie sieci transportowej regionu w sprawny i funkcjonalny element infrastruktury regionu i systemu transportowego kraju, zapewniający dogodne powiązania wewnątrzregionalne, z innymi regionami oraz krajowym i europejskim systemem transportowym Zorganizowanie sprawnego, zgodnego z oczekiwaniami mieszkańców przemieszczania osób wewnątrz regionu i ułatwienie podróży do regionów zewnętrznych (w kraju i w Europie) Nadanie priorytetu publicznemu transportowi pasażerskiemu uwzględniając przy tym przestrzenne i funkcjonalne aspekty konsumpcji zbiorowej w transporcie regionalnym Zorganizowanie sprawnego systemu przewozu ładunków, w jak najmniejszym stopniu negatywnie oddziaływującego na otoczenie transportowe i pozatransportowe Zapewnienie w funkcjonowaniu transportu równowagi pomiędzy zdolnością transportu do wspierania rozwoju społeczno-gospodarczego a możliwością zachowania środowiska naturalnego i jakości życia w przyszłości

ZAKRES TEMATYCZNY PRAC DO REALIZACJI W RAMACH PANELU „PRIORYTETOWE TECHNOLOGIE DLA ZRÓWNOWAŻENIA ROZWOJU WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO” ZAKRES TEMATYCZNY PRAC DO REALIZACJI W RAMACH PANELU INTERMODALNE TECHNOLOGIE TRANSPORTU W PRZEWOZACH OSÓB Zintegrowany system połączeń miast konurbacji śląskiej z MPL Katowice przy wykorzystaniu technologii lekkich kolei miejskich

„PRIORYTETOWE TECHNOLOGIE DLA ZRÓWNOWAŻENIA ROZWOJU WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO” Plan zintegrowanego kolejowego połączenia Śląska z MPL Katowice Pyrzowice linią AirTrans  Pyrzowice Piekary Śl. Bytom Gliwice Chorzów Zabrze Katowice Trasa II Tychy Trasa I

Schemat przebiegu trasy AirTrans na Śląsku „PRIORYTETOWE TECHNOLOGIE DLA ZRÓWNOWAŻENIA ROZWOJU WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO” Schemat przebiegu trasy AirTrans na Śląsku

Funkcje transportu szynowego AirTrans „PRIORYTETOWE TECHNOLOGIE DLA ZRÓWNOWAŻENIA ROZWOJU WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO” Funkcje transportu szynowego AirTrans bezpośredni i szybki przewóz pasażerów- linią I i II do MPL Pyrzowice:  Gliwice Zabrze Bytom Piekary Śl. Pyrzowice Chorzów pośredni przewóz pasażerów z innych miast do MPL Pyrzowice Siemianowice Katowice Tychy

Systemy „Park and Ride” w miastach konurbacji śląskiej „PRIORYTETOWE TECHNOLOGIE DLA ZRÓWNOWAŻENIA ROZWOJU WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO” System szybkich połączeń transportem szynowym potencjalnych obszarów metropolitalnych w regionie (Częstochowa, Bielsko-Biała, Rybnik, Katowice) Systemy „Park and Ride” w miastach konurbacji śląskiej

2. ZASTOSOWANIE TECHNOLOGII LOGISTYCZNYCH SPRZYJAJĄCYCH WYKORZYSTANIU WALORÓW LOKALIZACYJNYCH ORAZ POTENCJAŁU TRANSPORTOWEGO REGIONU USPRAWNIAJĄCYCH PRZEPŁYWY ŁADUNKÓW WEWNĄTRZ KONURBACJI Centra logistyczne w tym dla obsługi obszaru centralnego konurbacji Transport ładunków masowych na bazie podsystemu kolejowego i żeglugi śródlądowej ROZWÓJ IST USPRAWNIAJĄCYCH LOGISTYCZNE ZARZĄDZANIE FUNKCJONOWANIEM SFERY TRANSPORTU W KONURBACJI GÓRNOŚLĄSKIEJ 4. NOWE TECHNOLOGIE ZASILANIA POJAZDÓW TRANSPORTU LĄDOWEGO (paliwa alternatywne, pojazdy wielosystemowe) 5. TECHNOLOGIE ZABEZPIECZAJĄCE INFRASTRUKTURĘ TRANSPORTOWĄ PRZED SKUTKAMI EKSPOLATACJI GÓRNICZEJ

SPECYFIKACJA CZYNNIKÓW ROZWOJU PROPONOWANYCH TECHNOLOGII „PRIORYTETOWE TECHNOLOGIE DLA ZRÓWNOWAŻENIA ROZWOJU WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO” SPECYFIKACJA CZYNNIKÓW ROZWOJU PROPONOWANYCH TECHNOLOGII CZYNNIKI SPOŁECZNE Transportowe uwarunkowania wzrostu liczby miejsc pracy Znaczący wpływ transportu na jakość życia mieszkańców regionu CZYNNIKI TECHNOLOGICZNE Wykorzystanie możliwości regionalnego potencjału produkcyjnego Rozwój współpracy nauka – otoczenie biznesowe Możliwość zakupu licencji oraz know - how Wykorzystanie możliwości generowanych przez procesy integracji transportu (również w sferze zarządzania)

Ochrona środowiska naturalnego „PRIORYTETOWE TECHNOLOGIE DLA ZRÓWNOWAŻENIA ROZWOJU WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO” CZYNNIKI EKOLOGICZNE Ochrona środowiska naturalnego Wykorzystanie alternatywnych źródeł zasilania napędu Poprawa poziomu bezpieczeństwa ruchu CZYNNIKI POLITYCZNE Uwzględnienie priorytetowego znaczenia transportu w polityce i strategii rozwoju regionu Rozwój form współpracy z kapitałem prywatnym i stymulowanie inicjatyw PPP Promocja transportowych funkcji regionu

Metropolizacja Śląska „PRIORYTETOWE TECHNOLOGIE DLA ZRÓWNOWAŻENIA ROZWOJU WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO” CZYNNIKI EKONOMICZNE Poprawa dostępności przestrzennej regionu wpływająca na poziom dostępności podstawowych usług gospodarczych Metropolizacja Śląska Zmiany ilościowe i jakościowe na rynku transportowym regionu Możliwości pozyskiwania środków unijnych

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ